PDA

View Full Version : Nyheter Ukens spørsmål: 2005 var?

Havok
4th January 2006, 08:06
Sist uke spurte vi "Kan du Japansk?" og det ble som følger.

http://www.japani.no/dump/uke52.gif

Vi har 2 som kan det flytende (av de som valgte å svare), mens de fleste kan noen få ord og har lært fra anime/manga som er kult. :)

Så over til ukens spørsmål: Hva syns du om året som gikk, gjerne diskuter her ting som skjedde og hva slags inntrykk året hadde på deg.

Tenketingen
4th January 2006, 08:20
*Heier på seg selv fordi han stemte først*

2005 har vært et helt konge år, definitivt det beste for meg.
Fått meg mange nye venner her fra NaNo/Japani, utforsket store deler av anime-verdenen (:P)
Blitt ekstra kjent med èn spesiell person og hatt det kjempegøy med all spamminga, treffene osv.
NaNo/Japani har faktisk gjort vinterstiden litt lysere for meg ^^,
Det eneste jeg kan klage på er GK på vidergående (Men det snakker vi ikke om.. Nei deg gjør vi ikke :3)

Gleder meg til neste Offisielle treff hvor jeg kan møte flere av dere ;)

Sensei
4th January 2006, 08:36
For meg var 2005 det året jeg kom over Nano forumet og startet å plage vettet ut av dere. Jeg hadde også en veldig fancy sommerjobb som fikk kontoen til å vokse kraftig en viss periode :3 (tømt nå tho :p)
Dette året har jeg fått mange nye gode venner, hatt mange treff (har hatt det kjempegøy på de), og fått en kjæreste som virkelig har gjort året til å bli et kjempeår ^^

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med 2005 :)

SoulSeth
4th January 2006, 09:44
Når jeg ser tilbake på det året som har passert, og alt som har skjedd, kan jeg si med hånden på hjertet at jeg føler meg ganske snytt.

Jeg tror jeg ikke er den eneste som ville foretrukket om jeg bare hadde sovet igjennom hele dritten..

SchiZo
4th January 2006, 09:58
Først i Juli begynte ting å røre på seg i 2005 for min del, i form av en tur til London for å besøke internett-bekjente. Dette skulle imidlertid bli ødelagt av religiøse fundamentalister (les; gærninger) som fant det for godt å sprenge seg selv i luften under besøket, så alt skulle visst skje på en gang.
Ellers .. tja, jeg fant ny jobb, plukket opp blyanten igjen, sydde totalt to kostymer og var sanseløst dritings èn eneste gang.

Alt i alt, et kjedelig år.

Antony
4th January 2006, 13:50
Uten tvil det beste året hittil :)
La oss starte: 2005 var jo blant annet året jeg ble virkelig aktiv på NaNo og begynte og interessere meg for manga og anime. De mes minneverdige øyeblikkene fra NaNo tror jeg kanskje må være de kjempe koselige treffene med resten av gjengen og ikke minst overnattingsbesøk av Tenketingen.

Det har jo også selvsagt vært veldig spennende med launch av både Japani NORWAY og Bleach.Norway, og begge, i mine øyne ser ut til å bli likt av folket her.
Tusen takk for et vidunderlig, innholdsrikt og morsomt år alle sammen!

Jeg må også si at det ser ut til at 2006 kan starte ganske bra med tanke på det lille uoffisielle treffet som finner sted på lørdag. Jeg gleder meg ^^

PS:Nyttårsaften i 2005 var kjedelig, though =/

Digoru
4th January 2006, 14:54
Stemte "ganske bra".
I året som har gått har jeg fått mange gode venner fra internett (altså NaNo/japani)
Pga. Dem ble det et ganske bra år :)
takk

Mei-Chan
4th January 2006, 15:04
Ganske bra.. fikk ny hund, begynnte i ny klasse, mangen nye venner, fant CB, mangen venner der, en som e plagsom men som samtidig hjelper*se ondt på animalistic, ska bli bedre enn deg en dag!!!* ehee~^^,.

Toby Christ
4th January 2006, 15:10
Vel, jeg oppnådde alt jeg hadde ønsket og noe ekstra i 2005. Meget innbringende må jeg si.

Først og fremst, på THIMUN-konferansen i Haag fikk jeg "ukens delegat"-prisen. På første møte med Lions international fikk jeg reise til Italia for tre uker nesten gratis og møte noen skikkelig interessante folk og finne meg nye venner. Etter dette begynte jeg på IB og møtte enda flere flotte mennesker; men viktigst av alt så oppdaget jeg (igjen) Tchaikovsky i platesamlingen. Hurra!

Og jo, fikk en ekstra delegat-pris på SANMUN-konferansen til høsten, men som statene så fortjente jeg den uansett. I love you U.S of May. <3

Eneste virkelig kjipe med dette året var at jeg mistet både farfar og morfar, og at jeg presterte å forelske meg i en venn... Enda godt at Japani reddet humøret med deres pangstart i Desember. Halleluja!<_<

lequack
4th January 2006, 16:11
kan ikje sei at det var ekstremt bra, men okey. eg kom gjennom det

Mr.Mag
4th January 2006, 19:34
Helt Ok!

Dette &#229;ret har v&#230;rt Helt Ok! Jeg har f&#229;tt mange nye venner p&#229; skolen, blitt flinkere til &#229; spille gitar, men jeg har hatt noen nedturer s&#229; det ble ikke perfekt &#229;r dette nei..

Imbefalath
4th January 2006, 19:55
Det var den beste sommeren p&#229; flere &#229;r for min del. Og det gjorde stort sett opp min mening for dette &#229;ret, selvom jeg har hatt det tungt med all pendlingen. Spesielt n&#229; i vinter. M&#248;rkt n&#229;r jeg drar hjemmefra og m&#248;rkt n&#229;r jeg kommer hjem.

Egentlig har vel dette &#229;ret inneb&#229;ret en del halvdepresjoner. Men jeg velger &#229; fokusere p&#229; det positive. Sommeren var fantastisk! Jeg har ikke slappet av og latt livet gli behagelig forbi, slik jeg gjorde i sommer, p&#229; lenge. Og ikke minst har jeg blitt kjent med mange nye mennesker som jeg er stolt av &#229; kunne kalle venner.

Stemte "Ganske bra!" om noen er interessert.

Behenrik
4th January 2006, 20:04
F&#248;rste halvdelen av &#229;ret var igrunn helt grei. Men den andre halvdelen av &#229;ret har v&#230;rt preget av litt kjipere ting, som at dama slo opp :\ Det har gjort det til en ganske kjip h&#248;st... Svarte Trist som fy.

jouunin
4th January 2006, 21:43
Umm, Helt ok egentlig, jeg har hatt det kjempeartig i 2005 og f&#248;rste kvartalet var preget av mye sport, helt til jeg r&#248;yk korsb&#229;ndet (Hvilket er ett b&#229;nd i kneet som aldri blir bra, det var litt kjipt p&#229; en m&#229;te)
Oprasjonene av korsb&#229;ndet har v&#230;rt utsatt tre ganger n&#229;, men som optimisten jeg er s&#229; velger jeg &#229; se p&#229; det som litt komiskt!
I sommerferien m&#248;tte jeg en kjempes&#248;t jente, men det gikk ikke s&#229; bra med det heller.
En KJEMPEBRA ting ved 2005 var at jeg ble interresert i anime/manga, Japan har jeg v&#230;rt interresert i mye lenger though.
Alt i alt, "Helt OK!"

Narutard#1
5th January 2006, 15:44
2005 har vært et koselig og minnerikt år... 2 årsdag med kjæresten i November, Konfirmasjon, en nydelig sommer, vi har fått en liten hundehvalp, og jeg fikk verdens aller beste bursdagsgave!!! 8D8D

Umm, Helt ok egentlig, jeg har hatt det kjempeartig i 2005 og første kvartalet var preget av mye sport, helt til jeg røyk korsbåndet (Hvilket er ett bånd i kneet som aldri blir bra, det var litt kjipt på en måte)
Oprasjonene av korsbåndet har vært utsatt tre ganger nå, men som optimisten jeg er så velger jeg å se på det som litt komiskt!
I sommerferien møtte jeg en kjempesøt jente, men det gikk ikke så bra med det heller.
En KJEMPEBRA ting ved 2005 var at jeg ble interresert i anime/manga, Japan har jeg vært interresert i mye lenger though.
Alt i alt, "Helt OK!"
huff, jeg føler med deg om det med kneet... Selv har jeg hatt problemer med knærne i flere år. Jeg har det sånn at jeg kan ikke løpe noe særlig, for da går kneet ut av ledd osv... Så, jeg føler med deg:)

Akikaze
5th January 2006, 22:52
Var et str&#229;lende &#229;r!

N&#248;t min tilv&#230;relse som f&#248;rsteklassing ved videreg&#229;ende, den herlige tiden, tiden f&#248;r alle pr&#248;vene og innleveringene og fremf&#248;ringene t&#229;rnet seg opp.
Utvidet min sosiale krets da mine nye klassekamerater sakte, men sikkert varmet seg opp og tok initiativet til &#229; bygge broer p&#229; tvers av forskjeller, og jeg ble kjent med koselige og interessante folk.

Var skuespiller i Langhaugen Revyen om v&#229;ren, ble revysjef om h&#248;sten. Fikk dra p&#229; &#216;ya festival, som var hjerterotvarmende, og m&#248;tte i samme slengen en del av dem som da var nanoianere. Hvilket var mysigt ^_^
Jeg var i frankrike for f&#248;rste gang, og oppdaget Paris' magi og skj&#248;nnhet, og fikk bruke det lille jeg har till&#230;rt meg av fransk..

Og har tilbragt mer og mer tid med de fine vennene mine, og l&#230;rt dem bedre &#229; kjenne. Hurra for 2005, satser p&#229; et like bra 2006.

Mette
5th January 2006, 23:15
For meg har &#229;ret for det meste v&#230;rt skole og jobb, men jeg var utrolig glad for at jeg kom inn p&#229; sykepleien. Jeg tror nok 2006 blir bedre, det ligger litt bedre ann n&#229;.

baka*stardust*
5th January 2006, 23:18
Eg elsket 2005 og tror at 2006 blir bedre.
Vet ikke hvorfor jeg likte 2005 s&#229; ekstremt godt, det er bare det at jeg elsker alle vennene mine og alle mine bekjente og det &#229; gj&#248;re sosiale &#229; g&#248;ye ting med de hele tiden! Det har ogs&#229; v&#230;rt noen dumme episoder men det gode overstr&#229;ler alt! &#229;r 2006 skal bli fantastisk og jeg skal knytte flere b&#229;nd med flere mennesker og skaffe meg et enormt sosialt nettverk^^
Til alle som hater almenn:) ikke hat almenn... Almenn er g&#248;y

madcow
5th January 2006, 23:49
Ganske bra stemte jeg s&#229;nn by the way if anyone cares.

Men jo... opp og ned, men De positive sidene oppveier de negative med fin margin =)

Deriblant en god del nye venner som jeg har blitt kjent med... Takk til alle de selv om ikke alle leser dette forumet, og takk til alle gamle! Hmm, tror 2006 blir et spennende &#229;r... gleder meg til &#229; se hvordan det blir....

rawr!
Watashi wa doko ni iru no..

Michelle
5th January 2006, 23:51
naka*atardust*: i alle fall l&#230;rer de p&#229; allmenn allmenne kunnskaper slik at de kan stave riktig gitt :P:P

for meg har 2005 v&#230;rt helt for j&#230;vlig. jeg g&#229;r p&#229; skole fortsatt, og haugen med lekser har vokst ganske s&#229; mye. fikk ikke til noe av det jeg ville. i tillegg klarte &#229; komme meg inn i en stadie med depresjon og insomnia pga mine fabelaktige foreldre som elsker &#229; skrike til hverandre. kusinen min har bestemt seg for &#229; bosette seg her i norge. whee. *sarkasme* og jeg har fallt for en idiot av en tosk i klassen som jeg hater og som det aldri blir noe mer av.

NOTE TO SELF: classmates are not boyfriend material.

Toby Christ
6th January 2006, 16:02

word. Det eneste som gjør livet enda verre er om du er en god venn av personen. hehe...>_<

Tenketingen
6th January 2006, 16:20

word. Det eneste som gj&#248;r livet enda verre er om du er en god venn av personen. hehe...>_<

Been there. Done both. :3 (Edit: ikke boyfriend, girlfriend ^__^ )
Gikk i dass xD

WarBird
6th January 2006, 20:03
tilbringet mesteparten av året i japan, så det har vært helt ok.

king of sharingan
6th January 2006, 23:59
det var året jeg oppdaget nano.:wow: savner deg enda:gråte:

Aznakh
7th January 2006, 01:29
2005 har, for meg, v&#230;rt litt deprimerende. Jaja, jeg kom over NaNo, noe som hjelper MYE, men fortsatt litt snytt ja. Selv om skolestart var digg, ettersom klassen min n&#229; sannsynligvis er det beste som kunne hendt meg! F&#248;r var jeg prakteksemplar p&#229; tilbakest&#229;ende j&#230;rsk ungdom (les: tolker ALT perverst, r&#248;yker, drikker (ikke jeg dog,) banner, "henger" p&#229; den lokale mix-kiosken... Ja, ganske "low-life" om jeg kan si det uten &#229; s&#229;re noen (som jeg H&#197;PER jeg ikke gj&#248;r!))

2005 har igrunnen ikke v&#230;rt innbringende i det hele tatt utenom dette (som for&#248;vrig er ganske bra, men ikke DIGG, om dere skj&#248;nner)

Jeg ble igjen tvunget av far til &#229; ta p&#229; meg ansvaret for grisene hjemme (300-400 stk =_=") under sommerferien, noe som jeg nektet flere ganger. N&#229;r det da viser seg at jeg slurver litt halvvegs i sommerferien
ble far rasende, og jeg fikk sparken. Perioden mellom meg og far var ganske amper, og det var tett f&#248;r jeg ble jaget hjemmefra. "Komm d&#230;g vekk! &#198;g vil ikkje SJ&#197; d&#230;g her heima viss du ikkje j&#230;re noge fornoftigt! Argharghargh!"
Da jeg en dag overh&#248;rte en samtale mellom min s&#248;ster og faren min der far begynte &#229; grine (stakkars... Jeg er nok ikke lett &#229; ha til s&#248;nn, men jeg mener at det i dette tilfellet er ganske mye hans feil...) inns&#229; jeg at han tok det hele veldig mye mer seri&#248;st en meg...

Men, en dag, kom han inn og sa: "Gonnar, &#230;g trenge jelp av d&#230;g."
Jeg tror ogs&#229; at hele denne saken er noe av det beste som kunne hendt.
Forholdet mellom oss har v&#230;rt mye lettere siden, og jeg er mer pliktoppfyllende (men vi f&#229;r se hvordan det blir denne sommeren...=/ )

Det som egentlig mangler for dette &#229;ret er V&#198;RET!

Hele &#229;ret har v&#230;rt preget av regn, regn, og det j&#230;vla regnet! Vi hadde kanskje 5 dager som ikke var overskyet hele sommeren! Kanskje jeg underdriver n&#229;, men det var rekord-d&#229;rlig sommer her p&#229; Vigrestad...

&#197;ret har v&#230;rt meget bra for min del, men det mangler en siste gnist, uten at jeg klarer sette fingeren p&#229; det...

Kanskje jeg bare venter p&#229; &#229; bli sjikkelig forelsket, eller kanskje jeg trenger noen som sier "jeg er glad i deg" elns...
Heh, jeg r&#248;dmer her jeg sitter (ja, jeg gj&#248;r det veldig lett, og med tanke p&#229; at mange personer som jeg kanskje treffer en gang p&#229; "japani-treff" elns skal lese det jeg skriver, er det kanskje ikke s&#229; rart?)
Jeg er av og til litt emo av meg, og dette er en av de stundene. Jeg ble mye mobbet av jentene i klassen p&#229; barneskolen, og jeg tror det har satt sine spor, ettersom jeg er litt paranoid og har litt problemer med og stole p&#229; folk.
Har tvangstanker som "liker de meg virkelig eller bare later de som" og lignende...

MEN, akkuratt det har ikke s&#229; mye med 2005 &#229; gj&#248;re, men godt &#229; f&#229; ut!
2005 har vel egentlig v&#230;rt meget innbringende, men akkuratt n&#229; f&#248;les det ikke slik. Something is missing...
*undre*

Michelle
8th January 2006, 13:02
2005 har, for meg, vært litt deprimerende. Jaja, jeg kom over NaNo, noe som hjelper MYE, men fortsatt litt snytt ja. Selv om skolestart var digg, ettersom klassen min nå sannsynligvis er det beste som kunne hendt meg! Før var jeg prakteksemplar på tilbakestående jærsk ungdom (les: tolker ALT perverst, røyker, drikker (ikke jeg dog,) banner, "henger" på den lokale mix-kiosken... Ja, ganske "low-life" om jeg kan si det uten å såre noen (som jeg HÅPER jeg ikke gjør!))

2005 har igrunnen ikke vært innbringende i det hele tatt utenom dette (som forøvrig er ganske bra, men ikke DIGG, om dere skjønner)

Jeg ble igjen tvunget av far til å ta på meg ansvaret for grisene hjemme (300-400 stk =_=") under sommerferien, noe som jeg nektet flere ganger. Når det da viser seg at jeg slurver litt halvvegs i sommerferien
ble far rasende, og jeg fikk sparken. Perioden mellom meg og far var ganske amper, og det var tett før jeg ble jaget hjemmefra. "Komm dæg vekk! Æg vil ikkje SJÅ dæg her heima viss du ikkje jære noge fornoftigt! Argharghargh!"
Da jeg en dag overhørte en samtale mellom min søster og faren min der far begynte å grine (stakkars... Jeg er nok ikke lett å ha til sønn, men jeg mener at det i dette tilfellet er ganske mye hans feil...) innså jeg at han tok det hele veldig mye mer seriøst en meg...

Men, en dag, kom han inn og sa: "Gonnar, æg trenge jelp av dæg."
Jeg tror også at hele denne saken er noe av det beste som kunne hendt.
Forholdet mellom oss har vært mye lettere siden, og jeg er mer pliktoppfyllende (men vi får se hvordan det blir denne sommeren...=/ )

Det som egentlig mangler for dette året er VÆRET!

Hele året har vært preget av regn, regn, og det jævla regnet! Vi hadde kanskje 5 dager som ikke var overskyet hele sommeren! Kanskje jeg underdriver nå, men det var rekord-dårlig sommer her på Vigrestad...

Året har vært meget bra for min del, men det mangler en siste gnist, uten at jeg klarer sette fingeren på det...

Kanskje jeg bare venter på å bli sjikkelig forelsket, eller kanskje jeg trenger noen som sier "jeg er glad i deg" elns...
Heh, jeg rødmer her jeg sitter (ja, jeg gjør det veldig lett, og med tanke på at mange personer som jeg kanskje treffer en gang på "japani-treff" elns skal lese det jeg skriver, er det kanskje ikke så rart?)
Jeg er av og til litt emo av meg, og dette er en av de stundene. Jeg ble mye mobbet av jentene i klassen på barneskolen, og jeg tror det har satt sine spor, ettersom jeg er litt paranoid og har litt problemer med og stole på folk.
Har tvangstanker som "liker de meg virkelig eller bare later de som" og lignende...

MEN, akkuratt det har ikke så mye med 2005 å gjøre, men godt å få ut!
2005 har vel egentlig vært meget innbringende, men akkuratt nå føles det ikke slik. Something is missing...
*undre*

griser? GRISER? været? VÆRET? ok. herved er du degradert til svenske fordi du klager over været! :P:P

word. Det eneste som gjør livet enda verre er om du er en god venn av personen. hehe...>_<

åh. det gjør alt så mye lettere å fortelle. sympati.

Been there. Done both. :3 (Edit: ikke boyfriend, girlfriend ^__^ )
Gikk i dass xD

jepp. de har en tendens til å gjøre det....... .>_<

HALL
8th January 2006, 13:54
Jeg stemte "helt greit" jeg.
F&#248;rste delen var egentlig ganske g&#248;y da var jeg s&#229; j&#230;vla slapp p&#229; skolen og fortsatt fikk greie karakterer, hadde mye flaks. Som vanlig hele &#229;ret s&#229; var jeg mye p&#229; kino og s&#229; mye film.S&#229; kom andre halv&#229;r da jeg fortsatt var slapp p&#229; skolen at jeg l&#229; ann til stryk i matte, heldigvis klarte jeg med mye jobbing med matta de siste tre m&#229;nedene slik at jeg klarte &#229; st&#229;. S&#229; kom sommerferien og det var da jeg begynte &#229; hate en kompis som bodde ved siden av meg, han fant p&#229; d&#229;rlige undskyldninger n&#229;r jeg sp&#248;rrte om vi skulle finne p&#229; noe.
Han fortalte ikke en gang at han hadde flytta.
S&#229; begynte jeg andre &#229;ret p&#229; allmenn, det visste seg at det ble et ganke fett halv&#229;r. Jeg fikk noen nye venner som var kule, og jeg synes faktisk det gikk rimelig bra i fag untatt at jeg er deppa p&#229;grunn av hvordan det g&#229;r i Engelsk, jeg fikk 4 det f&#248;rste &#229;ret, men etter det har jeg f&#229;tt 2 og 3 p&#229; stiller, engelskl&#230;rerinna er ei streng hurpe. Jeg trives i klassen, men jeg har blitt veldig sliten av skolearbeid og slikt, det var faktisk s&#229; ille en gang at jeg begynte &#229; grine da jeg satt forann pc`n og hadde mest av allt lyst til &#229; slutte p&#229; skolen.
Jeg har ogs&#229; oppdaga at jeg har begynt &#229; interesere meg for ting jeg aldri trodde jeg skulle finne spennende.
S&#229; 2005 var et ok &#229;r.

Aznakh
8th January 2006, 16:07
griser? GRISER? været? VÆRET? ok. herved er du degradert til svenske fordi du klager over været! :P:P

What!? Været i år SUGDE til og med i forhold til tidligere år!
Brydde meg ikke så mye utenom sommerferien, men det regnet hele sommeren, og plussgradene kom for fullt først i September/Oktober!

Men ok, svenske it is.

Jävlar.

TheMaister
9th January 2006, 14:23
Vel, det var vel et greit &#229;r alt i alt.

Skolen var s&#229;nn ganske j&#230;vlig som vanlig, men jeg klarte det greit.
Jeg var litt depressiv en liten stund, men det plager meg ikke.
Det er jo derfor jeg sitter foran PCen! Den redda meg i fjor.

For &#229; oppsummere enkelt:

Positivt:
Jeg ble mer sosial.
Jeg fikk flere venner.
Jeg l&#230;rte en god del japansk.
Jeg fant ut at folk synes jeg er mystisk. Rawr >:3
PCen redda sinnet mitt.
Jeg fikk gode karakterer.

Negativt:
Jeg fant ut at ingen jenter liker meg.
Jeg ble offisielt stemplet som "NERD" (P&#229; en negativ m&#229;te)
Skolen var kjedelig og stressende.
Jeg ble veldig skolelei.