PDA

View Full Version : Manga Blade of the Immortal

ciliee
30th December 2005, 23:19
Nå har jeg brukt opp halvparten av lønninga mi på å kjøpe alle bøkene de hadde på outland på denne gjennomført geniale serien..

det er noe med blod og vold kombinert med sinnsyke tegninger som fascinerer.

..eller er det bare meg?:lur:

SchiZo
30th December 2005, 23:48
Du er ikke alene. Blade of the Immortal er en meget diggbar serie, har hatt dilla siden ungdomsskolen. Historien er kanskje ikke helt original, men den grafiske volden og de fantastiske tegningene veier opp for dette, og vel så det :D

Aznakh
30th December 2005, 23:53
Blade of the Immortal ruler!
Hadde tenkt å kjøpe_MANGE_bøker på Outland (i Stavanger) forleden dag, men de hadde ikke nr. 3, så jeg droppet det siden jeg da hadde lest alle før jeg hadde fått tak i den...

Må si serien gjør seg mye bedre med engelsk tekst istedet for den ene norske boka som kom!
Nydelige tegninger også^^

ciliee
31st December 2005, 01:19
hah.. ALT er bedre enn den norske teksten.. selv svensk blir genialt i forhold.. det norske språket er alltid så sjukt dødt.. ikke innlevelser i det hele tatt.. sensuren er helt vill.. skal jo ikke krenke noen >.>

Aznakh
31st December 2005, 12:00
Politisk korrekthet suger!
Jeg syns spesielt bokmål er et rævva språk til å bruke i tegneserier o.l...
Som du allerede har sagt ciliee, det mangler innlevelse!

Lurer på om amerikanere og engelskmenn mener det samme om engelsk?

Antony
31st December 2005, 13:48
Jeg har Blade of the Immortal 1-4 og jeg elsker denne serien!
Det er uten tvil den beste samurai serien som finnes. Jeg har også den norske utgaven av bok 1, men hva kan jeg si; Den engelske er bedre for å si det sånn.
Jeg må innrømme at mye av sjarmen til Blade ligger i volden, men også noe i den flotte tegnestilen, ja Hiroaki Samura sin tegnestil er skecther på en måte.

Skal kjøpe mer av serien, men jeg vet ikke når.

Aznakh
31st December 2005, 15:18
Noe av det som er så deilig med Blade er nettop at tegningene ikke er superdetaljert og digitalt behandlet osv osv.
Føler det er mye mer liv i tegningene til Hiroaki en det andre får til. Blir mer realistisk på en måte...

ciliee
1st January 2006, 18:33
jepp... man ser bevegelsene foran seg - og det er aldeles nydelig..

Quan
3rd January 2006, 21:37
Den har jeg ikke lest eller sett så mye. Men det burde jeg gjøre?

Antony
3rd January 2006, 22:28
Den har jeg ikke lest eller sett så mye. Men det burde jeg gjøre?

Sikkert ikke så rart at du ikke har sett noe av serien - den finnes ikke som anime, kun manga.

Ja, jeg anbefaler deg å lese serien hvis du ikke har noe i mot heftig samurai action, litt drama og ikke minst en god del blod og gørr.
Les litt i postene over her, så kan du jo se om du blir fristet ;)

ciliee
3rd January 2006, 23:03
Agree..

..noen som vet om det har kommet flere bøker etter Last Blood?

Aznakh
3rd January 2006, 23:31
Var på Outland i dag, og de sa (tror jeg) at det kommer ny bok i løpet av januar eller februar, men jeg er ikke helt sikker, så ikke stol på meg!^^

ciliee
4th January 2006, 08:32
...men jeg er så dum at jeg gjør det likevel ^^

..jeg kommer til å løpe inn i butikken og gråte hvis den ikke har kommet..

Aznakh
4th January 2006, 14:29
Du kan sende en hat-mail til meg hvis jeg tar feil!

Outland i Stavanger er utsolgt for bok nr. 3... De får inn de gamle bøkene etter hvert også, ikke sant? *bekymret*

FaithLesZ
4th January 2006, 14:49
Elsker denne serien!
Geniale tegninger, med et dystert, men også litt halvskummelt aspekt!
Blant annet på ansiktene.

Har lest 1-4. Har dem uheldigvis ikke selv... *gå bort til Antony og stjele de en gang til* xD

ciliee
8th January 2006, 19:24
Du kan sende en hat-mail til meg hvis jeg tar feil!

Outland i Stavanger er utsolgt for bok nr. 3... De får inn de gamle bøkene etter hvert også, ikke sant? *bekymret*
...de skal ikke være umulige å oppdrive nei ^^

..nå pleier jo mange av butikkene å sende varer til hverandre, dersom det er forespørsel om de.. tror jeg

du kan jo be de om å bestille den for deg? :plystre:
det ville jeg gjort :ja:

Antony
8th January 2006, 20:06
Det kan jo også hende det går ann å bestille eller lese om når den neste boka kommer: http://www.darkhorse.com/zones/manga/index.php
Dark Horse Manga er forlaget som gir ut Blade of the Immortal.

ciliee
8th January 2006, 20:27
Det kan jo også hende det går ann å bestille eller lese om når den neste boka kommer: http://www.darkhorse.com/zones/manga/index.php
Dark Horse Manga er forlaget som gir ut Blade of the Immortal.
du er vel smart ^^

*sjekke side*

det står at den neste boka kommer i februar :O
..15. februar, faktisk..

hmm.. spennende ^^

Aznakh
9th January 2006, 00:37
Weee!

Jeg hadde rett!
Men det hadde jo vært morsomt med en hat-mail fra ciliee... Som jeg sikker får når ciliee ser tegningen jeg har tegnet der jeg tegner inntrykket jeg har fått av ciliee til nå...^^

*glede seg*

ciliee
9th January 2006, 22:19
Weee!

Jeg hadde rett!
Men det hadde jo vært morsomt med en hat-mail fra ciliee... Som jeg sikker får når ciliee ser tegningen jeg har tegnet der jeg tegner inntrykket jeg har fått av ciliee til nå...^^

*glede seg*

Jeg ble ikke veldig fornærmet av tegningen din, hvis det var det du lurte på.. men det sa jeg jo også.. jeg venter fremdeles på ditt andre bidrag ^^

..men hvis det er hat-mail du vil ha, så kan jeg nok forære deg en likevel.. en dag jeg er kjempesint, og jeg velger å la det gå utover deg..
(det KAN skje i næreste fremtid..)

Aznakh
9th January 2006, 22:36
I would be honored!

Så, nå venter jeg bare på en anledning til å reise inn å kjøbe bok nr. 3 ++, men dette blir nok ikke før en gang uti neste uke... For i helgen må jeg i fjøset T_T

Curses!

Cosplaye noe fra Blade O.T.I. anyone?

Howl
12th January 2006, 16:44
blade er digg...
Jeg bruker også veldig mye penger på blad og sånt på Outland men Tronsmo er også veldig flott da!

ciliee
14th January 2006, 21:27
Dragonball gir meg grøssninger xP

..benytter anledningen til å slenge inn litt fanart ^^
http://i27.photobucket.com/albums/c194/ciliee/manji.jpg
Som dere ser, så er dette ikke noe jeg har kommet på av meg selv.. originalen kan dere finne på nettet blant annet ^^ eller i "on scilent wings" boka.. nr. 4 ^^

ero-sennin
21st October 2006, 18:33
har lest første boka, syns det ser ut som en bra manga og har veldig lyst til å fortsette å lese den :P så hvor kan jeg få tak i resten av bøkerne?

Otacon
30th December 2006, 00:32
Blade of the immortal är genial! Kan lätt läsa 3 volumer på en gang og fortfarande vilja läsa mer. har en volum kvar (vol 15) sedan är det slut :(

Aja, får glädja mig med Vagabond istället :D

fetch fox
2nd January 2007, 00:07
God grom serie det her ja.
Det eneste jeg missliker med det hele er at det er såpass lang tid mellom hvert nye kapittel... men hvis jeg holder ut i forhold til Berserk, så holder jeg ut i forhold til Blade of the Immortal:)