PDA

View Full Version : Arrrghh screw that damn drawing!

Kamashi
26th December 2005, 04:10
Jeg er ikkeno flink til å tegne med mus, se selv.:(
http://artpad.art.com/gallery/?is34pwienbo

Men etter litt øving ble det da litt bedre ^_^
http://artpad.art.com/?is36ah1dxqo8

wildex999
26th December 2005, 12:07
Nr en var ikke så fin, men nr to var ganske bra ;)
Har ikke sjekket rundt her mye, men har du ikke scannet en tegning? Jeg vil se hvor flink du er med blyant/penn og papir. :)

Jeg har ikke sjans til og lage noe sånt med mus iallefall, jeg er venstrehendt, men bruker høyrehanda til musa :P(Jeg klarer og spille FPS bedre enn de fleste da men...)

Ayra
26th December 2005, 17:46
du inspirerte meg til å lage en :)
her er min http://artpad.art.com/?is46g4lhano
skrev fraving i stedeted for drwaving, men det får står dere sikert uanset....

Kamashi
26th December 2005, 19:33
Nr en var ikke så fin, men nr to var ganske bra ;)
Har ikke sjekket rundt her mye, men har du ikke scannet en tegning? Jeg vil se hvor flink du er med blyant/penn og papir. :)

Jeg har ikke sjans til og lage noe sånt med mus iallefall, jeg er venstrehendt, men bruker høyrehanda til musa :P(Jeg klarer og spille FPS bedre enn de fleste da men...)

Her kan du se noen blyant tegninger av meg^_^
http://www.japani.no/forum/showthread.php?t=348

wildex999
26th December 2005, 21:17
nice,
Jeg får altid så lyst til og tegne når jeg ser slike tegninger, men ver gang jeg prøver så gir jeg opp før jeg er halveis ferdig med skisse(Havner som regels i søppelkurva)

Kamashi
26th December 2005, 23:46
nice,
Jeg får altid så lyst til og tegne når jeg ser slike tegninger, men ver gang jeg prøver så gir jeg opp før jeg er halveis ferdig med skisse(Havner som regels i søppelkurva)

Søppelkurva er ikke dum den, men du må ha tolmodighet når du tegner.
Jeg er ikke alltid fornøyd med det først utkastet til en tegning, men du må bare øve øv e øve, øvelse gjør en bedre. :lur: Kan ikke huske å ha sett noen tegninger fra deg, kunne du ha postet noen?

wildex999
27th December 2005, 00:14
jeg har henta en trefjøl, A4 ark, en nyspissa blyant og et viskeler(Viktig!)
jeg har prøvd og tegne litt nå, men jeg har ikke kommet til noe skikkelig, jeg driver og øver på litt manga tegning. Men jeg klarer ikke en gang og lage en sirkel uten at den ser ut som en U med en bøy over :P
Kunne du kansje peke til noen øvelser jeg kunne gjøre eller kansje gi noen tips?
SÅ kan vi snakke om at jeg poster noe ;)
Jeg har da hele ferien og øve på :D

Kamashi
27th December 2005, 00:40
Du bør jo begynne med å lage et skjellet. eller en slags struktur på figuren din.
Her er tålmodige Kamashi's forklaring : http://artpad.art.com/?is4pmo1491qo

Bare kontakt meg på msn så skal jeg gi deg en bedre forklaring, eller du kunne jo spørre noen profesjonelle som f.eks artcrew?

wildex999
27th December 2005, 00:59
lol, ser ut som en skikkelig blodsprut på slutten der ;)
Vel, jeg får prøve meg frem, så kan vi se om jeg kansje kommer med noe snart ;)

Rounin
27th December 2005, 02:23
Den sa bare at jeg ikke hadde nyeste Flash. Dessverre kan jeg ikke installere nyere versjon enn den som er nyest.

Kamashi
28th December 2005, 00:16
Sikker på at du har den nyeste versjonen? De oppgradere jo HELE tiden

Narutard#1
31st December 2005, 17:43
Nooo Kamashi hvorfor ødela du tegningen? Rødmaling over hele...:( Syns den var bra før malingen, jeg;)

Ayra, Din tegning var jo bare genial! Jeg elsket håret! (Det var så Ayra like;)) PS, kom deg på msn^^

Bigbo
12th July 2006, 05:04
jeg er skikkelig dårlig med å tegne med mus :( http://artpad.art.com/?j29sbz591h8 Jeg skulle egentlig lage en tegning av Kamashi som furry, men det ble dårlig (Kamashi har masse blod på seg på bildet fordi han har vært på jakt :P)

Midori
12th July 2006, 08:09
Folk bør slutte å fortelle både seg selv og andre hvor dårlige de er på ting og tang.
Hvis man synes det man har laget er så horribelt, hvorfor poste det? Vi vet da alle hvordan dårlige tegninger ser ut, og ytterst få har noen interesse av å sjekke ut en tegning kun for å konstatere at den suger. Eller, de tar deg på ordet og går videre.

Å fortelle seg selv at man ikke er flink på noe, eller det man har laget ikke er fint, etc. er destruktivt på både selvtillit og arbeidsmoral, noe som igjen går ut over produktet. Ingen forbedrer seg kun av negativ kritikk, spesielt ikke hvis den kommer fra en selv.
Og å bruke "det jeg har laget suger" (e.l), for å vekke andres sympati for så å motta konstruktiv kritikk blir feil. Bedre å få cred for noe folk faktisk syns er bra fremfor noe de sier for å få deg til å føle deg bedre, og det kan man ikke alltid vite sikkert hvis man bruker sympati som virkemiddel.
Men hvis kunstneren selv ikke synes at verket er bra, er det vel ikke så farlig om andre ikke gjør det heller...?

Uansett, disse artpad greiene vil ikke åpenbare seg for meg, eller så har de en helvetes laste-tid. Så noen kritikk av bildene kan jeg ikke gi.

(**EDIT** Trykkleif)

Bigbo
12th July 2006, 17:26
Folk bør slutte å fortelle både seg selv og andre hvor dårlige de er på ting og tang.
Hvis man synes det man har laget er så horribelt, hvorfor poste det? Vi vet da alle hvordan dårlige tegninger ser ut, og ytterst få har noen interesse av å sjekke ut en tegning kun for å konstatere at den suger. Eller, de tar deg på ordet og går videre.

Å fortelle seg selv at man ikke er flink på noe, eller det man har laget ikke er fint, etc. er destruktivt på både selvtillit og arbeidsmoral, noe som igjen går ut over produktet. Ingen forbedrer seg kun av negativ kritikk, spesielt ikke hvis den kommer fra en selv.
Og å bruke "det jeg har laget suger" (e.l), for å vekke andres sympati for så å motta konstruktiv kritikk blir feil. Bedre å få cred for noe folk faktisk syns er bra fremfor noe de sier for å få deg til å føle deg bedre, og det kan man ikke alltid vite sikkert hvis man bruker sympati som virkemiddel.
Men hvis kunstneren selv ikke synes at verket er bra, er det vel ikke så farlig om andre ikke gjør det heller...?

Uansett, disse artpad greiene vil ikke åpenbare seg for meg, eller så har de en helvetes laste-tid. Så noen kritikk av bildene kan jeg ikke gi.

(**EDIT** Trykkleif)
Jeg øver, jeg øver! grunnen til at jeg la ut link til tegningen min er at når jeg blir bedre, skal dere få se forskjellen :P *øve dag ut og dag inn*