PDA

View Full Version : manga-fingre

Ichigo
18th December 2005, 21:19
noen må hjelpe meg med og forklare meg hvordan jeg kan tegne fine manga fingre,alle fingrene jeg tegner ligner på epler:beskjed: Menn uansett komm med noen gode forklaringer og bilder om hvordan jeg tegner fingre.

Shikaru
18th December 2005, 21:28
Se på dine egene fingre.
"mangafingre" er jo bare forenkla helt normale hender.
"practise makes perfect" er det noe som heter.
Bare tegn dine egen hender i forskjellige "stillinger" men ikke ta med de minste detaljer av rynker og slikt.

Narutard#1
19th December 2005, 00:27
Se på dine egene fingre.
"mangafingre" er jo bare forenkla helt normale hender.
"practise makes perfect" er det noe som heter.
Bare tegn dine egen hender i forskjellige "stillinger" men ikke ta med de minste detaljer av rynker og slikt.
Veldig bra forklart, Shikaru! Ikke rart, siden vi snakker om eksperten på tegning av hender;)

Ichigo_ du har tre ledd på hver finger(untatt tommelen der du har to.) hvis du øver deg på å tegne hender i forskjellige stillinger med det i baktankene er det mye lettere. Bruk også Shikaru's råd flittig:)
(jeg så på hendene i manga og øvde meg noe sinnsykt, og jeg har nesten greid å lære meg å tegne hender, hender er det vanskeligste å tegne syns jeg)

Ifrit
19th December 2005, 06:39
Vel, tommelen har da også tre ledd, det innerste er det leddet som gjør at du kan f.eks. ta tommelen inn foran håndflaten.

Shikaru
19th December 2005, 07:03
Vel, tommelen har da også tre ledd, det innerste er det leddet som gjør at du kan f.eks. ta tommelen inn foran håndflaten.

Skulle akkuratt kommentere det ^^

Narutard#1
19th December 2005, 16:41
høhøø... >_< *slår seg selv i hodet*:riight:

SchiZo
20th December 2005, 07:56
Det f&#248;rste du gj&#248;r er &#229; tenke over hvordan formen p&#229; hele h&#229;nden vil se ut. Under skissestadiet er det dumt &#229; kaste bort mye tid p&#229; &#229; f&#229; en hand til &#229; se realistisk ut, tenk p&#229; hvordan hele kroppen er bygget opp av geometriske former. To ovaler (hvorav en er h&#229;ndflate og fingre, den andre markerer tommelen) gj&#248;r faktsik susen som grunnlag for en h&#229;nd. Med grunnfasongen blir det lettere &#229; fylle inn detaljer og f&#229; det til &#229; se riktig ut.

Har du t&#229;lmodige venner kan du ogs&#229; tvinge dem til &#229; holde ei h&#229;nd i riktig stilling for deg mens du skisser. Hvis du virkelig sliter med &#229; tegne hender vil jeg anbefale deg &#229; &#248;ve litt p&#229; egen h&#229;nd f&#248;rst, se p&#229; dine egne mens du skisser, og husk at alt kan brytes ned til enkle, geometriske figurer. Det hjelper nok litt :)