PDA

View Full Version : Drawing Tutorial i Anime

Ayra
17th December 2005, 00:23
:!: ok jeg har sett lit inpå bilder fra her og der og tenkte jøs dere er jo alle kjempeflink!! Det er også grunnen til at jeg vil la dere som har tegnet en del og dere som ikke har tegnet så mye skal kunne bli bedre :D

http://www.howtodrawmanga.com/tutorial.html

der lærte jeg meg meste parten av all min tegnekunskap, hvis du tar deg tid og øver på det du kan lære der så vil du bli virkelig virkelig god! (så klart finnes det noen som er det fra før, snakka ikke til dem da :P )

den siden kan får eksempel gi tips om folder på klærne, man/kvinne bein-hode-ansikt-armer ja det du trenger. Savner littegran om menn, men det folk flest har problem med er jente kropsdeler og det er som egen del der så har du problemer med å tegne jente figurer eller noe som helst så stikk inom siden =)

jeg håper dette kan hjelpe DEG med de problemene du har med tegning ;)

Shikaru
17th December 2005, 10:21
Har et par how to draw manga bøker. Kan ikke si at jeg har lært så alt for mye av dem :shrug:

Havok
17th December 2005, 13:35
Bruker dem for å finne morsome poses, det er egentlig det. Man må ikke være alt for avhengig av bøker, da utvikler man aldri sin egen "tråd" så og si.

Narutard#1
17th December 2005, 17:10
Wow! Genial side, Ayra!! *Bookmarks* Denne sida kommer til å brukes flittig av meg;);)

Mette
17th December 2005, 19:11
Jeg for min del liker ikke HtDM siden de bare lærer en å tegne i en spesiell stil.

Den beste måten er å se på anime og lese manga, for å så finne sin egen stil utifra det. Jeg vil heller anbefale folk å skaffe seg en skikkelig tegnebok og anatomi bok. Jeg vil på det varmeste anbefale Betty Edwards sin bok, "Å tegne er å se" for å få inn basiskunnskap. Hvis du kan grunnreglene i anatomi så er det lettere å tegne anime og.

Shikaru
17th December 2005, 19:23
Jeg har en bok som heter "Animators Survival kit"
Det er fint for en som animerer, men også å anbefalle for en som tegner. står utrolig mye bra om anatomi i den :)
Har forsåvidt heller ikke lært så mye av how to draw manga sånn sett.
Det beste er jo alltid å utvikle sin egen stil.

Gusj
17th December 2005, 21:59
Eller gå Formgivning.

Synst at sånne bøke e litt dyre, mens derimot sida deira har e ikkje nokke imot, fin for dei som vil lære se litt anime-tegning. Men det e nok best å lage sin egen stil (Shikaru ^^).

DypHal
17th December 2005, 23:21
Tegna litt som Howtodrawlangtnavn først. Så gadd jeg ikke drive på med alle de irriterende strekene du allikevel må viske ut hele tiden. Så jeg tegner ikke sånn nå. Notatboka mi (for alle fagene jeg har på skolen) er fylt med tegninger som er gjort på 20 sekunder ^^ Mye fortere når du slipper alt det der.

Ayra
18th December 2005, 04:19
får begynere er jo streker greit å ha da ;) siden de hjelper med å sette ting riktig på plass

selv bruker jeg kun to hjelpestreker til normalt og det er til øynene, gjør jeg ikke det er det nesten som om de er dømt til å bli skjeive<_<

bøker er i prinsippet er nok bare får basis kunskap, men jeg finer fremdeles ingen bok som hjelper meg stort med bakgruner og slikt.. når du har lært deg basiken kan du gå over til å tegne egene tegninger så BRUKE øynene dine til å se etter feil fordi da blir du rett å slett flinkere når du finner feila og når du retter de så får du nok et poeng.=)
den letteste måten å se etter feil vil være å prøve å tegne en tegning som allerede eksisterer (en funnet på nettet for eksempel) og bruke øynene dine å herme og dereter samenligne.
etter dette så er det bare å tegne i vei (vell det kan du jo altis gjøre, men, men...)
-----------------------------------------------------------------
om sida jeg la ut: veldig fine ider til øyner og ansikt utryk der, og så er det en egen "tråd" (har jeg vist vert for mye inpå forum..) om folder på klær som jeg ser på som svert nyttig da =)