PDA

View Full Version : Nintendo Den offisielle Bleach GC: Tasogare Ni Mamieru Shinigami tråden!

Mette
9th December 2005, 23:28
Jeg fikk Bleach GC i går, og jeg har spillt det noen timer i natt. Så siden jeg er blant de første til å ha spillet er til lands, så får jeg vel skrive litt om det?

Tekniske data
Spillet er produsert av Sega og er for Nintendo Gamecube. For å spille det, så trenger du så klart en cube, en tv og en freeloader slik at cuben blir stilt inn på riktig region. Dette ødelegger ikke gamecuben din.
Menyene er på engelsk, så de er det ikke noe problemer med å lese. Mellom fightene så leses også opp engelske tekster (navn på de forscellige kampene) i ekte Engrish stil, velbekomme!

Hvordan det er lagt opp
Som slåssespill er konseptet ganske spesielt. Story mode, en player mode, to player mode, tutorial mode med Yoruichi og en mode jeg ikke helt husker hva heter, 13 ettellerannet-tai.

I story mode er det tre scenarioer man skal komme seg gjennom.
Første scenario er for det meste canon og starter fra da våre helter kommer til Soul Society og til de skal dra. For det meste spiller du så klart Kurosaki Ichigo i dette scenariet.
I andre scenario skal du spille en slags alternativ historie med Abarai Renji, som er da den som redder dagen.
I tredje scenario spiller du ting fra Kuchiki Byakuya sitt perspektiv.
Det jeg ikke liker med denne moden er at du nesten trykker mer iløpet av de lange cutscenene mellom kampene. Det er VELDIG kjedelig, så ta med et Donald blad eller noe.

Grafikk
Noe av det beste med spillet er grafikken, vil nå jeg si. Det er ikke kantete, men figurene har veldig pene teksturer og er helt klart godkjent som figurene vi kjenner fra Bleach verdenen. Det er mange baner å spille på, og disse ser veldig fine ut, ikke noe spess med dem.

Musikk
Det er mye av musikken fra animen i dette spillet, men det er noen veldig fine låter som vi får høre i blant annet åpninga av spillet, samt i sluttsekvensen på hvert storymode scenario. Grei lyd, og personene snakker mye. Mayuri som sier "Itai yo!" (Det gjør vondt) er bare så morsomt. Spesielt når Orihime er den som slår han i skrittet. XD

Personene
Du starter med disse personene:
Kurosaki Ichigo
Inoue Orihime
Ishida Uryuu
Yasutora Chad
Hitsugaya Toushiro
Abarai Renji
Shiba Ganju
Ayasegawa Yumichika
Madarame Ikkaku
Zaraki Kenpachi
Ichimaru Gin
Kuchiki Byakuya

Jeg har fått unlocka Kurotsuchi Mayuri, Kyoraku Shunsui, Hinamori Momo og Kuchiki Rukia.

Kontroller
Siden jeg har spillt en god del Naruto Gekitou Ninja Taisen spill, så blei jeg litt fortumla av Bleach GC.

A: Raskt, men svakere angrep.
B: Sterkt, men saktere angrep.
Y: Sakke ned fienden.
R: Komme seg opp av bakken.
R + X: Shikai (når energimålern har middels energi og opp).
R + Y: Bankai (når energimålern er full).

Jeg vil anbefale alle som kjøper dette spillet å ta tutorial med Yoruichi først! ^_^;;

Vil Mette anbefale dette spillet?
Hvis du digger Bleach, så ja, mest sannsyneligvis. Det er en god del personer du kan velge imellom, og det er vel mest morsomt når du har andre å spille med.
Hvis du ikke liker Bleach, så spørs det vel mer. Som slåssespill funker det greit, men det er ikke et så typisk buttonsmash spill. Liker du buttonsmash, så kjøp deg et i Bloody Roar serien, eller Naruto Gekitou Ninja Taisen 4.

Robisiux
10th December 2005, 00:43
Dette er sikkert litt off-topic, men.
Hvor mange ''Anime-spill'' har du, mette?
er litt nysjerrig, skjønner du...
Kan du nevne dem?

Mette
10th December 2005, 01:49
Hvor mange jeg har?

Gamecube
Naruto Gekitou Ninja Taisen 3 og 4 (ga 2 til SchiZo i tilfelle hun får seg GC en gang)
Bleach GC: Tasogare Ni Mamieru Shinigami

Nintendo DS
Naruto: Saikyou Ninja Daikesshuu 3

Gameboy Advance
Mega Man Battle Network

Jeg pleier sjelden å importere spill fordi de er anime. Men jeg liker slåssespill, spesielt de i NGNT serien. Det er liten vits for meg i å bestille rollespill, siden jeg ikke kan snakke eller lese noe spess japansk. For meg er det utfordring nok i å tyde menyene og de små beskjedene som blir gitt på skjermen ;) Rounin og Tibby derimot spilte Tales of Symphonia(!!!) på japansk. Jeg tar av meg hatten for dem.

EntraiL
10th December 2005, 11:32
Jeg hadde tenkt å kjøpe meg dette spillet fra før, men nå har jeg bare enda mer lyst på det. (julegave til meg selv:P)
Veldig bra presentasjon av spillet Mette;) .

Antony
10th December 2005, 12:12
Jeg må innrømme at det er fristende å kjøpe det.
Hallo, det er jo tross alt et spill om Bleach. Men akkurat nå for tiden er jeg helt raka blakk, så jeg får heller begynne å spare litt da.

Mette: Hadde du giddet å legge ut noen bilder her i denne tråden eller?

jouunin
10th December 2005, 12:28
ÅÅÅÅÅÅÅ, det er nesten så jeg får lyst til å kjøpe gamecube bare for å kjøpe det her SPESIELT, siden Kaien er en playable character her (med shikaien hans^^)
Anyways, her er noen trailere:
http://remyleroy54.free.fr/bleachgc_pr_bb.wmv
http://remyleroy54.free.fr/bleachgc_cm1_bb.wmv
http://remyleroy54.free.fr/bleachgc_cm2_bb.wmv

Mette
10th December 2005, 16:04
Jepp, Kaien står oppført i boka. Og jeg klarer ikke å ta spesielt gode bilder fra spillet heller siden jeg ikke får kobla tven til pcen. ._.;; Se heller på tingene jouunin posta!

jouunin
10th December 2005, 18:07
Oki har en del spørsmål:
Har du fått Kaien enda eller?
Hvordan ser shikaien hans ut egentlig? Får jo se den på den ene trailern, men det går så fort at jeg ikke får det med meg og har han bankai??
Rukias shikai, hva med den? (har jo sett den i mangaen)
hvordan er det når kenpachi releaser, ettersom han ikke har shikai/bankai??

Mette
10th December 2005, 18:21
Jeg har ikke fått Kaien enda, jeg har mest spillt Naruto GNT 4 i dag ved siden av å lese til eksamen. ^_^;;

Gusj
10th December 2005, 19:23
hvordan er det når kenpachi releaser, ettersom han ikke har shikai/bankai??
Vel, på en av trailerane ser man at han tar av seg øyelappen.

Anyhoo, spillet ser ganske så imponerende ut. Har mer lyst på det enn Naruto-spilla tror e.
Og å slåss med bankai ser mektig gøyt ut. ^^

Digoru
25th December 2005, 02:21
\o\
Har prøvd dette spillet nå!
EKSTREMT bra!
kontrollene, grafikken, alt var goodie goodie!
*surf og kjøp*

EDIT: det eneste jeg har å klage på var animasjonene når de utløste bankai/det de har istedenfor bankai ._.

Mette
25th December 2005, 03:06
Jeg synes kontrollene kunne vært gjort noe bedre. Det går liksom... så... treigt... når... du... spiller.

Shadowleaf
25th December 2005, 19:03
Ved hjelp av shunpo kan tempoet i spillet gå mye fortere. Selv hadde jeg det veldig gøy med Soi Fong og Yoroichi, når shunpo tok lite reiatsu.

senpai
26th December 2005, 17:18
meg vil også ha det :(
kanskje jeg skal bestille det etter nytt år eller noe :D
im back :D

sketch
1st January 2006, 19:34
Det er som jeg sa, Mette... Spillet har mye bedre flyt og feeling om du legger fra deg hele buttonsmashing spillemåten, lærer deg å bruke block, shunpo og det å slå på riktig sted til riktig tid

dette spillet får vel en 5/6 av meg, det er bra, kunne være bedre.. men det er det man har oppfølgere til :D

Spillet er jo ordentlig kos, gjenbruk av musikk fra serien er et stort pluss, grafikken er jo interesant og det er plenty med playable characters selv om det er det første spillet i en forhåpentligvis voksende spilltittel.
Det eneste som irriterer meg litt er vel det at det ikke er noen form med lipmotion, det ville jo være dritgøy om vi faktisk kunne se at de rørte på munnen til det de sa

og Zaraki Kenpachi smiler jo ikke engang.. WTF, HAN MÅ JO SMILE!!!

ALL PLAYABLE CHARACTERS GET!!! det inkluderer også Evil Aizen og Unmasked Komamura :D

om dere skulle få problemer med å skaffe de hemlige spillbare folka så..

Aizen passord: ned høyre opp venstra L R A
Kaien passord: X X A A X R A L X

Evil Aizen: klar singlemode med disse folka i denne rekkefølgen:
hinamori, toushiro, renji, ichigo, byakuya, komamura

Unmasked komamura: komamura, aizen, kenpachi, tousen, komamura

Urahara: Yoruichi, ichigo, ishida, inoue, chad, rukia, mayuri.

Soi fong: Yoruichi singleplay

Tousen: Komamura singleplay

Ukitake: Shunsui singleplay

Chibii
24th February 2007, 20:11
Jeg har spillet og ^^ Her er noen tips :

Urahara Passord : Opp A Opp A Ned X Ned Opp
Komamura uten maske Passord : Y A Y A L A L A R

De fleste har Sketch sagt :3