PDA

View Full Version : Nintendo Animal Crossing: New Leaf Tips

Marshmellow
25th June 2013, 12:14
Tenkte jeg skulle lage en tråd for tips til AC:NL.
Det har nå vært ute i 11 dager i Europa, så de fleste som har tenkt seg å skaffe det har det vel på dette tidspunktet.

Vet ikke hvor mange som spiller det her, er bare et par jeg vet om, men whatever.

Penger:

Som jeg har merket er det noen få strategier som funker flott for penger. Det kommer ann på hvor mye tid og risiko du er villig til å investere.

1. Fisk og insekter!
Fisk og insekter er hovedinntekten til de fleste som spiller AC:NL. Det er vanskeligere å både finne og fange de mer skjeldne insektene og fiskene, men det er der pengene ligger så man må bare bli bedre etter hvert.
Fram til dag 4, som er første mulige dag å reise til The Island (om man betaler det første lånet sitt og snakker med Tortimer ved brygga dagen etter), er beste inntektskilden å fange hai ved stranda si. Man trenger ikke noe spesielt utstyr til å fange hai, man må bare være rask når den først biter på kroken. Løp opp og ned stranda (på sommeren) og se etter haier, og om man ikke finner noen trykker man "Start > Save and Continue" ettersom dette refresher fiske-spawnene og gjør at det kommer nye fisker. Husk på at haier bare kommer mellom klokka fire om ettermiddagen og 9 om morgenen, så mellom det kan man egentlig bare drite i å fiske for penger.

Etter man har låst opp øya er det best å dra dit for å fange saker. Som i byen din er det ingenting verdifullt som er verdt å satse på som kommer andre tider enn mellom 1600 og 0900, så blås i det.
Øya er sirkelformet, så gå i ring rundt den mens du kikker i vannet etter hai, og i trær etter biller. Biller er ikke verdt like mye som haier, men kan være vært en god del allikevel. De større og/eller mer skjeldne billene er verdt mellom 6000 og 10000 per, men man finner også biller verdt mellom 1000 og 2000 som henger rundt også. De som er verdt mest henger oftest på palmene på stranden, så ikke løp rundt når du speider etter biller og hai.
Etter min erfaring er alle billene verdt å fange unntatt Fruit Beetle (de små grønne som henger på vanlige trær), ettersom alle gir over 1000 med minimal effort.
Andre ting man kan fange er sommerfugler, da hovedsaklig Emperor Butterfly (den blå), Tiger Beetle (som er på bakken) og Hermit Crab (forkledd som et skjell, men stikker av når den blir redd). De er MYE enklere å fange og er ikke verdt stort, så de burde absolutt ikke være førsteprioritet om du ser dem i nærheten av biller på trær.

2. Frukt!

Man kan selge andre menneskers "native fruit" (frukten man starter med) i byen sin for 500 bells stykket. Det gir ikke mye, men og man har massevis kan det selge for en del. Tropisk frukt (som man får fra The Island og noen av turene der) selger for 250.
Din egen native frukt, derimot, er billigere, og selger for rundt 100. Det er ikke verdt å bruke tid på å selge vanlig frukt med mindre man er i begynnelsesfasen av spillet og ikke har penger til fiskestang og nett.

Det som derimot virker veldig lukrativt er Perfect Fruit. Jeg sier "virker" ettersom jeg bare har fått en, som jeg har plantet og fått noen til av som jeg har plantet igjen, men ikke solgt noen enda.
Ettersom jeg forstår det er det slik perfect fruit fungerer:

Dette er skjelden frukt som av og til henger på dine "native" frukt trær. og vil skille seg ut fra den andre frukten av samme type (Epler vil ha sparkles, fersken vil være gylne, etc).
Perfect fruit selger for 600 bells i egen Re-Tail, men om man selger dem i Re-Tail'en til en annen spiller med en annen perfect fruit selger den for 3000.
Dette ville vært kult, men ingen stor pengetjener med mindre man kunne spesialdyrke perfect fruits.. Noe man kan!
Når man først får en perfect fruit (man kan øke sjansen ved å grave ned fertilizer (gjødsel) nær frukttrærne dine) kan man grave den ned, og det vil bli et Perfect Fruit Tree! Det er ikke 100% sjanse for at treet vil gro ordentlig, og det er en sjanse for at du vil miste den perfekte frukten din, men om du får det til får man mange nye perfect fruits. Disse kan man da plante igjen, og få fler og fler perfekte frukttrær, som man da kan selge frukten til i en annen persons by for 3000 per. Masse penger, hurra!
Eneste problemet er at de visner etterhvert, men de fleste trær varer mellom 4 og 7 høstinger så man burde tjene en del på det.

3. Turnips
Turnips er av fluktuerende verdi, som gjør at man lett kan spekulere i dem. Man kan kjøpe dem fra et villsvin som heter Joan som trasker rundt på søndager. Prisene går opp og ned i løpet av uka, og med mindre man selger de innen Re-Tail stenger på lørdag så råtner de og mister verdi. Det er forskjellige prismønstre og prisen hopper opp og ned en god del, men kan ikke de spesifikke mønstrene. Sier bare at det er noe som kan være veldig profitabelt, men har aldri gjort det grunnet risikoen.

Møbler:

1. HHA

Om du har en venn som bor i nærheten av deg og spiller AC:NL kan man slå på streetsync for New Leaf etter tredje eller fjerde in-game dagen. Dette gjør at om man syncer ser man den andre personens hus, og kan bestille mesteparten av det de har av møbler og tapet. Kjempekjekt om dere begge vil ha det som bare en av dere har.

2. Gamblende Campere

Etter jeg bygde camping-plassen min kom det en kul fugle-dude i telt. Han hadde så og si uendelig med møbler, og hadde en del kule gambles som gjaldt prisen på de. En av dem var at han skulle si 4 møbler og en pris etter hverandre, og om man ikke kjøpte dem da de kom måtte man kjøpe den siste uansett pris. En annen var at han hadde en møbel og man skulle gamble med "velg riktig kort tre ganger" for å se om man skulle få den gratis, for lav pris, eller for høy pris (kom ann på hvor mange ganger man fikk riktig kort). Det er dyrere by default. Vet ikke sjansen for at man får en gamblecamper, bare sier at om du har penger og trenger møbler: se opp.

3. Innbyggere og besøk
Om du blir invitert hjem til innbyggere får du muligheten til å kjøpe et av møblene deres. Om de blir med hjem til deg sender de deg en gave i posten.

Noen andre som har noe, eller spiller nesten ingen?