PDA

View Full Version : Cosplay De sære folkene med dyrekostymer :D

Formicidae
6th June 2013, 17:56
Da blir det Desu igjen på meg, Forskjellen i år derimot er at jeg kommer til å troppe opp i et fullt hundeskostyme - nåvell dette er jo ikke spesielt rart når du tenker på alle de andre cosplayerene, men jeg tenkte det kunne være greit med en liten tråd for de som ikke helt forstår det eller rett og slett bare er nysgjerrig :)

Om du har et spørsmål kan du jo hive det inn her - for det er ofte vanskelig å prate med folk i maskene :)

Om du lurer på mitt så blir det en "normal" type border collie, men frisket opp med litt turkise striper og markeringer :) Har dessverre ikke bilde enda da den enda ikke er helt ferdig :D

Tardis
6th June 2013, 18:25
Spm: Er du en av de som trur de er en hund?

Source: http://www.youtube.com/watch?v=dFWuBkVe52I

Milla
6th June 2013, 19:15
Furry folk! :D Synes de er modige jeg, siden de bruker mer følelse enn ord.

Fridator
6th June 2013, 19:19
Håper du koser deg på Desucon, jeg vet at fursuitere blir tatt godt imot, og pleier å være populære blant de andre con-besøkende.

Jeg er ikke fur selv, men har laget en del cosplay som har fursuit-elementer i seg (faktisk jobber meg med ett nå, satser på at han her (http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/4689/2167601-img_0124.jpg)skal bli ferdig til Desucon 8), og er fast leser av fursuit-siden på Livejournal og Norwegian Paws for å følge med på hva folk lager av kostymer. Post gjerne et bilde av drakten når den er ferdig :)

Formicidae
6th June 2013, 21:00
Spm: Er du en av de som trur de er en hund?

Source: http://www.youtube.com/watch?v=dFWuBkVe52I

Haha nei. Er desverre de som tenker "Omg! Eg skal være på tv for de tror eg e så kul" -_- Så de med vet pleier å holde seg langt unna slike ting. Om du lurer på hvorfor jeg gjør det så er det fordi eg elsker å lage kostymet og maskene, og er litt trist å bare ha de liggende i skuffen å bli møllspist :) Så litt spørsmål tilbake, tror de som cosser at de er en superhelt/pokemon/vocaloid? Det er det samme :) et kostyme

Og aww takk Milla :) Som sagt litt vanskelig å kommunisere i disse draktene, så blir mye håndbevegelser og kroppspråk for å kunne ha en samtale. Om du tenker generellt så er det vel bare slik at noen mennesker liker det muntlige språk, mens andre føler seg mer vel ved å utrykke følelser.

(PS; snakker kun for meg selv her.)

Milla
6th June 2013, 21:24
O.o hvis du kommer i det kostymet, ikke løp din vei når jeg beundrer deg!!!

Formicidae
6th June 2013, 22:25
Håper du koser deg på Desucon, jeg vet at fursuitere blir tatt godt imot, og pleier å være populære blant de andre con-besøkende.

Jeg er ikke fur selv, men har laget en del cosplay som har fursuit-elementer i seg (faktisk jobber meg med ett nå, satser på at han her (http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/4689/2167601-img_0124.jpg)skal bli ferdig til Desucon 8), og er fast leser av fursuit-siden på Livejournal og Norwegian Paws for å følge med på hva folk lager av kostymer. Post gjerne et bilde av drakten når den er ferdig :)

Du har gitt eg selv masse jobb ser jeg xD og ja, Livejournal og Norpaws er greie sider for info og slikt ^^

Har ikke vært i suit på con selv, det nærmeste var raptus i bergen, og det var veldig hyggelig med unntak av en liten episode... En jente som synes det var fantastisk gøy å stjele en prop fra kostymet og løpe rundt med den, ikke gøy.

Fridator
6th June 2013, 23:06
Ja, jeg er litt spent på når jeg blir ferdig, har jobbet i vel tre måneder snart, og har enda masse igjen.

Angående folk som ikke er greie, så er det slikt som kan skje uavhengig av hva slags kostyme man går i, men jeg har selv aldri opplevd noe negativt på Desucon :)

gullfisk
7th June 2013, 00:24
Hmm? Å, jeg er helt sikker på at jeg er en gullfisk. 100%. :kip:

Formicidae
8th June 2013, 11:09
Hmm? Å, jeg er helt sikker på at jeg er en gullfisk. 100%. :kip:

Haha, du får ta med deg fiskebollen så skal eg ta med en vogn og trille deg rundt :D

Felisaur
22nd June 2013, 00:48
Skal vi se om det kommer fler pelsdyr enn i fjor? Hehe x)

Håper folk vil være snille med oss da. Vi går jo bare i kostymer vi også, vennligst ikke riv, slå eller tro vi ikke kjenner noe ^^;

Mikrofiber
22nd June 2013, 19:40
Skal vi se om det kommer fler pelsdyr enn i fjor? Hehe x)

Håper folk vil være snille med oss da. Vi går jo bare i kostymer vi også, vennligst ikke riv, slå eller tro vi ikke kjenner noe ^^;

Sant d Feli her sier ; ) Er ganske skummelt å bli omringa av folk man ikke kjennersom poker en, drar i en etc. Er investert store summer penger i disse kostymene å di som har laga selv har lagt mye arbeid i det :D*

Fridator: Ta en titt på denne; D
http://ic.pics.livejournal.com/komickrazi/16927434/81147/81147_original.jpg

http://komickrazi.blogspot.no/
<3
P.S Tror ikke at jeg er et dyyr!!!!! X'D

Milla
22nd June 2013, 21:46
Sant d Feli her sier ; ) Er ganske skummelt å bli omringa av folk man ikke kjennersom poker en, drar i en etc. Er investert store summer penger i disse kostymene å di som har laga selv har lagt mye arbeid i det :D*

Fridator: Ta en titt på denne; D
http://ic.pics.livejournal.com/komickrazi/16927434/81147/81147_original.jpg

http://komickrazi.blogspot.no/
<3

Du som har laga eller ett eksempel?

Felisaur
22nd June 2013, 23:38
<3

Jeg hadde nok syntes jeg selv var ganske rar om jeg trodde seriøst at jeg var en blå katt XD

Mikrofiber
23rd June 2013, 01:35
Kun et eks ; ) Hu som lager det lager en hel rekke andre kostymer også ^^

Frees: INdeed. Hadde syntes så synd i mamma O.O"
DISCO FTW!!!! >u< Let's dance :D

Neste gan jeg skal på desu trur jeg nok jeg bestiller meg rom på samme hotell som deg >__>" Tilgang til seng/dusj etc.... Jaja ;) Jeg lærer ^^" + vi får i d minste pauserom og folk som kan ta bagasjen vår :D

Also people! IKKE klø oss på brystet! X'D Noen av oss har kanskje karakterer som er av mannlig kjønn men personen inni er ikke mannlig og det å bli klødd/ tatt på brystet av en fremmed er ikke den mest behagelige opplevelsen ; ) <3
Man ville jo ikke tatt cosplayere uansett mann eller dame på brystet så helst unngå det med oss men litt magekos i ny å ne er ok <3 (Snakker for meg nå, er ikke alle som er kin på magekos : P HUsk spør først om du er usikker, better safe than sorry!)

Felisaur
30th June 2013, 22:51
Vel overstått con da :3 Veldig bra at folk var snille med oss pelskledde. Hadde bare en episode denne gangen, som jeg håper bare skjedde meg, og ingen andre.
Bare til informasjon: Ikke prøv å dra av oss hodene!. Det var en som prøvde å dra av det ene hodet mitt, noe som endte med at viften i hodet stoppet, strikken som
holdt hodet på plass ble dratt av, og det var vondt, på grunn av skarpe kanter.

Når folk går i suits, er det ikke meningen at du skal bry deg om hvem som er inni, så pliiiis slutt å spør oss om å ta av hodene, eller prøv selv. Det er så mye du kan ødelegge,
eller skafe personen inni.

Mikrofiber
30th June 2013, 23:02
Vel overstått con da :3 Veldig bra at folk var snille med oss pelskledde. Hadde bare en episode denne gangen, som jeg håper bare skjedde meg, og ingen andre.
Bare til informasjon: Ikke prøv å dra av oss hodene!. Det var en som prøvde å dra av det ene hodet mitt, noe som endte med at viften i hodet stoppet, strikken som
holdt hodet på plass ble dratt av, og det var vondt, på grunn av skarpe kanter.

Når folk går i suits, er det ikke meningen at du skal bry deg om hvem som er inni, så pliiiis slutt å spør oss om å ta av hodene, eller prøv selv. Det er så mye du kan ødelegge,
eller skafe personen inni.

Uff såpassa ja : 8 Men ja. Hadde kuin dte probleme at folk ville poke meg i øya hele tia XD Jeg har mange steder jeg kan tass på men øya ?! De sitter IKKE like godt som mye annet så en regel Behandl oss som ekte dyr! Ikkme dra i hale, ikke poke i øya ikke stikk oss med ting : P Og som nevnt over ikk eprøv å dra av oss hoda! Jeg har ikke noe inni som kan ødelegges eller noe, men det er ikke noe man gjør! Folk spør ikke Stormtroopers om det så helst ikke spør oss om det ^^"

Ellers elsket jeg alt som skjedde. Folk var geie og kom i synsvinkel for å gi klem og bilder etc. <3