PDA

View Full Version : Anime Chihayafuru

Llama_Guy
3rd June 2013, 02:57
Noen som har sett denne serien? Er foreløpig på andre sesongen, og den er lett en av mine favorittserier noensinne! Den handler om en forholdsvis obskur kortlek kalt karuta, men la deg ikek lure! Den er en nydelig estetisk opplevelse, samt en fantastisk inspirerende fremvisning av lidenskap, litt som de fleste andre sportsorientere serier, bare mye, mye bedre! Skulle jeg beskrevet den med ett ord ville det vært: Nydelig. Eller vakker. Kanskje begge. Så to ord. :P

Noen andre som har sett den og har noen tanker/inntrykk de har gjort seg om den?

Xarien
4th June 2013, 10:24
Jeg må si jeg likte første sesong veldig godt. Kan trygt anbefale denne til de aller fleste.
Jeg har dessverre ikke rukket å begynne å se på sesong #2 da min fritid er veldig begrenset.

Lisu
5th June 2013, 01:47
Venter på neste episode av Chihayafuru hver uke. En fryd å se, og en av de animeene jeg nevner når jeg skal anbefale noen (kommer litt ann på sjanger da)
Så glad det kom en 2. sesong, for jeg husker det var masse rykter om at den evt skulle bli droppet. Synd at det snart er slutt, 4 episoder igjen eller noe er det ikke? 3rd season please qq~

Kan anbefale Chouyaku Hyakuninisshu: Uta Koi (eller bare Uta koi). Den handler om diktene som de bruker i Karuta og historien bak dem. Der er blant annet det ene Chihayafuru-diktet også. ^^ Den er til tider litt random da og er nok ikke helt historisk korrekt, men er mange fine historier.

Har jeg egentlig veldig lyst til å spille Karuta selv, men en må liksom lære alle disse diktene da. Og selv om jeg studerer Japansk så er de vanskelig å forstå av den grunn at de har veldig gammelt språk. Jeg kan bare et, og det er Chihayafuru-diktet ;)