PDA

View Full Version : Artstand Artstand med litt dyrere ting også. Hva tror dere?

Miriel
29th April 2013, 07:47
Hei!
Jeg tenker å ha artstand på Desucon8, så jeg tenkte jeg kunne introdusrere meg. Jeg heter Josephine, og jeg lager smykker, håndlaget i sølv,gull,kobber og messing, helt fra bunnen av, fra en klump metall til ferdig smykke. Tenkte jeg skulle sitte og lage litt på standen også for å vise hvordan det gjøres hvis noen er interesserte i å se det.

Jeg kommer til å ha ting i alle prisklasser, både dyrt og billig. (mest mellom 100 og 300).
Mye av det jeg lager er alveinspirert med snurrete mønster, spesielt armbåndene.
Jeg kommer også til å ha med noen av denne: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=379238768833167
Dere kan se hvordan den ble laget her, forresten; http://imgur.com/a/6Cnaz
Den koster 1800 vanligvis, men på stand kommer jeg til å selge den for 1500.

Jeg vet den er dyr og at jeg neppe vil selge mange, men det er ganske mye jobb og MYE sølv i den. Jeg lurer på hva dere tro om det? Er det en dårlig idé å i det hele tatt ta den med? Jeg vet at på en messe som denne er det mange under 18, og mange som ikke har lyst til å bruke så mye på en ting, særlig etter å ha kjøpt billett og kanskje overnatting og lang transport også...

Dere som har hatt stand før, har det hendt at noe i den prisklassen har blitt solgt?

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/526019_379238768833167_744523586_n.jpg

gullfisk
29th April 2013, 15:09
Som du tydeligvis vet, blir det nok ikke solgt mye for 1500kr stykket på Desucon... Men ta for all del med deg et par, hvis du vil! Det er jo folk som har bedre råd, og, hallo, Doctor Who? Folk kommer i hvert fall til å like det! (Og det å ha noe for å lokke folk bort til deg er jo lurt... :p )
Men jeg tror i hvert fall at du får solgt de billigere tingene; du ser ut til å være god til å lage ting. Alver er alltid populært, spesielt LotR-ting? Fantasy? Mye gøy der...

Fridator
29th April 2013, 15:37
Det har vært en stand som solgte håndlagde smykker på Desucon tidligere, og uten at jeg husker prisnivået helt i hodet, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne få solgt også dyrere gjenstander til den rette kjøperen. En stand på Desucon: Fantasy solgte håndlagde dukker opp mot 1500kr et sted, så det er på ingen måte nytt at folk selger dyrere ting enn gjennomsnittet. Å kombinere billigere ting med litt dyrere virker som en grei kombinasjon, da kan du selge både til de som kun har med litt lommepenger og til de litt eldre som kanskje har bedre råd. Om du reklamerer litt på forhånd, kan du sørge for at folk som finner noe de vil kjøpe setter av penger til å handle hos deg i løpet av conet.

Lykke til, jeg synes smykkene dine er kjempefine, og håper du kommer og har stand på Desucon :)

jannzky
29th April 2013, 16:34
Hvis folk er fan nok så kjøper de det :) Det er sikkert noen med en dyp lommebok som MÅ ha den.
Jeg vet i hvertfall at jeg kommer til å stikke innom standen din så fort jeg får noen til å ta over i min stand i noen min :P

Miriel
29th April 2013, 17:33
Ja, jeg tror jeg tar med noen få. Så går det jo an å bestille i ettertid også, hvis man ikke vil kjøpe den der og da.

Ja, mange av smykkene mine er veldig inspirert av LotR, og alvene der.

Miriel
1st May 2013, 20:39
Reklamere litt er kanskje lurt ja. Noen forslag til hvor?
Har skrevet det på min egen FBside nå, og på FB'n til Desucon, men jeg vet ikke om det er så mange som ser det der? Og jeg har nesten bare utenlandske fans på siden min...

gullfisk
1st May 2013, 21:53
Vel... Når Desucon 8-siden til slutt kommer ordentlig opp (vi har de tregeste folkene til å organisere conet vårt....) kan du jo få dem til å ha deg stående på listen over utstillere, med informasjon om det du selger? Vet ikke om man automatisk blir lagt ut på de listene eller ikke.

Ellers; Deviantart? Tumblr? Tumblr er flott; folk er hekta på LotR, Doctor Who, og fancy ting. Og ting blir spredt ganske fort. xD

Miriel
1st May 2013, 22:01
Ja, det er sant, det var jo en liste over artstands før desucon fantasy hvertfall. Det blir bra, mange sjekker nok der før de kommer kan jeg tenke meg :)
På dA er jeg redd jeg når et svært lite publikum som faktisk skal dit, samme på tumblr.

denneblis
27th May 2013, 20:20
Uansett så er det fint PR messig å ha med de dyrere tingene. Det sitter nok langt inne å bla ut 1500kr på noe man akkurat har sett på et con, men la det kværne en et par dager eller en uke så kanskje de kontakter deg etterpå :)

Felisaur
22nd June 2013, 00:54
Ville nå si at litt høye priser på ting som mange vil ha kan funke. Jeg brukte 2000kr på en gjennstand på artstand, så ja, det går ann XD Men virker som du kan ha mye kult å stille med, så jeg vil gjerne titte innom standen :)