PDA

View Full Version : Manga Manga på matvarekjeder?

grillpølse
8th March 2013, 23:35
Hæj! Nå har jeg vært fascinert av Manga og anime i snart 7 år, og har bare kjøpt Manga på Outland og via nettet. Jeg bor langt unna byene, så det blir litt slitsomt å pendle mellom hjemme og Trondheim. Uansett, jeg har hørt at de selger Manga på enkelte matvarekjeder! Selger de det fortsatt? Og på hvilke? De selger jo litt anime og Studio Chibli, så hvorfor ikke Manga?! Og hva skjer med de norske otaku-ukebladene?

Takk for svar!! :)

Fridator
9th March 2013, 01:40
Det er noen år siden sist jeg så manga i butikken, hverken Egmont eller Schibsted har gitt ut noe særlig de siste årene som jeg har fått med seg. Den mangasatsingen som fantes var vel ikke lønnsom nok i lengden, selv om det ble gitt ut serier i fleng både i bladform (Shonen Jump og Manga Mania) og pocket (Naruto, Shaman King, Fullmetal Alchemist m.m.). Restopplagene finnes ikke å få tak i lenger, så dersom du ønsker å lese manga på norsk må du nok ty til bruktbutikker eller biblioteker. Det hender også det legges ut norsk manga for salg her på forumet. Dersom du har et bibliotek i nærheten kan de sikkert bestille bøkene fra et annet bibliotek for deg, mitt lokale bibliotek har et godt utvalg av den mangaen som ble utgitt på norsk. Om du ikke vil dra til Trondheim for å kjøpe manga, har Adlibris.no et veldig godt utvalg av manga på engelsk og svensk til en grei pris (rundt femtilappen per bok), og de sender bestillinger for over 200kr fraktfritt.

Kycho
9th March 2013, 05:59
Når noen sier manga, kan de faktisk referere til de velkjente star-wars the clone wars seriebladet i butikkhyllene.
Om du allerede behersker netthandel er det igrunn den enkleste løsningen.

kan anbefale http://www.bookdepository.com/ De sender fraktfritt og selger til innkjøpspris altså 30-50% billigere enn i butikker. rimelig rask levering, og selvsagt tollfritt.
Utover det er jo selvsagt en tur til outland å anbefale, frisk luft og i godt selskap.
evt. hvis reisen er for lang har jo outland en nettbutikk som meg bekjent sender med posten.

Utover det er jeg stygt redd manga (i øynene på matvarebutikker), er en nisjevare med lite til ingen reel oppslutning.
Antagelig hadde nok de fleste dratt til outland uansett, utvalget blir ikke det samme i en Rema 1000. Det, og manga er noenlunde godt rotfestet på engelsk.

eboclove
9th March 2013, 23:05
Jeg har selv sett flere Kiwi butikker rundt om i landet som selger manga (bare fma og one piece) disse er på norsk og henger laaaaaaangt etter mangaer på japansk eller engelsk så det er nok best og ta turen til outland eller kjøpe over nettet ;)

Marshmellow
13th March 2013, 10:05
http://www.bokklubben.no/ har faktisk overraskende mye manga, så om du skal kjøpe på nettet er det ett av de beste stedene man slipper supershipping, i min erfaring.

kakashi-san
23rd May 2013, 16:30
Når det gjelder manga i matvarekjede, har jeg ikke sett en eneste serie siden Egmont drev å oversatte serien "NANA". De droppet dessverre å fortsette med utgivelsen etter volum 7. Dette var vel i 2011. Utover det, så må du nok på Outland for å få kjøpt manga oversatt på norsk. Som en tidligere nevte, har Outland en nettbutikk der du kan bestille seriene. (Det er faktisk billigere å kjøpe i nettbutikken enn i vanlig butikk, f.eks et volum av Negima!-serien koster 119(?) i vanlig butikk, mens den koster 85 i nettbutikken)

Håper mitt svar hjalp deg litt der. Jeg kan forresten nevne at amazon også selger manga, men jeg vet dessverre ikke hvilken serier de har. Godt mulig de har alt. (forutenom "gamle serier?)