PDA

View Full Version : Cosplay Hvem skal du cosplaye på Desucon 8?

JannPass
14th January 2013, 15:49
Det er litt mer enn 5 måneder til Desucon 8 :) Er sikkert ikke bare meg som har vært tidlig ute med å få seg kostyme vil jeg tro :p Jeg har kostymet og alt på plass :D
Men om du ikke vil si hva du skal cosplaye så er det jo greit, men hvis ikke så kan du jo fortelle det her :D
Jeg skal cosplaye Kiba Inuzuka dette året:8D: Den minste versjonen av Kiba fra Naruto, ikke fra Shippuuden. I fjor var je Yuna fra Final Fantasy X-2 :)
I år skal kanskje lillesøstra mi også dra. Hun blir 12 år og om hun kommer så skal hun være Sakura Haruno fra Naruto eller Naruto Shippuuden^^

Dosu-kun
14th January 2013, 16:26
litt tidlig fremdeles for meg å si for sikkert. har ikke planlagt no nytt cosplay (kommer sikkert til å vurdere et par forskjellige karakterer, mest sannsynlig fra Naruto her også), men har vurdert å kanskje cosplaye mitt aller første cosplay igjen (så lenge det ikke blir like trangt, fullt og tett som i fjor desucon), som var Kinuta Dosu fra Naruto.

JannPass
14th January 2013, 18:21
Ah nice :)
Ja kan være litt tidlig for en god del. Men fikk bare lyst til å lage denne tråen :)
Er ikke like enkelt å bestemme seg om hvem en skal cosplaye nei. Jeg hadde store problemer i fjor, siden det var i fjor jeg var på mitt første desucon, Desucon 7.

Lisu
15th January 2013, 04:04
Astaroshe Asran fra Trinity Blood er min plan
hvis jeg nå klarer å sette i gang og så å bli ferdig med kostymet i tide ;] Håper det går. Litt vaskelig når man studere i utlandet med hensyn på tid, men skal prøve så godt jeg kan <:

JannPass
15th January 2013, 10:13
Ah nice! :D Håper du blir ferdig i tide ^^

GenderBenderCosplayer
16th January 2013, 11:42
Skal være være med på Arcobaleno gruppe fra Katekyo Hitman Reborn så det blir Reborn på søndagen :3 på lørdag er jeg veldig usikker for jeg føler at jeg har sagt til noen del folk hvem jeg skal være men har alt glemt fort >w<" men ellers tenkte jeg på Yata Misaki fra K project eller Ittoki Otoya fra UtaPri :3 det er noen andre som spør om Vocaloid gruppe oxo men vil heller være rød håra gutter xD

SweetUchihax
20th January 2013, 21:27
Så langt har jeg planlagt å cosplaye Kurt Hummel fra gLee, i NYADA audition-antrekket hans og i Dalton Academy-uniformen hans :)

Jeg vet ikke hva det andre cosplayet mitt blir, enten blir det Castiel fra Supernatural eller Tenth Doctor fra Doctor Who.

aleddable
22nd January 2013, 10:14
Eg skal være Ichigo fra Tokyo mew mew ^^ menne vet noen når desucon skal være i år?

JannPass
22nd January 2013, 10:31
Hmm trur at desucon skar vara i slutten av juni i år også, men dato er usikkert. Veit ihvertfall at det skar vara på en lørdag og søndag

Cloud 243
22nd January 2013, 22:53
Hm... Jeg tror jeg kommer enten til å være Len Kagamine fra Vocaloid, Noctis fra FF Versus XIII, eller "The Kid" fra Bastion.
Men, men. Det er jo fortsatt fem måneder til Desucon 8. Kanskje jeg kommer til å forandre mening? Who knows?

Update: Jeg går for Noctis begge dagene, mest sannsynlig ^^

jannzky
25th January 2013, 00:24
Tenkte å være min egen versjon av PPGZ jentene. det blir den vanlige stilen men i andre farger. på den måten trenger jeg ikke tenke på parykk :P

chrix
25th January 2013, 23:23
Hehe, Jeg har mer enn nok med å planlegge hva jeg skal gå som på Banzaicon og Desucon Fantasy :D Morro at dere planlegger i så god tid - gleder meg til å se ^^

Mikrofiber
27th January 2013, 23:28
Jeg skal fursuite som min Røde panda fursona Christmas <3

Mottonbunchie
21st February 2013, 12:54
Jeg kommer nok til å gå som Bill fra Left 4 Dead :3
evt soldier fra TF2 også

Hekiel
27th February 2013, 19:39
Skal være Matt fra Death note førstedagen.
Også en eller annen skolejente med ulveører og hale neste dag. c:

Chickenchief
10th March 2013, 11:17
Kjører på med mitt STALKER cosplay. Blir herlig og varmt å gå med gassmaske inne i stappet lokale, men får bare manne meg opp!

JannPass
15th March 2013, 16:01
Altså je leser hå dere skriver sjølv om je itte kommenterer :) Just so you know, in case someone was wondering.

InAn-LiHe
16th March 2013, 13:33
Om det passer seg slik at jeg får gått i år...
Har jeg planlagt Michiru fra Zombie Loan den ene dagen, bestilte parykk til å style i går. Så mangler bare og begynne på kostymet :S
Så spørs det ikke om det blir gjenbruk av det gamle Esther Blanchett(Trinity Blood) kostymet mitt den andre dagen, eller ett eller annet kawaii outfit som gjendstår og bli sydd :D

PrincessMidna
17th March 2013, 11:33
Jeg har ikke bestemt meg enda, og det kommer jo an på været... Men så langt:

-Witch fra L4d (gjenbruk)
- Fem!Castiel
- Surreal SaDiablo (Black Jewels)
- Envy (Fullmetal Alchemist: Brotherhood) (Gjenbruk)
- Twilight Sparkle (gjenbruk)

itachi neko
17th March 2013, 16:08
Hei. jeg skal cosplaye hinata fra Naruto shippuden, har faktisk nettop bestilt kostyme og gleder meg sykt til det kommer :3 dette blir mitt første Desucon jeg gleder meg sykt og håper at bestevennen min kan dra med meg. :8D:

LinnH
17th March 2013, 20:07
vel.. jeg og noen venner vurderer å være noen av våre egne karakterer den ene dagen:P, men har ingen ide om hva jeg skal gjøre den andre ...
men finner nok på now :3

Felis-Lupus
20th March 2013, 20:00
Æ ska være Tali'Zorah fra ME2...

Kroenen
22nd March 2013, 00:23
Æ ska være Tali'Zorah fra ME2...

Tali´Zorah er rå! Blir spennende å se ;) !

Kroenen
22nd March 2013, 09:10
Har funnet ut at jeg skal ha et hemmeligt cosplay istedenfor.. forandring fryder

pulchie
23rd March 2013, 14:05
Vel, jeg hadde tenkt til å cosplaye en egen versjon av Suicune Gijinka, men plutselig ingen jobb og ikkeno stipend drepte den idéen :c Nu blir det bare å kle seg opp i noe.. som hvert år >.>

heioni_chan
24th March 2013, 18:44
Slenger meg på denne diskusjonen her med en liten liste av kostymer jeg har planlagt/holder på med til Desucon~

Loki - Avengers
Daryl Dixon - The Walking Dead
Sherlock, BBC versjonen
Castiel - Supernatural

Det er det som er bestemt til nå, både Sherlock og Castiel kan bli bytta ut med noen andre ettervært. Men Loki og Daryl er fast bestemt~

Gleder meg mye til å se alle dere andre sine kostymer!

RinKagamine
26th March 2013, 13:34
Blir nok Judal fra Magi: The Labyrinth of Magic :)

Milla
28th March 2013, 20:08
Wiiii da har jeg kjøpt billett! Men hva burde jeg cosplaye? Unohana fra Bleach eller en Kitsune?

gullfisk
29th March 2013, 00:32
Hæ? Til Desucon 8?? Er de til salgs allerede? (Mener du Desucon Fantasy...?) Uansett, en kitsune høres kult ut. :)

Milla
29th March 2013, 13:01
Obs til Fantasy ja, men skal også til 8 :D Ble bare glad fikk billett til Fantasy først. Og da blir det Bleach i Fantasy og Kitsune til neste Wohooo!

digbigdaddy2
30th March 2013, 15:28
Jeg har valgt Doctor Victor Von Doom/Dr.Doom fra Marvel's Fantastic Four. ikke kommet langt men, har i det minste noe

Mags Misery
1st April 2013, 22:00
Jeg skal cosplaye Daenerys Targaryen, "Khaleesi", fra Game of Thrones. Var henne i fjor også, men i år blir kostymet så mye bedre - på så mange måter! Jeg gleder meg! : D

LamaDesu
4th April 2013, 02:03
Tror kanskje Taiga fra Toradora!^^ har ikke gjort dette før så blir veldig spennende! Mjau o.o

Ricaso
5th April 2013, 13:34
tenkte å dra på desu8, for første gang og cosplaye hidan fra naruto.
men er usikker på om min labret blir noe stress eller noe rart på hidan og ikke pain eller noe :((((

Erica
10th April 2013, 16:42
Jeg skal ta med meg barna mine i år også, og dette cosplayet har vært planlagt i mange år siden barna er i akkurat riktig alder: The Incredibles. Jeg som Helen, sønnen på 6 år som Dash, vesla på 1,5 år som Jack-jack og Veriun her inne som Volletta. Mulig vi får med mistern sjøl også, men akkurat nå ser det ikke slik ut. Da får vi lete etter ham på Desucon.

YaoiPanda
10th April 2013, 19:04
Tenkte å cosplaye Sam fra Supernatural en av dagene i hvertfall ^~^ Meeeen har ikke bestemt meg enda og må høre med miine cosplaye folk, kommer nok til å ende opp som England fra Hetalia en av dagene anyways i think x3

EilenUlykke
14th April 2013, 15:08
God Tier John fra Homestuck og noe mer som jeg ikke aaaaner enda >o< ~

Hell93
14th April 2013, 16:43
Jeg kan desverre bare komme den siste dagen :( men jeg tenkte jeg kanskje skulle cosplaye Shinigama sama fra Soul Eater, må bare lage det først :P

Wookieesarecool
14th April 2013, 18:37
Tror nok jeg bare cosplayer den ene dagen, og da antageligvis som The Human Impala. Altså, impalaen fra Supernatural. Mest fordi jeg er altfor ukreativ til å finne på noe bedre lol ok. <_<

Daepus
15th April 2013, 19:19
Hmm.. mest sannsynlig kommer jeg til å cosplaye Sebastian Michaelis fra Kuroshitsuji/Black Butler og Ukyo fra Amnesia :P kekekeke~~ :toot:

LolWuut
15th April 2013, 21:18
Om jeg får tak i kostyme hadde jeg tenkt til å prøve meg på ett Gaara of the sand cosplay fra Naruto.:3

Milla
16th April 2013, 12:02
Gara <3 <3 <3 Hvis ser en kitsune etter deg ikke bli redd, er bare meg som knipser bilder av deg :D

MELmatt
16th April 2013, 13:51
første dagen på desucon 8 så skal jeg være Poof fra Fairly Odd Parents, bare litt eldre x3 rundt 10-14 åring som han :3
og andre dagen blir jeg nok Shizuo fra Durarara, har en Izaya å løpe etter den dagen~

men viss ikke Izaya-n min skal cosplaye Izaya. Da blir jeg nok Norge fra Hetalia ^^

gullfisk
16th April 2013, 18:07
Hah, mange kule cosplays her... Cosplayer kanskje. Hvis jeg får tak i noe. >.>

JannPass
16th April 2013, 20:19
huhu je kjem nok tel å spørja en del av de som kjem om je kan ta bilde av dom :3 huhu tok itte mange bilder sist år, så det må je gjøre noe med^^

Rewi
25th April 2013, 15:16
Jeg har litt cosplay å velge mellom til Desucon ^^' men er helt klart at jeg skal være en slags fanart version av Pinky Pie fra MLP og muligens Tsuna fra Katekyo Hitman Reborn :8D:

heioni_chan
29th April 2013, 03:09
Da er min liste over karakterer helt endret og det står mellom to, Loki og en jeg kommer til å holde hemmelig fram til Desucon. Jeg kan si så mye som at karakteren er fra The Hobbit.
mye jobbing med lær og ikke så veldig mye tid igjen før selve connet, men kostymer er 80% ferdig og ene blir jobbet på hver dag da det er mer arbeid med det.

Gleder meg fortsatt stort til å se alle dere andre sine kostymer på connet!

Forresten noen her som vet om andre som skal cosplaye fra The Hobbit som kommer på Desucon 8?

gullfisk
29th April 2013, 07:06
Kjenner ikke til noen, men det kommer sikkert noen uansett... Det er ikke som om dette forumet inneholder en stor andel av de besøkende. I hvert fall ikke aktivt.

JannPass
29th April 2013, 09:10
Da er min liste over karakterer helt endret og det står mellom to, Loki og en jeg kommer til å holde hemmelig fram til Desucon. Jeg kan si så mye som at karakteren er fra The Hobbit.
mye jobbing med lær og ikke så veldig mye tid igjen før selve connet, men kostymer er 80% ferdig og ene blir jobbet på hver dag da det er mer arbeid med det.

Gleder meg fortsatt stort til å se alle dere andre sine kostymer på connet!

Forresten noen her som vet om andre som skal cosplaye fra The Hobbit som kommer på Desucon 8?

Je mener je har sett bilde ta noen som sku cosplaye fra The Hobbit,men hokser itte helt hvor je såg det :S

Roze
8th May 2013, 13:49
Er ganske sikker på at jeg vil prøve meg som pkmn trainer Red, da kostymet ikke blir så vanskelig for en nybegynner som meg å få til. Blir dessuten gøy å farge mitt lyse hår mørkt til annledningen.

Hurhur

Idapop1
8th May 2013, 14:56
Jeg tror jeg skal gå som Gaara fra Naruto ^^

Inepte
10th May 2013, 19:44
Skal cosplaye Derpy Hooves fra My Little Pony den første dagen. 6w9 Vet ikke helt hva jeg tar meg til på den andre dagen, men det kan hende jeg cosplayer Ellis fra Left 4 Dead 2.

Wrolin
13th May 2013, 10:14
Jeg har tenkt å cosplaye Mio Akiyama fra K-ON! ~ Er det noen flere som skal cosplaye K-ON! på desucon? ; u ;

brittanysrainbowpony
14th May 2013, 19:30
Så langt har jeg planlagt å cosplaye Kurt Hummel fra gLee, i NYADA audition-antrekket hans og i Dalton Academy-uniformen hans :)

Jeg vet ikke hva det andre cosplayet mitt blir, enten blir det Castiel fra Supernatural eller Tenth Doctor fra Doctor Who.

Ååå, vi i Glee-Norge (finner oss på facebook) skal også cosplaye Glee (obviously, haha) :blush:

Lena C
14th May 2013, 22:11
Nico Robin (Water 7/Enies Lobby-versjon) - dvs. om jeg klarer å sy inn sidene på kjolen. Liiiiittegrann stor til meg akkurat nå.

Salinea
16th May 2013, 13:27
Jeg er ikke 100% sikker på om jeg kan dra enda, men hvis jeg kan så skal jeg cosplaye Sasuke Uchiha fra Naruto! Fikk det nettopp i posten :D

Spidey
21st May 2013, 23:57
Blir nok den Tiende doktoren fra Doctor Who på meg!

Jugoya
22nd May 2013, 22:43
Trur eg kommer til å prøve meg på ein Fionna frå Adventure time, men får sjå om eg blir ferdig med sværdet i tide <_<

PrincessMidna
23rd May 2013, 23:26
Jeg har ikke bestemt meg enda, og det kommer jo an på været... Men så langt:

-Witch fra L4d (gjenbruk)
- Fem!Castiel
- Surreal SaDiablo (Black Jewels)
- Envy (Fullmetal Alchemist: Brotherhood) (Gjenbruk)
- Twilight Sparkle (gjenbruk)

Alltid like morsomt å bestemme seg XD

Nå SKAL jeg cosplaye Nocturnal fra Skyrim, og håper typen kan komme fra Trondheim, så vi can cosplaye Witch og Hunter sammen

Mayziken
26th May 2013, 03:51
Jeg har tenkt å cosplaye Mio Akiyama fra K-ON! ~ Er det noen flere som skal cosplaye K-ON! på desucon? ; u ;

Jupp, jeg skal være Yui en av dagene og en venn av meg skal være Mugi xD

denneblis
27th May 2013, 21:15
Blir nok Jon Snow den ene dagen og Booker DeWitt den andre. Bare jeg får ferdig alt, ikke mye tida igjen o.O

TheCheshireNat
29th May 2013, 20:06

Ooooh!! I approve, haha. Ser på Glee, selv. :) Håper jeg får møtt på deg og tatt bilde! Høres kult ut. c:

Selv skal jeg cosplaye som en Shadowhunter, tenker jeg. Mest sannsynligvis Clary Fray (minus det faktum at jeg ikke eier kunstnerisk talent, og er mye høyere enn henne). Altså en karakter fra bokserien The Mortal Instruments. :)

Sasuke Uchiha Phantomhive
29th May 2013, 20:58
Nå er det akuratt en måned igjen til Desucon 8!! :3 Jeg skal være Ciel Phantomhive dag en og litt usikker på om jeg skal være Sasuke Uchiha fra Naruto eller Yuno Gashai fra Mirai Nikki dag to, men blir trolig Sasuke :3

kongsteinbukk
29th May 2013, 21:24
Jeg skal være Kurosaki Ichigo fra bleach, rett før den siste store kampen mot aizen. har allerede laget Tensa Zangetsu som jeg skal modifisere litt på så det passer til kostymet som jeg også har fikset på. mangler stort sett bare kontaktlinser ^^

mahoganystabber
29th May 2013, 23:23
Har planer om å cosplaye Tessa Gray fra The Infernal Devices hvis jeg blir ferdig med kostymet i tide (:

TheCheshireNat
29th May 2013, 23:35
Har planer om å cosplaye Tessa Gray fra The Infernal Devices hvis jeg blir ferdig med kostymet i tide (:

Wooooo! Another Shadowhunter! Dette blir bra. (:

idapod
30th May 2013, 17:16
Merida fra Brave, og Daenerys fra Game of Thrones. Er med både i en Disney-gruppe og GoT-gruppe, så gleder meg masse!

YankaYou
2nd June 2013, 14:26
Dette blir første con for meg og veninna mi ^_^ Vi skal cosplaye som Allen og Lavi fra D. Gray Man ^_^ Je ska være Lavi x3 Sitter bare i vente på Costumet, og i spenning at det passer <.<

WonderPuff
5th June 2013, 19:02
Skal cosplaye Captain Falcon. =]

JannPass
6th June 2013, 09:09
Dette blir første con for meg og veninna mi ^_^ Vi skal cosplaye som Allen og Lavi fra D. Gray Man ^_^ Je ska være Lavi x3 Sitter bare i vente på Costumet, og i spenning at det passer <.<

*0* awesome! Je har hatt så lyst tel å cosplaye Lavi! Håper je ser deg/dere! *w* da skar je ta bilde av dere, om je får lov x3 hehe

Zlate
6th June 2013, 16:56
Blir cosplaying for første gang for min del, skal gå for Spawn begge dager, med mindre jeg rekker å gjøre ferdig kostyme nr.2.
Da blir det Spawn første dagen og Shockblade Zed (League of Legends) andre dagen.

mrslissie50
6th June 2013, 20:52
jeg skal cosplaye Sailor Venus/Minako Aino fra "Sailor Moon". Nesten heelt ferdig med kostymet.^-^ yay! gleder meg! :ja: :8D:
PS: dette blir mitt 3. år, men skal gå med venner som ikke har vært der før. En av dem skal cosplaye dio fra "mad father" og hun andre skal sannsyneligvis cosplaye kagome fra "Inuyasha". så hvis dere ser de forskjellige karakterene henge sammen så er det oss! hehe, skriver litt mye nå... men som sagt, gleder meg! <3

ankaiv
9th June 2013, 10:53
Det blir min første desucon i år, jeg har ikke bestemt meg ennå. Jeg tror jeg kommer til å bruke en akatsuki kappe for at jeg har den :blush:

Hjordis
9th June 2013, 22:13
Jeg og en venninne skal prøve oss som Satsuki og Mei fra my neighbor totoro. Første kosplay, så vi gleder oss masse!

Buttercake
14th June 2013, 22:03
Hvis du har vært på tidligere con festivaler kjenner du sikkert meg igjen som denne karen her :] Vet ikke om jeg skal komme i år.
Bildet ble skjevt (on purpose hauhauhauhauahauhau)
http://i41.tinypic.com/9fmrk3.jpg

SkyggeVind
15th June 2013, 23:28
Skal bare 'cosplaye' en random vampyr, jeg. For lat til noe annet xD

gullfisk
16th June 2013, 01:30
Skal bare 'cosplaye' en random vampyr, jeg. For lat til noe annet xD

Så lenge du ikke glitrer, er jeg fullt for dette. :mud:

SkyggeVind
17th June 2013, 13:42
Så lenge du ikke glitrer, er jeg fullt for dette. :mud:

Uff nei, står over glitter delen ^^

askeladden
19th June 2013, 21:41
Jeg skal cosplaye med noen venniner. Vet ikke helt hvem enda men noen fra Scouting Legion i Attack on Titan(Shingeki no kyojin) og Masrur fra Magi: Labyrinth of Magic~! En vennine skal være Ymir (snk), og den andre skal være Ja'far (magi)!

Chickenchief
20th June 2013, 13:53
Jeg skal cosplaye med noen venniner. Vet ikke helt hvem enda men noen fra Scouting Legion i Attack on Titan(Shingeki no kyojin) og Masrur fra Magi: Labyrinth of Magic~! En vennine skal være Ymir (snk), og den andre skal være Ja'far (magi)!

Wehey, nice! Håper SnK cosplayen blir bra. Er en av favoritt mangaene mine :3.

Orihime
28th June 2013, 12:07
Lucy Heartfilia fra Fairy Tail:) håper at det er noen andre som skal cosplaye fra Fairy tail der:)

Veleda
28th June 2013, 19:20
Jeg kommer som Chell fra Portal.

batnyan
28th June 2013, 21:46
Chell fra portal.. gleder meg! Første gang jeg cosplayer så er litt nervøs da... men shh :3

Rima-chan
1st July 2013, 13:38
Gikk i vampire knight skoleuniform begge dagene, den har ventet på å bli brukt på et con i tre år nå :P Neste gang blir det noe enda bedre!

Maphrox
1st July 2013, 18:50
Jeg var Kamina.