PDA

View Full Version : Spørsmål Desucon regler

Rivfader
7th November 2012, 22:14
Er det lov å gå med mye nagler på desucon, jeg kommer ikke inn på konserter med nagler. Men er det noen som har kjennskap til noen regler om dette?

Marshmellow
9th November 2012, 14:20
> 2012
> nagler

Av hensyn til andre ville jeg ikke brukt det om jeg var deg. Etter hva jeg har erfart blir det ofte mange mennesker på samme plass, og da kan man komme i fysisk kontakt, eller iallefall stå nærme noen. Blir derfor kanskje ikke optimalt å være dekket av pigger. Virker kjipt å få et stikk i skulderen.

Rivfader
9th November 2012, 20:07
jeg pleier ikke å falle over folk, å treffe de med masse pigger. Men det jeg lurer på er om det er lov.

Marshmellow
9th November 2012, 23:28
Det var heller ikke det jeg sa. Bare fordi du ikke faller over folk og stikker dem med pigger betyr ikke at du ikke kan komme borti dem. Dessuten er det jo en sjanse for at det også skjer. Jeg pleier ikke snuble, men løper ikke med saks eller kniv av den grunn.
Vet ikke om det er lov, bare sier at man med hensyn til andre ikke burde.

EDIT: Å, jeg går forresten utifra at det er lange eller skarpe nagler det er snakk om her, hvis ikke hadde du kanskje ikke trengt å spørre.

Ukusoberu
11th November 2012, 01:10
Det eneste som ikke er lov er vel våpen, så du kan jo spørre deg selv om det faller under det begrepet. Er mye rare kostymer på desucon tross alt, men desucon faller uansett under oslo kongressenterets regler for slik. Så du kan jo sjekke sidene deres.

Rivfader
11th November 2012, 18:38
tror du dette kan betraktes som et våpen? http://www.bodymap.no/ProductImages/wrist%20bands/11rowspike.jpg

Ukusoberu
11th November 2012, 23:32
Nei, tror det skal gå bra. Som marshmellow sier så må de være ganske store/spisse for å betraktes som våpen. Jeg ser ikke helt hvorfor man ikke skulle komme inn på konsert med det heller, er nok av rocke artister som går med værre, så føler de skyter seg selv i foten. Siste ord ligger likevel hos desu-crew/kongressenteret.