PDA

View Full Version : Et lite artstand-spørsmål!

Lazberg
26th June 2012, 12:58
Hey hey! Jeg har tenkt å ha artstand en eller annen gang i fremtiden, hvor jeg kommer til å ha noe sydd, noe tegnet og lignende.

Spørsmålet mitt er enkelt; Hvordan vet jeg hvor mye jeg skal lage/printe av hver ting?

Takk på forhånd for svar!

sorcerer
27th June 2012, 01:25
Heh, det gjør du vel egentlig ikke. Mener jeg så 2-3 artstands som var tomme for ting allerede etter dag 1. Men det går jo an å ta imot bestilling kanskje på con'et, lage det, og så avtale en overlevering via post/paypal/etc Bare få ned de viktigste personaliaene etc så er jo mye gjort.

maruti
27th June 2012, 03:40
kommer helt an på kvailtet og popularitet på det du selger. spør her på forumet om folk er interessert i det du har, og det du har er av god kvalitet er de det kan du godt ta med deg 10-30 stykker. små ting som er lette å ta med seg i veske eller lignende selger ofte mye bedre enn store ting som lettere går i stykker. men MINST 5 av hver ting er minimum.

Lizzy
27th June 2012, 21:19
Jeg hadde med prints for første gang til Desucon i år og for min del så solgte det ikke så alt for godt, men det kan hende det var fordi at jeg ikke hadde de mest ettertraktede motivene. Jeg hadde vel omlag 10 forskjellige tegninger og jeg printet ut 10 av hver. Nå bor jeg i utkanten av Oslo så jeg printet ut litt ekstra av de som var mest populære på dag 1 og tok med til dag 2. Jeg solgte ut to av de jeg måtte printe opp av igjen på søndagen, mens andre tegninger hadde jeg flust igjen av.
Det går på smak og behag hos kjøperen, størrelsen av printsen samt prisen vil jeg tro...