PDA

View Full Version : Hva kunne vært bedre på Desucon 7?

Roar
25th June 2012, 16:21
Da er Desucon ferdig, og vi begynner snart å forberede neste års Desucon. I den anledning vil vi vite hva du synes, slik at du kan gjøre neste års arrangement enda mer awesome.

Denne tråden er for feedback om ting som kunne vært bedre på Desucon 7, se også tråden for feedback om ting du likte (http://forum.desu.no/showthread.php?t=26951&p=295089#post295089).

Husk også å svare på vår spørreundersøkelse (http://survey.desu.no/index.php?sid=26221).

Grimwulf
25th June 2012, 16:24
Informert Crew, program planer som kunne bli delt ut, kansje litt bedere opplegg på hvor stands skal være for bedere plass?

PrincessMidna
25th June 2012, 16:29
Var så godt som INGEN som skjønte at CLASSY = skits... Og var det egentlig en konk eller ikke?
Vaktene som "opplyste" om at man skulle bruke gangfelt, ikke gå over midt i veien hadde ikke trengt å rope/kjefte, det er fullt mulig å si det på en rolig måte...

JackOmori
25th June 2012, 17:03
ifølge programmet så skulle utgard-rommet være; "avkjølings-lounge for krevende og varme kostymer" men dette bli tydligvis gjort om til skifterom/avkjølingsrom for FURRY kostymer "only". vi var ganske mange som gikk med krevende kostymer, meg selv f.eks (selv om jeg er evig takknemlig for de 5 minuttene jeg fikk med vifta der inne) og Iron Man. hendelesen som skjedde på scenen under cosplaykomuransen er et altfor godt eksempel på hvorfor.

Ibelin
25th June 2012, 17:39
Større lokaler. Oslo kongressenter holder ikke lenger, hvertfall ikke nå som Desu er største skandinaviske con. Folk kan si hva de vil, men jeg tror at om det er større lokaler, og faktisk plass til å kunne bevege seg rundt i mer åpne rom er noe alle vil sette pris på. Det å da gå med ting hengendes ut fra ryggen er lite kult når folk presser seg fram, og man må komme seg fram i trange mengder.
Så ikke bare større lokaler for cosplayere sin skyld, men noe som er mye mer åpent og ikke like krunglete.

Skreech
25th June 2012, 18:32
Større lokaler. Oslo kongressenter holder ikke lenger, hvertfall ikke nå som Desu er største skandinaviske con. Folk kan si hva de vil, men jeg tror at om det er større lokaler, og faktisk plass til å kunne bevege seg rundt i mer åpne rom er noe alle vil sette pris på. Det å da gå med ting hengendes ut fra ryggen er lite kult når folk presser seg fram, og man må komme seg fram i trange mengder.
Så ikke bare større lokaler for cosplayere sin skyld, men noe som er mye mer åpent og ikke like krunglete.

^ ^ ^
This so much! Det var vanskelig å bevege seg rundt på søndag, for det var så masse folk.

MoNoLith
25th June 2012, 18:37
Våpensjekk folka som ikke pms'er når det er desucon. Jeg hadde sendt email til sikkerheten på desucon og sagt jeg skulle lage en katana av isopor og ett lag med sparkling og det skulle gå greit men når jeg kommer i døren får jeg ikke bare IKKE lov å komme inn med den men får den også knekt. De burde tatt seg i øret og vært litt mer forsiktig med våpenene som folk brukte flere måneder/uker å lage. Og når vi sier vi har laget det av isopor OG det kan knekke så skal de ikke gripe hardt i det for å se om det er sant.

RoseCheen
25th June 2012, 18:45
Det var ganske bra. Men noen små ulemper. Mest på dere vakter desverre. Noen av oss ville ut av hovedsalen i løpet av slutten av Desucon på søndagen, men begge veiene ut var sperret og vaktene sendte oss frem og tilbake, frem og tilbake. Vi måtte jo argumentere for å komme ut og vi ble bedt om å gå ut nødutgangen istedenfor, siden vaktene ikke lot oss gå ut de vanlige veiene :/ og noen av vaktene var forferdelig trege til å stoppe folk som blant annet gikk under sperringene, og noen kjeftet også noe veldig unødvendig, vakter skal jo snakke rolig til publikum før de begynner å rope :P Men selvførgelig helhetsinntrykk av Desucon var topp!

Borg Queen
25th June 2012, 19:03
Det var ganske bra. Men noen små ulemper. Mest på dere vakter desverre. Noen av oss ville ut av hovedsalen i løpet av slutten av Desucon på søndagen, men begge veiene ut var sperret og vaktene sendte oss frem og tilbake, frem og tilbake. Vi måtte jo argumentere for å komme ut og vi ble bedt om å gå ut nødutgangen istedenfor, siden vaktene ikke lot oss gå ut de vanlige veiene :/ og noen av vaktene var forferdelig trege til å stoppe folk som blant annet gikk under sperringene, og noen kjeftet også noe veldig unødvendig, vakter skal jo snakke rolig til publikum før de begynner å rope :P Men selvførgelig helhetsinntrykk av Desucon var topp!

Her på denne delen hadde jeg også et problem. Jeg hadde fått vite at jeg skulle pakke tingene mine fra standen jeg sto ved før avslutningsshowet, og fikk det akkurat til. Og så var det plent umulig for meg å komme meg ut fra stand områdene etterpå uten å bumpe til folk, og noen av tingene mine er ganske skjøre. Da jeg også var med i en tegnekonkurranse, så krevdes det at jeg var i salen under avslutningsshowet for å høre om jeg vant eller ikke, men ble sendt frem og tilbake av forskjellig crew som ikke visste hva andre crew hadde sagt (noen sa jeg skulle bruke den andre inngangen og pekte dit, da jeg gikk dit sa andre jeg måtte tilbake). Jeg fikk dog med meg oppropingen av hvem som vant uansett, så vidt.
Det var også umulig å få sakene mine fra standen ut av veien fra andre folk grunnet at det var for trangt, jeg lyktes bare med å få det unna ved at jeg fikk lov til å stå i salen etter å bli sendt fram og tilbake en stund (dog ikke på det beste stedet hvis jeg vant da det ikke var mulig å komme til scenen fra der jeg var).

sakura-chan
25th June 2012, 19:09
Under danseshowet så klarte de ikke å sette på musikken til rett tid og han fyren i kappe stilte seg forran oss og danset på starten på kakakata kataomoi....
Også siden de ikke klarte å ordne som det skulle være så kuttet de ut en av dansene våres ... O.o
også alt for liten plass

Gomfs
25th June 2012, 19:37
problemet med for liten plass har vært nå i værtfall 4år og de har bare økt på med "stands" og hvilkne folk som de ønsker at kommer mer og mer tom etter at de burde vist at grensen var nådd..

i starten var det jo omtrent kun oss Manga\Anime folka som var der og vi har det dessverre blitt for få av så det er forståelig at de utvider med andre ting, men i senere tid har de kommet til alt for mye "not-so-japanese" ting, Star Wars og Star Trek folka er greie de, men man bør tenke på hvor mange folk som da kommer....

feedback på hva som kunne vært bedre inne kan jeg ikke svare på ettersom de stoppet folk fra å kjøpe flere dagspass når jeg hadde 3 personer foran meg i køen. og så ville de tvinge på meg dagspasset for søndagen... HerpDerp sier om akkurat det dog men fikk god tid oslo til å lurke i butikker før jeg turet hjemover...

Echu-chama
25th June 2012, 20:10
Crewet i år var dårlige til å passe på at trapper/dører ikke ble sperret, i motsetning til i fjor da de var vel ekstreme. Utrolig plagsomt når grupper på 7-10 stk. står i trappa opp til stand rommet og ikke blir bedt om å flytte seg når de står der lenge, for ikke å nevne dørene ute. Det var et mareritt for meg på dag 1. da jeg skulle ut dørene for å kjøle meg ned ute og fant ut at det satt 20 folk i trappa med sigaretter som verken flyttet seg eller tenkte på at det faktisk er folk som ikke liker å få sigarettrøyken deres i fjeset så fort de kommer ut døra. Selv om dere kanskje ikke bryr dere så veldig om deres egen helse (mtp. røyking) så bryr jeg meg veldig om min og vil gjerne at dere respekterer det til neste år.

Det ble gitt litt dårlig info om når ting skjedde, ikke alle som har smarttelefon som konstant kan sjekke desu fb siden heller. Det ble dog annonsert et par events på høytalerene som jeg fikk med meg, men var også en del ting jeg bare "tilfeldigvis" fikk med meg ved å snuble innom på rett tidspunkt (hadde ikke med meg telefon - så hadde ikke klokke). Å bli kjeftet på av crew inne ved scenen v/ cosplay konkuransen var heller ikke særlig stas, da man blir bedt om å trekke til sidene så andre skal få plass da dette ikke er mulig om andre ikke beveger seg så du også får flyttet på deg...

Dosu-kun
25th June 2012, 22:04
1: selvom det er fantastisk at desucon har så mange "followers" og "fans" nå, så synes jeg at det burde være en grense på hvor mange som kan være inne (det vil også si: ikke selg fler billetter enn det dere har plass til inne på kongressenteret.). som sagt før meg, veldig trangt å komme seg rundt, pluss at jeg er overrasket (som sikkert mange andre) over hvor lite omtenksomme andre folk er når de går forbi folk. har sett cosplays (mitt eget inkludert i fjor), blitt delvis ødelagt fordi folk bare går forbi uten å se seg for, dunker borti deg eller drar med seg deler av cosplayet ditt med armen sin fordi de ikke gidder å vise litt omtenksomhet ved å vente til det er trygt å gå videre, og det eneste du får etter at cosplayet du har jobbet med i måneder har blitt delvis ødelagt, er et "sorry"... Jeg skjønner at selve crew folka og desucon folka ikke kan forhindre dette selv, men å grense hvor mange som kan være inne på lokalet er en veldig fin start synes jeg.

2: opprop for konkuransen og slike ting. jeg kjøpte lodd til "predator" masken, og bestemte meg for å møte opp 10 min før oppropet på nordic garrison startet. fler og fler folk kom etter hvert, luften ble tyngre og tyngre, og kvalmen bygde seg opp fra varme og tung luft, for ikke å nevne at folk skulle forbi fra begge sider bare for å komme seg gjennom slik at de møttes i midten av gangen av nordic garrison og så og si stoppet opp fordi det var for trangt (pga alle som skulle gå gjennom).
jeg synes at disse oppropene kunne bli tatt samtidig og på samme sted som de andre. f.eks cosplay konkuranse vinnere, outfit konk vinner/e, star-wars hunt lotteri trekking, og denne nye trekningen av predator masken. disse kunne alle bli ropt på storscenen (ikke nødvendigvis rett etter hverandre, med tanke på hvor mange som er med på disse konkuransene totalt), men hvertfall et sted hvor man klarer å puste uten problemer.

3: ikke ta dette på feil måte, men med tanke på at de 4 årene jeg har vært med på desucon så synes jeg ikke at alle som er med på å drive desucon (dvs: vakter, info, conferansier (eller nå hvordan det skrives), og andre) har faktisk LEST det som er skrevet på desucon sin nettside. Når jeg f.eks skulle delta i outfit konk'en, så ble jeg fortalt at jeg heller burde delta i cosplay konk'en (noe jeg hadde skrevet meg opp på), fikk det til å virke som om de ikke ville ha meg med (samme var det med personen som cosplayet Loke fra "the avengers"). føltes som at de gjorde det de kunne for å hindre meg i å skrive meg på konkuransen. fikk såklart vært med til slutt, men jeg hørte at Loke cosplayeren (som var forran meg) "bare" ble skrevet opp for å vise cosplayet... ikke for å ha noen sjanse til å vinne. greit nok at man kanskje ikke har en sjanse til å vinne med et cosplay av en person, SELVOM desucon sin side skrev; "Du trenger ikke LIGNE på karakteren du cosplayer." men det å nærmest nekte personen å delta synes jeg var litt drøyt. Kan nesten be en person IKKE melde seg på cosplay konkuransen fordi cosplayet til den personen ikke har noen sjanse til å vinne med tanke på at andre cosplays ser bedre ut, og at dette blir sagt av en dommer (sier at det har skjedd, men kan likesågodt være når... ja, jeg har skrevet det to ganger alt: at folk blir nærmest nektet å delta).

4: en del surr med hvor man skal gå inn etter å ha gått ut av kongressenteret. ble sagt av en vakt at jeg skulle gå rundt hjørnet opp gaten og gå inn der (hvor man gikk inn når man ikke hadde våpen å sjekke-inn), og når jeg gikk inn der, ble jeg møtt av en jente/dame som hoppet opp av stolen og hindret meg i å gå inn, fordi "HER kan du ikke gå inn!", og ble så sendt TILBAKE til hovedinngangen. ikke så stort problem, bare litt frustrerende når man har et cosplay som kan bli ødelagt av regn og det begynner å regne mens man blir sendt fram og tilbake.

kemmalynk
26th June 2012, 00:17
I år var det mye som gikk feil.

- Lokalet er nå for lite til formålet. Flott at Desu vokser, men nå må man ta konsekvensene av det og flytte til et større lokale!

- Lokalet var altfor, altfor varmt. Få på aircondition til neste år, eller sett ut vifter overalt, dersom dere ikke flytter til et større lokale.

- Vi var to som ble overopphetet og gikk for å kjøle oss ned før vi besvimte. Vakten ved kjølerommet stanset oss og nølte med å slippe oss inn, fordi vi ikke hadde på oss furry-kostymer. Hva slags logikk er det? Rommet er da for de som er for varme?

- Vaktene var generelt veldig ubehagelige i år. Jeg ble vitne til veldig mange ekle episoder med roping, kjefting, og oppførsel som var på grensen til aggressiv. Ikke bra, og jeg håper at dere setter høyere standarder til neste år. Jeg forstår at det er vanskelig å være crew på et overfylt, altfor varmt arrangement, men vakter skal ikke oppføre seg slik disse gjorde.

- Vi hadde kjøpt billetter for to dager, men fikk på oss et en-dags-armbånd ved en misforståelse. Vakten som stanset oss på dag to var veldig ubehagelig og sa vi måtte kjøpe ny billett, men heldigvis hadde vi med oss billettene og fikk utlevert nytt armbånd. Noen unnskyldning fra vakten eller fra billettøren fikk vi ikke. Det var rent hell som gjorde at vi hadde med oss billettene og kunne bevise at vi hadde kjøpt billett for to dager. Siden feilen var deres, er dette et logistikkproblem som dere virkelig bør se på, siden dere ellers risikerer å vise vekk folk som faktisk da ikke får det de har betalt for. Hva med å innføre en backup-ordning på computeren, slik at folk er registrert dersom de mister armbåndet sitt, e.l.?

Echu-chama
26th June 2012, 01:34
Hva med å innføre en backup-ordning på computeren, slik at folk er registrert dersom de mister armbåndet sitt, e.l.?

^ Det her. Da løser man samtidig problemet med biletter som ikke kommer frem i tide, og slike ting kan umulig ta fryktelig lang tid å lage (vil jeg tippe utifra det jeg vet om slikt, i allefall).

Jawsum
26th June 2012, 01:40
Selv hadde jeg mange fine oppleveles på årets Desucon, dog noen mindre hyggelige. Da vi kom om morgenen den første dagen, ble vi møtt med utrolig frekke holdninger fra vaktene. Det var ingen koselig utlevering av informasjon og generelt var de ansatte preget av stress og lignende, som igjen gikk utover gjestene. Jeg melder meg på bølgen over alle som sier det trengs større lokaler, det var virkelig det største problemet uten tvil.

Felisaur
26th June 2012, 02:27
Som flere her sier, så er Desucon herved fått så mange som møter opp at det er nødt til å bli flyttet til et større lokalet. Det var stappet med folk over alt og vanskelig å komme seg frem, spesiellt i tredje etasjen ved art standsene. Hele lokalet var veldig varmt, og det blir fort slitsomt for oss med masker.
Jeg lurte på hvorfor det var så få cosplayere innom avkjølingsrommet, men det høres ut som folk ikke fikk kommet inn o.o. Rommet ble innført fordi fursuiterne skulle ha et sted å ta hodene av å hvile, men det skulle også være for de som hadde tunge, varme kostymer. Til neste år kunne dette rommet gjerne blitt større med flere viffter, men også at vaktene slipper inn de cosplayerne som har krevende kostymer.

onigiri
26th June 2012, 02:31
Desucon i år var kjempegøy, men er enig med alle som har kommentert at en del ting kunne ha vert bedre.

1. Folk som brukte penger på VIP billett, men måtte sjekke inn våpen fikk ikke nytte av alle bonusene med det fordi den bare var en våpen-kø og den ble først sluppet inn etter nesten hele den vanlige køen hadde fått kommet seg inn. Sikkert halvparten av de som sto i våpen-køen hadde VIP billett, men ingen av oss fikk slippe inn tidligere som lovet.

2. Som sagt før, OKS er rett og slett for lite nå som Desucon har blitt så stort. En risikerer å ødelegge cosplayet sitt bare ved å gå i rommene og det er veldig uoversiktlig. Med så mange tett samlet for en heller ikke med seg det som skjer og støynivået er såpass høyt at en går glipp av announcements og selv om det er praktisk med mange rom, så er rommene får små og mange får da ikke med seg det som skjer fordi det da ikke var mer plass. Og plasseringen av en del av rommene gjorde at stand-hallen ble overfyllt av folk slik at det ble nesten umulig å nå fram til diverse progmram i tide og det ble svært vanskelig å stå å se på ting/kjøpe, spesiellt med props eller cosplay som en må være forsiktig med. Varmen var også et problem, spesiellt når regnet kom og folk trekte seg inn for å unngå å bli våte.

3. Bedre lyd under program på scenen slik at folk som satt lenger bak faktisk kunne få med seg det som ble sagt. Og det var ikke nok sitteplasser til alle som ville se på det som skjedde på scenen, slik at folk ble stående langs siden og blokkerte for andre.

4. Vaktene kunne godt ha vært hyggeligere og bedre informert. Mange fikk feil beskjed om ting og ble sendt til feil plass.

5. Bedre informasjon og oversikt.

Maxtine
26th June 2012, 04:01
Agreed, har sagt dette flere ganger selv. Det blir for varmt der inne. Mange mennesker, lite luft - lite smart.
Hva med en stor hall slik som de har i andre land til conventions? F.eks der Alternativmessa holdes hvert år?

Her er min liste over ting jeg synes dere burde tenke på eller forbedre:
VIP-passene var totalt meningsløse hvis man hadde våpen eller props. De med VIP-pass fikk ikke slippe inn tidligere, men måtte vente ute i våpenkøen med andre. Med andre ord; de betalte dobbelt så mye for litt rabatt på NOEN spesielle produkter. Dette synes jeg er svindel. Ikke vondt ment, det var nok bare ekstremt dårlig planlegging akkurat der. Men dere kunne i det minste ha informert de som kjøpte VIP-pass om dette.

Når det kommer til våpenkøen ble jeg forbanna der jeg stod. Det var folk der som hadde stått i køen i flere tiiiimer, men selvfølgelig skulle ALLE andre få komme inn først. Til og med folk som nettopp hadde kommet dit og stått der i 2 min. Resultatet ble at noen folk i våpenkøen ikke fikk noe sted å legge fra seg bagasjen sin fordi det var fullt. Hvilket er også et tegn på at Desucon burde holdes på et annet, større sted.

Jeg synes Desucon burde begynne med noe salg av mat. Noe annet enn de smakløse, dyre, ekle nudlene. Desucon er tross alt ikke BARE et animecon lenger, hvor alt skal dreie seg om Japan. Dette trenger selvfølgelig et større lokale, men sett at dere har så mange forskjellige stands så er jeg sikker på at noen mer enn gjerne kunne tenkt seg å sette opp en matbod med pølser, pizza, vafler osv. Hvis ikke crewet vil gjøre det. Tror det er veldig mange som kunne tenkt seg å tjene noen kr på det. Det er desverre ikke alle som har et antrekk til å dra til nærmeste butikk/kiosk å kjøpe seg mat, og dermed blåser i å spise. Var mange som fikk erfare konsekvensene av det. Hype Expo solgte jo mat (selv om det er MYYYE mindre enn Desucon), men dette er jo faktisk noe dere kunne tjent på? Bare en tanke..

Flere søppelkasser! Det eeeeer vel ikke for mye å be om å sette opp noen bøtter med en pose oppi/sorte søppelsekker litt rundt omkring, og oppfordre folk til å holde Desucon ryddig, pent og koselig? Det var gamle nudler, poser, papir, flasker, alskens sheit, osv, osv som lå rundt å fløt! Det blir jo bare mer jobb for dere å måtte rydde opp, når ting ligger å flyter? Eller har kongressenteret egne, stakkars vaskehjelper som må gå å rydde opp ALT dette etterpå?? Synes hvertfall de gamle nudlene var ganske ekkelt.
Om søppelkasser av en eller annen grunn ikke skulle være mulig; en eller annen som kunne gått med en sort søppelsekk og plukka opp ting??

Jeg er enig i hva andre her har sagt; noe mer oversikt over programmene. Et lite ark til hver besøkende, eller rett og slett å kunne hente en i infoen (dette burde isåfall stå på skiltet over at var mulig så folk kunne vite om det.) Var vanskelig å vite alt mulig uten å måtte gå opp i salen og sjekke storskjermen hele tiden.

Regelen om at det ikke var lov for medic-folka å dele ut Ibux/Paracet til folk som hadde vondt i hodet, uten å "kjenne til medisinsk bakgrunn" synes jeg var merkelig. Ibux/Paracet er jo ikke noe man trenger resept på? Eneste som kunne bli tilbydd var et glass vann og et rolig sted å sitte. Dette hjelper overhodet ikke mot hodepine for veldig mange mennesker. Jeg hadde hatt migrene hele natten, og dette kom tilbake igjen i løpet av dagen. I mitt tilfelle ordnet det seg, men er vel ikke alle som er like heldige.

Synes dere skulle ha kåret vinneren av Outfitkonkurransen på lørdagen. Folk følte de "måtte" bruke samme antrekk neste dag, på tross av at de hadde planlagt et annet antrekk eller et cosplay. Ellers følte de at det ble teit å møte opp i et helt annet antrekk om de hadde vunnet, noe jeg forstår veldig godt. Dessuten ble jo det en slags tvang for at folk MÅTTE da møte opp på dag 2, selv om de kanskje ikke hadde planer om det. Hadde vel ikke vært farlig å gjøre dette dagen før eller?? Sånn som dere alltid har pleid å gjøre? :\

Så synes jeg det var teit å stenge dørene til salen når vinnerne av div. konkurranser ble ropt opp. Hørte om en jente som hadde vunnet tegnekonkurransen, men som ikke kunne komme opp på scenen fordi vaktene nektet å slippe henne inn. Resultatet ble at de valgte ut en annen istedenfor som fikk hennes premie. Ekstremt dårlig gjort. Hvis det ikke er PLASS til folk inne i STORE salen så MÅ dere vel snart skjønne at dette ikke lenger fungerer?

Så ja, det gjentar seg nedover hele greia her; VI TRENGER MER PLASS!!! :shoop:
VÆR SÅ SNILL, KJÆRE DESUCON-ARRANGØRER! DETTE ER GALSKAP!!

**
Så litt positivt til slutt; Jeg synes crewet var flinke til å reagere og passe på og klarte ikke helt å kjenne meg igjen i det folk ovenfor har nevnt av frekk oppførsel o.l. Men det var kanskje fordi jeg for det meste møtte på koselige folk i crewet.
Fyfy til besøkende som absolutt skulle løpe rundt overalt. For meg som gikk på stylter fikk jeg helt angst hver gang noen kom løpende og sneia borti meg. Hvis noen hadde kræsja i meg hadde jeg mest sannsynlig gått rett på snørra. Men crewet reagerte raskt og var flinke til å passe på! :)
Det er tross alt en grunn til at det ikke er lov å løpe der inne. Folk har vinger og lignende cosplay som går i stykker om noen kræsjer i dem. IKKE LØP FOLKS. PLEASE. :pinch:

Vil også takke en i crewet for å hjelpe meg så helt sinnsykt rett før cosplaykonkurransen. Det var KUN takket være han at jeg i det hele tatt rakk å komme med på konkurransen AKKURAT i tide. (toget mitt gikk annenhver time på søndager noe mitt trege hue uheldigvis ikke klarte tenke på før det var for sent... x])

Og masse ros for at de passet på vedkommende som nesten svimte av på scenen! Det var svært rask reaksjon og dere var flinke til å hjelpe han!

Så det er flere i crewet som skal ha masse ros for alt det de gjorde i løpet av helgen! Noen av dem var virkelig helter!! Men tviler ikke på at det også er en del der som burde passe oppførselen sin litt, selv om jeg vet godt hva stress, varme og slitsomme mennesker kan gjøre med en. (>igjen, MER PLASS!)

Helt til slutt vil jeg beklage alt dette, men jeg vil veldig gjerne bare prøve hjelpe dere med disse idèene til hvordan man kunne gjort det enda koseligere for både crew og besøkende. :)

NorsePaw
26th June 2012, 09:03
Kanskje få litt strenge regler på røyking? Enten om det er når en står i kø eller skal ut å lufte seg. Noen er kanskje ikke så glad i røyklukt eller har følsom astma. Meg selv får jeg tørhals og en sviende-følelse i nesen. Vet at mange ikke greier en dag uten røyk, men tenk på andre engang iblant <_<

Amaye
26th June 2012, 11:13
Plass.

Lite plass, som vanlig. OKS er ikke lengre tilstrekkelig siden Desu har vokst til å bli "skandinavias største con". NärCon som er på halvparten av Desu sin str har ti ganger så mye plass.

Avkjølings loungen.

Bare for furries only? Jeg fikk lov til å hoppe inn dit og få avkjølt meg ettersom jeg kokte over under masken min, men en vifte? Og rommet var ikke så veldig stort heller... Der må jeg si jeg ble ganske så skuffet. Ville trodd det skulle vært stoler der og kanskje en vifte som ikke blåste varm luft?

Vaktene.

som tidligere nevnt var enkelte av vaktene litt på edgen under årets Con. F.eks føre avslutningsshowet, jeg skulle gå bort til artstandene men ble sendt tilbake igjen.. hvorfor? Fordi ingen skulle inn i outlandssalen..... Jeg skjønner ikke hvorfor dere da sender bort de som skulle til artstandene? Det er jo ikke logisk!! Og litt gretne vakter kan jeg forstå, men husk at å være en del av crewet tilsier at man må være serviceinnstilt, ikke sur og bare rope..

Dette er nå de tingene jeg er mest misfornøyd med og som jeg mener holder lenge om dere får fikset det til neste gang!

Under danseshowet så klarte de ikke å sette på musikken til rett tid og han fyren i kappe stilte seg forran oss og danset på starten på kakakata kataomoi....
Også siden de ikke klarte å ordne som det skulle være så kuttet de ut en av dansene våres ... O.o
også alt for liten plass
Vel, nå er jeg ond og bare3 må si: dere danset ALTFOR lenge. Om dere hadde holdt dere til tre-fire danser og ikke danse en halvtime?

sakura-chan
26th June 2012, 18:07
Vel, jeg var ikke med å bestemte det i det hele tatt og jeg trodde vi hadde vårt eget innslag greie og ikke bare var med i "CLASSY".
Jeg fikk ikke vite det før to dager før vi skulle opptre.
Jeg leder ikke det og hadde ikke noe med noen bestemmelser å gjøre.

Echu-chama
26th June 2012, 18:29
Vel, jeg var ikke med å bestemte det i det hele tatt og jeg trodde vi hadde vårt eget innslag greie og ikke bare var med i "CLASSY".
Jeg fikk ikke vite det før to dager før vi skulle opptre.
Jeg leder ikke det og hadde ikke noe med noen bestemmelser å gjøre.

Jaja, virker som dere må jobbe mer med å kommunisere da. Enig med at det hadde holdt med færre danser, og var ikke CLASSY egentlig et skit oppleg? Bare et danseshow er vel egentlig ikke et skit heller, med mindre dere gjør det til et skit og har på dere cosplay etc..

Og når vi nevner CLASSY kunne man godt fått litt mere og presis informasjon om det.

Lizzy
26th June 2012, 21:15
Jeg vil igjen prike på det at det var umulig å få reservert stand ved siden av hverandre. Det ble en stor diskusjon på Facebook siden for artstands på grunn av dette, men jeg tar det gjerne opp her også, jeg mener, hvor vanskelig er det å tegne ned artstandsene på et ark og plassere navn? Og nå sier jeg ikke reservere plasser som "jeg vil ha den og den plassen" men ting som "jeg vil gjerne sitte på stand ved siden av (insert stand-navn her) fordi vi skal sammarbeide" eller "jeg er ikke den minste personen i verden og vil gjerne sitte et sted hvor jeg lett kommer meg ut uten å måtte snike meg bak x-antall andre stands". Jeg overhørte også Alejandro si på lørdagen at det kom til å bli ett helt nytt opplegg for artstands til neste år siden Desucon nå er skandinavias største con, så jeg håper at dette blir mulig da. Og det kunne også gjerne ha vært ENDA bedre plass bak artstandene.
Man burde også slippe å måtte møte opp så tidlig. Vi fikk beskjed om å møte opp 8 for å få sikret oss plasser "førstemann til mølla" for å sitere Alejandro, noe jeg og min samboer ikke var fan av. Vi skulle nemlig begge ha hver vår artstand og sammarbeide men vi hadde tre gjester som trengte lang tid med cosplay og ikke var kjent med bussene så vi kunne ikke bare stikke inn til Oslo klokka 8 når dørene ikke åpnet før 12, og man trenger virkelig ikke fire timer på å rigge til en artstand, det burde man være såppas forberedt til at man ikke trenger. Så her spiller jeg det å kunne reservere plasser igjen... Men det hjalp jo ikke uansett å komme tidligere... Min samboer møtte opp til klokka var 8 men han fikk ikke slippe inn før 9, halv 10 og da var jeg og våre tre gjester på plass der selv.
Helt ærlig så syns jeg også at artstands i år var relativt mye dyrere enn årene før. I 2010 så besto en artstand at ETT bord på 140x40cm men man fikk med to stoler og to todagerspass for 400,- I fjor fikk man ett dobbelt bord (altså 140x80), fortsatt to stoler og to todagerspass til 400,- I år fikk man like stort bord, men bare en stol og ett todagerspass for 400,- og awesome artstands som jeg hadde kostet 1000,- og man fikk dobbelt så stort bord (280x80), to stoler og to todagerspass. Man ble også lovet ekstra reklame på nettsiden deres, strøm og muligheten til å henge opp banner mellom søyler... Det siste ble endret så vi fikk istede reklame på Facebook siden som et plaster på såret...sånn i siste liten. Men når man sier ekstra reklame på nettsiden så hadde jeg forventet noe litt annet enn bare en egen fane for awesome artstands når vanlige artstands fikk sin egen fane også. Alt i alt, med tanke på i fjor så syns jeg det var litt dyrt å måtte betale 600,- ekstra for å få ekstra bord, en stol til og en ekstra billett. Jeg kunne likegodt ha kjøpt to vanlige artstands og dyttet dem sammen og spart 200,-

Nå vet jeg ikke om de som satt bak meg betalte for en ekstra stol til sin artstand, men noen i crew kom rundt og spurte hver stand om vi trengte flere stoler, og såvidt jeg husker så stod det som et alternativ at man kunne få en ekstra om man betalte for det.

Nå skal jeg slutte for nå vet jeg at jeg bare pirker og klager på det samme om og om igjen, men dette er ting som har irritert meg en god stund og jeg håper det blir litt endringer til neste år. Jeg vil veldig gjerne ha artstand da også for når alt kommer til alt så var dette det beste Desucon jeg har vært på! Og jeg håper at det blir et litt bedre opplegg for artstands til neste år, for som flere sa til meg: Desucon hadde ikke vært nærtil det samme uten artstands.

Kan nevne også fra noen venner av meg som skulle på noen programposter begge dagene, måtte, stå i kø kjempe lenge fordi det forrige programet enda ikke var ferdige når det de skulle på begynte... Hadde det ikke vært enklere med enten flere saler, ferre programposter eller kortere programposter? Jeg var ikke på dette selv, jeg bare hørte det, men det var vistnok veldig frustrerende at ting ikke begynte når det skulle.

Så må jeg bare spørre: hva skjedde med våpenreglene? Jeg så flere som gikk rundt med alt for realistiske og tunge våpen av tre og kanskje også metal... Kan nevne iværtfall ett maskingevær som så veldig realistisk ut som passerte min artstand, jeg husker desverre ikke hvem det var som holdt det...

MoNoLith
27th June 2012, 00:14
Så må jeg bare spørre: hva skjedde med våpenreglene? Jeg så flere som gikk rundt med alt for realistiske og tunge våpen av tre og kanskje også metal... Kan nevne iværtfall ett maskingevær som så veldig realistisk ut som passerte min artstand, jeg husker desverre ikke hvem det var som holdt det...
Jeg vet ihvertfall jeg fikk møtt en som hadde faktisk TRESVERD(skulle cosse en fra one piece tror jeg det var?) og han fikk komme inn med den fordi crewet kjente ham. Jeg kjente på sverdet og det var steinhardt. Mens jeg som hadde isopor og en som hadde 3 tynne persienner som hun limte sammen og var ikke harde at all fikk ikke lov...si meg, hvor er logikken i dette? hva skjer med favoriseringen.

Echu-chama
27th June 2012, 01:56
Jeg vet ihvertfall jeg fikk møtt en som hadde faktisk TRESVERD(skulle cosse en fra one piece tror jeg det var?) og han fikk komme inn med den fordi crewet kjente ham. Jeg kjente på sverdet og det var steinhardt. Mens jeg som hadde isopor og en som hadde 3 tynne persienner som hun limte sammen og var ikke harde at all fikk ikke lov...si meg, hvor er logikken i dette? hva skjer med favoriseringen.

Trafalgar cosplayeren? Mins han hadde det i fjor og.

Dosu-kun
27th June 2012, 12:21

uansett om man kjenner personen så er dette forskjellsbehandling.
1: man kjenner en person, vet at han/hun er ikke-voldelig, og personen slippes inn med, la oss si et zanbatou sverd av tre.
2: en annen person er ukjent, kommer inn med et mindre sverd som er laget av papp, blir nektet å ta det med inn.

hvordan det SKAL være: enten så (unnskyld språkbruket) skal folk drite i hvem du er, og nekte dem våpen som IKKE er tillat i følge connets regler.
eller så skal alle ignorere norges og desucons våpenregel... fordi det virker som at det allerede er NOEN som ignorerer den allerede ved å tillate våpnene.

"velkommen kong harald! dette er desucon, håper du får en fin helg hos oss... å? en hagle? joda såklart! værsågod å ta den med inn"

det virker som at dere motsier dere selv når dere svarer på at folk med tresverd, kosteskaft, og t.o.m strikkepinner ikke får lov til å ha det med inn i følge våpenregel topicet, men fremdeles tillater folk dere kjenner å ta det med inn når selve dagen er kommet. enten så skal alle få lov til å ignorere reglene, eller så skal ALLE FØLGE reglene uansett hvem man er.

Echu-chama
27th June 2012, 13:36
uansett om man kjenner personen så er dette forskjellsbehandling.
1: man kjenner en person, vet at han/hun er ikke-voldelig, og personen slippes inn med, la oss si et zanbatou sverd av tre.
2: en annen person er ukjent, kommer inn med et mindre sverd som er laget av papp, blir nektet å ta det med inn.

hvordan det SKAL være: enten så (unnskyld språkbruket) skal folk drite i hvem du er, og nekte dem våpen som IKKE er tillat i følge connets regler.
eller så skal alle ignorere norges og desucons våpenregel... fordi det virker som at det allerede er NOEN som ignorerer den allerede ved å tillate våpnene.

"velkommen kong harald! dette er desucon, håper du får en fin helg hos oss... å? en hagle? joda såklart! værsågod å ta den med inn"

det virker som at dere motsier dere selv når dere svarer på at folk med tresverd, kosteskaft, og t.o.m strikkepinner ikke får lov til å ha det med inn i følge våpenregel topicet, men fremdeles tillater folk dere kjenner å ta det med inn når selve dagen er kommet. enten så skal alle få lov til å ignorere reglene, eller så skal ALLE FØLGE reglene uansett hvem man er.

^. Poenget er at det er veldig lett å få med seg ting inn bare ved å si "den var inne i fjor" fikk jeg oppleve. For min del var det samme, fordi mitt våpen var godkjent etter reglene og jeg fikk veldig streng beskjed om hvordan jeg fikk lov til å håndtere det inne (da det kan håndteres på flere måter) men da jeg kom i sjekken og de skulle se på det bare sa jeg ifra at det hadde passert i fjor og da var det helt greit. Mulig han har gjort det samme, men ikke misforstå posten min, er veldig enig i at det er helt teit at han får slippe inn med ting andre ikke kommer inn med.

Cloud 243
27th June 2012, 13:40
Kanskje få litt strenge regler på røyking? Enten om det er når en står i kø eller skal ut å lufte seg. Noen er kanskje ikke så glad i røyklukt eller har følsom astma. Meg selv får jeg tørhals og en sviende-følelse i nesen. Vet at mange ikke greier en dag uten røyk, men tenk på andre engang iblant <_<

Enig med deg om dette, jeg, personlig, hater lukten av røyk! Pluss, det sto jo et skilt der som fortalte: Ikke røyk her (eller noe sånt), men folk gadd ikke å bry som om den. Crew burde ha skjerpet seg der! :X

Rie-chan
28th June 2012, 00:12
Ok jeg var ikke på Desucon 7 akkurat så vet ikke hvor off-topic det blir, men uansett har det noe med Desucon generelt og gjøre. Hvor ble det av de søte desucon-maidsene? Er de der fremdeles eller er det bare meg for jeg så dem ikke på forrige desucon? Husker et år jeg var på desucon og ble møtt av en utrolig søt desumaid som spurte om jeg hadde det bra og når jeg følte meg dårlig var de de som fikk tak i Medic-crew også løp de rundt med vann. De er undervurdert og jeg savner dem! <3

chrix
29th June 2012, 09:11
Tips: På Banzaicon hadde de flere som gikk rundt med brett med vannglass på, da blir det mye enklere å å i seg nok drikke. Og de kom en ekstra runde og ga vann til alle cosplayerne som stod i klare for å gå på scenen (noen klarte til og med trylle frem et sugerør til meg som ikke klarte drikke fra glass <3 )

De hadde også en egen person som hjalp cosplayere på og av scenen, og som ga oss informasjon. Så selv om tidsplanen skulle endres så viste vi hvem vi skulle spørre.

De hadde også bilde av karakteren du cosplayet vist frem på prosjektor, så kunne publikum se hvordan karakteren egentlig så ut (det er mange "ukjente" anime karakterer på scenen som jeg ikke aner om ligner)

MoNoLith
29th June 2012, 09:47

Ja han. Men uansett om han var der i fjor eller ikke burde de enten,som dosu-kun nevner, vært lov for alle eller ingen. Og de,våpencrewet, sa jeg ble sur når jeg skulle få våpenet inn men jeg ble ikke sur, jeg ble frustrert over at jeg hadde sendt MAIL ITILLEGG og spurte i forkant. Hvorfor ville jeg giddet å lage et våpen som jeg vet jeg ikke kan få inn? Ser ikke logikken i det heller.

Ellers virket noen av crewet litt pissed men når konserten ble holdt på søndagen var det så mange koselige crewfolk som gav ut vann til oss og tok seg av oss at de fikk litt repsekt fra meg igjen:) Så ikke alt var dårlig^^

De hadde også bilde av karakteren du cosplayet vist frem på prosjektor, så kunne publikum se hvordan karakteren egentlig så ut (det er mange "ukjente" anime karakterer på scenen som jeg ikke aner om ligner)
Ja dette var en veldig bra ide faktisk, støtter deg bak denne:)

Echu-chama
29th June 2012, 11:37
Ja han. Men uansett om han var der i fjor eller ikke burde de enten,som dosu-kun nevner, vært lov for alle eller ingen. Og de,våpencrewet, sa jeg ble sur når jeg skulle få våpenet inn men jeg ble ikke sur, jeg ble frustrert over at jeg hadde sendt MAIL ITILLEGG og spurte i forkant. Hvorfor ville jeg giddet å lage et våpen som jeg vet jeg ikke kan få inn? Ser ikke logikken i det heller.

Som sagt, dere misforstår posten min. Jeg skjønner ikke hvordan han fikk det med seg to år på rad uten at noen slo alarm.

Gilbird~
30th June 2012, 01:27
Jaja, virker som dere må jobbe mer med å kommunisere da. Enig med at det hadde holdt med færre danser, og var ikke CLASSY egentlig et skit oppleg? Bare et danseshow er vel egentlig ikke et skit heller, med mindre dere gjør det til et skit og har på dere cosplay etc..

Og når vi nevner CLASSY kunne man godt fått litt mere og presis informasjon om det.

CLASSY var jo ikke et skit-innslag, det var heller ikke noen konkurranse, man kunne opptre med akkurat hva man ville.

Var selv med i dansegruppa , og hadde vi fått vite litt før at vi ikke fikk vårt eget danseshow, men var inkludert i et annet show kunne vi rukket å korte ned på dansene/kutte danser. Men jeg er glad for at vi fikk sjangsen til og opptre! CLASSY innslaget satte jeg virkelig pris på.

Bortsett fra at lydfolka føkka litt opp for oss og vi ble kuttet før den siste dansen vår. Selv om vi hadde konfrontert dem rett før innslaget begynte og spurt om de var helt sikre på hvilke sang som var når og når de skulle settes på. Noe de sa de hadde under kontroll...så det er et forbedringspotensiale når det kommer til kommunikasjon, man kan aldri vite om ting går inn det ene øret og ut av det andre, eller om det faktisk blir oppfattet.

Også enig med plassmangelen, Desucon har litt å lære av Banzaicon her. Banzai selger billetter etter hvor mange de har plass til inne i lokalene sine, men det virker som Desucon selger billetter etter hvor mange de får trøkket inn på OKS uten at alle besvimer (sånn det føles anyway). Kanskje noe å tenke på. Desucon har vokst drastisk i antall besøkende, men jeg ser ikke at så mye er gjort i hensyn til dette.

Men all over: det beste Desucon-et til nå, har mer ros enn ris å gi! :3

Echu-chama
30th June 2012, 02:16
CLASSY var jo ikke et skit-innslag, det var heller ikke noen konkurranse, man kunne opptre med akkurat hva man ville.

Vel, forvirringen kommer av følgende info på Desucon.no:

CLASSY

Tidspunkt: Lørdag 17:00-18:00
CLASSY er en samling skits og andre innslag som forskjellige grupper har forberedt før Desucon. Her får DU muligheten til å vise deg frem!

^ Står riktig nok andre innslag, men som sagt kunne vi godt fått mer info om dette :P.

Ri-chan
1st July 2012, 14:03
Større lokaler. Jeg og vennene mine kom ikke inn, vi dro tidlig inn til Oslo og var på OutLand litt etter det åpnet og da var det allerede utslogt. Vi var utrolig skuffa, men sto i kø i flere timer for å kanskje få billeter, men vi ga oss da regnet kom. Så større lokaler hadde vært no, for jeg vet og hørte det rundt meg at det var utrolig kjedelig å stå å vente i en halv evighet uten garanti for å kunne komme inn.
Hørte det også far noen vi kjente, som hadde kommet seg inn, at det var nesten umulig å komme seg rundt der inne for det var så mange folk. De endte med å gå ut tildlig på grunn av det.

Manji
1st July 2012, 19:01
Tips: På Banzaicon hadde de flere som gikk rundt med brett med vannglass på, da blir det mye enklere å å i seg nok drikke. Og de kom en ekstra runde og ga vann til alle cosplayerne som stod i klare for å gå på scenen (noen klarte til og med trylle frem et sugerør til meg som ikke klarte drikke fra glass <3 )

Dette hadde man på tidlige Desucon også. Vil tro Banzaicon hentet ideen der. Men, om cosplayere synes det er vanskelig å bevege seg rundt på OKS nå, vil jeg ikke tenke på hvor vanskelig det er for personer som skal bevege seg rundt med brett fulle av vann. Jeg syns også synd på de personene som skal ha ansvar for at 5-6000 stk får i seg nok vann. Det er tross alt vannposter rundt på senteret. Maids som går rundt med vann funker fint på mindre treff, men nå som Desucon har blitt så stort som det er nå, er nok dette vanskelig. At man kan gi vann til cosplayere før de går opp på scenen er en god ide, men ellers syns jeg den generelle Desucon-deltager bør ta såpass ansvar selv at de klarer å få i seg vann. Det kan være smart å drikke vann selv om man ikke er dehydrert:)

Echu-chama
1st July 2012, 22:30
Dette hadde man på tidlige Desucon også. Vil tro Banzaicon hentet ideen der. Men, om cosplayere synes det er vanskelig å bevege seg rundt på OKS nå, vil jeg ikke tenke på hvor vanskelig det er for personer som skal bevege seg rundt med brett fulle av vann. Jeg syns også synd på de personene som skal ha ansvar for at 5-6000 stk får i seg nok vann. Det er tross alt vannposter rundt på senteret. Maids som går rundt med vann funker fint på mindre treff, men nå som Desucon har blitt så stort som det er nå, er nok dette vanskelig. At man kan gi vann til cosplayere før de går opp på scenen er en god ide, men ellers syns jeg den generelle Desucon-deltager bør ta såpass ansvar selv at de klarer å få i seg vann. Det kan være smart å drikke vann selv om man ikke er dehydrert:)

Ja, og det står i tillegg på biletten at man må huske å spise og drikke. :P

Theriza
3rd July 2012, 19:29

Dette stemmer ikke helt. Å gå rundt med vannglass var ideen til banzaicons fantastiske medic-asnvarlige, som har en god del erfaring med å jobbe med forskjellige ungdomsevents. Og mens jeg i bunn og grunn er enig i at det er hver enkelt persons ansvar å holde seg hydrert, ville jeg kanskje hatt lit tydeligere merking så folk finner vannautomatene. Det er veldig lett og bli distrahert og glemme ting som å drikke på cons, så selv om det ikke er connets ansvar er det alltid bra når et con finner en måte å hydrere deltagerne på. Merker selv at jeg trenger at noen minner meg på å drikke når jeg cosplayer...

Mikagu
4th July 2012, 15:31
-Det kunne ha vært Street fighter hele tiden >.< det var det ofte, men da jeg ville fortsette å se meg rundt og kom til bake etter hvert for å spille mer så ble street fighter byttet ut med et annet spill.
-Jeg skjønte også at man kunne spille der fordi det var for lite å gjøre på programmet (og eventuelt for at folk kan ta seg en pause inni mellom), men det hadde vært fint med litt flere aktiviteter :)

CorruptedDoll
4th July 2012, 18:25
Helt enig med større lokale,ja sikkert det er dyrt å finne et stort lokale men det er for tryggere for besøkende og både cosplay som folk har brukt lang tid til å lage eller har brukt mye penger på å betale for, jeg synes også at crewet var sure og kjeftende. i stedet for å rope og hyle kan de ikke feste et skilt der det står gå over fortau overgangen?... jeg ble litt små irritert at folk sat i trappen utenfor når crewet har jobb til passe på akkurat det, og det var ganske rotete det med å må gå fram og tilbake når crewet stenger begge veiene opp trappene når anli policino var i nærheten. Jeg syns det var gøy i desu jeg møtte mange folk og folk er mer åpne en før! men ja større lokale pliiiiis <3! og jeg ønsker også at det holdes en soul calibur 5 turnering på neste desu x.x og flere konkuranser som folk som er lolita og andre ting eller har kjøpt cosplayet sitt, det er faktisk folk som ikke klarer å combinere et lolita antrekk eller visual kei osv og derfor blir det en konkuranse. og mer aktivitet for de som betaler for antrekket sitt...det er ikke enkelt å lage sit eget! ;_; og ja det var egentlig ganske lite å finne på desu... og jeg savner at på slutten av kvelden det er dansing og sånt som alle kan joine og ha det gøy med :3 men uansett var det 2 fine dager på desu <3

Dosu-kun
4th July 2012, 23:32
vil bare legge til at diskusjonen med større lokale og slikt har et eget topic for de som ønsker å se hvordan situasjonen er på det punktet.

MHS93
5th July 2012, 16:41
Personleg så synest eg at programmet på lørdagen var kjedelig.. Det var som alle sier alt for liten plass til så mange mennesker og crewet var litt.. ... sure/strenge/sinte(?) i år virket de ut som.
Eg hadde virkelig sett frem til aftercon greiene med der var elendig musikk og stemning som satte eg skikkelig demper på desu-stemmningen til meg og vennene mine.

Men seffern synest at det var kjempe bra med Muffins media folka og avsluttnings showet!

Er litt skuffet over connet i år og det føles ut som at desu har mista litt gnisten siden desu 4 som så langt i følge meg har vert det beste desu evar, men er seffern ting som har blitt bedre
men eg synest at desu ikkje burde prøve og presse inn så mange folk når det openbart ikkje er plass!

Marion Bother
5th July 2012, 17:46
Når det kommer til dette med røyking så er det vanskelig å være røyker på Desucon også. På lørdagen, da det ikke regnet og de fleste menneskene var inne gikk jeg ut for å ta en røyk. Av hensyn til menneskene som opphold seg på trappen gikk jeg ut fra taket og sto mellom to biler, som sto ca en meter fra hverandre. Idét jeg tente røyken grep en av vaktene tak i armen min og praktisk talt skrek til meg at jeg måtte bruke gangfeltet. Jeg sto stille, og var absolutt ikke i ferd med å gå over veien. Så mye for å vise litt hensyn.
Jeg vet det er mange på Desucon som ikke liker/tåler røyk(lukt). Hadde det vært mulig å få til et "røykehjørne" eller noe? Hadde vært veldig fint å kunne gå ut for å ta en røyk uten å måtte risikere cosplayet fordi det regner og du vil ta hensyn.

I forhold til plass; Dere burde bestemme dere for en maxgrense på hvor mange deltakere dere kan slippe inn. Om dere ikke får presolgt alle billettene, gå ut med hvor mange dagspass det blir.
Dagspassene burde også bli gjort tilgjengelige på nett. Det er ikke alle som har mulighet til å være med på begge dagene, men gjerne vil være garrantert en billett.
På den måten så vill man unngå at folk reiser langveisfra for å bli skuffet over "Sorry.. Det er tomt for dagspass". Jeg hadde en venninne i den situasjonen, men heldig vis for henne skulle jeg stå på stand, så jeg kunne gi henne min billett.

MoNoLith
7th July 2012, 10:12
Som sagt, dere misforstår posten min. Jeg skjønner ikke hvordan han fikk det med seg to år på rad uten at noen slo alarm.

Ah beklager for misforståelsen >_< men ja jeg skjønner heller ikke...med tanken på at reglene ble strengere fra og med i fjor eller forfjor,husker ikke helt:/

Khreii
8th July 2012, 04:16
Dagspassene burde også bli gjort tilgjengelige på nett. Det er ikke alle som har mulighet til å være med på begge dagene, men gjerne vil være garrantert en billett.
På den måten så vill man unngå at folk reiser langveisfra for å bli skuffet over "Sorry.. Det er tomt for dagspass". Jeg hadde en venninne i den situasjonen, men heldig vis for henne skulle jeg stå på stand, så jeg kunne gi henne min billett.
Helt enig med det der. I år kunne jeg bare komme dag 1, så jeg ville spare litt penger og kjøpe bilett for bare den dagen, men til slutt kom jeg meg ikke inn (det var nesten, da).

Og selv om jeg ikke var inne, kan jeg også nevne det med plass. Det var altfor lite plass på Desucon 6, og jeg kan se for meg at det var sånn, eller til og med verre, på Desu i år.

AngeliqueIam
10th July 2012, 01:12
Når det kommer til dette med spill; Jeg er en stor(liten) spillentusiast, og synes det er kjempemorsomt å spille både det ene og det andre. Desu i fjor var rene himmelen, da hele det ene rommet(blå salong ellerno) pluss det åpne rommet til høyre etter første trapp var fylt med spillmaskiner, tv'er og diverse forskjellige spill. I tillegg til Tekken 6 turnering. Jeg gledet meg til i år, men ble EKSTREMT skuffet, da jeg så at de hadde hva da, 4 tv'er og spillmaskiner?

I tillegg til plass. Alle maser om større. Jeg og. Selv om jeg ser vanskelighetene i dette. Om ikke annet; Reguler ned antall billetter!

Kelloggs
12th July 2012, 01:52
Jeg var ellers stort sett fornøyd med connet, eneste minuset var at tech folka klarte å rote bort USB minnepinnen min :(