PDA

View Full Version : Cosplaykonkurransen!

Roar
31st May 2012, 16:07
Påmeldingsskjemaet til Cosplaykonkurransen er ute, og vi vil så gjerne at du melder deg på!
Klikk her (http://ow.ly/bgM5K) for å lese mer om Cosplaykonkurransen, og for å melde deg på.

Echu-chama
31st May 2012, 16:54
Ser ikke hvor man melder seg på? P:

Edit: Så det nå D:

Cheego
1st June 2012, 11:42
Er konkurransen på første eller andre dag?

chrix
1st June 2012, 15:15
Ønsker også litt mer informasjon om gjennomføringen av konkurransen (ref tilbakemeldinger etter forrige con).
- hvor mange runder
- hvor lang tid på scenen per runde
- mulighet for musikk, hvordan organiseres dette (flere ønsker kanskje musikk/lyd på slutten av showet)
- mulighet for å styre lys (dempe lyset for de med lyseffekter på sine kostymer)
- hva man dømmes i (innlevelse, utførelse, detaljer...)
- evt hva trekker ned...

Et oversiktlig tidsprogram er også ønsket, slik at de som skal være med på konkurransen kan planlegge å dra på andre foredrag osv mellom rundene

Dosu-kun
1st June 2012, 19:39
hva skjer med rundene i konkuransen? var ikke særlig fornøyd med sist konkuranse ettersom det gikk rett til finalen etter å bare har sett cosplayerene bare èn gang. ønsker flere runder, slik som i 2010.

Roar
3rd June 2012, 11:04
Cheego: Konkurransen er på søndagen^^

chrix: send gjerne en epost til info@desucon.no med spørsmålene dine, så blir det enklere å følge opp forespørslen din! :3

Dosu-kun: du ønsker altså en slags semi-finaleløsning? ^^

Dosu-kun
3rd June 2012, 12:19
Dosu-kun: du ønsker altså en slags semi-finaleløsning? ^^

er vel det ja, har spurt om det før men fikk aldri svar, så jeg tenkte jeg skulle prøve å omformulere det, men ja: en semifinale. som sagt så syntes jeg det gikk altfor fort sistgang, og om jeg fortstod det riktig, så var jeg langt ifra den eneste som syntes dette var dumt. fikk en følelse av at de som drev konkuransen var blitt lei, og bare ville få det unnagjort så fort som mulig.

Echu-chama
3rd June 2012, 21:08
er vel det ja, har spurt om det før men fikk aldri svar, så jeg tenkte jeg skulle prøve å omformulere det, men ja: en semifinale. som sagt så syntes jeg det gikk altfor fort sistgang, og om jeg fortstod det riktig, så var jeg langt ifra den eneste som syntes dette var dumt. fikk en følelse av at de som drev konkuransen var blitt lei, og bare ville få det unnagjort så fort som mulig.

Enig der. Syns også det var overdrevent mye styr under selve konkuransen, og hvem skal sitte i dommerpanelet i år?

Theriza
4th June 2012, 14:34
Jeg vil si meg enig med Chrix anngående mer infor om konkurransen, og håper dette legges ut i litt god tid før konkurransen slik at vi får forberedt oss.

Og siden vi allerede er inne på konstruktiv kritikk så håper jeg dommerne i år er litt mer forberedte enn i fjor. Da tok det lang tid, og dommerne brukte veldig ulik mengde tid på hver cosplayer, stilte dem helt ulike spørsmål og så videre, det var vanskelig å forberede seg og litt urettferdig for de som fikk oite tid med dommerne eller fikk et uheldig spørsmål. Kort oppsumert fåper jeg på et skikkelig system. Er enig med Dosu-kun om at flere runder kan være bra, men kan man ikke bruke like mye tid på den innledende runden som sist, og i så tilfelle er det også spesielt viktig at vi får god tid til å forberede hva vi skal gjøre om vi skulle komme videre, fordi vi da har enda flere sceneopptredner.

Uansett, jeg gleder meg masse ^^

Mags Misery
4th June 2012, 20:49
Har lenge vurdert å melde meg på i år, men er fremdeles litt usikker ^^

Dosu-kun
5th June 2012, 02:14
Har lenge vurdert å melde meg på i år, men er fremdeles litt usikker ^^

er utrolig gøy å vise seg fram på scenen (så lenge man ikke har scene-skrekk), så jeg vil anbefale å gjøre det. man har ingenting å tape ^^

Mags Misery
7th June 2012, 21:00
er utrolig gøy å vise seg fram på scenen (så lenge man ikke har scene-skrekk), så jeg vil anbefale å gjøre det. man har ingenting å tape ^^

Det er sant, får nok prøve meg ^^

Ibelin
7th June 2012, 23:15
Er det noe vits i det hele tatt å melde seg på konkurransen om det er selvdesignet gijinka kostyme, av en pokemon? Er veldig usikker på om jeg burde eller ikke.

Echu-chama
8th June 2012, 08:18
Er det noe vits i det hele tatt å melde seg på konkurransen om det er selvdesignet gijinka kostyme, av en pokemon? Er veldig usikker på om jeg burde eller ikke.

Lurer kanskje på om det er bedre i outfitkonkuransen? Det var jo et par gijinkaer der i fjor. Men syns uansett du burde melde deg på en av delene om du vil vise fram kostymet ^^

Ibelin
8th June 2012, 17:06
Lurer kanskje på om det er bedre i outfitkonkuransen? Det var jo et par gijinkaer der i fjor. Men syns uansett du burde melde deg på en av delene om du vil vise fram kostymet ^^
Okai : ) Tipper det passer bedre i outfit, er jo ikke noe karakter sånn sett jeg cosplayer,

Dosu-kun
8th June 2012, 17:55
snakker om outfit konkuransen... aldri vært med på slikt før, men tenkte kanskje i år siden jeg cosplayer the riddler og han går i dress. er det sånt outfit tingen går ut på? pent kledd og slikt?

chrix
8th June 2012, 20:28
Dette sier Desucon om outfitkonkurransen.

"Har du ett utrolig kostyme eller bare Desucon sin beste kles-stil? I outfitkonkurranse kan du vise frem ditt kostyme og din stil. Original characters, mote og dvergskjegg er velkommen! Ingen påmelding er påkrevd og det er heller ikke krav til å likne på en bestemt karakter."

Cosplaykonkurransen går ut på å være mest mulig lik en karakter, mens i outfit så kommer alt som ikke er direkte kostyme av en karakter. eksempler, steampunk, fur suits, viking. Jeg kommer til å melde meg på med en Gijnka.

Hvis ditt Riddlerkostyme er basert på en versjon fra tegneserien eller film, så passer du nok inn i cosplaykonkurransen, men du kan selvsagt blir med på outfit også, eller begge :)

Dosu-kun
8th June 2012, 20:34
nja njo, er mest basert på riddle fra "batman: arkham city" spillet, men med små egne modifikasjoner. skal såklart delta i cosplay konkuransen (morsomste med hele desucon syns jeg), men hadde vært gøy å delta i outfit konkuransen med en slags 50-talls mafia klesstil nesten :P

chrix
8th June 2012, 20:38
Uuh, 50-talls mafia er hot, gjør det!

Dosu-kun
8th June 2012, 22:50
Uuh, 50-talls mafia er hot, gjør det!

blir nok mindre hot når dressen er knæsj-grønn som jeg har på bildet mitt xD for ikke å nevne 40 små spørsmålstegn og et stort ett på ryggen ;) har bare å sy på disse på dressen, farge bowler/derby hatten grønn og lage ferdig "the riddler cane" så er kostymet ferdig ^^

Anyways, håper på å slå rekorden min (finale plass) og faktisk vinne noe denne gangen, utrolig mye arbeid jeg legger i dette kostymet, for ikke å snakke om at dressen selv kostet en god del å få spesial-designet xD om ikke så blir det alltids et kult halloween kostyme. har også vurdert å høre om jeg kan være en slags "lek arangerer" av "the riddle games" som the riddler for desucon, men da må jeg nesten legge fra meg lysten til å konkurere i cosplaykonkuranser <.<

chrix
8th June 2012, 23:23
Så morro at du er så engasjert, skader jo ikke å ta tak i arrangørene og høre om du kan få litt scene tid. Vil tro at programmet er ganske pakket nå da... Hva hadde du på deg da du kom til finalen?

Dosu-kun
8th June 2012, 23:54
var min andre gang på desucon, første gang som Killer Bee fra naruto. ødela for meg selv tror jeg, men skal ikke gå inn på hvordan :P
Kommer nok til å holde meg til forskjellig cosplay istedet for å holde meg til "the riddler"... har en greie med at jeg skal cosplaye noen som ingen har cosplayet før (cosplayet Killer Bee to år på rad, men jeg er den eneste, så jeg godtok det). synes det er en av de morsomste tingene å gjøre, det å møte opp som en ingen har sett blitt cosplayet før. og elsker oppmerksomhet, så cosplay konkuransen er et must xD

LenaQuinn
10th June 2012, 15:24
Har så lyst til å være med, men..jeg er usikker o.o På desucon så skal jeg være en karakter for første gang, så lurer heller på om jeg bare skal..gå litt rundt og teste hvordan jeg "føler meg" XD og så heller melde meg på neste gang :'3

Echu-chama
10th June 2012, 22:54
Har så lyst til å være med, men..jeg er usikker o.o På desucon så skal jeg være en karakter for første gang, så lurer heller på om jeg bare skal..gå litt rundt og teste hvordan jeg "føler meg" XD og så heller melde meg på neste gang :'3

Konkuransen er vel ikke før på dag 2 (om jeg husker riktig, ehhh..) så du kan jo melde deg på og bruke første dagen til å føle deg fram? :)

Vesnet
11th June 2012, 10:23

Det er forhåndspåmelding online og den kan du finne her http://desucon.no/desu7/praktisk-info/om-cosplaykonkurransen/regler-for-konkurransen/

Om du er usikker kan jo melde deg på og bare ikke dra på første runde hvis du synes det er skummelt. Det er garrantert flere førstegangskonkurransefolk med, og de som har vert med flere ganger er hyggelge folk som garrantert gir deg noen gode tips.

LenaQuinn
11th June 2012, 15:25
Det er forhåndspåmelding online og den kan du finne her http://desucon.no/desu7/praktisk-info/om-cosplaykonkurransen/regler-for-konkurransen/

Om du er usikker kan jo melde deg på og bare ikke dra på første runde hvis du synes det er skummelt. Det er garrantert flere førstegangskonkurransefolk med, og de som har vert med flere ganger er hyggelge folk som garrantert gir deg noen gode tips.

Hmm.. Åhhh. D: Jeg vet ikke D: det jeg er verst med er egentlig å snakke XD

chrix
11th June 2012, 16:02
Hmm.. Åhhh. D: Jeg vet ikke D: det jeg er verst med er egentlig å snakke XD

Du får bare stå og lage grimaser på scenen da :P

LenaQuinn
11th June 2012, 23:26
Du får bare stå og lage grimaser på scenen da :P

Hahaha! Cx funker vel det også cx hmmm.. Hodet mitt surrer og går nå, så tror jeg må tenke litt mindre cx jeg VET at jeg skal være med på en cosplay konk før jeg dør, men usikker på om det blir nå o.o men takk for at dere prøver å få meg med 8D btw når er fristen på påmeldingen? Sånn randomly (a)

Dosu-kun
12th June 2012, 00:56
"Siste frist for påmelding er fredag den 22. juni klokken 12.00."
ting som vil være typisk harley fra batman spillene er vel ting som har disse ordene i seg:
Bat-brain
Mister J
Puddin'
en god del ordspill (puns)
for ikke å snakke om humør-skifte + det å være seriøs til fullstending useriøs (slå vitser, spørre om sandwich på upassende tidspunkter og annet).
Harley er en utrolig morsom og irriterende karakter som man elsker å hate xD hvertfall hvordan jeg ser på det.

Vesnet
12th June 2012, 12:23
Hvis du synes det er skummelt å prate så kan du være kreativ og prøve å komme rundt det. Harley fra batman lego spillene er morsom og typisk Harley uten å si noe serlig annet ennå le og fnise. Du kan jo ta litt inspirasjon derfra å se om du finner noe morsomt du kan gjøre i steden. Jeg synes også det er skummelt å måtte si ting in character.

LenaQuinn
12th June 2012, 14:59
Vet hvordan jeg skal være henne XD I HATE FISH..No offens Mista J.. (aa) IIHHH...You sick, you know that boss..? T__T
Jeg kan sangen hun synger for å redde skinnet til Batman foran Bosley cx Hun kaller Batman for B-man, Poisen Ivy for Red, osv cx "Sweetey, get mommy's bazooka" cx Jeg kan veldig mye av det hun sier..MEN når jeg står på scenen sånn, får jeg jernteppe..Skuespill, I love it..når jeg vet hva jeg får og hva jeg skal si, og klarer fint å være henne blandt andre folk på desu, men ikke når jeg MÅ XD

Harley er nydelig da xD hun har nesten ingen fiender egentlig o.o på en måte xD samarbeider en god del med forskjellige hvis Joker har stukket av eller er på Arkham XD "I Want a doctor, I want a Lawyer, I want a CHEESE SANDWICH!" cx

Vesnet: Mhm, det går an 8D Thank ya ^^

littledragon88
16th June 2012, 11:55
Er det mulighet til aa faa spilt av musikk mens man er paa scenen?

Mags Misery
21st June 2012, 23:38
Da har man meldt seg på... Er da bare å håpe på at jeg får styla parykken bedre til Desu...