PDA

View Full Version : Debatt BIGLOBE Poll: Animens MEST utilgivelige personer

kakashi-san
23rd May 2012, 19:42
Ja, du leste riktig. Biglobe har nylig utført en undersøkelse der over 3,000 anime-seere har svart på hvilken personer de mener er de mest utilgivelige innenfor anime. CrunchyRoll postet denne pollen på sin hjemmeside og skriver: (http://www.crunchyroll.com/anime-news/2012/05/10-1/poll-japanese-fans-name-animes-most-unforgivable-characters)

In the latest Biglobe fan poll, over 3,000 Japanese anime watchers responded to a query asking them to name the most unforgivable anime character. It starts with someone recent and predictable, then gets completely weird from there.

Listen er som følger:
1.) Kyubey (Madoka Magica)
2.) Makoto Ito (School Days)
3.) Aunt (Grave of The Fireflies)
4.) Albert Maverick (Tiger & Bunny)
5.) Nadja (Ashita no Nadja)
6.) Muska (Laputa: Castle in the Sky)
7.) Sekai Saionji (School Days)
8.) Mikono (Aquarion EVOL)
9.) Tomohiko Kazami (Another)
10.) Takano Hifumi (Higurashi no Naku Koro ni)
11.) Athrun Zala (Gundam SEED)
12.) Muruta Azrael (Gundam SEED)
13.) Kurisu Makise's Father (Steins;Gate)
14.) Rose Marie (Ashita no Nadja)
15.) Takako Sugiura (Another)
16.) Android 17 (Dragon Ball Z)
17.) Kaz Kobayashi (Z Gundam)
18.) Kotonoha Katsura (School Days)
19.) Nina Purpleton (Gundam 0083)
20.) Rin Kokonoe (Kodomo no Jikan)
21.) Akito Sohma (Fruits Basket)
22.) Alexander Tagosaku Oyajide (Magical DoReMi)
23.) Queen Lacets (Science Fiction Saiyuki Starzinger)
24.) Rossi (Romeo's Blue Sky)
25.) - tie - Dinogeist (Brave Exkaiser)
25.) - tie - Apollonius (Genesis of Aquarion)
25.) - tie - Kirei Kotomine (Fate/zero)
28.) Kazuya Aoi (Freezing)
29.) Katejina Loos (V Gundam)
30.) Ali Al-Saachez (Gundam 00)
31.) Oryo Sonozaki (Higurashi no Naku Koro ni)
32.) Hibiki Hojo (Suite PreCure)
33.) Job Trunicht (Legend of the Galactic Heroes)
34.) Magneton (Pokémon)
35.) Furude Hanyu (Higurashi no Naku Koro ni)
36.) Frit Asuno (Gundam AGE)
37.) Haruhi Suzumiya (Haruhi Suzumiya)
38.) - tie - Chizuru Honda (Bokurano: Ours)
38.) - tie - Nico Robin (One Piece)
40.) Nausicaä (Nausicaä of the Valley of the Wind)
41.) Miss Minchin (Princess Sarah)
42.) - tie - Riddhe Marcenas (Gundam UC)
42.) - tie - Suzaku Kururugi (Code Geass: Lelouch of the Rebellion)

Jeg personlig finner lista utrolig weird, da mange ikke engang fortjener å være på listen engang. Hvorfor skal personer som Haruhi Suzumiya, Houjo Hibiki, Oryo Sonozaki og Kokone Rin være på denne listen når personer som Aizen (Bleach), Ikari Shinji (Evangelion) og Priscilla (Claymore) burde være der?

Diskutér!

Porphyra
23rd May 2012, 19:49
Magneton? Virkelig? XD

WinonaFlammery
23rd May 2012, 20:15
Magneton? Haruhi? NAUSICAÄ??? XD Merkelig liste indeed...
Jeg synes sånn halvveis Kyubey fortjener topplass, men så er det en del av meg som ikke synes det likevel... han har jo ingen følelser, så han forstår jo faktisk ikke at han gjør noe som er galt i det hele tatt O.o
*Har en tendens til å sympatisere med "de onde"*

Echu-chama
27th May 2012, 00:13
Skjønner godt at folk ikke liker Haruhi, men mye av hatet kommer vel hovedsaklig fra Endless Eight som i og for seg er ganske teit. Mye av hatet for Haruhi kommer fra Aya Hirano også, fordi folk ikke liker ting hun driver med privat, som feks. den affæren hun hadde med gitaristen i bandet sitt som det ble postet bilder av etc :P Man kan også diskutere hvorfor Hanyuu er på listen, da hun egentlig ikke gjorde noe direkte vondt mot noen og prøvde i flere tusen år å redde Rika. Mesteparten kommer vel av at folk fikk syndromet gjennom serien da hun gikk bak dem og de hørte fottrinn (som er et symptom) men ikke kunne se noen (fordi bare Rika kan se Hanyuu helt fram til den siste arc'en).

kakashi-san
27th May 2012, 00:53
@Echu-chama: Strengt tatt burde vel Aizen vært der istedenfor Hanyuu. Personlig ser jeg ikke hvorfor Hanyuu skal være på denne listen, da jeg faktisk kan tilgi henne for hva hun gjorde. Utover det, kan det diskutere ja. (Vel, hva kan vi gjøre? Denne listen kan ikke bli omgjort)

Når det gjelder Haruhi (sett bortifra Endless Eight) så burde ikke hun vært der :P

Ellers: Jeg fikk en kommentar fra en amerikaner på denne listen: Han mente Yuzuru fra Asihiteruze Baby burde være på denne listen på grunn av at hun er *for* søt!

Echu-chama
27th May 2012, 13:33
Som sagt, mye av hatet rundt Haruhi kommer kun fra Aya Hirano. Otaku populasjonen i Japan er veldig strenge på enkelte ting, spesielt dette med å være "ren" etc. og mange av dem hadde Aya Hirano som idol før skandalene bare rullet inn, og dermed har de også lagt Haruhi, Konata og andre av Hirano's karakterer for hat :P

yui_alex
28th May 2012, 13:32
Ettersom dette kun er en animeliste syntes jeg Akito Sohma skulle kommet høyere opp. Om de som ga avstemningen tok hensyn til mangaen syntes jeg Akito kunne ha vært litt lavere på listen.

Det som er vanskelig med slike ting er at mangaer og animeserier som er basert på den samme serien ofte reflekterer personene ulikt, eller en får vite mer om deres historie på den ene eller den andre. Det er dermed vanskelig å vite hva de som avgir stemmene er påvirket av.

BT-kun
28th May 2012, 16:59
Hvorfor hate Mikono? o.o

kakashi-san
28th May 2012, 21:17
@BT-kun: Her er det ikke snakk om hat, men bare om du kan tilgi en person eller ikke. Så på grunn av at noen ikke kan tilgi Mikono, kom personen så høyt :P

Jeg kan nevne at en bekjent av meg ikke kan tilgi Yuzuyu fra Aishiteruze Baby fordi hun er for søt.. (Ja, han mente at hu burde vært på lista) Så strengt tatt, så lenge du ikke kan tilgi en person for et eller annet, så vote. Kinda..

Echu-chama
29th May 2012, 07:55
Det er dermed vanskelig å vite hva de som avgir stemmene er påvirket av.

Om man tar en titt på slike poller, og deretter på tråder på 2ch, som er et japansk board, vil man ofte se sammenhengen mellom stemmene og hva folk er påvirket av. Det samme gjelder når de stemmer fram feks. "tidenes beste anime" og de fleste av dem har glemt at de for 2 år siden var helt ville når det kom til de nye seriene da, men nå har de altså 'glemt' dem og pollene er fulle av serier fra seneste kvartal :P..

Så kan jeg vel slenge på at det er vanskelig for meg å tilgi Takano P:

Sensei
29th May 2012, 09:15
Jeg synes sjelden disse pollene er veldig logiske. Om kilden for dette er 2ch ville jeg ikke hengt meg så alt for mye opp i det. Alle "polls" de har er stort sett teite og overfyllt av ting som er maks 1 år gammelt. Det er til å fnise av.

Denne var jo overraskende balansert sånn sett, men jeg ser at de japanske otakuene som vanlig er helt skrudde i huet og blander inn hvorvidt de liker stemmegiveren eller ikke også. Dette er som tidligere nevnt nok grunnen til at Haruhi er på denne listen. 2ch liker ikke Aya Hirano derfor liker de ikke Haruhi. Det er så teit. Om man tenker seg at 90% av alle som har gitt en mening om noe anime-relatert på 2ch er grinete babyer, så gir pollen straks mer mening. :P

Echu-chama
29th May 2012, 21:57
Jeg synes sjelden disse pollene er veldig logiske. Om kilden for dette er 2ch ville jeg ikke hengt meg så alt for mye opp i det. Alle "polls" de har er stort sett teite og overfyllt av ting som er maks 1 år gammelt. Det er til å fnise av.

Denne var jo overraskende balansert sånn sett, men jeg ser at de japanske otakuene som vanlig er helt skrudde i huet og blander inn hvorvidt de liker stemmegiveren eller ikke også. Dette er som tidligere nevnt nok grunnen til at Haruhi er på denne listen. 2ch liker ikke Aya Hirano derfor liker de ikke Haruhi. Det er så teit. Om man tenker seg at 90% av alle som har gitt en mening om noe anime-relatert på 2ch er grinete babyer, så gir pollen straks mer mening. :P

^. Husker en stund tilbake da de rigget en Inazuma 11 poll og stemte fram den mest udreglige karakteren som vinner, og skapte raseri blandt en haug med Fujoshi'er som svarte med å stemme Tsumugi til topps i en poll, noe som irriterte 2ch grønt fordi de hater øyebrynene hennes. Oh you 2ch, oh you.

Ser også Magneton på listen, lolwut?