PDA

View Full Version : Artstand - Interesse for "posable dolls"?

Lavnic
17th May 2012, 22:30
Heihei, Jeg skal før første gang ha stand på descon : ) Skal selge fanart-posters, buttons og commissions på stedet (skal legge til eksempler senere)
men jeg har også nylig fått en stor interesse for "posable dolls" og har laget to stykker. Jeg kommer til å ta dem med som maskotter (muligens selge den ene). Jeg planlegger å lage flere hvis flere vil tenke seg å være intereserte : D

Corn (muligens selges)
http://i446.photobucket.com/albums/qq189/Cara__photo/Corn.png

og Benjamin (ikke til salgs )
http://i446.photobucket.com/albums/qq189/Cara__photo/sha2.png

Kommer også til å lage flere små, som er enkle å ta med seg : ) Vil nok være vrient å bære på en stor rundt på connet.
Prisene har jeg ikke fastslått enda, men de vill være ganske rimelige. Eventuelt vil jeg sette noen på bud : )

Er det noen interesse for dette? ^^

Yunaleah
18th May 2012, 00:51
Ja, de var utrolig morsomme og intresange =)

dbk96
18th May 2012, 01:00
Jep!! de er stilige og intresange.
hvordan lager du dem?

Mikrofiber
18th May 2012, 01:08
Hva er størrelsen på disse :D Og hvilket materiale ? ^^ Elsker dem, men håper de ikke er for store til å frakte rundt eller for skjør : S Burde i så fall da ha noe papir ens. Gleder meg til å se fler ^^ Likte Corn best, men mest pga føttene hans/hennes ^^ Tegner du/ har du noen fargeskisser på disse søte vesnene ^^?

Men hvis de ikke er for store etc kommer jeg nok til å kjøpe meg en ; ) Var søte altså!

Lavnic
18th May 2012, 10:15
Yunaleah: Takker og bukker : )

DBk96: Takk ^^ Hodene/føttene er laget med fimo og malt med acryl maling. Kroppen er ståltråd med sølvpapir/stoff for å fore dem opp og gjøre dem stødige. Pelsen på disse to er limt på med limpistol (min beste venn) men det kan helde jeg finner en løsning på å sy senere : )

Mikrofiber: Corn er ca. 25 cm høy og 35 cm lang (har han ikke forann meg akkurat nå, men det er sånn ca.) mens Benjamin er litt lavere men rundt 80cm lang (med hale). Tenker jeg lager flere i størrelsen til Corn eller midre : ) De er ikke skjøre, du kan godt dulte/miste dem i bakken uten att de blir ødelagt pga mye polstring : ) men du kan ikke tråkke på dem, har ikke testet men det virker veldig logiskt. Jeg har skisser av begge, ikke farger foreløbbing. Men tenkte jeg skulle legge til en skisse/arbeidskisser med når de blir solgt : )

Veldig positivt med interesse! Da blir det nok flere ^^

dbk96
18th May 2012, 16:20
Takk!!!! Det kan hende at du får en konkurrent på det neste conet.
Kyakyakyakyakya
Jeg er intressert i å kjøpe en. En i samme stil som Benjamin(med sånn sirka lik størrelse)
Hva er prisen?

Lavnic
18th May 2012, 17:16
oh noes xD
Jeg har ikke en pris på dem enda, må regne litt på det. men det blir nok noe over 1000kr siden disse er store : )

AyumiFan
19th May 2012, 09:36
Er materialene virkelig så dyre at du må ta så mye betalt for dem? De ser veldig stilige ut, men jeg tror ikke du får solgt dem hvis du har en så drøy pris.

Lavnic
19th May 2012, 11:21
Ikke for typen til corn, de vil nok koste rundt 500-600kr, det vil bli den normale prisen. Hvis jeg bestemmer meg for den. Benjamin derimot, har en ganske dyr pels og vil koste mer. 1000 kr er nok litt mye er jeg enig i, men jeg har ikke satt den endelige prisen enda. Jeg tenker på å la de største dyrene gå på bud, siden jeg ikke er sikker på hvor mye jeg kan ta for dem. Men fra 500kr og på bud, synes jeg er rimelig.

men du har nok rett, 1000kr er nok for mye. Tenkte meg ikke om : )

dbk96
19th May 2012, 12:07
skal vi begynne å gi bud her??
i så fall ønsker jeg først å se hva du har å by på.
Apropos pelsen til Benjamin, er den kunstig eller ekte?

Lavnic
19th May 2012, 12:17
Neinei ikke her, på desucon. Jeg vil minst a 3 store "dukker" å selge, i denne størrelsen (bildene). Jeg er usikker på prisen og i det hele tatt interessen. Derfor tenker jeg å ha bud på dem fra 500kr over de to dagene. Hvis folk virkelig er interiserte vil de gå for en høyere pris, hvis ikke rundt 500kr som de startet på, for det siste budet. Og jeg spør dere, er dette rimelig?

Jeg er i prossessen i å lage flere, skal laste opp bilder etter hvert. Det blir blandt annet noen mindre dyr som ikke er posable og til 200kr.

Pelsen til Benjamin er kunsting, jeg ville alldri drømt om å bruke ekte pels. men det er en dyrere kunsting pels. : )

dbk96
19th May 2012, 13:17
jeg er ikke intressert i det hele tatt!! *pokerface*
jeg synes at du burde selge dem for så mye som 300kr(veldig mye)

Lavnic
19th May 2012, 13:40
Hvorfor ikke? pga prisen?
Jeg er helt åpen for forslag, har alldri solgt på con før og vet ikke helt hvordan jeg skal prise dem. hvis 300 kr er max, så setter jeg 300kr : )

ok interisert eller ikke, hva er folk villige til å betale for en "poseable doll"?

Mikrofiber
19th May 2012, 16:45
Kan umilig frakte en så stor ting rund X'D Noen mindrte å kanksje andre typer en disse kune også vært fine ? ; )

dbk96
19th May 2012, 19:30
Jeg synes du burde gi dem bort til meg.
kyakyakya

Lavnic
19th May 2012, 20:23
fult mulig at jeg lager noen midre ovo Da vil de bli lettere å ha med seg ^^

lager noen i en anne type nå(ikke poseable mere bamser), laster opp bilder senere.

Jawsum
20th May 2012, 02:31
Hvorfor ikke? pga prisen?
Jeg er helt åpen for forslag, har alldri solgt på con før og vet ikke helt hvordan jeg skal prise dem. hvis 300 kr er max, så setter jeg 300kr : )

ok interisert eller ikke, hva er folk villige til å betale for en "poseable doll"?

Skal jeg være helt ærlig her, og i frykt for å virke prissy, så syntes jeg det er litt overraskende at folk virker "sjokkert" over at hun ønsker tusen kroner for disse. Nå er ikke dette min field of expertise, men jeg har sett nok crafting i mitt liv til å vite at dette er tidskrevende saker og ikke minst må man ut med en god del til materiale. Jeg sier ikke at tusen kroner ikke er mye penger, og det spørs på produktet om det er verdt tusen kroner, men å hentyde at det ikke er verdt mer enn trehundre syntes jeg er ganske overraskende (og sårende på artistens vegne.) Jeg vet alt for godt hvor lett folk tar på kreative varer og hvor lett det er å si det ikke er verdt mer enn en hundrelapp. De har tross alt ikke jobbet på dette..
Uten at jeg selv har noen interesse av å kjøpe disse (og ikke fordi de ikke er fine, for det er dem! : ) men de er ikke innenfor min interessegruppe) så syntes jeg i hvertfall 500 er en god startplass for en poseable og så evt heve prisen ettersom kavlitet og interesse stiger! Men husk at det er et ganske blandet publikum på cons og mange er unge, derfor vil priser som femhundre virke dyrt, hehe. Man må vel se ann sitt publikum ^_^ Kanskje vil det være lettere å selge dem på nettet? Håper dette var til noe som helst hjelp og ikke bare ble babbel. Lykke til videre med de søte figurene dine ^^

maruti
20th May 2012, 04:35
jeg tror av egen erfaring at å la folk få gi bud når det kommer til priser over 500 er en smart ide. folk holdere hardere på pengene sine jo med det handler om, men hvis du gir dem et godt tilbud, for eksempel eske + pose/veske + dukken ville nok folk vært mer villige til å kjøpe de store figurene.

dukkene dine er veldig fine, men som sagt, du får tenke på at mage av de som kommer til desucon ikke er i den direkte intressegruppen av dukker som disse.

om prisene dine synes jeg ikke at du skal ta mindre betalt enn det du føler for. hvis du mener at dukken burde gå for 1000+ så skal den det, fordi du har lagt ned tid og penger på å lage den.

med ønsker om lykke til på desucon!

dbk96
20th May 2012, 13:21
jeg prøvdet bare å være litt ironisk

Lilaia
20th May 2012, 13:35
Jeg synes at figurene er veldig fine <3 Kunne godt tenkt meg å kjøpe en sånn. Når det gjelder prisen, så synes jeg ihvertfall at de bør koste så mye at du dekker utgiftene dine og den tiden du brukte :)

dbk96
20th May 2012, 17:31
Benjamin er awesome

WinonaFlammery
20th May 2012, 17:45
Jeg er også overrasket over klaging over prisene. Hvis man finner slike "poseable dolls" i butikker, så koster de på størrelse med Benjamin MINST 1000 kr (jeg har ikke funnet noen i Norge, men har aldri sett noen til mindre enn 250 euro, så... og de var ikke like fine som disse). Det går ganske mye arbeid inn i å lage noe slikt, noe som ikke alle forstår. Jeg syr selv, har også jobbet en del med keramikk, fimo, og en del prosjekter lignende disse, og jeg vet at alt dette er ganske tidkrevende.

Lavnic
21st May 2012, 22:41
Tusen takk for gode svar : )
Jeg tar til meg tipsene og skal regne på hvor mye det koster å lage dem og hvor lang tid. Veldig god idé med pappesker til større dukker : D
Jeg skal lage midre og blandtannet litt mer forkjellige dukker etterhvert, vil poste bildene ettersom når de er ferdige. Vet veldig godt at dette er risk jeg må ta, siden jeg ikke vet interressen for dette på connet, men jeg har bestemt meg for å lage dukkene fordi jeg liker det <3

Poster mer når jeg vet prisene og bilder av nye dukker når de kommer ^^ Takker for gode svar igjen : )

Jawsum
21st May 2012, 22:54
Keep up the good work and the spirit! : D

Lavnic
21st May 2012, 22:57
Of course >v< :toot:

Felisaur
26th May 2012, 14:56
Tror også at det er mange som kanskje ikke har så veldig mye penger på Desucon. Jeg er i hvertfall en av dem. Men disse dukkene burde ikke gå under 500kr. Om du kjøper dem fra andre makere på nettet, eller kjøper ferdige, så får du ikke noe under 1000kr. Om du da ikke vil ha noe som går i stykker med en gang, kanskje du finner noe billigere. Jeg har utrolig lyst selv på en posable doll, men synd ikke pengene trekker til. Men lykke til med å selge dem! De er kjempefine!

+ Du kunne kanskje prøvd å lage noen dukker av...pokemoner eller andre dyr fra animer? For da går du jo rett inn i Desucon's interessegruppe :)

SkyggeVind
27th May 2012, 18:29
Jeg er fryktelig interessert, og 500 virker som en fin pris det. Dessuten som noen sa tidligere her, at du burde ta den prisen som virker rimelig for deg, det arbeidet du har gjort og hva det kostet deg^^ Eventuelt kan du jo regne ut sånn ca pris ut av hva materialene kostet, det er sånn jeg gjør på bildene mine iallefall^^
Uansett, om du havner på Desu og det er dukker igjen til når jeg kommer bort, så vil iallefall jeg kjøpe en :3
De var nydelige!

Lavnic
28th May 2012, 22:25
Felisaur: mmm.. jo det er en god idé med dyr fra serier : D får se på det ^^ Og takk for godt svar!
Skyggevind: Takker : ) Priser blir snart satt opp ^^ vi treffes der :nya:

Da er de små (ikke poseable) dyrene ferdige! Har laget 5 i alt : ) Kaller dem Uni Owlets <3

http://i446.photobucket.com/albums/qq189/Cara__photo/uniowlets-1.png

Tok en av dem med på skolen for å se reaksjonen, og heldigvis var den veldig posetiv. Flere ville ha'n med seg hjem :D Noen bilder så dere får greie på størrelsen, de er ganske store men koselige <3

http://i446.photobucket.com/albums/qq189/Cara__photo/DSC00105.jpg http://i446.photobucket.com/albums/qq189/Cara__photo/DSC00106.jpg

Flere større er på vei! : )

Heika-sama
28th May 2012, 22:33
De var utrolig søte! :> Tror ikke du vil ha noen som helst problemer med å få solgt dem!

Jawsum
28th May 2012, 23:21
De var herlige! : D

WinonaFlammery
29th May 2012, 01:28
De var virkelig nusselige ja!

Dr_P
30th May 2012, 21:00
+1!

Echu-chama
30th May 2012, 22:11
Ahh jeg vil ha en 3: Tar du commissions? Er villig til å penge ut litt ekstra for å få noe spesiallaget<3

Mikrofiber
30th May 2012, 22:58
:D Nawwww. M,ulig å kanskje lage noe som ser/ er innspirert av en rev/ hundedyr ? SKal garrantert kjøpe minst en duppeditt fra deg og hvis du selger prints det også ^^ DA kunsten din er SUPER å du leser samme tegneserie som meg :D (v i r u s RISING) Lykke til med stand ^^

Lavnic
30th May 2012, 23:22
Kjempe glad for så mange positve kommentarer! : D Tusentakk <3
Echu-sama: det er fult mulig ja : ) Send meg en note ; )

Mikrofiber: Jepp, er i gang med å lage en ny type nå som har noen preg av hundedyr : ) og virusRISING er awesome, vant bland annet siste konkurangse så får siste volume i posten <3

Lavnic
11th June 2012, 22:58
Ble nettop ferdig med denne i dag! Veldig fornøyd, ettersom dette er min 4 posable jeg noen gang har laget : ) Den vil være til salgs på desucon! Pris avhenger av interessen for den : )

http://i446.photobucket.com/albums/qq189/Cara__photo/forestspirit1.png

http://i446.photobucket.com/albums/qq189/Cara__photo/forestspirit2.png

Super deltaljert hode! tok meg rundt 3 timer >v< Og den er rundt 30 cm lang, så ikke så stor denne gangen ^^

Enjoy!

Ibelin
12th June 2012, 12:19
Den var helt nydelig! Jaw drops :o
Er selv overrasket over reaksjonen på priser, disse figurene virker jo utrolig godt laget, og de er jo ekstremt flotte! Men ja pris for utstyr+pris for de timene du har lagt inn i dem burde jo være der.
Benjamin var også utrolig fin!

Sarphire
12th June 2012, 12:43
Omg, jeg skal så passe på og ha plass i bagen/trillekofferten min når jeg skal til Desucon... Jeg vil ha en av Uni Owlets'ene ;_; <3