PDA

View Full Version : Har du ønsker til årets Desuconprogram?

Roar
11th April 2012, 14:01
Nå om dagen sitter våre venner i Eventcrew og planlegger programmet til årets Desucon, og i den anledning vil de så gjerne høre hva DU kunne tenkt deg å se!
Har du en konkurranse du har savnet, en VIP du vil treffe eller kanskje noe annet awesome? Post en kommentar under!
Du kan også sende mail til event@desucon.no :3

1-2-3 - GO awesome ideas!

Mikrofiber
11th April 2012, 15:57
OuO Oh wow. Spennende : )

Hmmm tegnekonkurranse ens. hadde vært kult :D Og noen foredrag om hvordan man skal gå frem, for å lage cosplay hvis man ikke har så god råd hadde vært kjekt hvis det var mulig å få til ^^

Noen fellesleker/ aktiviteter hadde vært søtt/ kult også kanskje gruppearbeid at folk fra samme serie går sammen til et lag etc. Masse muligheter :D Gleder meg til å se hva spennende dere finner på i år.

Ruska
11th April 2012, 16:12
Tegnekonkuranse høres morsomt ut : D
Synes Mikrofiber har mange brae forslag. Det hadde vert kult med noen aktiviteter som bringer folk sammen lett. Spesielt for folk som går alene og ikke er så flink til å ta kontakt.

Dotti
11th April 2012, 17:40
Selger dere Mat på desucon? O.o hadde vært digg med japansk mat der :3

Mikrofiber
11th April 2012, 20:24
Selger dere Mat på desucon? O.o hadde vært digg med japansk mat der :3

Jupp de har mat der. Men litt mer japansk ville være kult og kanskje litt mer varierte priser siden ikke alle har verdens største pengebok :P Syntes jeg savnet kanskje noen onigiri til pris 20/30 kr i fjor. Dette blir kanskje litt slitsomt da, men sushi man kunne plukke og velge ut siden nesten alle sushi har skalldyr og en del deriblant meg har skalldyrallergi (Jeg vet at dere ikke kan ta hensyn til alle men sushi er liksom noe nesten alle vet er fra japan og kanskje liker og er litt synd å ikke få lov til å unne seg slikt)

Dette høres kanskje litt sært ut, men fellessang. Mange elsker å synge men tør ikke alene, men jo flere dess jo bedre : P Hvis man velger kjente enkle sanger enten japanske eller engelske (Eller andre språk forsåvidt) hadde jo dette vært litt koselig. Personlig ville jeg likt en del bleach introsanger sanger samt My little pony,disney. Naruto og Ouran High School Host Club.

Hide and seek hadde vært gly. Kanskje litt vanskelig å organisere da. Kunne evnt. bli til en lek der man gikk opp i lag og skulle finne diverse gjemte gjenstander og dem som fant flest vant.

sakura-chan
11th April 2012, 21:29
Jeg har savnet idol konkuranse.
Idol som i japansk Aidoru!
Som Yuka-Pon og beckii cruel!
Akiba aidoru eller Hello Project type Aidoru.
Det hadde vært kjempe gøy å kunne konkurere med å framføre sine yndlings japanske sang på desu ~

Har sett de har hatt det på mange cons i USA ^^ :ja:

Raitoningu
11th April 2012, 22:21
Jeg vet hva som kunne vært kjempe morsomt! Siden desucon handler så mye om anime, og i anime er det veldig fokus på dubbing. Hvorfor ikke ha en egen post der det blir (fan)dubbet småklipp fra forskjellige anime serier? Ta det opp i et egent rom, med kanskje en "innstruktør av noe slag", og senere vise det til et publikum (hvis ønsket selvfølgelig). Kunne kanskje også vært en konkurranse om hvem som klarte best å leve seg inn i rollen og gjorde den beste dubben generelt?^^
Mii... det hadde vært en drøm som hadde gått i oppfyllelse ~

Insayne
11th April 2012, 22:33
Jaa, fandubbing hadde vært så sykt awesomt, tenk på hvor mange som hadde hatt det moro med rare stemmer til kjente karakterer!
Så lenge det er ordentlig opptaksutstyr^^

kittypetro
12th April 2012, 00:51
OHOHOH Jeg har forslag, Cosplay Sjakk, kjempestort i amerika, der er det noen som bare samler folk og ser hva som skjer mens man spiller, og så er det folk som møtes flere måneder før og koregraferer kampene, det er kjempegøy å enten se på eller være med på

Raitoningu
12th April 2012, 13:32
(siden jeg så det i en annen post) Et 3DS-meet up hadde også vært kult^^ Oppmuntre folk til å ta dem med slik at man får møt mange, mange spennende Miier fra mange spennende steder :'D

Randombokstav
12th April 2012, 13:47
Jeg vil veldig gjerne ha et Desu-ball, som faktisk er et ball. Mange jeg kjenner hadde pyntet seg til ballet i fjor, og da ble det litt nedtur at det kun var én rolig dans før det gikk over til diskotek. Hadde personlig ingen ting imot diskoteket, det var faktisk veldig gøy, men som sagt ikke så veldig ball-aktig.
Blir nok bedre med litt flere rolige sanger, i alle fall til å begynne med. Eventuelt kan det deles inn i to, i to forskjellige rom/saler?

Uansett, jeg er veldig enig i de andre ideene over her, spesielt forslaget om flere "leker". Skjønner at det er mange folk og kanskje litt vrient å organisere, men det hadde gjort opplevelsen mye bedre for de som er litt tilbakeholdne. :3

Amaye
12th April 2012, 15:10
OHOHOH Jeg har forslag, Cosplay Sjakk, kjempestort i amerika, der er det noen som bare samler folk og ser hva som skjer mens man spiller, og så er det folk som møtes flere måneder før og koregraferer kampene, det er kjempegøy å enten se på eller være med på

For guds skyld, ta med dette here!!!

Cheego
12th April 2012, 15:20
Forskjellige leker og aktiviteter er alltid gøy. Likte den der "finn disse tingene"-leken som var i fjor, dette kan godt gjentas i år.

Lizzy
12th April 2012, 18:18
Siden jeg sitter på artstands så får jeg ikke opplevd mye av det som skjer ellers rundt, men om noen småshow som allsang, Caramelldansen, eventuell annen dansing kunne skje ved eller rundt artstands hvor det eventuelt var best med plass så hadde det blitt kjempe underholdning for oss som sitter stort sett hele tiden samt ekstra gjester hos oss! Vil også oppfordre alle som eventuelt har med seg 3DS om å gå igjennom artstandområdet. I fjord så satt jeg selv og folk på mine naboartstands med 3DS'er og fikk endel på Streetpass, men ikke fult så mange som de som gikk rundt omkring i hele lokalet. Eventuelt hatt 3DS Streetpass post ved siden av artstandsene eller noe, tror flere hadde satt pris på det. I tillegg så er jo det i nærheten av inngangen så det er enkelt å finne.

Det har kanskje ikke så mye med selve programposten å gjøre, men er det mulig at folk som selger Pocky og Ramune eventuelt kunne komme og gått rundt oss på artstands med en tralle eller noe slik at vi kunne kjøpt det enklere? Eller ganske enkelt en kagge med vann eller vannflasker. Om man ikke har med seg assistent, eller om assistenten flyr rundt så er det litt vanskelig å springe ivei å kjøpe seg noe slikt og samtidig passe standen.

sakura-chan
12th April 2012, 18:34
Da kunne folka fra Polystudio være lærere kanskje?
De er så flinke x)
Stor fan av de

sakura-chan
12th April 2012, 18:35
Jeg vil veldig gjerne ha et Desu-ball, som faktisk er et ball. Mange jeg kjenner hadde pyntet seg til ballet i fjor, og da ble det litt nedtur at det kun var én rolig dans før det gikk over til diskotek. Hadde personlig ingen ting imot diskoteket, det var faktisk veldig gøy, men som sagt ikke så veldig ball-aktig.
Blir nok bedre med litt flere rolige sanger, i alle fall til å begynne med. Eventuelt kan det deles inn i to, i to forskjellige rom/saler?

Uansett, jeg er veldig enig i de andre ideene over her, spesielt forslaget om flere "leker". Skjønner at det er mange folk og kanskje litt vrient å organisere, men det hadde gjort opplevelsen mye bedre for de som er litt tilbakeholdne. :3

Helt enig. Så for meg noe .... Elegant-ish x) Ikke det som det var ::/

Raitoningu
16th April 2012, 01:13
Ganske sikker på at de hadde sagt ja til det. Var en fra Poly sin ide med fandubbing (bare jeg som postet det siden stakkars hadde glemt passordet sitt :c ) Sååå... Det blir nok ikke noe problem^^ Selvfølgelig opp til Desu da om det blir noe av det :3

Mikrofiber
17th April 2012, 18:04
Synes dere før desucon burde legge ut plakater folk kan skrive ut og henge opp i omeng :D Det hadde vært prima!

Arimolukiku
17th April 2012, 21:09
en konsert hadde vært på sin plass :D
Moi Dix Mois, The Gazette eller noe i den duren, An Cafe kanskje? uansett.. en konsert, det gir den lille piffen :)

Theriza
21st April 2012, 19:30
Cosplaydebatter? Cos vs. Play debatten i fjor var både interessant og spennende, skulle gjerne sett flere slike events. Ellers vil jeg jo gjerne se så mange cosplayevents som mulig, og spesielt supert hadde det vært å få skitkonkurransen tilbake (gjerne ikke på samme dag som cosplaykonkurransen så folk har mulighet til å delta på begge om de ønsker).

Desu-ballet var kjempegøy. Personlig foretrekker jeg disko-opplegget, så gjerne behold det for min del (selv om det kanskje ikke burde kalles et ball for ikke å forvirre folk xp).

Så det Mikrofiber skrev om et foredrag om cosplay på budsjett, og tenkte jeg skulle bruke min lille forumplass til litt skamløs selvpromotering. Jeg holdt et foredrag på Banzaicon som het Cosplay 101. Dette var lagt opp som en introduksjon til cosplay for nybegynere og inneholdt bland annet råd og tips om hvordan man gjør det så økonomisk som mulig. Fikk gode tilbakemeldinger og hadde det veldig gøy selv, så tenkte bare jeg skulle hinte om det i tilfelle dere skulle ha interesse for slikt.

Uansett gleder jeg meg stort til å se hva dere finner på! Gambatte!

dbk96
21st April 2012, 20:09
Har aldri vært med, men skal!!
Tegnekonkurranse høres bra ut. :ja:

onjedone
22nd April 2012, 00:03
Hva med et foto kurs?

Litt innføring av funksjoner og innstillinger til kamera?
Tips om å ta bedre bilder av cosplayere, Sånn at man kan ha masse fine bilder etter man kommer hjem fra cons.

Teru
22nd April 2012, 23:11
Kanskje props-stand/panel?
Og det hadde ikke vært dumt med en konsert, nei.. The GazettE er heller ikke et dumt forslag :innocent:

Pinkey
23rd April 2012, 19:32
vell ser at ingen har nemt dette. Men Har hørt om noe som kallest "Coslpay Seek" :3
Der for exempel det er 5 folk. kvar får sin eigen lapp der det står 3 ting til å beskrive ein anime/game character. en skal da finne den karakteren eller ein som har de same tingengne (bonus points for rette sef)
skal å vere ein tids frist på de
Dei 3 tingene kan skrivest av folk selv på desucon og putes i ei box eller noe :3
Likner faktisk på Skatejakten som var i fjor. vart selv dragt med siden jeg hadde noe de trengte.. var veldig morsomg og vart da kjent med noen flotte folk ^^

Dosu-kun
24th April 2012, 01:03
jeg er 100% FOR cosplay-sjakk og fandubbing. jeg synes at fandubbing skulle tatt plass på scenen i "improvisasjons form", hvor man skal finne opp på stedet og bli gitt et helt random klipp fra anime og bare gjøre det så morsomt som mulig xD

Serine
26th April 2012, 06:42
Ooo, mange gode forslag! Disse forslagene var skikkelig bra: Fotokurs, idol, Fandubbing, Desu-ball og konsert! Tenker også når det gjelder karaoke, det hadde vært gøy. Men hvis folk er sjenert eller kanjse for å bringe folk sammen, kunne det kansje vært en ide med gruppekaraoke? :) Da det er to grupper som synger karaoke konkuranse eller noe. Og kanjse noen små kurs? som å lære japansk eller lære te-seremoni, eller lære dans, lære hva som helst! :P

Roronoa Zoro
7th May 2012, 12:34
Duel Master Turnering!!! :D

plpzlpzlpzlpzlzlp

Så Lenge siden ^^

Felisaur
18th May 2012, 02:54
Cosplay Chess er jeg helt for! Det virker utrolig morsomt både for de som er med, og de som ser på!

dbk96
18th May 2012, 09:15
Cosplay Chess hører awesomt ut.
og så må det være noe med mat. Mye japansk mat.
for eksempel spisekonkuranse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!