PDA

View Full Version : Generelle spørsmål om artstands

shadowfrights
7th March 2012, 23:41
Jeg har lenge hatt lyst til å ha en artstand på Desucon, og tenker for meg selv at kanskje dette er året jeg skal realisere denne... Eh... "Drømmen". Men før jeg begynner å tenke 100% seriøst på detta har jeg noen spørsmål. De første fem skulle jeg gjerne hatt svar på fra dere som har hatt artstands på Desucon/andre steder før, mens resten er åpent for allmenheten :) So here goes!

Hvor mye koster det å ha artstand på Desucon?
Hvor store er bordene?
Hvordan er det å dele stand med andre (som dere kanskje ikke kjenner fra før)?
Hvor mange eksemplarer av hvert print burde man ta med?
Hvor mye vekslepenger burde man ta med?

Så til resten:

Hvilke "fandoms" ville dere hvert intressert i fanart prints av?
- Naruto, Vocaloid, Pokémon, My Little Pony, Kingdom Hearts, Zelda, Kuroshitsuji, etc.? Forslag/meninger?
Hva synes dere om orginale prints i artstands?
- Original characters, tema characters (random folk basert på matretter/årstider/element o.l)?
Hvilke formater?
- A5, A4, A3, A2?
- Nøkkelringer, bokmerker?
Ville dere hvert intressert i commissions om en selger skulle tilby det?
- Skisser på stedet eller forhåndsbestille for å bli tilsendt etter con'et?

Jeg takker og bukker for alle svar som skulle være mulig å oppdrive på dette. Veit at noe av dette allerede er blitt spurt om i andre tråder, og jeg har lest det, men skader aldri å spørre igjen. :p

Glup
7th March 2012, 23:56
for de til resten..
1: Jeg ville vært interessert i Naruto, One Piece, Pokémon, Zelda, alt av Nintendo egentlig, og generell Anime.
2: Liker Tanken, men da jeg ikke har sett noe av dette selv kan jeg ikke si noe bestemt.
3: Kommer ann på kvaliteten. Er det vanlig papir, så holder det med A5 og A4, A3 og A2 blir for stort da, siden de lett kan ryke eller lignende.
4: Dette kommer igjen ann på kvaliteten på arbeidet, og hvor godt det appelerer til meg. Hvorfor ikke ha begge?

shadowfrights
8th March 2012, 00:05
Takk for tilbakemeldinger =) For alle typer prints hadde jeg da i tilfelle tenkt å få det printa hos et firma så det blir bra kvalitet på papiret i alle størrelser. A5 prints blir da noe lignende postkort i kvalitet, og det samme med A4. A3 og A2 ville blitt nogenlunde samme kvalitet som plakater man kjøper ellers.
Det er en god tanke å ha begge, ja. Skal tenke mer på det og se om det kommer noen flere svar her. ^^ Takker igjen!

Amaye
9th March 2012, 16:29
For de som har hatt artstands tidligere:

1. Prisen varierer.
2. 1X1.20 mene jeg å huske. De er i allefall store nok.
3. Du deler nå ikke stand med noen, du får ditt helt eget bord. Jeg syntes det var helt greit, man begynner å snakke litt med de ved siden av, etc. Ganske sosialiserende og hyggelig!! Vi ble faktisk såpass gode venner med de ved siden av oss at hun passet på standen vår da vi måtte løpe opp til cosplaykonkurransen! Hun solgte tilogmed ting for oss:D
4. Denne kan jeg ikke helt svare på ettersom vi ikke hadde prints. Er det et veldig populært motiv, etc. kan du forvente at det kan gå raskt, så 20?
5. Nok. Mange kommer med 200/100/50 og i verste tilfelle 500 lapper. Så du burde ha plent med både lapper og småkroner. Vi gikk nesten bonk(i mangel på et bedre ord) ifjor siden vi ikke hadde nok småpenger. Da kan man alltids i verste tilfelle bytte litt med de ved siden av.

Så til de andre:
1. Sherlock, Doctor Who(Wholock gjeeeerne!!), MLP, AssCreed...
2.Om de er fascinerende nok, som med masse farger og alver eller noe sånt noe.. Ellers ikke.
3. A5 og bokmerker er passende. Ikke for store til å drasse rundt med og store nok til å kunne se motivet. Dette er noe du selv egentlig må bestemme. Om tegningen er simpel holder det med et lite format, er det mye farger og detaljer kan store format være supre!
4. Skisser på stedet. Sett andre gjøre det før og synes det er kjempekult!

Håper dette er til noe hjelp!

Sarphire
9th March 2012, 22:55
Så til de andre:
1. Sherlock, Doctor Who(Wholock gjeeeerne!!), MLP, AssCreed...
2.Om de er fascinerende nok, som med masse farger og alver eller noe sånt noe.. Ellers ikke.
3. A5 og bokmerker er passende. Ikke for store til å drasse rundt med og store nok til å kunne se motivet. Dette er noe du selv egentlig må bestemme. Om tegningen er simpel holder det med et lite format, er det mye farger og detaljer kan store format være supre!
4. Skisser på stedet. Sett andre gjøre det før og synes det er kjempekult!

Gjerne noe SuperWhoLock også! 8'D

shadowfrights
11th March 2012, 12:52
Takk for tilbakemeldinger =) Men er ærlig talt litt forvirra... Det er den nye Sherlock serien dere snakker om ikke sant? Og... Hva er SuperWhoLock? XD Skjønner det er noe med Doctor Who og Sherlock Holmes, meeeen...?

Amaye
11th March 2012, 14:36
Takk for tilbakemeldinger =) Men er ærlig talt litt forvirra... Det er den nye Sherlock serien dere snakker om ikke sant? Og... Hva er SuperWhoLock? XD Skjønner det er noe med Doctor Who og Sherlock Holmes, meeeen...?

Superwholock = no idea
Wholock = En clash av Doctor Who og den nye Sherlock serien ja:3
Da snakker man gjerne om tegninger, etc med den 11 doctoren(matt smith) og Sherlock(beneherp cumberderp) :>

shadowfrights
12th March 2012, 13:30
Haha, skjønner. Da var det det jeg trodde. :P Takk takk!

maruti
12th March 2012, 15:38
superwholock er en blanding mellom supernatural, og som amaye sier, doctor who og bbc sherlock.

20 stk. av hvert print blir fort dyrt (for deg), jeg pleier å ta med fler eksemplar av de mindre tingene, og færre av de større, da folk heller kjøper små ting enn store. når det gjelder cons som dette går man ofte i minus eller så vidt i pluss, da er det bedre å selge slutt på ting enn å sitte med 10 prints til overs når dagene er omme.
et annet godt tips er å pynte bordet, sleng gjerne over en fin, mørk duk, lag et skilt med sitt standnavn på. er du riktig dristig kan du ta med f.eks figurer og slikt, for å lokke folk til bordet ditt.
ta med deg mye vann og snacks! du kommer til å bli sulten, og det er ikke alltid så lett å komme seg ut og kjøpe seg litt mat.

håper du får en meget trivelig opplevelse på desucon, og at det går bra med din art stand!

shadowfrights
13th March 2012, 01:52
... Faktisk. Ja, fandoms blir bare mer og mer intressante. 8D

Du har veldig mange bra tips her, og jeg takker for alle. ^^ Er som sagt ikke helt sikker på om jeg har tid (eller penger) til å ha stand på Desucon i år, men jeg regner på det for å se om alt vil gå opp. Om det ikke går i år, skal jeg ihvertfall ha det neste år. :)