PDA

View Full Version : Introduksjon Hei, ny på dette fourmet, men likevel gammel

yui_alex
2nd March 2012, 12:44
Hei

Føler det er litt kleint år skrive dette, men må vel gi det et forsøk.

Som overskriften tilsier er jeg ny på Desu, men for utallige år siden var jeg langt mer aktiv i andre asiarelaterte forum. Dette gjalt både norske og engelskspråkelige.
Har nå begynt å få "asiafeelingen" inn igjen, og tenkte det var på tide å gjøre noe med det.

Jeg er straks 25 år, og begynte som japangeek på barnaskolen (innen musikk gjalt det først animemusikk og etterhvert j-rock). Med andre ord en laaaang stund siden. Hoppet så over til k-pop som tydeligvis mange andre har gjort, og har vert innom en del av det cantonesiske markedet også. Nå har jeg begynt å bevege meg inn på det japanske markedet igjen, om men den koreanske er forsatt en stor del av mitt liv. (Shinhwa skal begynne på igjen denne måneden!). Det fungerer forresten utrolig bra å trene til k-pop. Om de klarer et helt liv med trening og synkronisert dans, da skal jeg klare 30 minutter på 3d mølle!

Leser manga i ny og ne, men det går lite i anime de siste 7 åra. Er størst tilhenger av musikken og dramaserier. Elsker det faktum at man kan forvente et antall episoder og så er serien slutt, i stede for de utallige vestlige sit con, og glamour lignende serier som varer en evighet.

Har vert i kina i sammenheng med toten folkehøyskolen. For en del år tilbake var jeg og på bali og i singapore. Husker første gangen jeg gikk inn i en butikk og dem hadde asiatiske cd'er. Jeg var i himmelen! Nå i dag er det utrolig mye lettere å skaffe asiatisk musikk (nedlasting og utallige netthaldesider, og noen tilfeller kjøp i butikk i norge), i motsetning til når japanske cd'er kostet opptil 450 kr + frakt. Sukk, men det var vert det!

Tidligere var jeg litt lolita gother, men måtte tilpasse meg samfunnet med alderen. Dessuten er jo de klærna svindyre, og små i størrelsen (må innrømme jeg ikke er tynn for å si det slik). For å veie opp litt bruker jeg ofte korsett slik jeg kan føle det, men ingen andre se det.

Hva mer kan jeg si, føler nesten at dette ble et blogginnlegg, noe jeg aldri har skrevet i mitt liv.

Vi snakkes

Yui_alex (^_^)V

Glup
2nd March 2012, 13:05
Velkommen til forumet ^_^ Håper du trives her igjen med den gjenoppvekte interessen :)
Har selv ikke hørt mye på j-rock eller k-pop, så kan dessverre ikke si stort om det.

Men uavhengig av om jeg kjenner til dine interesser fra før eller ei, så håper jeg at du koser deg her på forumet og bidrar så mye som mulig ;)
Vi trenger bidrag i alle områder :D

Sensei
2nd March 2012, 13:07
Hei og velkommen hit, du nye, litt gamle person! :D

Håper du vil trives her!

yui_alex
2nd March 2012, 13:48
Takk skal dere ha :)

Katsura
2nd March 2012, 13:55
Velkommen hit til forumet ^^
Håper du vil trives her med likesinnede :)