PDA

View Full Version : Mange asiatere på Cons?

Mirai
28th January 2012, 23:12
Hei

Jeg bare lurte på om det er mange asiatere som cosplayer på Cons i Norge, det vil si Desucon/Soracon/Coscon?

Heika-sama
29th January 2012, 13:12
Tja, ville ikke si mange. Forholdet er vel omtrent som i andre sammenhenger, muligens litt fler. I hvert fall det inntrykket jeg har. :P

kirbymaster
30th January 2012, 12:06
tjaaaaaa...., jeg er asian, men jeg skal ikke cosplaye x)

Sensei
30th January 2012, 12:23
Alle "raser" (for en fæl måte å si det på. FORSLAG PÅ BEDRE BEGREP Å BRUKE?!) er godt representert på conene i min erfaring. På Desucon er vi alle gule, blå, grønne, røde og hvite i en flott miks! :cip:
Tror ikke man vil føle seg utafor uansett om man cosplayer eller ei. Eller om du er brun eller hvit eller gul.

Glup
30th January 2012, 13:53
Alle "raser" (for en fæl måte å si det på. FORSLAG PÅ BEDRE BEGREP Å BRUKE?!) er godt representert på conene i min erfaring. På Desucon er vi alle gule, blå, grønne, røde og hvite i en flott miks! :cip:
Tror ikke man vil føle seg utafor uansett om man cosplayer eller ei. Eller om du er brun eller hvit eller gul.

Rase er nok den mest riktige måten å si det på. Det kalles rasebevissthet. Rasisme er mobbing pga rase eller negativ instilling på raseforskjell, rasebevissthet er når raseforskjellene blir vist frem uten at det er ment negativt.

Jeg må si jeg irriterer meg over hvordan uttrykkene rasisme og rasist blir overbrukt. Så lenge det ikke er negativt rettet er det ikke rasistisk.

Men i cosplaysammenheng vil jeg si dette ikke har noenting å si siden mange ikke bare er hvit, gul eller brun, men kanskje gjør seg blå, grønn, lilla, etc..

Mirai
30th January 2012, 20:26
Rase høres mer ut som om man snakker om dyr synes jeg! :p Kanskje man kan bruke ordet folkeslag? Jeg lurte på dette spørsmålet generelt siden jeg selv er fra asia :)

Glup
30th January 2012, 20:41
Rase høres mer ut som om man snakker om dyr synes jeg! :p Kanskje man kan bruke ordet folkeslag? Jeg lurte på dette spørsmålet generelt siden jeg selv er fra asia :)

Folkeslag funker fint det også ^_^
Det tekniske begrepet er vel fortsatt rase pga de faktiske forskjellene som bl.a. IQ, og fysisk kraft.

Sensei
30th January 2012, 20:42
Rase høres mer ut som om man snakker om dyr synes jeg! :p Kanskje man kan bruke ordet folkeslag? Jeg lurte på dette spørsmålet generelt siden jeg selv er fra asia :)Kjøper folkeslag som begrep!

Tror ikke du kommer til å føle deg alene i hvert fall. :P

Glup
30th January 2012, 20:49
Sier meg enig her ja! ^_^
Du trenger ikke føle deg alene :D

Tror heller ikke det er mange som bryr seg i det hele tatt om hva slags folkeslag man er ;)^
Personlighet er uavhengig av folkeslag ;)