PDA

View Full Version : TV-serier (Avatar the Last Airbender) The Legend of Korra

dramensboy
22nd December 2011, 08:07
for dere som ikke vet det komer det en ny serie av Avatar the Last Airbender kalt The Legend of Korra.
den blir skt av di same folkene som lade den opp prinelige (Avatar the Last Airbender) seien til nikolodeien.

jene svat i Avatar the Last Airbender grupen da jeg har skrivi det grundire der å det er jo morsomt og se vem som er fen av serien da
lin til grupen her
http://forum.desu.no/group.php?gmid=75565&do=discuss#gmessage75565

http://www.comicbookmovie.com/images/users/uploads/15269/OB-JI109_korra2_E_20100721162942.jpg

OniiChan
21st February 2012, 20:40
I knøw, men Aang og de andre er jo døde >:(

Glup
21st February 2012, 22:03
Må vel se den nye serien bare fordi jeg likte den forrige :p
Ingen fordommer :3

OniiChan
21st February 2012, 22:11
Samme her, men serr jeg kommer til å savne Ty Lee og Zuko og Sokka (FTW). Håper det er flashbacks da ;3

Djae
17th March 2012, 14:13
Jeg gleder meg ufattelig mye uansett, selv om de gamle karakterene ikke er med.
Det er som en ny frisk start. Og at de befinner seg i en nyere tidsalder gjør heller ikke så mye.
Ser lovende ut.

Madde
17th March 2012, 19:07
Hvordan er seriene på norsk? har erfaring med at de engelske dubbene er forferdelige.

Glup
18th March 2012, 02:23
Hvordan er seriene på norsk? har erfaring med at de engelske dubbene er forferdelige.
Avatar: The Last Airbender er ikke dubbet til engelsk. den er laget på engelsk.
Hvis det er anime generelt du snakker om er jeg enig, men denne er helt grei da engelsk er orginalspråket.

p33r
18th March 2012, 10:39
ikke for å snakke om at Avatar hadde fantastisk voiceacting. Rett og slett brilliant.

Jeg gleder meg utrolig to Korra, etter katastrofen som var filmen blir det godt med litt ordentlig Avatar igjen.

Madde
18th March 2012, 12:04
Skjønner! Skal sjekke det ut. Så noe på Avatar før og likte det i grunn.

Serine
18th March 2012, 17:43
åh, så vi får ikke se noen fortsettelse på den originale avatar? =( Det er trist, menmen, skal definitivt se den nye ;)

maruti
18th March 2012, 18:00
Dette ER en fortsettelse på den forrige serien. Det er bare en ganske lang timeskip mellom dem.

Serine
18th March 2012, 19:20
Hehe, det var timeskip'en jeg synest var trist, ville gjerne se hvordan det gikk med de gamle karakterene. Men håper at Korra og hennes venner er like interessante ;)

maruti
18th March 2012, 20:13
Det er de nok, med tanke på at produksjonsteamet har fått både mer tid og penger enn det de hadde regnet med. Nickelodeon har skjønt at dette er et utrolig vinnende konsept, og det synes jeg også. Og med tanke på alle sneakpeeks som har lekket ut på nettet, virker det som at Korra og gjengen er minst like intressesante som The Gaang.

For ikke å snakke om at Korra er en av de mer spennende kvinnelige hovedrollene i tv for tiden. Hurra for Korra!

dramensboy
24th March 2012, 17:25
så dere har set ep 1 ale. va syns dere om den???

sel likte jeg den sel om det er tin ved den jeg syntes at ikke pasa helt da ^_^

Ticiri
24th March 2012, 22:06
så dere har set ep 1 ale. va syns dere om den???

sel likte jeg den sel om det er tin ved den jeg syntes at ikke pasa helt da ^_^

Jeg har sett den første episoden og kan ikke vente til neste kommer ut 8D (som egentlig er en stund til siden serien egentlig ikke har kommet ut ennå)
Jeg synes det er både bra og dårlige ting ved det nye konseptet. Det jeg liker er at dette kommer til å bli en helt annen story, da det hovedsaklig handler om skillet mellom temmere og ikke-temmere. Dette gjør at det blir en mye mer individuell fortsettelse, enn om det hadde hatt flere likheter ved den eldre serien og da bli som en kjedelig oppfølger til en bra film c:

Skal ikke spoile for mye da folk kanskje ikke har sett episoden ennå, men vil si at jeg ble veldig glad da jeg så Katara C:

dramensboy
25th March 2012, 20:33
Jeg har sett den første episoden og kan ikke vente til neste kommer ut 8D (som egentlig er en stund til siden serien egentlig ikke har kommet ut ennå)
Jeg synes det er både bra og dårlige ting ved det nye konseptet. Det jeg liker er at dette kommer til å bli en helt annen story, da det hovedsaklig handler om skillet mellom temmere og ikke-temmere. Dette gjør at det blir en mye mer individuell fortsettelse, enn om det hadde hatt flere likheter ved den eldre serien og da bli som en kjedelig oppfølger til en bra film c:

Skal ikke spoile for mye da folk kanskje ikke har sett episoden ennå, men vil si at jeg ble veldig glad da jeg så Katara C:

jeg må si meg eni om at den har sine gode å dolige sider. men ovrtalt veldig bra.

jeg likker den nye luft temer mesteren i serien ^_^

å for di som venter fant jeg ep 2 i dag

Serine
27th March 2012, 01:09
Åhhh så spennende, men jeg vil ikke begynne å se den før det har kommt en del episoder ut. For jeg er sånn at hvis jeg ser en episode, er jeg hekta og får abstinenser den tiden jeg venter på neste. Men hvis jeg venter til mange har kommt ut, så stresser jeg ikke sånn :P Gleder meg til å begynne å se den :D

Ticiri
28th March 2012, 11:48
jeg må si meg eni om at den har sine gode å dolige sider. men ovrtalt veldig bra.

jeg likker den nye luft temer mesteren i serien ^_^

å for di som venter fant jeg ep 2 i dag

Awesome! Har du en link? c:
Har så lyst til å se videre! 8D

Djae
29th March 2012, 14:20
Jeg begynner å like Korra mer og mer ettersom serien går (selv om det er litt tidlig enda).
Virkelig badass avatar.

For de som vil vite hva som skjedde de (70?) årene mellom Aang og Korra, sjekk ut:
Avatar: The last Airbender - The promise

http://www.darkhorse.com/Books/18-604/Avatar-The-Last-Airbender-Volume-1-The-Promise-Part-1-TPB

MonsterUnderUrBed
22nd April 2012, 14:41
Hørt at den skal handle om ''ANTI-MAGIKERE'' som vil utrydde Elementmagikerne. Høres Nice ut :D

dramensboy
23rd April 2012, 01:53
Hørt at den skal handle om ''ANTI-MAGIKERE'' som vil utrydde Elementmagikerne. Høres Nice ut :D

du har ret sel om di ikke er magikre men temere. viktig forsel ^_^

å til dere som lure kan man fine ep 3 nå vis man vil se den da

Serine
24th April 2012, 05:42
Har sett to episoder jeg nå, liker det jeg ser ^^ Håper serien utvikler seg bra, gleder meg til å se resten!

dramensboy
28th April 2012, 23:14
nå er ep 4 ute så det er bare å lete eter den

Ticiri
1st May 2012, 11:15
Episode 5 kommer neste lørdag og episode 6 kommer lørdagen etter der :D
Kan nesten ikke vente på å få se mer 8D

OniiChan
2nd May 2012, 07:20
Har sett de to første >w<, men hvor kan jeg finne de andre?

Sensei
6th May 2012, 15:12
De eneste stedene du kan skaffe deg Legend of Korra lovlig, er såvidt jeg vet er på; iTunes (http://itunes.apple.com/us/tv-season/the-legend-of-korra-vol.-1/id511441792) og Nickelodeons nettside (om du bor et annet sted enn Norge) (http://www.nick.com/shows/legend-of-korra)

Jeg vet ikke om noen andre steder. Slutt å tipse hverandre med "hehebrukgooglewinkwink". Lenke direkte til lovlige kilder eller la være å poste..

Ulovlig materiale
Alt som legges ut på Desu.no forumet må være lovlig, og uten begrensninger i copyrights som hindrer deling på internett. (Dette betyr at torrents/nedlastingslinker til anime, film, musikk, online-manga og andre lignende copyrightbrudd ikke er tillatt på dette forumet)
Om dere henviser til kilder utenom nevnte lovlige steder når dere sier "google det", så bryter dere denne regelen. Ikke gjør det. Ikke i denne tråden eller noen andre tråder på desu.no.

Om mangelen på lovlige kilder er noe som er et problem for dere når dere skal se TV-serier, så send en mail til Nickelodeon og forklar dem hvorfor de er idioter (på en saklig måte). Om mange nok gjør det tar de sikkert hintet til slutt, det er en grunn til at Crunchyroll dukket opp.

Jawsum
13th May 2012, 11:42
Jeg liker selv serien veldig godt, den har blitt hakket mer "voksen" siden sesongene med Aang og co. Det er vel mye takket være at Korra er eldre enn det Aang var også. Personlig liker jeg også Korra som karakter meget godt og syntes hun er en solid hovedperson. Gleder meg til nyeste episode, og håper vi snart blir introdusert for andre teammedlemmer?

(Beklager dobbeltpost, men så denne posten først nå)

Det er som Glup sier, at serien er laget for engelsk, og i denne serien spesielt er det eminente voice actere! Bl.a. J.K. Simmons er Tenzin, og han har en helt kurrant stemme for voice acting! Også i de første Avatar sesongene var det overraskende god voice acting, stemmene passet godt til karakterene. Så tror ikke du trenger å frykte akkurat det : )

dramensboy
24th June 2012, 07:06
da hsat di to siste episodene komet ut i USA. så vi for håpe vi får dem til noge snat da. sant at den seson to jeg har høt om ikke lar vente alt fpr lene på seg da ^_^

dramensboy
5th July 2012, 07:38
jeg hvet jeg dobel poster n å men vil jo hole samtalen i gan da.

så hva syns dere som har hat muligheten til å se første sesong sa kora omm den da?

Glup
5th July 2012, 20:11
veldig fornøyd med første sesong og vil veldig gjerne ha flere :3

dramensboy
6th July 2012, 00:33
veldig fornøyd med første sesong og vil veldig gjerne ha flere :3

jeg kan jo ikke klage jeg heler, sel om den har litigjen før den når opp havs serien da.

men så vit meg bsent så jober dem med en seon to alt