PDA

View Full Version : Feedback Feedback til Coscon 2

Roar
1st October 2011, 23:01
Vi i crew håper dere har hatt en fantastisk dag på Coscon, vi har i alle fall hatt det kjempegøy med å gjøre dette conet så bra som mulig.

I etterkant ønsker vi å vite hva dere som besøkende synes om Coscon 2. Var det noe du synes var bra? Var det noe du synes kunne vært bedre? Noe du vil se på et senere con? Billettsystemet, program, informasjon og annet som var en del av Coscon, vi ønsker både ris og ros velkommen.

I tilleg ville det også vært supert om dere fyller ut en liten underøskelse (to spørsmål!) så vi kan gjøre Coscon enda bedre: http://ow.ly/6KMIg

dramensboy
1st October 2011, 23:20
jeg sines det hvar lit dolig informarson om nor tin skule se. det hvar svert lite dere hade gånde uten om det som sede på senen da.
man alt i alt et korselig lite con ^_^

men det er en tin som slom eg med premie for vinerne av hoved konkuransen, for der korte norges beste costplaier men dere sent en anen til evrocost play konkuranse, så hem er det egntlig som er best da?

as2if
1st October 2011, 23:49
jeg enig med dramensboy at det var lit dårlig informarson om når ting skjede sånnt
men ellers syns jeg cone var kjempe morsomt og korslig ^_^

RenoisBadass
2nd October 2011, 00:30
jeg må si meg enig i dramensboy at det er litt idiotisk å kåret to forskjellige vinnere hvor den ene er såkalt "norges-beste cosplayer" men hun får ikke representere norge i eurocosplay! hvis hun som nå fikk representere norge blir kåret til europas beste cosplayer, så er den andre tittelen bare bortkasta..

Papaya90
2nd October 2011, 12:50
Som nevnt tidligere; litt mer informasjon om hva som skjedde. Både program og hvor ting var. Kanskje lage et oversiktskart over hvor ting lå, og henge opp flere programlapper. Så ikke lappen med program før venninna mi kommenterte den en time før vi skulle gå. Vi, gjeng på tre jenter, var veldig fornøyde med dagen. men syns kanksje det var litt lite som skjedde da vi gikk litt for mye rundt og lurte på hva vi skulle gjøre.

Men et godt gjennomført con med fine konkurranser. De var godt satt opp. og her et men; som nevnt tidligere så burde 'norges beste cosplayer' bli sendt til london. vi ble litt satt ut over at det var to som "vant".

gøy med NISS-standen! og outland og neotokyo har altid morsomme ting å se på.

ang billettene syns jeg det var god informasjon om det, men syns dere gjerne kunne ha solgt billetter i alle outland-butikker i norge. om dette er mulig selvsagt. jeg som selv skulle komme fra kristiansand fikk slektninger til å gå å kjøpe billett til meg i en oslo-butikk (pga fraktkostadene på outlands nettbutikk er ganske dyr for en simpel billett).

p33r
2nd October 2011, 13:20
Tusen takk for all feedback hittil, vi leser det selvfølgelig med stor flid.

Det ville vært supert om dere i tilleg også kunne fylle ut vår lille to-spørsmåls undesøkelse her: http://ow.ly/6KMIg

Så får vi også litt orden i feedbacken :>

Silli-zicuni
2nd October 2011, 13:24
Jeg melder meg på denne forvirrelsen over de to vinnerene av Cosplay-konkurransen. Jeg trodde også at det var personen som ble kåret vinner som ble sendt til London. Men misforstå meg rett, jeg er beæret, overrasket og utrolig glad for å bli sent til London for å representere Norge i EuroCosplay! Men jeg føler jeg er blitt litt sånn Harry Potter i Goblet of Fire nå... XD Sånn 4. forkjemperen.

jadb
2nd October 2011, 13:33
Jeg syntes også dette var rart at "norges beste cosplayer" ikke skulle representere norge i London. Men det var på en måte delt 1. plass eller? Det er jo alltid bra jo flere som får premie, hvhis det var sånn dere tenkte, men da ville jeg gitt en premie til den siste finalisten også. :p
Hun var personlig en av mine favoritter. ^^

Det var bra at derela ut et program over hva som skulle skje, men når alt blir forsinka er det lett å miste oversikten. Jeg gikk glipp av fighting-konkurransen (elle rhva det nå het). Kanskje kunne dere hatt på skjermen nede sånn oversikt over hva som skjer og hva som skal skje? Hvis en kan opdatere dette underveis hadde det vært kjempebra! Blir litt som den "sanntids-tabellen" som ruter har :p

Men ellers syns jeg det var et veldig bra coscon! ^_^
Jeg koste meg masse!

JackOmori
2nd October 2011, 13:40
som mange andre, litt lite info, jeg skulle gjerne sett det "versus" opplegget.
men alt i alt, DET beste con'et jeg har vært med på hittil, hvis denne grafen fortsetter kommer de neste con's til å bli drømme-verdige ^w^

Teru
2nd October 2011, 13:55
Jeg syns det var et meget bra gjennomfør con! Storkoste meg med gamle og nye venner :3
Artstandene var meget bra, likte spesielt special effects! Kjempe kult ^_^
Gleder meg allerede til Desucon igjen!

kittypetro
2nd October 2011, 15:32
I det fullle og hele så var Coscon kjempebra for meg, var greit med sitteplasser, standsene var kule og photoshooten bra organisert.

Men siden dette var ett con om cosplay skulle jeg ha ønsket litt mer. Som for eksempel paneler om wig styling, hints på hvordan du lager fursuits, cosplay do and donts for nybegynnere etc.

Men ellers, ganske bra

Maritim
2nd October 2011, 15:53
Men siden dette var ett con om cosplay skulle jeg ha ønsket litt mer. Som for eksempel paneler om wig styling, hints på hvordan du lager fursuits, cosplay do and donts for nybegynnere etc.

Jeg henger meg på forslagene om paneler. Som en nybegynner innen cosplaying savnet jeg absolutt introduksjonspaneler til hvordan man kan lage kostymer.

Amaye
2nd October 2011, 16:43
Jeg melder meg på denne forvirrelsen over de to vinnerene av Cosplay-konkurransen. Jeg trodde også at det var personen som ble kåret vinner som ble sendt til London. Men misforstå meg rett, jeg er beæret, overrasket og utrolig glad for å bli sent til London for å representere Norge i EuroCosplay! Men jeg føler jeg er blitt litt sånn Harry Potter i Goblet of Fire nå... XD Sånn 4. forkjemperen.

Jeg er utruleg glad for å vinne norges beste cosplayer tittelen, og jeg synes ikke det er så altfor dumt at Silje blir sendt ned jeg. Om hun vinner blir ikke tittelen jeg fikk bortakstet uansett, det var vel en delt førsteplass på oss kan jeg tenke meg:D
Men utruleg morsomt con, fine artstands og photoshoot som var morsomt. Litt dårlig med informasjon som sagt og det var ganske varmt inne i lokalet. Om dere kanskje kunne satt opp noen vifter noen steder hadde jo dette vært supert!!

kittypetro
2nd October 2011, 17:05
Jeg er utruleg glad for å vinne norges beste cosplayer tittelen, og jeg synes ikke det er så altfor dumt at Silje blir sendt ned jeg. Om hun vinner blir ikke tittelen jeg fikk bortakstet uansett, det var vel en delt førsteplass på oss kan jeg tenke meg:D
Men utruleg morsomt con, fine artstands og photoshoot som var morsomt. Litt dårlig med informasjon som sagt og det var ganske varmt inne i lokalet. Om dere kanskje kunne satt opp noen vifter noen steder hadde jo dette vært supert!!

Jeg vil bare gå fort inn her og gratulere dere begge, sykt bra jobbet, Lykke til i London Silje, we will be rooting for you (but no pressure, right)

dramensboy
2nd October 2011, 17:32
I det fullle og hele så var Coscon kjempebra for meg, var greit med sitteplasser, standsene var kule og photoshooten bra organisert.

Men ellers, ganske bra

jeg er enig i det. noe mer en konkuransene hade hvert fint.

og balai daiten hvr bra men det er lit domt at dere ikke klarte og få ale til og site på plasene sine og bli kvalt der fra, og derfor skule ikke Alihanderu hvalt noen av di som løp fram.

Cathedina
2nd October 2011, 18:10
Jeg syns det var kjempe koselig!!

og jeg gjorde noe så enkelt å spørre Alejandro om hvorfor det var to priser, og det var egentlig en veldig logisk grunn.
For om den som ble kåret til Norges-beste-cosplayer var under 18 år, kunne h*n ikke bli sendt til London på grunn av aldersgrense. Så da måtte de kåret Norges-beste-cosplayer utifra aldersgruppen 18+.
Men for at alle som ville kunne være med ble det bestemt på forhånd at det skulle være to priser, en for Norges-beste-cosplayer der alle kunne være med. Og en der alle over 18 var kvalefisert til å representere Norge :3

For om en 16 åring hadde det beste cosplayet der, men kunne ikke vinne BARE fordi h*n var under 18 ville det vært trist =(

Men coscon crew!!! UTROLIG BRA JOBBA!! STORKOSTE MEG :DDD Og likte matbod-tingen :D

dramensboy
2nd October 2011, 18:24
Jeg syns det var kjempe koselig!!

og jeg gjorde noe så enkelt å spørre Alejandro om hvorfor det var to priser, og det var egentlig en veldig logisk grunn.
For om den som ble kåret til Norges-beste-cosplayer var under 18 år, kunne h*n ikke bli sendt til London på grunn av aldersgrense. Så da måtte de kåret Norges-beste-cosplayer utifra aldersgruppen 18+.
Men for at alle som ville kunne være med ble det bestemt på forhånd at det skulle være to priser, en for Norges-beste-cosplayer der alle kunne være med. Og en der alle over 18 var kvalefisert til å representere Norge :3

For om en 16 åring hadde det beste cosplayet der, men kunne ikke vinne BARE fordi h*n var under 18 ville det vært trist =(

Men coscon crew!!! UTROLIG BRA JOBBA!! STORKOSTE MEG :DDD Og likte matbod-tingen :D

ja hvel så det hvar derfo det hvar slikt

man da kan dere jo hvordere til neste or og ha to kategorier en junjor og en senjor kategoei eler noe slit. alså en foe ale di som deltar som er oner 18år og en for di som er over, å at det blir koret to vinere ^_^

chrix
2nd October 2011, 20:58
Kommer dere til å legge ut bilder av alle vinnerne, f.eks på coscon.no. Jeg hadde veldig begrenset syn og skulle gjerne sett litt nærmere på alle som vant.

Jeg var veldig fornøyd med årets con, spesielt fornøyd med at det gikk an å ta med flere typer "våpen" enn på desucon.

Felisaur
3rd October 2011, 01:27
Jeg synes coscon var et greit con, og jeg er veldig fornøyd med vinnerne av cosplaykonkurransen, fordi de var begge verdige vinnere.
Gleder meg til å se konkurransen i London, og jeg skal heie på Norge!

En ting jeg har tenkt litt på, er at.. alle con I norge mer eller mindre handler om cosplaying, men det er også fler og fler som kommer
i kostymer av egne karakterer (altså, de cosplayer ikke). Jeg er blandt annet en av dem. Fursuitere begynner det komme mange av,
og det er jo alltids litt trist at vi egentlig ikke får vist frem våre kostymer, fordi vi ikke cosplayer. Skulle ønske det var flere opplegg for
oss, så vi hadde noe vi kunne melde oss på også. Det er outfit konkurransen på Desu, og det er liksom den ene tingen vi kan være
med på.

Håper også på flere viffter i lokalet. Mange folk skaper masse varme, og på coscon fant jeg to små viffter. Vil gjerne ha et helt rom dedikert til de
med kostymer som gjerne vil slappe av og kanskje ta av deler av kostymet uten at de uten kostymer ser det.

Vil også ha lett tillgang til SUGERØR der hvor det er vann. Det hadde vært veldig fint :)

Som en av de som fursuiter, håper jeg det skal bli lettere og bedre å faktisk fursuite på norske con. Det begynner bli mange av oss after all.

DracoAries
3rd October 2011, 12:05
Jeg hadde det kjempegøy på CosCon!
Møtte mange hyggelige folk der.

Pluss;
- Crewet var utrolig greie og hjelpfulle!
- Køene gikk mye fortere enn jeg hadde trodd
- Ingen armebånd for å komme inn; STORT pluss hos meg (armebånd kan "ødlegge" cosplay)

Minus;
- Som flere allerede har nevnt; Norges Beste Cosplayer-tittelen blir ganske bortkasta hvis ho andre vinner EuroCosplay (med mindre ho som ble NBC var under 18; da er det forståelig)
- Jeg ble veldig skuffa av at det ikke ble stilt noen spørsmål om hvordan vi hadde laget cosplayene våre under runde 1 eller runde 2 av konkurransen. Jeg trodde at siden dette var et con som fokuserte på cosplay ville det telle mer i konkurransen

Jaa, tror det var alt jeg hadde på hjertet.
Gleder meg allerede til neste år!

- D.A.

RonaldKnox
3rd October 2011, 13:05
Det var er ganske bra og vellyket con, det må jeg jo innrømme.

Men med tanke på at coscon er mindre enn Desu synnes jeg kansje at valg av loklae ble litt feil, det var litt vel stort.
Og synnes det var litt vel lite stands der.
Litt flere stands kunne sikkert også fylt noe av det tomrommet jeg synnes jeg la merke til på Kongress senteret.

DracoAries
3rd October 2011, 17:13

Men med tanke på at coscon er mindre enn Desu synnes jeg kansje at valg av loklae ble litt feil, det var litt vel stort.
Litt flere stands kunne sikkert også fylt noe av det tomrommet jeg synnes jeg la merke til på Kongress senteret.

Det virket kanskje som om det var litt tomt der, men husk at på et con er det mange MANGE folk, og det blir fort varmt og klamt i et lite lokale.
Også er CosCon mest rettet mot cosplay, så det er naturlig at mange vil komme i avanserte kostymer som lett kan bli ødelagte (jeg var en av dem); å ha et stort område å bevege seg på uten å være redde for å ødelegge deler av cosplay.

- D.A.

Erica
3rd October 2011, 19:28
Jeg synes conet var det beste jeg har vært på, mye fordi det ikke var så mange mennesker. Men det er én ting jeg er utrolig skuffet over, og dette har skjedd på alle cons jeg har vært på: COSPLAYDATEN.

Det heter da COSPLAY-date? Da skal man vel være i karakter? Og en karakter som faktisk eksisterer, ikke en egendesignet? Lille Rødhette-puljen var sykt bra, lo så jeg grein!

Ixteno
3rd October 2011, 20:29
Sier meg enig med de andre om Norges beste Cosplayer og London tur greiene.

Dette har vært mitt første Con noensinne og jeg storkoset meg!
Men JEG så ingen oversikt over hva som skjedde den kvelden, og det burde vært litt mer synlig. Jeg fikk høre av en venn at hun trodde de hang på en dør.
Kanskje ha på en måte... stooore plakater ved inngangen og litt andre steder eller små brosjyrer?

Men jeg gleder meg til neste Con jeg blir med på da jeg også skal Cosplaye! Watch out, you will get free bear hugs too!

Amaye
3rd October 2011, 21:48

Ifjor var CosCon et annet sted og det var utrulig lite!! Det er nok grunnen til at de flyttet det. Bedre med for mye plass enn for lite, hvertfall om man har stort cosplay~~

Lurer litt på hvorfor alle reagerer på dette med Norges beste cosplayer og Eurocosplay kvalikeren? jeg synes det er helt SUPERT at Silje skal representere Norge, hun er så himla flink!!! Om hun vinner betyr det bare at Norge RULER simpelthen på cosplay!!
Og som Norges beste cosplayer vinner vil jeg ikke si at tittelen vil bli bortkasta om hun vinner(Jeg sier ikke dette bare fordi jeg ble NBC selv, men bare at uansett hvilken person som hadde vunnet NBC). Det vil da bare bety at begge to er vinnere!!

jadb
3rd October 2011, 22:44
Amaye: Gratulerer så mye med tittelen! Det var velfortjent. Og ikke missforstå meg, jeg er stolt av silje som representant for oss. Hun var veldig flink. Skikkelig innlevelse og hadde jo sydd kjolen selv hun også. Jeg er glad for at du tar det som du tar det, men kanskje kan de gi bedre informasjon om det. Dvs. si detmuntlig på scenen også. Men at de har skrevet det på nettet et sted viser jo at det var nøye gjennomtenkt så beklager for min kritikk lenger oppe i denne tråden.

DracoAries: Jeg er enig med deg i at det hadde vært fint om de spurte alle deltagerne om fremgangsmåten. Det hadde vært spennende å høre hvordan du laget kostymet ditt :) Nå sa de jo at dere kunne snakke om kostymene, men jeg skjønner at det er vanskelig å tørre å snakke for mye om seg selv når ikke alle deltagerne gjør det.

Ang for stort lokale, jeg syntes ikke det var for stort. Det er viktig med god plass. :)

Felisaur
3rd October 2011, 23:29
Lokalet var langt i fra for stort. Mye plass er bra, for da kan man faktisk bevege seg.
Men det var en ting til jeg tenkte på, og det var at det kanskje kunne være mulig å vise klokkeslettet
på disse tv-ene som er over alt, og ha programmet på dem? Visste aldri var klokka var x)

chrix
4th October 2011, 12:56
Lokalet var langt i fra for stort. Mye plass er bra, for da kan man faktisk bevege seg.
Men det var en ting til jeg tenkte på, og det var at det kanskje kunne være mulig å vise klokkeslettet
på disse tv-ene som er over alt, og ha programmet på dem? Visste aldri var klokka var x)

Enig, hadde heller ikke helt oversikt over klokka (og ville jo ikke gå glipp av noe). Og som noen tidligere har nevnt, hvis det blir forsinkelser i programmet så kan det postes på skjermene også.

Bare en liten ting til slutt, jeg synes kanskje 30 min fra dørene åpner til første skal på scenen var litt kort, spesielt for meg som måtte sette sammen mye av kostymet on location :)