PDA

View Full Version : Playstation Final Fantasy X gjør comeback i HD

RobChain
24th September 2011, 02:29
Artikkel: http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/3950/Final-Fantasy-X-gjr-comeback-i-HD

Dette e nesten borderline creepy, i de siste par dagene har eg har blitt invadert av FFX-lus og har fått syyyykt lyst å spille det igjen, men så viser det seg at eg har latt PS2'en bli igjen i Bergen, (snufs) også bare tilfeldigvis snubler eg over denne artikkelen. My prayers have been heard! *intense bånnfalling*

Ka synst folk om denne nyheten? : D
E det noen andre enn meg som gleder seg som et barn? :'D

Gorerotten
24th September 2011, 13:04
For all del, Bedre oppløsning på karakterene og bedre texturer + muligens shadere og full HD er aldri å forakte. Synd at stemmene/skuespillet vil forbli crappy tho.

Men det er nå en Remake eller makeover av FFVII, VIII og IX jeg helst vi ha tho. :/

RobChain
24th September 2011, 14:13
FF7 står aller øverst på ønskelisten min ;)

Men... Eg liker de engelske stemmene D: (og når eg tenker på det så aner eg isje ka de japanske stemmene høres ut som, har egentlig bare forhold til de internasjonale :/ )

Amaye
24th September 2011, 18:46
Aah.. Det er i slike tilfeller jeg virkelig skulle ønske jeg hadde PS3.. Mon tro om det noensinne vil komme ut til XBOX : D

Gorerotten
25th September 2011, 02:48
Aah.. Det er i slike tilfeller jeg virkelig skulle ønske jeg hadde PS3.. Mon tro om det noensinne vil komme ut til XBOX : D

Tviler men det kommer til PsP Vita og da. Og det koster jo ikke så masse for en Ps3 for dagene. Blir sikkert lik pris på Ps3 og Vita når den kommer til neste år.

FF7 står aller øverst på ønskelisten min ;)

Men... Eg liker de engelske stemmene D: (og når eg tenker på det så aner eg isje ka de japanske stemmene høres ut som, har egentlig bare forhold til de internasjonale :/ )

Det eneste FF spillet jeg finner som har et ok skuespill og voicecast er FFXII, eller så grenser resten til søppel hvor XIII er den verste av de. Overdrevent steriotypiske stemmer + masete unger er noe jeg klarer meg godt uten. Gikk det ant å velge språk på XII og XIII eller det bare jeg som husker feil?

Kan vel legge til at de fleste Square spill har flaut dårlig voiceover og med det mener jeg den engelske utgaven. Starocean - Last Hope feks er kriminelt dårlig.

EDIT, leste litt om FFX comebacken og det ser til at det blir mere en Remake en standard makeover da de skal bruke Square Enix's Crystal Tools engine (FFXIII)

Sensei
25th September 2011, 12:18
Yeah, enig i at 12 har den best stemmegivningen. Har ikke noe imot 10'ern sin dog, litt svake hovedkarakterer, men Auron er flott. :3 13 har jeg ignorert.

Synes det er flott med en remake av 10'ern. Liker veldig mye i det spillet veldig godt. Synes blant annet kamp- og summon-systemet er av det bedre i serien. Man kan jo håpe at de henter inn igjen stemmegiverne for å spille inn i hvertfall noe av dialogene på nytt også.

Spidey
26th September 2011, 18:45
Spillet er ikke det samme uten de originale stemmene! Stemmen til Tidus som forteller kan aldri erstattes!

Sensei
26th September 2011, 20:17
Spillet er ikke det samme uten de originale stemmene! Stemmen til Tidus som forteller kan aldri erstattes!
Sa ikke at de skulle bytta folka. "hente inn igjen" ;) (han kan godt spille inn stemmen litt mindre crap da, om han gjør det på nytt)

RobChain
27th September 2011, 05:17

Enig, Tidus sin (av og til) barnslige og kleime stemme kan ikke byttes ut i fra mitt hjerte, han er en del av hele opplevelsen. :P

Fozhar
27th September 2011, 08:13
Dette blir bra. "Gleder" meg til å fange alle monstre og makse alle stats på nytt, samt skaffe alle trophys :x

Håper det blir gitt ut i fysisk form og ikke som et nedlastbart spill slik at de kan få plass til JP stemmer.

Star Ocean: The last hope ventet jeg på PS3 release kun for JP stemmer, og det var vel verdt. Kan ikke si jeg har mislikt stemmene spesielt i noen av FF spillene, men har generelt bedre erfaring med originalspråk der det er tilgjengelig.

RobChain
27th September 2011, 22:58
http://i297.photobucket.com/albums/mm237/Cha1nL/Tidus_Haterscopy.jpg