PDA

View Full Version : Nyheter Høstsesongen 2011

kakashi-san
23rd August 2011, 12:17
Chart for høstsesongen har kommet :)

http://chartfag.files.wordpress.com/2011/08/fall-11-chart-1.jpg
Jeg personlig var litt skeptisk med en gang, da jeg så serier som Hunter X Hunter (remake), Shinryaku!? Ika Musume, Working'!! og Sekai-Ichi Hatsukoi. Men det viser seg at det faktisk er sant. Ika Musume og Working får en andre sesong :) OG det er faktisk "bare" et år siden Ika Musume gikk på tv i Japan..

Jeg personlig skal se:
Working'!!
Shinryaku!? Ika Musume
Maken-Ki!
Mashiro-Iro Symphony
Shakugan no Shana 3
C3 CubeXCurseXCurious

Godt mulig jeg skal se Carnival Phantasm, spørs hvor godt jeg liker sesong 1.

Selvfølgelig skal man også se neste episode av Higurashi Kira.

Sensei
23rd August 2011, 12:28
Kommer til å sjekke ut:
- Shinryaku!? Ika Musume (Fordi yay første sesongen var morsom)
- Un-go (Bones)
- Kimi to Boku. (Virker som en koselig slice of life)
- Last Exile: Ginyoku no Fam (weee, mer last exile!)
- Bakuman 2 (fortsettelse på Bakuman)
- Tamayura ~hitose~ (Blir kanskje koselig)

Kan hende jeg titter på noen andre, litt avhengig av hva Heika skal se, og det kan godt hende jeg dropper noen av de nevnte om jeg ikke liker dem.

Kommer også til å se hvertfall følgende OVAer/Specials
- Kimi ni Todoke
- Hourou Musuko

Fozhar
23rd August 2011, 21:06
Ser ut som det blir en travel høst. Må sjonglere animeen mellom GoW 3, Dark Souls og diverse andre spill som er på vei ._.

Skal definitivt se:

MSG Age (Litt skeptisk til denne...)
Fate/Zero
Last Exile: Ginyoku no Fam
Mirai Nikki (Mangaen var ivertfall interresant)
Shakugan no Shana III
Kimi to Boku

Andre vurderes fortløpende :)

Skal også prøve å få tid til å se de eldre MSG seriene

Charbutsu
23rd August 2011, 21:14
Rangert etter forventninger:
1. Guilty Crown (Production I.G, epicness, noitaminA, epicness, Araki Tetsuro (Death Note-regissør), epicness, supercell, epicness. Nevnte jeg 'epicness'? HYYYYYPPPPPPE--)

2. Persona 4 (ARRGH HVORFOR HAR JEG IKKE KJØPT SPILLET ENDA, JEG HAR TENKT PÅ DET SÅ LENGEEEE. OPen er superavhengighetsskapende, looper den som fudge atm. http://www.youtube.com/watch?v=v3v-QP6MCAA <-- PV med OP. Se den!)

3. Last Exile: Ginyoku no Fam (Originalserien er visst bra, og man trenger visst ikke å ha sett den på forhånd for å kunne se denne. Og whoa, Maaya Sakamoto x school food punishment for OPen. Sign me in.)

4. UN-GO (Bones, noitaminA. Hvis det viser seg å være _enda_ en av de loli tantei x average mannlig sidekick som har vært så stor trend i år, dropper jeg på stedet, though.)

5. Hunter x Hunter (2011) (1999-versjonen er visst bra. Ser kanskje begge versjonene hvis jeg gidder. Madhouse Studios.)

6. Chihayafuru (Mangaen er visst bra. Madhouse.)

7. Mirai Nikki (TV) (Har lest ferdig mangaen, en av mine favoritter. Though, er litt sikker på at dette ikke kommer til å nå helt til nivået mangaen lå på. asread gjorde OVAen også, og den var litt småpatetisk. Og Yunos stemme er noe av det mest øredrepende jeg noen sinne har hørt. Fysj. Minenes stemme er pro, though.)

8. Boku wa Tomodachi ga Sukunai (Ser ut som nok en generic moeblob-bæsj. Det er regissøren bak SoraOto, though, så er ikke umulig at den ikke blir helt forferdelig. Kommer nok til å vente et par uker etter første episode for å bestemme meg om jeg skal starte på den eller ikke.)

De to første på lista er vel egentlig de eneste jeg har _veldig_ høye forventninger til.

Resten ser enten uinteressant ut (imo), ser ut som dritt eller er sequels til ting jeg enten ikke har sett eller ikke har sett ferdig. (hei, Working og Bakuman.) Skuff å ikke se noe Brain's Base denne sesongen, men egentlig ingen stor overraskelse, med tanke på at de hadde tre serier til våren, derav én som fortsatt airer til høsten. Hm, andre SHAFT-løse sesongen på rad.

Gorerotten
23rd August 2011, 21:15
Fate/Zero må man nesten få med seg... ellers så plukker jeg som vanlig ut Serier på grunnlag av content som feks maids/ecchi/Sci-fi/Mech

Uibeke
23rd August 2011, 22:38
Jeg skal se:
- Kimi to Boku. Slice of Life, unf. Favorittsjanger.
- Sekai-ichi Hatsukoi. BL, Studio Deen.
- Tamayura ~hitotose~. Virker interessant.
- Higurashi no Naku Koro ni Kira. Akkurat nå så skal jeg kun se den fordi det er Higurashi. Den første OVAen til Kira var sinnsykt skuffende, håper at den neste drar hele Kira opp et par hakk.

Vegard Aune
24th August 2011, 20:40
Squid Girl sesong 2 - Ja, den første sesongen var jo svært så underholdende, så denne må jeg nesten få med meg.
Bakuman sesong 2 - Samme her, skjønt jeg håper de gjør noe med det vanvittig langsomme tempoet historien beveget seg framover i. Jeg mener, mangaen har jo over 150 kapitler nå, og sesong 1 dekket bare 35 eller så. Jeg tror ikke akkurat det ville vært noe stort problem om de setter opp farten litt.
The World God Only Knows OVA - Wheee, mer TWGOK! ...Som antageligvis også blir det siste de noengang lager av animeen, ettersom jeg fikk inntrykket av at den ikke solgte særlig bra, men allikevel...
Higurashi Kira episode 2 - Urgh. Episode 1 var noe av det verste søppelet jeg har sett, og en fornærmelse mot omtrent alt som gjorde TV-serien bra. Kommer ikke til å se denne ved mindre tilbakemeldingen fra resten av fansen er positiv--- Har ikke noe særlig håp ut ifra promosjonsmaterialet så langt, da.

Sensei
21st October 2011, 08:59
ÅherregudsåkjedeligKimotobokuvarzzzzzzzzzzzzzzzzzz zz. Største skuffelsen på lenge.

Jeg har kommet litt sent i gang med sesongen, men av det jeg har sett så langt er det stort sett ganske allright. De geso.

Lena C
21st October 2011, 09:19
Endte opp med å se

-Bakuman II
-Chihayafuru
-HunterXHunter
-Mirai Nikki
-Persona 4
-Phi Brain:Kami no Puzzle

Så langt er det egentlig ingen store skuffelser :D

Heika-sama
21st October 2011, 12:05
Er så langt litt skuffet over høstsesongen. Jeg trodde det var sånn at alt det bra var om høsten og våren, mens det var litt mindre bra sommersesongen og vintersesongen, men denne gangen synes jeg det var mye bra i sommersesongen og ikke så mye bra for høsten.

Har så langt sett:

Tamayura: Hitotose episode 1-2
Helt ok slice of life, men synes den var litt kjedelig og skilte seg lite ut i mengden.

Kimi to Boku episode 1
Droppet. Alt fra story til voice-acting var livløst og uengasjerende. Oteckeh sier at mangaen er mye bedre, så jeg leser nok heller den.

Last Exile: Ginyoku no Fam episode 1
Virker ålreit nok. Litt tidlig å si for en sånn serie, men tror faktisk kanskje jeg vil like denne litt bedre enn den første serien (som jeg syntes var helt ok).

Maken-Ki! episode 1
Droppet. iesnes ville sjekke den ut, og den var like standard og klisjéfylt som forventet av en puppeserie.

Shinryaku!? Ika Musume episode 1-3
Ika musume fortsetter i samme stil. Helt ok komedie.

Så langt virker det som Bakuman II (ikke begynt på enda, men regner med den fortsetter i samme stil som Bakuman) og Mawaru Penguindrum (som begynte i sommersesongen) er de seriene jeg kommer til å kose meg mest med denne sesongen.

Ellers har jeg ikke enda begynt på:
Guilty Crown
UN-GO
Persona 4
Mirai Nikki

Håper noen av disse er litt mer engasjerende enn det de andre har vist seg å være (så langt).

kakashi-san
21st October 2011, 17:47
Så klart så ender man alltid på med å se et par serier til.. Jeg kan tilføye Boku wa/ha Tomodachi ga Sukunai, UN-GO, Chibi Devi!, Busou Shinki: Moon Angel og Kyuoukai Senjou no Horizon. Vel, vet ikke om jeg kommer til å fortsette å se Busou Shinki, men Chivi Devi! er søøøt!

Red
22nd October 2011, 16:30
Har begynt på UN-Go, og så langt så bra. Jeg er interessert i å se hva som skjer videre.

Ellers så har jeg tenkt å kanskje se på nye HunterxHunter og Lupin III, men er ikke sikker enda.

Kurodai
22nd October 2011, 19:47
Har alltid lurt på kvar folk finner slike "chart" over dei forskjellige sesongane? Å korleis kan ein vite at dette er alle seriane som dukkar opp i denne perioden?

Sjølv er eg så langsom med å sjå seriar, at det ikkjer er sannsynleg at eg vil sjå desse seriane før om eit par år... om eg er rask.:)

Sober
22nd October 2011, 20:30
Helt klart en av de svakeste sesongene noensinne i nyere tider. Mirai Nikki og UN-GO er de eneste jeg kommer til å følge videre med på.

kakashi-san
23rd October 2011, 01:48
Kurodai De fleste produsenter forteller deg i goood tid (som oftest) når en serie kommer ut. Husker ikke helt hvem, men var en serie som gikk i våres eller sommer, som ble annonsert i fjor på samme tid. Charts kan finnes på blant annet chartfag.wordpress.com (jeg sjekker den ca 1 mnds tid før hver sesong)

Dessuten blir charts hele tiden oppdatert, så du kan stole ganske godt på de. Vel, jeg anbefaler deg å bruke chartfag, da disse er korrekte hver sesong. (Jeg la ut en troll sist høstsesong :3)

Kurodai
23rd October 2011, 09:32
Takk for forklaring og link. No skal det ikkje vere noko problem å holde seg oppdatert på denne fronten i framtida.

Ellers synst eg dette må vere eit av dei betre utgangspunkta for ein tråd på eit slikt forum.^^

Charbutsu
23rd October 2011, 19:27
Wow. Jeg liker én serie. Ikke fler.

Mirai Nikki - 1 episode
Les mangaen. asread skulle aldri ha rørt denne serien.

Kyoukai Senjou no Horizon - 1 episode
wtfdidijustwatch

UN-GO - 2 episoder
Fantastisk studio, utrolig OP og ED. Historien er dritt. Regissøren klarer bare ikke å lage mysterieserier virker det som, for serien bare fungerer ikke som en god en.

Boku wa Tomodachi ga Sukunai - 1 episode
Okay, jeg må se mer for å kommentere noe. Første episoden var ihvertfall ikke like dritt som episode 0.

Persona 4 - 1 episode
Har en følelse av at spillet er mye bedre, og overgangene mellom scener er bare patetiske (bortsett fra kalenderovergangene). Jeg hater alle karakterene bortsett fra Kuma. Kommer til å se serien videre bare for han (og Kappei Yamaguchi, som gjør en fantastisk jobb med å gi Kuma stemmen sin).

Ben-to - 3 episoder
Helt grei til å drepe tid med, men ellers er det ingenting spesielt bortsett fra Hiro Shimono. EDIT ETTER EPISODE 3: Okay, da. Den er litt morsom.

Chihayafuru - 3 episoder
Jeg er imponert. Ikke verst. Ikke i det hele tatt.

Jeg skal også se Guilty Crown, og muligens Hunter x Hunter (2011). Ser ikke Last Exile fordi jeg plutselig ikke fikk lyst lenger, og jeg tror jeg heller vil se den første serien før Fam.