PDA

View Full Version : Anime Vårsesong 2011 (KAIJI 2!!!)

Tyblazitar
4th March 2011, 14:47
Da er vi i mars, og det begynner å nærme seg april, og dermed en ny vårsesong av anime. Jeg må si denne sesongen ser helt fantastisk ut! Sjekk selv her:

http://www.dwimg.com/files/36570070698460656296_thumb.jpg (http://www.dwimg.com/files/36570070698460656296.jpg)

Så, hvilke serier skal folk her se? Og hva synes dere om sesongen generelt?

For min del ser det ut til å bli en travel sesong.

Skal se:

Kaiji 2: JA! Endelig en ny sesong av favorittserien min. Zawa zawa sier bare jeg.

Nichijou: KyoAni kommer med noe som ser ut som en artig slice of life. Har troen på denne.

C: Kenji Nakamura i regissørstolen med noe som ser svært spennende ut.

Deadman Wonderland: Jeg vet ingenting om denne serien, men jeg vet at mangaen er populær og at jeg liker tegningene. Skal gi den en sjanse i alle fall.

Denpa Onna to Seishun Otoko: Shinbou.

Yondemasu yo, Azazel-san: Så den OVA-en som kom ut, og synes den var ganske artig. Min type gag-anime.

Showa Monogatari: Vet ikke om jeg kommer til å like den, men den virker original nok til at jeg i alle fall må sjekke den ut.

Ao no Exorcist: Lenge siden jeg har sett en sånn shounen-serie, og så har den Kana Hanazawa og fin regissør.

Toriko: Denne ser bare awesome ut.

Maria Holic Alive: Maria Holic var egentlig ganske fin.

Fireball Charming: Ny sesong Fireball! 8D

Ano Hana: Er glad i A-1 sine nye ting, og den virker ganske decent + noitaminA.

Lotte no Omocha: En 10 år gammel jente som må drikke sperm for å holde seg ung? Hvis ikke dette blir en slager, vet ikke jeg.

Hen Zemi: Likte den første OVA-en, så må nesten se TV-versjonen.

30-sai no Hoken Taiiku: Fnis.

Tono to Issho 2: Tono to Issho er fint.

Spelunker-sensei: Vet ikke helt hva jeg skal tro om denne, men jeg er alltid med på en gag-anime.

Norageki: Sunrise-OVA, ser bra ut.

Nana to Kaoru: Ser ut som en interessant ecchi-OVA.

Skal kanskje se:

Stein's;Gate: Likte ikke ChäoS;HEAd, men kanskje jeg gir dem en ny sjanse. Virker litt kul.

Hyouge Mono: Virker artig og interessant, men kan muligens bli kjedelig. Tenker jeg venter og ser hva andre sier.

Tiger & Bunny: Sunrise, og ser originalt ut, men ikke nødvendigvis bra. Må se det litt an.

Moshidora: I.G. og virker litt interessant, men vet ikke helt.

Sensei
4th March 2011, 14:58
Ser ut som om det er mye lovende den kommende sesongen.

Skal definitivt sjekke ut:
- Everyday Life/Nichijou
- Denpa Onna to Seishun Otoko
- Yondemasu yo, Azazel-san
- Ano Hana
- Kaiji S2
- Maria Holic Alive

Muligens:
- Ting Tyblazitar starter på. (Ja, jeg er for lat til å velge selv, fortsetter på det jeg liker)
- Ting Heika-sama starter på. (Ditto)

maruti
4th March 2011, 15:03
Kaiji 2.

Kaiji 2.

Jeg sier ikke mer.

Heika-sama
4th March 2011, 15:07
SKAL SE:

Everyday Life/Nichijou
Ser ut som koselig slice of life.

C: The Money of Soul and Possibility Control
Fabulous navn og samme regissør som Kuuchuu Buranko og Mononoke!

Denpa Onna to Seishun Otoko
Shaft og Shinbo, så er nok bra produsert i det minste.

Yondemasu yo, Azazel-san
Har sett OVA-en og den var morsom.

Ano Hana
Sure.

Kaiji season 2
KAIJI!!

Maria Holic Alive
Maria Holic. <3

Lotte's Toy/Lotte no Omocha
Må nesten se denne etter beskrivelsen.

Tono to Issho Season 2
OVA-en var fin. Skal se første sesong også!

Spelunker Sensei
Gag-manga som ser interessant ut.

SKAL KANSKJE SE:

Deadman Wonderland
Ser ut som den kanskje kan være interessant.

Tea for Universe, Tea for Life/Hyouge Mono
Te! : D Men ser ut som den kanskje kan være litt kjedelig, om den bare er seriøs er jeg ikke så interessert.

Showa Story
Laget for eldre folk? Skal nok se denne med mindre den virker dårlig.

Blue Exorcist/Ao no Exorcist
Kanskje det.

Toriko
Kan fort hende jeg slenger meg på når Tyblazitar ser denne.

Tiger & Bunny
Kanskje.

The World God Only Knows 2/Kami Nomi zo Shiru Sekai
Har sett første sesong, og den var helt grei. Men den blir ikke prioritert.

Hanasaku Iroha
Veldig vag beskrivelse, aner ikke om det er noe å se eller ikke.

Fireball Charming
Om jeg får summet meg til å se første sesong.

A Channel
Kanskje fin slice of life? Vanskelig å si enda.

Abnormal Physiology Seminar/Hen Zemi
Kanskje.

30-sai no Hoken Taiiku
Romanse og sex-guidebook for 30 år gamle menn? Må jo nesten sjekke ut det. : D

Sgt. Hamster
4th March 2011, 17:21
Skal se uten tvil: Gintama' mer er det vel ikke...

VampireUchiha
4th March 2011, 19:02
skal se: Gintama
High School of the Dead
Sengoku Otome
skal kanskje se: Steins; Gate
Blue Exorcist

Lena C
4th March 2011, 19:58
Definitivt:

Gintama' (!)
Kaiji 2 (!)

Disse visste jeg om på forhånd, pluss en håndfull andre jeg kommer til å sjekke ut. Disse er:

Ao no Exorcist
Deadman Wonderland
Nichijou
...Og...Yu-Gi-Oh Zexal, fordi jeg var en stor tilhenger av den (aller) første serien. Den originale YGO-mangaen før kortspillet ble introdusert var mitt første møte med manga, derfor har jeg alltid holdt med den :P
Regner ikke med at den imponerer, though.

Fozhar
4th March 2011, 21:51
Ser ut som vår bringer med seg mer enn bare lysere tider, varme og ferie også denne gangen.

Kommer nok definitivt til å se:

Nichijou/Everyday life
Ano Hana
Maria Holic Alive

Ellers kommer jeg nok til å sjekke ut de fleste andre også, uten å se noen som peker seg spesielt ut

Vegard Aune
4th March 2011, 22:04
The World God Only Knows 2. Digger mangaen, digget sesong 1, så denne er en selvfølge.
Nichijou. Har ennå ikke blitt skuffet av en eneste KyoAni-serie, (eller, okay, Munto var litt sugen...) så denne skal selvfølgelig sees. Men seriøst, hvor blir det av Little Busters og Planetarian, KyoAni?!

Pauekn
5th March 2011, 17:28
Nå har jeg faktisk ikke sett anime siden forrige vårsesong, men jeg skal så absolutt ta en titt på Steins;Gate.

Jeg lurer også litt på å sjekke ut Sket Dance og Moshidora.

kakashi-san
6th March 2011, 12:11
Mye bra i år. Har venta i grunn lenge på Hidan no Aria.

Hva jeg skal se:
-Hidan no Aria (Aria the Scarlet Ammo)
-Kampfer S2
-Under the Innocent Sky
-A Bridge to the Starry Sky
-Lotte no Omocha
-A Channel

Skal kanskje se Maria Holic, men vet ikke om jeg gidder, da jeg ikke har sett sesong 1 enda.

Folian
7th March 2011, 17:41
de jeg skal se er verfall
Gintama
Appleseed XIII

muligens jeg ser på
Deadman Wonderland (det lille jeg leste om den virket Interessant)
Ao no exorcist
X-men

men fortsatt ikke noe nytt om den jeg venter mest på... den nye Berserk Film+serien som kommer, som skal gå opp til vol. 35

SoulCandy
7th March 2011, 18:10
Skal sjå:
World's First Love
Deadman Wonderland - likte mangaen. Vaffal første del :C
Gintama
Maria Holic
The World God Only Knows
Happy Kappy <3
Kaiji

Kanskje:
Sket Dance - virker interessant
Hanasaku Iroha - ikkje like interessant, men eg er nysgjerrig

UchihaAlita
7th March 2011, 21:56
Sekai-ichi Hatsukoi!!!!!! Jeg har venta leeeenge på at den skal komme som anime!!! endelig mer bra yaoi <3<3<3 Og best av alt, det er i "Junjou romantica verdenen"! Uke-fyren jobba i firmaet til Usagi-san. (tilfelle noen ikke visste det x3)

Charbutsu
3rd April 2011, 19:27
Hva jeg skal se og ikke se denne våren:
http://lftexitsign.files.wordpress.com/2011/04/spring-2011-charbutsu.png (http://lftexitsign.files.wordpress.com/2011/04/spring-2011-charbutsu.png)
Trykk på bildet for å forstørre.

Den andre teaseren til C slaktet alt av hype og forhåpninger jeg hadde til den. Vil uansett se den for school food punishment, tho.

Forøvrig mislikte jeg ChäoS;HEAd, men teaseren til Steins;Gate ser awesome ut, så tar en titt på den.

loor
5th April 2011, 01:28
Ser ut til å bli en veldig bra sesong! Kommer selvsagt til å følge med på Gintama og Kaiji, første episode av Gintama var kjempemorsom. Har lest litt av mangaen til både Ao no Exorcist og Hidan no Aria før, begge seriene virket ganske bra. Men kommer nok til å sjekke ut mesteparten, ihvertfall de aller første episodene.

Gintama all the way :p hehe. Så den nye ep nå, og lo meg nesten ihjel ^^ holder lik standar

Inzzy
5th April 2011, 12:11
Steins;Gate - Holly Smoke den anime'en er overalt (sånt den ska være men damn), første episode var litt vanskelig å følge med på men ska se om de neste episodene gir litt mer mening.
Tiger & Bunny - Dette er den første anime series som jeg har sett som er FULL av reklame, og da mener jeg ikke reklame-pause. UStream, Pepsi, Bandai, ect ect kan bli sett overalt har. Men grunnet all reklamer så har jeg en følelse at jeg ikke kommer til å se denne serien lenger, litt synd siden handlingen var OK.

Tyblazitar
27th April 2011, 01:08
Da er sesongen kommet seg godt i gang, hva har folk begynt på så langt, og hva synes dere om det?

Selv synes jeg det er en helt grei sesong alt i alt. Har begynt på mye, og det er egentlig lite som er veldig bra, men også lite som skiller seg ut negativt.

Så langt har jeg sett:

A-Channel (3 episoder)
En av de svakere seriene denne sesongen. Jeg liker vanligvis denne typen serier, men den treffer ikke helt, og er verken morsom eller søt nok til å slå helt an. Får se hvor lenge jeg gidder å fortsette.

Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai (2 episoder)
Ano Hana ser fantastisk ut. Triste serier er elsk, og den er pen i tillegg. Ser ut til å havne på topp-3 denne sesongen.

Ao no Exorcist (2 episoder)
Virker som en helt grei, bra utført shounen-serie, men enda litt tidlig å si for mye om den.

Astarotte no Omocha! (3 episoder)
Ikke så ecchi eller morsom som jeg hadde forventet, og ikke veldig original, men jeg vil ikke kalle den dårlig heller. Helt grei underholdning.

C (2 episoder)
Mye stygg 3D som irriterer meg, og generelt lever den ikke helt opp til forventningene til regissøren, men jeg håper fortsatt at den vil ta seg opp etter hvert.

Deadman Wonderland (2 episoder)
Interessant konsept og setting, men jeg mistenker at det vil bli fort gammelt hvis de ikke legger til nye ting etter hvert. Er litt nysgjerrig på hva som vil skje videre her.

Denpa Onna to Seishun Otoko (2 episoder)
SHAFT/Shinbou skuffer sjelden, og selv om dette ikke er noen ny Zetsubou Sensei eller Madoka virker den ganske artig, og etter andre episode begynner den å bli interessant.

Fireball Charming (2 episoder)
Fireball er fortsatt fantastisk. <3

Hanasaku Iroha (3 episoder)
Vet mange liker denne serien, men jeg klarer ikke helt å sympatisere med karakterene, og føler ofte de ikke er troverdige. Den ser fin ut og sånt, så jeg kommer nok til å fortsette, men den irriterer meg til tider.

Hen Zemi (3 episoder)
Hen Zemi er en herlig greie. Liker hvordan de drar det perverse så sinnsykt langt uten å bli så visuelle. Humoren og karakterene funker ganske bra.

Hidan no Aria (2 episoder)
Kugimiya-tsundere nummer to denne sesongen, men ganske annerledes på de fleste måter. Virker helt grei, men ikke noe spesielt.

Hyouge Mono (2 episoder)
Jeg elsker fremstillingen av Oda Nobunaga, og seriens humor treffer sånn passe bra, men spørs om jeg gidder å henge med i 39 episoder.

Kaiji 2 (3 episoder, 2 ganger hver)
Kaiji er Kaiji og jeg storkoser meg. Tachiki Fumihiko gjør fortsatt serien enda mer episk.

Maria Holic Alive (2 episoder)
Fortsetter stort sett som før, men jeg inbiller meg at de er enda litt latere med animasjonen denne gangen? Begynner også å bli litt smålei av hele greia, føler egentlig ikke at denne trengte enda en sesong.

Moshidora (1 episode)
Meh, kjedelig så langt. Men hei, den er bare 10 episoder lang og har Kana Hanazawa, så kanskje jeg ser den ferdig.

Nichijou (4 episoder)
Helt fantastisk! Absolutt nest beste serie denne sesongen, utrolig bra humor og KyoAni sparer ikke på animasjonen. Også bra karaktergalleri, som denne typen serier trenger.

Shouwa Monogatari (1 episode)
Tja, første episode var ikke sånn aller verst, men jeg føler ikke at serien går noen vei. Hvis den bare skal være sånn slice of life-aktig, tror jeg nok jeg går fort lei, da den ikke hadde noen spesielt appellerende sider.

Steins;Gate (3 episoder)
Jeg elsker serien så langt, men prøver å være forsiktig med å forvente noe av den etter å ha blitt skuffet av ChäoS;HEAd. Kana Hanazawa, artig karaktergalleri og foreløpig interessant plott med masse tidsreisemysteriumgreier.

Tiger & Bunny (4 episoder)
Jeg elsker hvordan en serie som hovedsaklig får oppmerksomhet for å ha masse reklame i seg åpenbart har anti-kommersialistisk moral og kritiserer sponsorers innflytelse. :D Jeg er ikke plaget av reklamen i det hele tatt selv, og synes det er en helt grei serie. Gleder meg til å få vite mer om flere av karakterene og se hvordan dramaet utvikler seg etter hvert, men i mellomtiden er det bra underholdning.

Toriko (1 episode, droppet)
Neh, ikke min type anime. Jeg gikk lei av hele greia etter noen minutter, så droppet den like godt.

Yondemasu yo, Azazel-san (3 episoder)
Synes denne blir bedre og bedre jo flere karakterer de introduserer, elsker denne typen sprø gag-anime, så gleder meg til å se videre.

Av OVA-er har jeg sett første episode av Nana to Kaoru, som jeg egentlig ikke føler man kan dømme så mye fra.

30-sai Hoken Taiiku venter jeg med å se til DVD-ene kommer grunnet alt for mye sensur.