PDA

View Full Version : TV-serier hjelp... igjen :)

Lolachan
26th January 2011, 09:53
la meg se... Denne gangen er en tegneserie. ikke sikker på hva slags opprinnelse. jeg husker at det ligner litt på simbad. bare at her er noen annerledes figurer. hoverpersonen skal samle forskjellige steiner, som jeg vil tro skal redde verden(ikke sikker på hvorfor han samlet på de) til hjelp har han en ape med nebb som har vinger. denne skapningen tilhørte en pirat før, men så rømte "apekatten", pga dårlig behadling. også husker jeg hovedpersonen får den andre steinen fra dronningen av disse "apekattene"... mer husker jeg ikke, noen som skjønner hvem serie jeg snakker om? O_O

Lolachan
28th January 2011, 09:20
mer info, som jeg husker på nuh, det er tretten stiener de skal samle på og slemmingen er en humonoid...serien er ca fra 1990-91 ca... litt gammel er den =) ganske sikker på at den er amerikansk.
Jeg husker ikke helt hvorfor steinene skal samles på, men det var noe med å kontrolere et elelr annet... og jeg tror det var en dame der som kunne kontrolere naturen litt... var det til mere hjelp?

Kurodai
28th January 2011, 13:32
Ha! Fant den.:D

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pirates_of_Dark_Water

Lolachan
28th January 2011, 14:43
ooooh, tusen takk :Dfinne frem popcorn og kose seg med den :D

Kurodai
28th January 2011, 15:42
Bare hyggeleg. Glad det var den du lette etter.

retrolord
28th January 2011, 17:28
prøvde ¨å se den serien igjenn men ble litt for childish for meg.

Lolachan
28th January 2011, 20:12
hahaha, jeg så den litt på russisk i dag, det var bare dumt, men så fort jeg skiftet over til engelsk, var det mye bedre :D veldig åpenbar serie av seg, men jeg har bare sett 6 første episodene før XD, vekker mange gode minner =)

retrolord
31st January 2011, 17:14
gjorde for meg også, mmange gode minner. Men dumt at serien aldri ble fullført.
Tror hadde vært veldig kult om de kunne lage en Tv serie . han skal vel finne 20 eller 30 deler. husker ikke helt .
Men de er jo 2 sesonger og kunne jo få mye bra historie og plot dreven action.

Lolachan
31st January 2011, 17:23
det er totalt bare 21 episoder. det er 13 steiner de skal samle, etter siste episoden har de bare 5 igjen.
ville ha vært skikkelig kult å se den ferdig... lurer på hva som stoppet dem :/

retrolord
7th February 2011, 20:37
åhh jøss 13- mente det var mer men men.

Haruhi
11th August 2011, 14:30
woah (http://www.brevgull.no/status). blast from the past! :D

ywea
13th August 2011, 23:55
En av mine absolutt yndlings serier. Jeg blir aldri lei uansett hvor gammel jeg blir :D

Haruhi
18th August 2011, 12:56
jeg sendte link til storesøstern min og hun bare "woah, jeg er 8 år igjen" XD

kittypetro
21st August 2011, 18:54
Fine Pirates of Dark water, synd de aldri fullførte serien