PDA

View Full Version : Filmer Beste zombie filmen(e) du har sett!

Hmm
31st October 2010, 20:34
Siden vi har fått denne flotte kategorien på Desu, så tenkte jeg at det var en fin ting å få æren av å lage den første posten :D

I denne tråden er det lett å se hva som er temaet og jeg starter like godt ved å nevne den beste jeg har sett, eller i alle fall en av de desidert beste:

28 weeks later! denne er så fyllt av zombier, sikkelig nerve pirrende til tider!

p33r
31st October 2010, 20:40
Død snø!

Det eneste av norsk film jeg har sett som er verdt noe, bruken av musikk er fantastisk. De har en veldig god opening med Dovregubbens hall. Hvis du ikke har sett denne bør du se den nå!

tanketom
31st October 2010, 21:54
Sidan p33r allereie har sagt Død Snø, får eg vel nevne Shaun of The Dead i same slengen. Zombiekomedie! <3

Sarphire
1st November 2010, 08:32
Sidan p33r allereie har sagt Død Snø, får eg vel nevne Shaun of The Dead i same slengen. Zombiekomedie! <3

Aww, skulle til å si denne filmen! :(

Har sett et par Zombie filmer, er vel egentlig ikke så veldig stor fan av zombier generelt (borsett fra Plants VS. Zombies ofc <3) men dette er nå minn favoritt hehe :D

^^

Shashi-Chan
1st November 2010, 10:05
Jeg selv likte Land of the Dead, blir vel en generell zombie-film som folk er vant til men likte den bedre enn de andre jeg har sett, halv-smarte zombier, kind of.

Gorerotten
1st November 2010, 17:35
Romeros Night, Dawn and Day er vel egentlig de beste men man kan vel også nevne...

Zombie Flesheater, Zombie, The Beyond, Delamore Dellamorte, City of the Living Dead, Re-Animator, Zombie Holocaust, Nightmare City, Braindead/Dead Alive, 28 Days Later + 28 Weeks Later... pluss mange flere jeg ikke kommer på akkurat nuh.

meisu
1st November 2010, 21:45
Ikke akkurat den beste, men noen andre som har sett Gay Zombie? xD

tanketom
1st November 2010, 22:37
Ah, Delamore Dellamorte er kjempeflott! Rupert Everett i ei kjempegod rolle, vil anbefale den til alle. Ellers, så kjem det jo an på kva ein definerar som zombies, men kva med Peter Jackson sin Braindead? Eller Pet Sematary (I, ikkje II)?

Amaye
2nd November 2010, 09:16
Zombielaaaaand!!!

Eller 28 days later og 28 weeks later..

Enhver god splatterfilm blandet med litt sprø humor og X antall menneskespisende zombier er godt nok for meg!

Mayflower
4th November 2010, 22:11
Shaun of the Dead og Zombieland! Begge har en god miks av klassisk zombie-gore og komedie ^^

Sajon
6th November 2010, 22:26
resident evil, desidert en av de beste zombie filmene jeg har sett Xp scary tho D:

Inzzy
6th November 2010, 23:56
Komedie - Shaun of the Dead.
Action - Dawn of the Dead
Virus Zombier - REC (Spansk Version)

CatgirlMe
7th November 2010, 12:57
Har sett en del selv om jeg ikke burde, siden jeg er livredd for zombier, og generelt ikke takler splatter. TvT Men jeg er visst glad i selv-tortur.
Men favoritten min er nok Dawn of the Dead remaken fra 2004, har ikke sett den orginale fra 1978... Har et elsk/hat forhold til slutten fordi den er SKUMMEL.
Og så liker jeg veldig godt 28 days later også, har ikke fått sett oppfølgeren.. Uansett har den det beste soundtracket fra en zombie/infected film jeg har hørt, elsk på bra soundtrack!

oliyzia
7th November 2010, 17:51
Jeg likte Zombieland veldig godt, synes den var sjarmerende. Zombier + sjarm = win.

Porphyra
8th November 2010, 00:27
Hva er det som er gøy med zombier? Sånn, helt seriøst? Kjæresten min er overglad i zombie-filmer, men jeg synes virkelig det blir for dumt. Jeg sitter bare og ler og rister på hodet fordi det er for dumt. Ikke skummelt engang! Hoi!

Men! Jeg synes egentlig Zombieland er helt grei. Mange bra kommentarer i filmen, og det drar en zombie-film veldig langt opp. Og Land of the Dead. Men den er det år og dag siden jeg har sett, så har lyst til å se den igjen.

Men hvis dere der ute har noen gode tips til zombie-filmer som er verdt å se for ei som synes braindead-eating-humans-zombier blir for dumt; en film med zombier som kanskje er litt mer intellektuelle eller noe i den dur... Tell me?

Ole
8th November 2010, 01:04
Men hvis dere der ute har noen gode tips til zombie-filmer som er verdt å se for ei som synes braindead-eating-humans-zombier blir for dumt; en film med zombier som kanskje er litt mer intellektuelle eller noe i den dur... Tell me?

Vel, den originale Dawn Of The Dead hadde en zombie som klarte å gå opp trapper... :P

Zombieland, Shaun Of The Dead og Dawn Of The Dead (nyversjonen) er alle glimrende zombiefilmer, så jeg slenger meg på lasset der. De gamle Romero-filmene er også veldig sjarmerende, og ikke minst må jeg få slå et slag for Brain Dead også :) I kick arse for the Lord!

Centi
8th November 2010, 13:57
28 Days Later er en av de beste zombiefilmene jeg har sett, helt klart øverst på lista!
Jeg var også glad i Zombieland.
Så har vi Dawn of the Dead, som jeg har et helt spesielt forhold til. Der andre par har en eller annen romantisk sang som "sin sang", har jeg og kjæresten Dawn of the Dead som "vår film" - det var den filmen vi så på da vi ble et par. :3

Hmm
11th November 2010, 16:33
hvis du ikke vil se helt braindead zombies, så kan du jo alltids se resident evil serien. i 3.filmen begynner zombiene å lære vesentlige ting som gjør dem mye smartere.

Porphyra
11th November 2010, 19:21
Jeg har sett Resident Evil. Det er vel faktisk de smarteste zombiene jeg har sett XD

EagleJin
12th November 2010, 14:36
Død snø er på topp! En drøss av episke hendelser følger hverandre. Tilsatt mye saus. Denne filmen ser jeg hjerne igjen. Og igjen. Og igjen...

Ellers synes jeg Evil Dead er fantastiske! Bedre humor er det vanskelig å finne.

Howl
16th November 2010, 13:18
jeg er ikke så særlig glad i zombier, og jeg synes egentlig alle er skumle :3 tom. resident evil-filmene. Jeg liker mye bedre pariodier og zombiekomedier osv. Så favorittene mine er Zombieland, Shaun of the Dead og Planet Terror (herlig cameo av Quentin Tarantino. :3)

overjee
11th January 2011, 11:17
Dere har alle sakt gode filmer, men min menig er Dawn of the Dead (2004)
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:JYrdapxuL1VK2M:http://img148.imageshack.us/img148/3779/dawnofthedead2004customsp3.jpg&t=1

Porphyra
17th January 2011, 16:52
Begynner å varme opp for Zombier bare det er litt mer handling enn å løpe fra dem for ikke å bli spist. Og når Zombiene faktisk klarer å gjøre litt andre ting enn å vandre på flatmark. Vil anbefale TV-serien The Walking Dead. Bare 6 episoder så langt, men sesong 2 skal begynne med filming i februar. Der er det faktisk Zombier som skjønner at de kan bruke steiner for å knuse glassdører :D

Sgt. Hamster
19th January 2011, 10:50
Beste zombiefilm jeg har sett er allerede nevnt av Howl
Zombieland

Teru
6th October 2011, 16:50
Jeg likte veldig godt den første Resident Evil filmen, også den andre litt.
R E: Afterlife var definitivt rævva.

marky
3rd November 2011, 16:24
Jeg likte veldig godt den første Resident Evil filmen, også den andre litt.
R E: Afterlife var definitivt rævva.

Jeg elsker alle Resident Evil filmene. Selvom de er annerledes spillene, så synes jeg de er vellaget og er bra på sin egen måte :)
Afterlife synes jeg hvertfall var bedre enn Extinction. Synes Resident Evil-filmene er blant de beste zombie-filmene jeg har sett :D

Fridator
26th March 2012, 01:39
Er en del filmer som er nevnt tidligere jeg ikke har kommet meg igjennom, men av de jeg har sett kan jeg vel trekke frem Død snø og 28 Days Later.

ragenanners258
30th March 2012, 22:39
mulig død snø, eller zombieland! :D

Kyrremann
1st April 2012, 22:46
Skuffet over at ingen har nevnt OneChanbara: The Movie. Fasinerende zombiefilm som kan anbefales, oppfølgeren derimot er kanskje ikke like bra.

Hubris
16th October 2012, 09:41
Kan nesten ikke velge en absolutt favoritt uten å legge til mine andre favoritter.

Tidløse klassiker: Dawn of the Dead (originalen)

Denne forklarer seg selv. Denne filmer er en tidløs klassiker i zombie sjangeren som ikke trenger en introduksjon.

Personlige favoritt: Day of the Dead (orginalen)

Jeg elsker denne filmen. Jeg elsker det klaustrofobiske miljøet og spenningen mellom karakterene. Denne filmen er bare helt fantastisk og jeg anbefaler den på det sterkeste.

Festligste og mest forskrudde blodbadet av en favoritt: Braindead (Dead Alive)

Denne filmen er bare helt fantastisk. Fra start til slutt, så er denne Peter Jackson regisserte den mest forskrudde zombie filmen jeg har sett i hele mitt liv. Denne filmen må bli sett for å bli trodd. Denne filmen er en av de mest uforglemmelige og syke filmopplevelsen jeg har hatt på lenge, og den setter en standard på forskrudde zombie filmer. Denne må bli sett!

jannzky
17th October 2012, 20:46
Plane of the dead! Var gøy å se zombier på fly :D

yui_alex
20th October 2012, 19:18
er litt flau over å inrømme dette, men av zombie filmer har jeg til nå likt best død snø.... vet den er utrolig dårlig, men likevel finner jeg den underholdende og er av de få zombiefilmene jeg kan tenke meg å se mer enn en gang.

Hubris
20th October 2012, 23:49
er litt flau over å inrømme dette, men av zombie filmer har jeg til nå likt best død snø.... vet den er utrolig dårlig, men likevel finner jeg den underholdende og er av de få zombiefilmene jeg kan tenke meg å se mer enn en gang.

Død Snø var jo en artig film da. Det er ikke noe å være flau over :P