View Full Version : Anime Hvor er det best å kjøpe anime fra?
miechan
12th October 2010, 14:17
Jeg lurer på hvilke nettsider dere pleier å kjøpe anime fra?
Jeg tenkte da mest på FullMetal Alchemist siden det er den jeg ønsker å kjøpe, men også andre serier. De har sikkert FMA på Outland sine butikker, men det er ingen Outland-butikk hvor jeg bor og jeg tror ikke den ligger på nettsiden.
Derfor lurer jeg på hvilke andre nettsider det er lurt å satse på når man skal kjøpe anime?
Lena C
12th October 2010, 14:36
Vel, når du skal kjøpe animefilmer, må du tenke på hvilken region DVD-en er fra.
Dersom du ikke har en sonefri DVD-spiller, må du ha DVD-er av sone 2, som kan spilles i UK og det meste av Europa.
Personlig anbefaler jeg Biit.no, som er en norsk Amazon-forhandler (dette er den engelske amazon, ikke amerikanske, og har omtrent bare R2-filmer), men du finner også et rimelig godt utvalg på både Platekompaniet.no og Megastore.no.
Lykke til!
kakashi-san
12th October 2010, 16:59
Har du en R2-spiller (type PAL som de fleste norske er) kan du også spille av den japanske R2 type NTSC. Grunnen til det er at man kan spille av NTSC på PAL, men ikke omvendt etter det jeg har skjønt, men dette kan skiftes på dvd-spilleren.
Ellers kan du se på ebay.com. Der vet jeg de har veldig mange anime-dvd'er som er både R1 og R2. Men som Lena C skrev, funker platekompaniet og megastore også. Vil tro at amazon har et utvalg. Netthandelen kan du styre unna, for de har ikke (har sjekket).
miechan
12th October 2010, 21:03
Ååå, takk, dere er engler begge to, jeg fant den! <3