PDA

View Full Version : Brettspill HeroClix!

Kyrremann
18th September 2010, 20:19
HeroClix. Den nye trenden på Outland Kirkegata. Hver tirsdag fra 1630 til 2100 samles de kule for å trille litt terninger og klikke litt.

Lurer du på hva jeg "snakker" om? Jeg snakker så klart om HeroClix, tøffe superhelter og ikke fult så heltete monstre. Hvis du liker DC og Marvel sine superhelter, figurer og terninger. Så er HeroClix noe for deg!

Kort fortalt går spillet ut på at man spiller på et rutenett (map), med 'X' antall figurer (avhenger om hva man selv ønsker). Så er målet å slå ut motstanderes figurer med dine egne.

Vi er allerede noen her på forumet som spiller HeroClix, så bare spør hvis det er noe. Noen ganger har Outland også turnering der man kan vinne fete premier! Også kan man så klart bytte og samle på dem. Kan du klare å fange dem alle?

retrolord
27th September 2010, 20:52
ahh thanks for the info :) jeg kommer imorgen ! gleder meg

Kyrremann
27th September 2010, 22:30
Konge! I morgen er det faktisk turnering. Modern Age 400pt.

Dosu-kun
27th September 2010, 23:44
Konge! I morgen er det faktisk turnering. Modern Age 400pt.

hvor har du fått denne informasjonen? Er litt lame hvis det bare blir lagt ut på facebook siden til outland for de som ikke bruker/har facebook. men det er jo bra du sier ifra på forhånd. spørs om jeg rekker å komme i morgen. skal hjelpe far med å flytte <.<

Kyrremann
28th September 2010, 09:08
Er dessverre på facebook jeg fant den. Har selv ikke facebook, men man kan følge med på page'en dems uten å logge inn. Ellers så tror jeg vi prøver å få til et annet system.

Arakini
28th September 2010, 21:52
Nice to meet ya Retrolord ;) Good show on beating Kyrre, that guy has DEADPOOL (!!!11)

Kyrremann
29th September 2010, 11:14
Nesten gang skal jeg ta Thor! Må bare ikke sende Warpath i fortroppen, stakkar Warpath.

Ellers vil jeg si at Outland Kirkegata har fått masse HeroClix nå! Og boostere helt nede i 69,-! Pluss Thor i sleden sin og en X-Men sentinel (han er stor!).

Og ang turneringen som var i går, så vant Martin! Grtz! Han fikk en Web of Spider booster.

Dosu-kun
29th September 2010, 14:01
Og ang turneringen som var i går, så vant Martin! Grtz! Han fikk en Web of Spider booster.

damn him and his tactics... jeg satset rent på pure-power :P

Arakini
29th September 2010, 14:35
Åja, sier ikke at jeg vant første turneringa to uker før nei, det er uviktig liksom, *gråte* =(=(=( </3 :P

Kyrremann
29th September 2010, 17:51
damn him and his tactics... jeg satset rent på pure-power :P

Hehe, funker nok dårlig med de flinke gutta det :p

Åja, sier ikke at jeg vant første turneringa to uker før nei, det er uviktig liksom, *gråte* =(=(=( </3 :P

Whine whine!

retrolord
1st October 2010, 18:18
var hyggelig å møte dere begge eller alle som var der :) . herocdlix wtf! gleder meg til høstferien! da blir det gaming!.
btw Arakini CHAA INGGG

Arakini
2nd October 2010, 10:32
var hyggelig å møte dere begge eller alle som var der :) . herocdlix wtf! gleder meg til høstferien! da blir det gaming!.
btw Arakini CHAA INGGG

Drit-CHA IIINNNGG

(når du mistyper heroclix til herodlix så får jeg rare assosiasjoner >.<)

retrolord
3rd October 2010, 16:26
haha lol.. det var ikke med mening . dlix eid!!

Kyrremann
4th October 2010, 13:35
Snakker vi HeroClix i morgen? Tror ikke det blir noen turneringer, men hva med å ha litt 300pts kamper?

retrolord
4th October 2010, 14:14
ohh jeg er med:) kommer vel etter jobb. er der 4 tiden.

Kyrremann
4th October 2010, 17:27
Nice! Tror ikke vi pleier å starte før halv fem tiden. Da de fleste slutter på jobb fire :)

Arakini
4th October 2010, 19:05
Mulig jeg rekker det til 16, kan komme så raskt jeg kan =)

Kyrremann
5th October 2010, 21:32
Ble ingen turnering i dag, men vi spilte FFA med fire stk på et kart! Var veldig kult, men ble kanskje litt urettferdig teaming.

Arakini
5th October 2010, 23:33
Neste gang er det meg med 1000 poeng mot røkk! K? (Få låne Thor'en din Kyrre!) :P Men var good times : ) Selv om FFA alltid er litt weird :P

Erica
5th October 2010, 23:56
Jeg har SÅ lyst til å spille, men så var det dette med kveldsjobbing og familie som kommer i første rekke da. Jeg får heller leke en annen gang. Kanskje få til noe hjemme hos meg selv?

Kyrremann
6th October 2010, 09:34
Er med på en 1000 pointer med to/tre/fire mot en. Kunne vært kult. Du kan jo ha Thor og Sentinelen på lag :p

Erica: Kan sikkert få til noe hos deg ;)

retrolord
11th October 2010, 21:04
hmmm spent om det blir heroclix imorgen . jeg kommer ditt men har ikke motatt noe invite på face.

edit. har jo fått testet noen lag nå mot kyrre.

Arakini
11th October 2010, 21:33
Je, Kyrre skulle sende melding og spørre. Men har ikke stått noe nei. Vi møtes der uansett de som vil og spiller ^_^

Kyrremann
12th October 2010, 21:55
Snakket med Frida, og ingen offesiell turnering. Så vi får se hvor mange som møter opp i morgen og ta det derfra. Trening er jo alltid bra!

Vi var fem stk på HeroClix i dag, to nye som prøvde det ut. Ellers så spilte vi og koste oss. Neste uke blir det mest sannsyneligvis turnering. Tror det blir sealed. Så det blir spennende.

retrolord
13th October 2010, 22:11
vel alltid gøy å spille heroclix:) fikk jo så fine figures

NeoTokyoMaiden
13th October 2010, 22:35
Yay! Var gøy å spille for første gang i går :D (og vinne over Kyrre ;p)
Hadde vært gøy å bli god nok til å være med i turneringer og shit ^^

Kyrremann
14th October 2010, 22:24
Vi skal spille litt på søndag, så du kan jo bli med da. Så skal vi se om du vinner ;)

NeoTokyoMaiden
14th October 2010, 23:39
Ja, kanskje det.. Når på dagen da?

Arakini
14th October 2010, 23:49
12 og utover =) Så kjører vi DDR-dansinga etterpå :3

NeoTokyoMaiden
14th October 2010, 23:54
Høres bra ut ^^ yay. Da får jeg spille HeroClix for andre gang ever :D

Kyrremann
15th October 2010, 11:28
Oh yeah! Du skal til og med få spille med et skikkelig team med counters ;) Så nå kan du ikke gjøre noe hver tur. Mohahahahahaha...

retrolord
15th October 2010, 17:41
så lenge ikke kyrre jukser;) hihi men så stilig at du like heroclix da neo:)

Kyrremann
15th October 2010, 23:39
Jukser ikke så ofte :p
Kommer kanskje en til nybegynner på søndag. Så det kan jo bli ekstra kos :) Så blir ikke Synne alene.

NeoTokyoMaiden
16th October 2010, 23:26
I´m nevah alone :3

Rekker nok 12. Skummelt å spille med team da o.o Jeg kommer ikke til å klare dette her! Noen må nok gå igjennom reglene med meg igjen før vi starter :o

(Retro: har fått lest ferdig Alita, men vet at ene roomien min har lyst til å lese den også.. Jeg har den hvertfall med meg imorgen, og hvis du er desperate etter å få den tilbake så kan du jo klart det)

Kyrremann
17th October 2010, 00:19
Team går bra skal du se. Bare litt øvelse, også skal du jo få hjelp ;)

NeoTokyoMaiden
17th October 2010, 00:22
Høres bra ut ^^ Gleder meg. (og kan jo alltids trøste meg med at hvis jeg taper nå, så vant jeg hvertfall forrige gang xp)

Kyrremann
18th October 2010, 00:22
Ble litt spilling i dag, og NeoTokyoMaiden begynner å få det til!

På tirsdag blir det turnering med to valgfri boostere, og det hele begynner fem på outland kirkegata.

for dere som trenger hjelp med regler, så har jeg laget en regel app til android telefoner. PM meg for å få en kopi ;)

NeoTokyoMaiden
18th October 2010, 09:57
Yay, jeg vant igjen :3 Med team denne gangen (og shitloads med hjelp fra både motstander og tilskuer xP men det trenger vi ikke nevne *hysjhysj*)

Arakini
18th October 2010, 12:33
Yay, jeg vant igjen :3 Med team denne gangen (og shitloads med hjelp fra både motstander og tilskuer xP men det trenger vi ikke nevne *hysjhysj*)

Snart får du ikke hjelp lengre! Mehmehmehhhh!

Kyrremann
18th October 2010, 13:05
hehe. Øvelse gjør mester ;) Du får bli med på turnering i morgen!

Xarien
19th October 2010, 18:15
Jeg har SÅ lyst til å spille, men så var det dette med kveldsjobbing og familie som kommer i første rekke da. Jeg får heller leke en annen gang. Kanskje få til noe hjemme hos meg selv?

Det går sikkert an å få til hvis du bare lister opp tid & sted det passer for deg så kan vi jo se om hva vi får til? Jeg er litt nyskjerrig selv på dette og har lyst å prøve å spille HeroClix. Jeg spilte jo Marvel rollespill i tenåra så dette virker som noe jeg kunne like ja.

Fikk ikke vært med dere i dag da jeg jobbet ufrigvillig 1½ time overtid til 17.30 med litt skjermproblemer i tillegg til en pc som ikke likte quicktime plug-in's sånn helt plutselig etter en windows oppdatering...

Data er moro når det funker - men noe dritt når det ikke funker !!

retrolord
20th October 2010, 17:29
Xarien: vi spiller heroclix så og si hver tirsdag og noen ganger i helgene.

Kyrremann
20th October 2010, 19:29
Nå på tirsdag så var det jo turnering, som de fleste fikk med seg. Vi var fem stk som møtte opp, og Arakini stakk igjen av med seieren. Var heldigvis ikke så overlegent som forrige gang. Neste turnering blir nok om en to ukers tid.

Ellers la vi/jeg merke til at det ikke er flere Marvel clix igjen, kun DC og Indy. Forhåpentligvis så får de flere clix i løpet av denne uken. Så da blir det løp og kjøp!

Som retrolord sa, så spiller vi ofte i helgene også. Så vi kan jo prøve litt nå til lørdag? Jeg kan nok ikke søndag dessverre.

Dosu-kun
20th October 2010, 20:09
Nå på tirsdag så var det jo turnering, som de fleste fikk med seg. Vi var fem stk som møtte opp, og Arakini stakk igjen av med seieren. Var heldigvis ikke så overlegent som forrige gang. Neste turnering blir nok om en to ukers tid.

Ellers la vi/jeg merke til at det ikke er flere Marvel clix igjen, kun DC og Indy. Forhåpentligvis så får de flere clix i løpet av denne uken. Så da blir det løp og kjøp!

Som retrolord sa, så spiller vi ofte i helgene også. Så vi kan jo prøve litt nå til lørdag? Jeg kan nok ikke søndag dessverre.

jeg tar gjerne med noen clix i morgen hvis du gjør det også. har et team jeg vil teste ut. drar til Hamar på fredag, så helgen er jeg nok ikke tilgjengelig.

Kyrremann
20th October 2010, 23:13
Det kan jeg vet du. Kommer i fem tiden. Noe spesielt team du vil spille mot? Eller should I just bring it all!

Dosu-kun
20th October 2010, 23:28
mer spennende uten å vite hva jeg går opp mot ;) jeg tar som vanlig med alle mine. kan jo kanskje gjøre noen bytter også

Kyrremann
21st October 2010, 08:04
det hadde vært konge. For kan trenge Eliten du har :)

Ingen dobbelpost her nei ;)
Vært lenge siden noen har skrevet noe her. Tenkte jeg skulle melde fra om at det blir sealed turnering i morgen med Web of Spider man som set. Så er bare å komme, nye og gamle!

Ellers så kan jeg nevne at Jonas (Arakini) og en som heter Martin har vunnet de to forrige turneringene! Gratulere til dem.

Heller ingen trippelpost!

Var turnering i går, og Jonas vant! Tredje sealed turnering han har vunnet, og det er alle vi har hatt dette halvåret! Gratulerer, you play like a boss (http://www.youtube.com/watch?v=NisCkxU544c) ;)

Ellers kan jeg nevne at regel appen jeg har laget (med idé fra Jonas) er ferdig og ligger ute på app store.
Søk hetter Heroclix Rules eller bruk denne QR koden.
http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=8&d=market%3A%2F%2Fdetails%3Fid%3Dheroclix.Rules

Kyrremann
17th November 2010, 14:25
Var turnering i går, og Jonas vant! Tredje sealed turnering han har vunnet, og det er alle vi har hatt dette halvåret! Gratulerer, you play like a boss

Ellers kan jeg nevne at regel appen jeg har laget (med idé fra Jonas) er ferdig og ligger ute på app store.
Søk hetter Heroclix Rules eller bruk denne QR koden.
http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=8&d=market%3A%2F%2Fdetails%3Fid%3Dheroclix.Rules

Arakini
17th November 2010, 15:56
Gratulerer, you play like a boss (http://www.youtube.com/watch?v=NisCkxU544c) ;)

Absolutely, I'm the boss.

(:P <3)

Kyrremann
21st November 2010, 22:53
Er folk klare for litt clixing på tirsdag? Jeg har lagd meg to nye 300 pts team som jeg vil teste :)

Arakini
22nd November 2010, 09:07
Tror itt Martin kjem (He's birdwatching!) Men jeg kan sikkert komme om du vil :3

Kyrremann
22nd November 2010, 09:08
birdwatching? Seff må du kommer ;) Hva med hu Sinne eller hva hun het igjen?

Arakini
22nd November 2010, 12:24
birdwatching? Seff må du kommer ;) Hva med hu Sinne eller hva hun het igjen?

Jeg vet ittj hvor NeoTokyoMaiden har blitt av, hun har vært afk i ein evigheit. (Synne/Sindre heter hun)
Han passer en fugl ;)

Kyrremann
24th November 2010, 14:48
Sjekk ut flyer for X-men settet!
http://www.hcrealms.com/forum/album.php?albumid=727&pictureid=13453

Kyrremann
27th November 2010, 01:49
Noen som skal være med på Heroclix på søndag klokken tolv? Outland er stedet.

retrolord
5th December 2010, 20:57
Hørte det fra 1000 golden age om 2 uker ca :) s¨å folkens får starte å tenke på lag og komme å spille før julen slår til

Dosu-kun
5th December 2010, 23:46
får endelig testet ut noen av de sterkere figurene mine :P gleder meg selvom jeg egentlig ikke har no stor tro på at jeg vinner xD

Arakini
6th December 2010, 07:39
WTB ModernAge-turnering >.<

Kyrremann
6th December 2010, 11:16
Er med på Modern Age jeg ;)

Har begynt på 1000 team retro-lord. Så hvis du fikser et til tirsdag så kan vi øve!

Dosu-kun
6th December 2010, 12:16
Tirsdag er Cataclysm day! <.<

Arakini
6th December 2010, 15:30
Tirsdag er Estland day! >.>

Kyrremann
8th December 2010, 10:45
Tirsdag var "all alone på Outland and no one to play Heroclix with" day. Håper neste tirsdag blir bedre (tror det er da det er 1000 pts turnering)!

Dosu-kun
9th December 2010, 00:18
ifølge torgrim så blir det tirsdagen som kommer nå ja. 1000 pts golden age mener jeg å huske.

Kyrremann
15th December 2010, 11:00
I går var siste turnering før jul, og denne gang var Jørn den heldige vinnere. Han stakk av med ikke mindre enn et Watchmen set! Crazy!

Arakini
17th December 2010, 15:40
I går var siste turnering før jul, og denne gang var Jørn den heldige vinnere. Han stakk av med ikke mindre enn et Watchmen set! Crazy!

Kang the Conqueror meg i ******* :P

Kyrremann
1st March 2011, 21:23
Ville bare minne folk om at vi fortsatt spiller Heroclix nede på Outland på tirsdager! Til og med kommet et nytt sett som heter DC75. Så er du Lantern fan, så kanskje dette settet er noe for deg.

Kyrremann
21st September 2011, 12:27
Ville bare informere at Outland Kirkegata arrangerer Heroclix for nybegynnere på lørdag. Og å lær deg spille i en turnering rettet mot de som aldri har spilt Heroclix før.

Kyrremann
23rd September 2011, 19:23
Ville bare si at dessverre har turneringen måtte bli utsatt til 15 oktober. Håper ikke det skaper problemer for noen!