PDA

View Full Version : Hjelp Noen som har peiling på våpen?

BakaBoss
7th September 2010, 21:09
Hei! Jeg skal lage InuYasha sitt Tessaiga, i forvandlet versjon.
Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem!

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:QDJ8ym7_mpDJlM:http://tetsusaigatenseiga.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/tessaiga.jpg&t=1

Jeg vet ikke hvordan våpenreglene er på coscon, siden det er der jeg skal bruke det, men jeg er avhengig at det ikke blir for tungt, og at det går an å få med seg. Skal liksom få det med meg på bussen fra Kristiansand til Oslo :p

Ville blitt kjempeglad om noen kunne ha hjulpet meg!

Aznakh
8th September 2010, 01:29
Hvis du vil ha det inn på noe con generelt bør det lages i et lett material, for eksempel papp, mykt tre eller lignende.

For eksempel er det mulig å lage et skjelett med ståltråd, og deretter fylle inn resten med et litt mer solid materiale.

BakaBoss
11th September 2010, 22:58
Takk for super ide! :D
Ville balsa-tre ha funket?

Theriza
18th October 2010, 10:24
Det finnes mange tutorials for dette rundt på nettet.

Hadde det vært meg hadde jeg laget en base i lett tre, for å få den stødig og solid, og så dekket det med noe lett og mykt for å få formen på det. Jeg elsker sitte/liggeunderlag, ettersom det er lett å forme og mykt nok til at de aller fleste conventions burde godta det. Det kan også males, enten rett på eller med lateks for å få en finere overflate.

Thormawk
18th October 2010, 10:54
Du må tenke på at du ikke kan ha med noe som en kan stikke noen med, og at tja, ikke ha med noe som minner om ekte våpen egentlig. Om du søker vil du finne våpenreglene som er på forumet.

MetalfreakAnbuMaster
17th January 2011, 18:53
Går da an og kjøpe cosplay våpen på nett? Lurte litt på fks. Kunai og Shuriken.
(Skal cosplay'e som Anbu fra Naruto :3)

Theriza
17th January 2011, 23:09
Våpen som kunai og shuriken er såpass små og ufarlige at de fleste con godtar dem. Så lenge du holder deg til cosplay-versjonene, og ikke skaffer deg noe mer ekte av tungt, skarpt metall burde det nok gå greit. Disse tingene selges jo til og med inne på connet ^^

MetalfreakAnbuMaster
24th January 2011, 16:50
Ah stilig, da kan eg jo nesten vente til connet, visst eg skal ha sånne. Så masse styr og leite på nettet og handle fra 6 forskjellige nettbutikker :)