PDA

View Full Version : Hjelp cosplay? kjøpe hvor?

mari-chan
24th August 2010, 20:58
uakii, i forbindelse med cosplay vurderer jeg alvorlig og faktisk skaffe meg et ordentlig cosplay, så jeg lurer på om noen vet om noen helt safe sider og bestille fra, som atpåtil har god kvalitet? x]

inuyashafan
24th August 2010, 22:43
http://www.hellocosplay.com
det tar noen uker men det er dødsbra kvalitet.kjøpe itachi kostyme mitt der.
det er noen som har spurt noe lingnene om dette før jeg kan gi det adressen
http://forum.japani.no/showthread.php?t=23011

MHS93
25th August 2010, 00:36
eg bruker costplayfu.com fordi frakten er somregel gratis og kvaliteten er grei ^^ eg har kjøpt med denne siden 2 ganger og eg fekk kostymet innen 3 uker begge gangene ^w^

mari-chan
25th August 2010, 01:17
eg bruker costplayfu.com fordi frakten er somregel gratis og kvaliteten er grei ^^ eg har kjøpt med denne siden 2 ganger og eg fekk kostymet innen 3 uker begge gangene ^w^

må man betale masse i toll og sånt da?
for min erfaring med "gratis frakt" var at jeg endte opp med en ekstra regning på 600 kroner >_>

Erica
25th August 2010, 01:35
Stoffer/klær og slikt er det toll på, tror det er 12% av verdien av varene. I tillegg kommer mva på både varer og frakt om varen koster over 200 norske kroner. Koster ikke varen over 200kr så trenger du ikke betale noe ekstra, verken fortolling eller mva.

Erica
25th August 2010, 01:36
Stoffer/klær og slikt er det toll på, tror det er 12% av verdien av varene. I tillegg kommer mva på både varer og frakt om varen koster over 200 norske kroner. Koster ikke varen over 200kr så trenger du ikke betale noe ekstra, verken fortolling eller mva.

Merk, dette er kun hvis den blir stoppa i tollen.

mari-chan
25th August 2010, 01:36
Merk, dette er kun hvis den blir stoppa i tollen.

okai, takk c:

Erica
25th August 2010, 01:39
De fleste nettbutikker med internasjonale kunder vet om norske tollgrenser, og flere skriver "gift" utenpå pakken eller setter verdien på pakken (på den fine, grønne lappen) til å være under 200kr. Om du likevel er uheldig og at tollerne snapper den opp og finner en faktura inni der... >_<

mari-chan
25th August 2010, 01:42
får håpe på det beste ><
dyrt blir det jo uansett. grøss og gru >_>

UchihaAlita
25th August 2010, 19:55
De fleste nettbutikker med internasjonale kunder vet om norske tollgrenser, og flere skriver "gift" utenpå pakken eller setter verdien på pakken (på den fine, grønne lappen) til å være under 200kr. Om du likevel er uheldig og at tollerne snapper den opp og finner en faktura inni der... >_<

Dette har jeg hørt er ulovelig i Usa...
er det virkelig bare 12% som er toll for klær?O.o har alltid trodd det var 25%

mari-chan
25th August 2010, 22:51
hvis det er ulovlig og det blir tatt i tollen, får jeg noen straff for det da? x_x

Erica
25th August 2010, 23:28
Dette har jeg hørt er ulovelig i Usa...
er det virkelig bare 12% som er toll for klær?O.o har alltid trodd det var 25%

mva er 25% og tollgebyret er 12%. Det er visse varer som det er toll på, bøker og cder har feks ikke toll. Og ja, om butikken blir tatt for dette får dem svi. Jeg har aldri spurt om det (handler mye garn og slikt over nettet), men de fører på lavere verdi automatisk virker det som.

Erica
25th August 2010, 23:30
hvis det er ulovlig og det blir tatt i tollen, får jeg noen straff for det da? x_x

Det er straffbart ja, men vet ikke i hvilken grad. Bot, tipper jeg.

mari-chan
26th August 2010, 09:52
Det er straffbart ja, men vet ikke i hvilken grad. Bot, tipper jeg.

så teit. erjo ikkemin skyld hvis de gjør det D:

UchihaAlita
26th August 2010, 20:07
Jeg har kjøpt fra cosplayfu før, og syntes det var veldig bra : D. Men en ting; Ikke kjøp fra cosplaymagic! de har dårlig kvalitet, det ser man på lang avstand.

MHS93
27th August 2010, 15:35
må man betale masse i toll og sånt da?
for min erfaring med "gratis frakt" var at jeg endte opp med en ekstra regning på 600 kroner >_>

Eg betalte ingenting for frakten ^^ Det står ved siden av kostyme du ser på om frakter for det produktet er gratis eller ikkje ^^ Står det at frakten er gratis så er den gratis^^

Rima-chan
27th August 2010, 19:55
Jeg har kjøpt fra cosplayfu før, og syntes det var veldig bra : D. Men en ting; Ikke kjøp fra cosplaymagic! de har dårlig kvalitet, det ser man på lang avstand.

Ja Cosplayfu er veldig bra=) Har selv kjøpt der, anbefales høyt. Noen som vet om HelloCosplay er trygt(og god kvalitet) å kjøpe fra?

tsurine
27th August 2010, 23:25
selv handler jeg for det meste cosplay fra moon costumes. kavaliteten er veldig, og da mener jeg veldig bra. de har også ganske så rask levering. prisen på kostymene varierer men er verdt pengene.

inuyashafan
2nd September 2010, 19:56
Ja Cosplayfu er veldig bra=) Har selv kjøpt der, anbefales høyt. Noen som vet om HelloCosplay er trygt(og god kvalitet) å kjøpe fra?

jeg kjøpte itachis akatukidrakta fra hellocosplay og den har bra kvalitet og veldig varm.merket det på aiconx2 2010,den er nok fin å bruke om vinterconer i fremtiden

UchihaAlita
3rd September 2010, 16:43

Hellocosplay er veldig bra : D. Veninna mi kjøpte derfra^^

Moogle
3rd September 2010, 16:59

Jeg syntes cosplaymagic var drit bra O.o drit bra kvalitet og jeg fikk cosplay etter 3 dager o3o kjøpt cosplay derfra 2 ganger, den eneste tingen jeg anbefaler er at man ikke kjøper parykker derfra, venninna mi har kjøpt wig derfra å den var ikke som på bilde der i det hele tatt! så helt anderledes ut og var kjempedårlig "/