PDA

View Full Version : Nintendo The Legend of Zelda: Skyward Sword

Simtman
5th July 2010, 12:55
Diskusjon om det nye Zelda-spillet som kommer ut i 2011(?) :3

Lemme start: Jeg gleder meg skikkelig! Har spilt The Legend of Zelda siden jeg var 9, og det er desidert min favoritt-spillserie. Jeg syntes grafikken i det nye spillet ser ut som en landing av Wind Waker og Twilight Princess, noe jeg ikke er helt sikker på om jeg liker O_O menmen..

Vadjro
5th July 2010, 13:12
Helt enig jeg er kjempe spent 8) jeg får min del er litt sånn "tjaaaa" til stilen (twilight link mot morsome wind waker mobs o.O) MEN jeg håper det blir litt sånn som twilight og wind waker med det at wind waker og M. maske har masse lange side quester og twilight og ocarina med at det er koselig å løpe rundt i fields og slikt for den båtkjøringen i wind waker var... litt VEL langdrygd. Jeg vil også si at jeg er litt skuffet over hva de viser i traileren og, det virker som de har veldig lyst å vise alle "minispill" delene av spillet. IKKE de faktiske minispillene, men trill bomben inn der, fly den opp dit istdenfor å vise litt av historien... kanskje Zelda-spillene var bedre når jeg var liten eller at det bare var det fordi jeg faktisk VAR liten, jeg vet ikke... rundet Majoras Maske igjen på min gamle N64 her om dagen og vanntemplet var like frustrende som jeg husker det og maskeselgeren, Pamalas pappa og de spøklsene på ranchen var frotsatt like skumle o.o
(avslutter her før hun avsporer helt)

Simtman
5th July 2010, 13:31
Jeg er ganske enig med deg der. Syntes zelda-serien har sporet litt av i det siste, med Spirit Tracks og Phantom Hourglass. Wind Waker et ganske bra spill, men den båt-kjøringen er vel litt kjedelig til tider.. Håper Nintendo har tatt seg sammen og laget et godt gammeldags Zelda-spill, hvis jeg kan si det på den måten :3 Noe jeg også er spent på er kontrollene, ettersom MotionPlus er inne i bildet..

Her er en ganske bra artikkel om spillet :3 Anbefaler dere å lese den ^^
http://www.gamereactor.no/artikler/121240/Refleksjon%3A+Skyward+Sword/

AudunKun
5th July 2010, 14:18
Jeg har bare sett en teaser, men jeg synes det så skuffende ut. Hvorfor? Fordi de tilsynelatende har blandet Windwaker og Twilight Princess grafikken, det så ikke bra ut. Dessuten virker plottet forferdelig dårlig, det stinker melking lang vei, på samme måte som med Pokemon Black/White. Man vet aldri, personelig synes jeg de siste Zelda spillene har vært veldig gode, men dette er jeg foreløpig skeptisk til.

Vadjro
5th July 2010, 15:29
Her er en ganske bra artikkel om spillet :3 Anbefaler dere å lese den ^^
http://www.gamereactor.no/artikler/121240/Refleksjon%3A+Skyward+Sword/

Leste den nå nettopp, og dessverre så økte det bare på "tjaaa"måleren min. fordi Der de skriver om det som KAN være historien så var første tanken "å herregud i himmelen og alt annet oppi der". Hintet om at vi skal se master sword's sanne form, som er strekt hintet til å være en kvinnelig skikkelse er... jeg veit ikke hvorhen jeg skal begynne det minner meg altfor strekt om de mange magiske snakkende sverdene fra ørten bøker, filmer, serier og spill. (jeg vil påpeke at min lillesøster trodde hun leste om barbaren Dave som ble sendt på disney channel for en stund tilbake når jeg viste henne artikkelen hvor jeg hadde svartet ut alle navn). Jeg liker heller ikke hele "link stiger ned fra himmlen og redder jorden"opplegget det får han, for meg, å virke mer "gudommelig" enn "den utvalgte", som jeg ikke syns passer som Link-helten vi er kjent med. (jeg er forresten veldig veldig skuffet over designet til denne "mester sverd jenta" men hadde jeg begynt der ville jeg vel aldri ha sluttet)

Motionpluss er jeg veldig spent på, med tanke på at sverdslossingen fra twilight hvor du strengt tatt kun trengte å vifte litt mot skjermen fra stolen var jo ikke akkurat det vi håpet på når det kom ut, Kanskje de får det helt til nå som konsollen har vært ute en stund.

Artikklen sier også at man har fått inntrykk av at det er blitt mer actionpreget enn før får meg til å bli en smule bekymret for puslespill og de gamle "aha deeer er den"som man fikk når man eks. puslet sammen historien til Kafei og Anju i M.maske og ENDELIG husket den ene nøkklen som lå så underlig godt gjemt i ocrainas vanntempel. Personlig syns jeg både twilight og wind waker også manglet dette en del, fordi jeg aldri sto fast i noen grotter fordi jeg enetn fikk et overblikk som fortalte meg alt eller at jeg egentlig bare trengte å gå inn og slakte alt. Vanskligste "questene" for meg i twiligt og wind waker var å samle alle insektne til Agitha og ta bilde av alt og alle for Manny (jeg mangler fortsatt 2 arg!). Så jeg håper det blir tenking og Aha-opplevelser enn gå inn og sloss. selv om sistnevnet ser skremmende aktuelt ut i Skyward. sukk

Jeg har bare sett en teaser, men jeg synes det så skuffende ut. Hvorfor? Fordi de tilsynelatende har blandet Windwaker og Twilight Princess grafikken, det så ikke bra ut. Dessuten virker plottet forferdelig dårlig, det stinker melking lang vei, på samme måte som med Pokemon Black/White. Man vet aldri, personelig synes jeg de siste Zelda spillene har vært veldig gode, men dette er jeg foreløpig skeptisk til.

Ja jeg er enig om at Nintendo har tapt seg når det kommer til spill, det er gamle kjenninger VS hitter fra disney channel og spill som "lærer" barn hvilket yrker som passer for dem. Jeg savner en ny god nintendokarakter sånn som, da f.eks. banjoo kazooie kom ut. Vi begynner å bli litt lei av å bruke penger på remaken på det ene og det andre spillet pga av nostalgiens sin skyld (jeg kommer mest sannsynlig å kjøpe både skyward pga av jeg er zeldafan og leie (jeg gidder ikke å kjøpe) remaken til ocarina of time fordi jeg savner det). Det er kanskje feil sted å si det menjeg kommer ikke til å kjøpe pokemon black/white for nå er jeg lei nye pokemonene kan de ikke heller lage et stort nytt pokemonspill hvor man lager sin egen trener helt, kan velge breeder, ranger, trener og slikt selv. gå ut og lete etter pokemon selv og ikke vandre rundt i gress og *blink blink* der var det en pokemon gitt jeg bare snublet over en quagsire uten å se den -.- jeg veit det er mulig å lage et slikt spill, de prøvde bitte litt med pokemon colosseum men.. ja >.<

Det med at det ser ut som twilight Link i en wind waker verden er jeg veldig enig i, men det får meg til å tenke litt også. var det ikke slik at det var snakk om at wind waker ble gjort om til "tegneland" fordi de hadde problemet med størrlesen til realistisk Link og hvor lange skrittene hans ble i den verden? Jeg begynner å tro at dette var slik wind waker skulle bli fordi det minner på både det vi ser i traileren og hva de sa på messen.

Wind waker: Link er i en ødelagt verden hvor bare toppen av det gamle er igjen. Alt er glemt. Ondskapen har klart å komme seg opp fra havet. og Link, etter å ha reddet sin søster, drar ned til gamelriket og ødelegger ondskapen som har slot rot der og truer verden over.

Skysword: Link lever i himmelen på en svende øy, på den gamle jorden under hersker ondskap. Jeg gjtter link må samle noe/noen nede og oppe for å vekke til live en portal eller noe til kjernen av vondt og tada.

Det føles som om Nintendo går et skritt fram for å så ta minst to tilbake

Reicesua
5th July 2010, 17:38
Gleder meg til dette spillet men ble litt skuffet over grafikken, hadde håpet at det hadde blitt mere Twilight Princess grafikk jeg xD synnes den flyvede saken som man kunne styre og fly, flytte bomber og sånnt med, virka kul! nesten litt som måka i wind waker :)

Quakeulf
5th July 2010, 18:06
Jeg synes Zelda i storformat døde med Wind Waker, men jeg har spilt en del Phantom Hourglass på DS og synes det er meget festlig, med unntak av den bedritne tidsbegrensninga. Spirit Tracks var faktisk ikke så ille ut i fra det lille jeg har spilt, men jeg kunne gjerne tenke meg å spille mer. :3

Det er også en mangel på episk musikk. Etter Ocarina of time så begynte musikken å gå på tomgang. Jeg følte ikke at det lenger var følelsen av å spille et "stort" spill i Wind Waker og Twilight Princess, fordi de ikke høres som store spill.

tl;dr: Zelda passer best på håndholdt framover med mindre de går tilbake til Ocarina of Time.

haingis
6th July 2010, 02:03
jeg mener at zelda har tapt seg utrolig i det siste ettersom det siste zelda spillet jeg hadde det gøy med var windwaker... >_>
for meg var begge DS spillene dørgende kjedelig, det å styre med DS pennen fungerte, men det hadde ingen underholdningsverdi for meg. Twilight princess føltes som en dårlig skrevet fanfic, med lite innovative huler og tom hubworld.
nå har jeg ikke sett spesiellt mye av skyward, men det første negative jeg har å si er at det føles ganske tomt og åpent, med dårlig bruk av omgivelsene. dette kan hende det er fordi det fortsatt er i et tidlig stadie, så jeg velger å vente og se.