PDA

View Full Version : Spørsmål Coscon? Concon? Whatcon?

Arakini
29th June 2010, 21:30
På slutten av avslutningsshowet på Desucon announcet de neste con i Oslo, som het noe slikt som Coscon eller Concon, skulle være et con fokusert enda mere på cosplay. Finnes det noe mere informasjon rundt dette eller var det first announcement?

(I've been googling!)

Thormawk
29th June 2010, 21:46
Natsucon?

Eller noe. Husker ikke. Hørte ikke en dritt da han sa hvilket con det skulle være.

Itako
29th June 2010, 21:50
Jeg hørte noe om coscon, men jeg det eneste jeg fant om det, er at det er et shipping selskap XD. Håper det blir at nytt con snart da!

Thormawk
29th June 2010, 21:52
jeg fant dette; http://ghostsindecember.deviantart.com/journal/32392776/

Trucy Wright
29th June 2010, 21:54
Det var nok coscon, men jeg skjønner ikke hva det er! >n<

Arakini
29th June 2010, 22:03
jeg fant dette; http://ghostsindecember.deviantart.com/journal/32392776/

Tror ikke det var Natsucon; han snakket om Oslo. Vi får se om det kommer no announcement etterhvert : P

Chibi-Katana-Chan
29th June 2010, 22:10
Jeg hørte også coscon men sa han ikke at det skulle være før aicon vis jeg ikke tar helt feil?

Zaijin
29th June 2010, 22:43
Coscon sa de... de sa det skulle være i oslo og at det var ett con kun dedikert til cosplay og at det ikke var så lenge til =3

Arakini
29th June 2010, 22:44
Husker ikke at han sa noe om Aicon engang jeg; er det satt dato for noe nytt aicon i 2010? forrige var vel i februar?

Chibi-Katana-Chan
29th June 2010, 22:50
Husker ikke at han sa noe om Aicon engang jeg; er det satt dato for noe nytt aicon i 2010? forrige var vel i februar?

Tror det skal være 14 august eller no

Madz
29th June 2010, 23:33
Tror det skal være 14 august eller no

Håper vi får bekrefta dette asap :D Kommer nok mer info om Coscon snart tenker jeg.

Kamolis
30th June 2010, 00:01
Håper virkelig det kommer mer info :D noen som vet om hva det er i det hele tatt? =)))

mogcaiz
30th June 2010, 00:25
Aw... enda et convention i August? @_@

Coscon ?
Aicon ?
Mewcon i Sverige
AmeCon i UK
Abunai i Nederland

=_=; Jeg er glad for at det ikke finnes tidsmaskin, ellers hadde jeg blitt fattig igjen xD

Aneting
30th June 2010, 00:32
Tror nok ikke de har kommet med noen dato enda *sigh* Håper ikke vi må vente lenge D:
Oh well, There's allways Aicon (14.August). Så vi får håpe det er etter Ai, jeg har mye jeg skal lage :F

Skrubb
30th June 2010, 00:32
Aw... enda et convention i August? @_@

Coscon ?
Aicon ?
Mewcon i Sverige
AmeCon i UK
Abunai i Nederland

=_=; Jeg er glad for at det ikke finnes tidsmaskin, ellers hadde jeg blitt fattig igjen xD

Syns det begynner å ta litt av jeg.
Norge er ikke ett så veldig stort land, og det er begrenset hva folk har råd til.
Noen sparer faktiskt ett helt år til neste desucon og soracon.
Altså jeg er ikke negativ til flere cons, men syns folk i det minste bør tenke på når de arrangerer dem.

2 cons i august rett etter hverandre er litt mye for ett så lite land som norge, just saying.

Arakini
30th June 2010, 00:58
Syns det begynner å ta litt av jeg.
Norge er ikke ett så veldig stort land, og det er begrenset hva folk har råd til.
Noen sparer faktiskt ett helt år til neste desucon og soracon.
Altså jeg er ikke negativ til flere cons, men syns folk i det minste bør tenke på når de arrangerer dem.

2 cons i august rett etter hverandre er litt mye for ett så lite land som norge, just saying.

Det er ikke sikkert CosCon er i august da :P de sa ingenting om datoer. Likely så er det seinere enn det.

Amaye
30th June 2010, 01:57
De sa at det skulle komme et nytt con: Coscon. Dette connet ville være dedikert til cosplayere.. Dette er helt sikkert i steet for Soracon som ble "flyttet" til vonteren(som de har nevnt tidligere) og som de sa skulle få nytt navn! Kan hende cosconet vil være istedet for soracon da...

AiCon skal være 14. august.

CptCalico
30th June 2010, 02:06
Hvis dette connet er samme helg som aicon øker oddsene drastisk for at jeg dukker opp på begge.

Madz
30th June 2010, 02:22
AiCon skal være 14. august.

Yey, så hvor kan jeg finne mer info om Aicon, som sted og program? Kommer vel kanskje mer info etterhvert kan jeg tenke meg ^^

Amaye
30th June 2010, 02:23
Det skulle være på en skole ble det sagt. Program har ikke kommet enda.

CptCalico
30th June 2010, 02:27
Ang neste Aicon: http://aicon.us/2010/03/01/arigatou/

Madz
30th June 2010, 02:44
Takker, CptCalico :D

Roar
30th June 2010, 03:46
Det ble litt raskt annonsert, men vårt nye con heter Coscon! Dette blir et arrangement med fokus på bare cosplay og cosplayere. Vi har ikke satt noen dato for det enda, men se ikke bort fra at det blir om noen måneders tid. Mer detaljer om dette vil komme snart, men vi lover at de skal komme i god tid i forveien.

Det vi vil med dette arrangementet er å gi cosplay et eget con hvor alt fokuset er på cosplay og cosplayere! Her blir det et helt nytt opplegg, og vi håper dere synes dette høres spennende ut.

Vil også nevne at Aicon, Natsucon og andre utenlanske conventions ikke har noe med Coscon eller Desucon å gjøre. Disse arrangeres av andre enn de som står bak Desucon, Soracon, Japani og Coscon.

Vi ber dere være litt tålmodige mens vi gjør klar mer informasjon og nettsider for Coscon, men vi lover at dere skal få svar på alt dere lurer på.

Arakini
30th June 2010, 08:22
Zhank you Roarrr :3

Madz
30th June 2010, 12:44
Excellent, Roar, er veldig spent! :)

Aslak
1st July 2010, 00:23
Geh, gi meg litt mer tid til å gjøre ferdig neste kostyme da xD Geeh!

Vadjro
9th July 2010, 13:37
Geh, gi meg litt mer tid til å gjøre ferdig neste kostyme da xD Geeh!

indeed! skal dere plutselig hive ut en dato i nærmeste fremtid uten at vi får tid til å planlegge noe skikkelig awesomt D:

Hachi
9th July 2010, 14:26
..Tromsø? Laangt unnaaa D:

Arakini
9th July 2010, 14:55
..Tromsø? Laangt unnaaa D:

Tror ikke CosCon skal være i Tromsø..?

Edit: Det er Natsucon som er i Tromsø, varer bare en dag.

Duragon
19th July 2010, 07:10
Viss det blir vanskelig og planlegge noe i tide.. sier jeg bare, begynn nå og ha det bare klart i tilfelle? : D

Matzidesu
19th August 2010, 20:45
Coscoon~~håper bare det ikke blir i november den 6- 11.. D: TT__TT

Aslak
19th August 2010, 21:25
Give us coscon!

Kamolis
19th August 2010, 22:13
Coscon blir jo i vinter ...

Porphyra
22nd August 2010, 14:07
Coscon skal fokusere på cosplay og cosplayere? Er det kanskje mulig å lette litt på våpenreglene da? Kanskje bruke de svenske reglene? ; )

Kamolis
22nd August 2010, 15:29
hva er de svenske reglene??

men lurte på en ting... jeg som er liksom en bunny.. telles det som et cosplay? O:)
Har planer om å lage nytt kostume.. men sånn i tillfelle om jeg ikke rekker

Porphyra
22nd August 2010, 16:46
"Regler och riktlinjer gällande vapenföra Cosplayroller

Samtliga Sveriges lagar och förordningar gällande luftvapen, vapen attrapper och blankvapen måste följas, utöver dem gäller på Närcon också:

•15 års ålders gräns på blankvapen och 18 års ålders gräns på luftvapen.
•Att alla vapen måste packas lämpligt till, under (när dem inte används till just cosplay) och från Närcon.
•Inget vapen som kan laddas, får vara laddat, vare sig med projektil eller med drivmedel (Greengas, Kolsyra, el, etc.).
•Alla effektbegränsade luftvapen som påkoms hos person utan bäranderätt (vanligtvis 18 fyllda år) kommer att beslagtags och överlämnas sedan till polisen, alla blankvapen som beslagtas kan kvitteras ut av målsman efter konventets avslutande. Om dessa inte blir uthämtade senast en månad efter avslutat konvent, lämnas dem också över till polisen."

Dette er de svenske reglene. Jeg har utrolig lyst til å cosse fra et krigsspill, men en soldat uten våpen er ikke mye soldaten! Så derfor: 18 års aldergrense på softgun, men våpenet kan ikke vises offentlig; kun på konventet. Og våpenet får ikke være ladd, og man får ikke ha med seg hverken BB-kuler eller gass til våpenet. Jeg ber og håper om at dette kan gå, ellers må jeg visst vente til neste svenske konvent før jeg får oppfylt cosplay-drømmen min.

Kamolis
22nd August 2010, 19:46
Høres jo ganske greit ut, så jo youtube video der mange ble tatt fra våpenet på aicon... litt synd, man blir jo da ikke fullført :/

RipVan
23rd August 2010, 23:14
Coscon har blitt Bekreftet av Desucon på Facebook at det skal være den 2. Oktober.

For mer informasjon gå til siden deres på Facebook

http://www.facebook.com/Desucon

Kamolis
24th August 2010, 00:21
Gleder meeeeg :8D: full fart med nytt cosplay allerede nåå : D Håper jeg rekker det : D

Hayate
24th August 2010, 10:00
Coscon har blitt Bekreftet av Desucon på Facebook at det skal være den 2. Oktober.

For mer informasjon gå til siden deres på Facebook

http://www.facebook.com/Desucon

Skulle akkurat til å si det samme, hehe.

kittypetro
24th August 2010, 14:29
argh, hva skal man cosse, hva får man tid til å lage, hva har man penger til å lage ANGST!

Duragon
24th August 2010, 18:02
Nok tid til og skaffe blå våtdrakt...
Noen som vet hvor jeg finner billige våtdrakter????

kittypetro
24th August 2010, 18:23
e bay?

Og hva skal du gjøre med en blå våtdrakt?

Skal du bli en Navii?

Mettiz
24th August 2010, 21:02
sukk...kunne de ikke hatt det i høstferien/studieuken...har lyst til å være med!

Kamolis
24th August 2010, 22:23
Nå har jeg følelsen av at det er mest de arbeidsløse som kommer Oo
Siden det er midt i masseting

Erica
24th August 2010, 23:35
Nå har jeg følelsen av at det er mest de arbeidsløse som kommer Oo
Siden det er midt i masseting

Det er da på en lørdag?

Kamolis
24th August 2010, 23:42
Det er da på en lørdag?

Ja det er en lørdag XD må se selv om jeg jobber den dagen... og det er sikkert så masse som skjer rundt den datoen.. har så på følelsen av det

XxTuvisxX
25th August 2010, 00:15
I'll be there, sikkert litt short med økonimi etter jeg blir 20 men i'll be there XD

Beast
25th August 2010, 08:45
Passer utmerket for meg! Det er lørdag, så da slipper jeg å ta meg fri fra jobben, samt at det er etter semesterstarten på universitetet, som er den travleste i bohkandelen jeg jobber i, så da har jeg sikkert litt mer overskudd! ^_^

Kelloggs
26th August 2010, 03:35
den tida passer nok for meg og den.

CptCalico
26th August 2010, 14:37
*sukk* bare en dags. Litt lite å reise halve landet for. Protip: det går ikke nattog nordover fra oslo på lørdagene så man blir stuck in Oslo en hel overnatting uten å ha noe igjen for det... Og fra 1500-2330?!

Nok tid til og skaffe blå våtdrakt...
Noen som vet hvor jeg finner billige våtdrakter????

Europris, av alle steder.

Felisaur
29th August 2010, 23:41
Skulle vært i en ferie, folkehøyskolen har skoledag på lørdager D:

Elbil
30th August 2010, 03:57
Skolene i Oslol og Akershus (muligens resten av Norge også) skal ha høstferie i uke 40 som varer fra 3. til 10. oktober.
Med tanke på at lørdag 2. er lørdagen før høstferien er det nok ganske godt planlagt...
Før dere klager på datoen neste gang er det kanskje en (god) idé å se gjennom kalenderen? :toda:

Kamolis
30th August 2010, 09:18
Buskerud har tydeligvis også høstferie uke 40 : D da kan jeg hvertfall være med :8D:

LaughingDolphin
30th August 2010, 17:46
Skolene i Oslol og Akershus (muligens resten av Norge også) skal ha høstferie i uke 40 som varer fra 3. til 10. oktober.
Med tanke på at lørdag 2. er lørdagen før høstferien er det nok ganske godt planlagt...
Før dere klager på datoen neste gang er det kanskje en (god) idé å se gjennom kalenderen? :toda:

Skolene i Norge har ikke høstferie til samme tid. Oslo og Akershus har uke 40. Jeg går på folkehøgskole utenfor Bergen, og jeg har høstferie uke 41. Vgs i Trondheim har ikke høstferie, bare langfri i uke 42.

Jeg har altså ikke høstferie når det er Coscon, men jeg tenker å ta fri lørdag den 2., for jeg har så sykt lyst til å dra:D

Tharanee
30th August 2010, 18:53
Snodig at Bergen ikke har høstferie da for det har de oppe ved Fræna og Molde. men men. ta deg fri. dette blir nok verdt det!

Dosu-kun
31st August 2010, 11:36
lørdag klokkeslett?
og hvor skal det være? kan være det er skrevet ned, isåfall så så jeg d ikke.

Porphyra
31st August 2010, 14:06
Ballroom i Oslo. Noe mer info enn det har de ikke gitt ut enda, som jeg vet om.

Amaye
31st August 2010, 14:06
lørdag 2. oktober
-fra 15:00 - 23: 30

PrincessMidna
31st August 2010, 15:00
Og adressen er
Nedre Vollgate 11
som ligger ca 1 km fra Oslo S

Felisaur
31st August 2010, 22:02
Jeg har høstferie fra 11.oktober >.> Kan søke meg fri fra folkehøyskolen,
men må vite at jeg har penger nok til å komme meg hjem og tilbake D:

Kamolis
1st September 2010, 00:50
Assa... den tid de har notert er jeg så skeptisk på :/
er så sykt dumt at det er så sent som det er .. ikke alle har muligheten å være der til nesten klokken 12 på natta..

Foxen
1st September 2010, 01:09
Jeg har høstferie fra 11.oktober >.> Kan søke meg fri fra folkehøyskolen,
men må vite at jeg har penger nok til å komme meg hjem og tilbake D:

Søke fri? Fri får du jo uansett, men fravær får du også. :P

Skjervik
1st September 2010, 09:37
Må si jeg likte tidene jeg altså. Er usikker på om jeg rekker toget hjem jeg også, Nå skal nå ikke jeg lengst nord i norge, Bare en times tid mot Larvik...
Men jeg lever da livet et par kilometer av gangen, Må jeg sove ute gjør jeg det . Har jeg penger blire hotell :kul:

Alt går an. Frista selv å låne campingvogna til fattern og stikke inn med bil og pakke :D

Kamolis
1st September 2010, 10:51
Må si jeg likte tidene jeg altså. Er usikker på om jeg rekker toget hjem jeg også, Nå skal nå ikke jeg lengst nord i norge, Bare en times tid mot Larvik...
Men jeg lever da livet et par kilometer av gangen, Må jeg sove ute gjør jeg det . Har jeg penger blire hotell :kul:

Alt går an. Frista selv å låne campingvogna til fattern og stikke inn med bil og pakke :D

du kan da ikke bare sove ute??? :O:O

stjarni__
1st September 2010, 11:36
Den tiden er forhåpentlig vis en spøk? Begrensa hvor seint foreldre vil la folk være i Oslo...

Kremtopp
1st September 2010, 11:39
Helt enig, tia var litt...Merkelig :/
Mye bedre om det hadde starta litt tidligere og slutta litt tidligere.

Aslak
1st September 2010, 15:18
Tst, sent på kvelden er bare bra! Selv om det er en pain å komme seg frem og tilbake fra Bergen :P

kittypetro
1st September 2010, 16:40
jeg har hørt rykter om ett cosplay ball

Kan være derfor tiden er såpass sent

Trucy Wright
1st September 2010, 18:54
jeg har hørt rykter om ett cosplay ball

Kan være derfor tiden er såpass sent

var ikke det aicon? og så ble det ikke noe av?

kittypetro
1st September 2010, 19:39
ikke etter det jeg har hørt

og *after all* så skal jo Coscon være på Ballroom i oslo, høres veldig sansynlig ut at det kan være tilfelle at man får ett ball

Kelloggs
1st September 2010, 20:13
kl 15 til 23.30? hmmm tja da kan jeg jo gå litt ut på byen etter det da og ta 02:00 bussen hjemmat.

Erica
1st September 2010, 21:35
kl 15 til 23.30? hmmm tja da kan jeg jo gå litt ut på byen etter det da og ta 02:00 bussen hjemmat.

Det kan bli et festlig syn! Er med på den! For én gangs skyld er det ikke så dumt å være av de eldre :lur:

Kamolis
1st September 2010, 21:37
Kelloggs & Erica: aaw... jeg vil ogsåååå :'( men får hvertfall være med på ball 8) hvor awesomt er ikke det ! : D

TigerMie
1st September 2010, 22:00

Det kan bli et festlig syn! Er med på den! For én gangs skyld er det ikke så dumt å være av de eldre :lur:

Kelloggs & Erica: aaw... jeg vil ogsåååå :'( men får hvertfall være med på ball 8) hvor awesomt er ikke det ! : D

...fader D:
Jeg er altfor ung til å være så sent ;A;
For ikke lov likssom...*SUKK*

Kamolis
1st September 2010, 23:07
TigerMie: men du kommer på dagen vell? :D

TigerMie
2nd September 2010, 16:20
TigerMie: men du kommer på dagen vell? :D

HECK YEA! >:]
skal gå til Coscon så om jeg må fader meg rømme vekk hjemmefra!:8D:

Munthe
14th September 2010, 18:07
Hm.. Jeg vet ikke helt om dette er riktig sted å spørre, men hvordan er det med å reklamere for ting Er det forbudt å gå rundt med feks flyers på coscon?

Kamolis
14th September 2010, 22:30
vanligvis må man betale for reklamasjon .. men du må nesten høre med de som arrangerer, det har enda ikke kommet ut konkret info om stands og reklame saker

Munthe
16th September 2010, 09:52
reklame mot betaling høres fornuftig ut. og ja, får vel høre om det blir aktuelt ^_^