PDA

View Full Version : Outland Kirkegata!

OutlandKirkegata
22nd June 2010, 13:34
Outland har åpnet ny megastore på 950 kvm i Kirkegata 23, Oslo!

Vi har episk stort utvalg med masse laivutstyr, lego, manga, bøker, tegneserier og mye mye mer! Vi har også en chill out lounge hvor du kan slappe av og bla i tegneserier og bøker, og mange bord hvor du kan spille, tegne eller bare henge med venner. For små og store barn har vi også egen legoavdeling med byggebord.

Kom innom oss for god stemning, godt utvalg og gode tilbud! :D

Hilsen Outland Kirkegata-gjengen

Vi inspirerer nye helter!

http://www.youtube.com/watch?v=8Y_iixP6Qy0&feature=player_embedded

CptCalico
22nd June 2010, 13:41
Høres bra ut... hva med en kartlink? Noen av oss kommer utabøgds fra og har ikke tid til å lete rundt i Oslo når vi er på con.

tsurine
22nd June 2010, 13:47
det finnes kart på nettsiden deres

http://www.outland.no/

håper du finner fram^^

OutlandKirkegata
22nd June 2010, 13:49
Her har du direktelink til kart:

http://kart.gulesider.no/m/pRhQ5

Håper vi sees! :D

CptCalico
22nd June 2010, 13:52
Femti meter unna Neotokyo og gangavstand fra OKS.... joda, dette skal gå greit :)

Arakini
22nd June 2010, 14:05
Je, var konge lokasjon, over gata for Sub Scene også =) Åpninga var cool :3

maruti
22nd June 2010, 14:07
Jeg tilgir alt som skjer inne i den nye Outlandbutikken. DERE SELGER KAFFE.

Rounin
22nd June 2010, 14:30
? Ah...! Her er det duket for store ting.

Dette har jo vært sårt etterlengtet.

maxter
22nd June 2010, 14:42
Den var den beste outland eg har vært på (bergen, kr.sand, oslo).

Madz
22nd June 2010, 15:00
Veldig sentralt, passer perfekt, kommer nok en tur innom for å se : )

Amaye
22nd June 2010, 19:18
Åsåme butikken=D

den er sååååå stoooor.. og det er sååå mye der.. Ble så glad når jeg kom inn=D

YaY!

Kurai
22nd June 2010, 23:31
Må nok ta en tur innom den neste gang jeg er i Oslo ja! :3 Kan ikke vente med å sjekke den ut!

OutlandKirkegata
23rd June 2010, 17:19
Vi lanserer torsdagsbrettspill på Outland med denne første generalprøven;
Torsdag klokka 17.00 kjører vi igang med prøvespilling av Tales of Arabian Nights. Litt info om spillet kan du finne her:
http://boardgamegeek.com/boardgame/34119/tales-of-the-arabian-nights

Stikk innom da vel! :D

Arakini
23rd June 2010, 20:51
Ey! Niz :D Torsdager fremover var jo da vi hadde tenkt til å komme og eie brettspill uansett ^_^

OutlandKirkegata
25th June 2010, 14:38
Lyst til å hjelpe oss med en kul greie? Vi trenger folk som har lyst å dresse seg opp i cosplay/kostyme og dele ut flygeblader for oss! Ta med venner og møt opp hos oss snarest mulig, og vi skal nok sørge for en liten belønning! :D Ta kontakt i kassa hos Outland Kirkegata. Sees! :D

Arakini
25th June 2010, 14:48
I dag? Kan jo dra med kigu i en bag når jeg skal ned uansett og ta en spin around Karl Johan :3

Edit: Det blir dog ikke før etter jobb da (8-16 nabb)

OutlandKirkegata
25th June 2010, 16:15
Kom gjerne innom om du har mulighet, vi setter pris på all hjelp! :D

Madz
25th June 2010, 17:11
Hvor lenge vil det vare, og er det aldersgrense?

Er to gutter på 16 og 17 med cosplay fra Haruhi Suzumiya og Assassin's Creed som har lyst til dette.

OutlandKirkegata
26th June 2010, 10:52
Vi tar alltid i mot hjelp til å dele ut flyers, så kom innom når som helst, men aller best er det mellom 12-16 :)

OutlandKirkegata
26th June 2010, 10:53
I dag er det Desucon og vi feirer med å ha 3 for 2 på all mat og drikke i butikken! ( vi spanderer den billigste!) Møter du opp i cosplay får du også en gratis pocky pakke for hver 100-lapp du handler for! :D

Eirixoto
26th June 2010, 21:47
Var der i dag! det var skikkelig awesome :D

Arakini
27th June 2010, 00:48
Regnet den dagen jeg hadde tenkt til å hande flyers i Cos :P Men trenger dere andre dager så kan jeg sikker prøve å få med noen andre og gjøre det ^_^

Madz
27th June 2010, 00:51
Veldig greit å dele ut flyers for dere i dag, stikker sikkert innom i morgen også! : )

TigerMie
27th June 2010, 02:24
jeg var der i går!
Det var utrolig mye ledig plass der, men det var utrolig kult for det da :hello:

Arakini
27th June 2010, 09:59
Er kos med masse plass, awesome chillout :3

OutlandKirkegata
28th June 2010, 11:19
Hyggelig at dere setter pris på butikken vår, vi skal jobbe hardt fremover for å få alt på plass og gjøre den ennå mer awesome! :D

PinkBunny
28th June 2010, 16:58
Hva med en Rosa Kanin som kan dele ut flyers da? :D
Jeg er 17 atm blir 18 iår vis dere ikke har noe imot det x)

Arakini
28th June 2010, 17:29
Skal vi tag-teame det en dag Pink? Rosa Bunny og Snorlax? ^_^

Arakini
28th June 2010, 18:41
Aye; Outland hvis dere ser dette; kan vi fliere for dere fra ca 1630-1730/1800 i morgen? xD Hvis ikke/hvis dere ikke rekker å svare i kveld så kan vi nok finne en anna dag =)

PinkBunny
28th June 2010, 18:55
Hadde også vært greit å vite hva men tjener på det :P

Madz
28th June 2010, 19:31
Hadde også vært greit å vite hva men tjener på det :P

Jeg og kompisen min tjente ihvertfall to pockyesker og en ramune of free choice hver, tok oss knappe 20 minutter å dele ut flyerne. :)

PinkBunny
28th June 2010, 20:56
Jeg og kompisen min tjente ihvertfall to pockyesker og en ramune of free choice hver, tok oss knappe 20 minutter å dele ut flyerne. :)

ikke dårlig

Arakini
29th June 2010, 09:19
On another note; kjører dere brettspilltorsdag til torsdag igjen? =)

OutlandKirkegata
29th June 2010, 12:16
Hey people! Vi er for øyeblikket tomme for flyere, så bedre om dere stikker innom nærmere fredag/lørdag om dere har mulighet til det :D

Det blir brettspillkveld på torsdag ja, akkurat hva vi skal spille blir annonsert i løpet av morgendagen :)

UchihaAlita
30th June 2010, 01:26
Jeg så etter outland i kirkegata to ganger uten å finne det :(. Veldig trist, hadde gleda meg til å se den nye butikken :(. Dere burde få ett sånt stooooort skilt det det står OUTLAND i store neonfarvede lysende bokstaver :D.

PinkBunny
30th June 2010, 01:40
Bare se etter en stor Lego fyr xD

Men vis du går fra Kongress Senteret der Desucon var og via 7Eleven bortover hele gata der så skal du se den til høyere etter du har gått 5-10 min ca

Arakini
30th June 2010, 08:29
Bare se etter en stor Lego fyr xD

Men vis du går fra Kongress Senteret der Desucon var og via 7Eleven bortover hele gata der så skal du se den til høyere etter du har gått 5-10 min ca

Yarr, rett over gata for SubScene (der litt av programmet til Desu var)

OutlandKirkegata
30th June 2010, 13:24
Brettspillkveld i morgen! :D

Torsdag spiller vi Dominion i kirkegata! Vi har åpnet en rykende fersk eske Dominion, og vi tar med utvidelse etter ønske!
I tillegg er det, som vanlig, lov til å komme og prøve ut de andre spillene vi har demoutgaver av i butikken. Ta med en venn og stikk innom da vel! :D

AudunKun
30th June 2010, 18:54
Jeg så etter outland i kirkegata to ganger uten å finne det :(. Veldig trist, hadde gleda meg til å se den nye butikken :(. Dere burde få ett sånt stooooort skilt det det står OUTLAND i store neonfarvede lysende bokstaver :D.

Det er faktisk et KJEMPESTORT flagg som står utafor, pluss en gigantisk legofigur :p

Så et spørsmål: Kommer det til å selges Magic kort her?

maxter
30th June 2010, 19:22
Vi kommer imorra! :) Men hva er Dominion? Må vi kunne spillet å være med?
Vi er nok der i 6tiden. Blir det forseint?

Arakini
30th June 2010, 19:39
Det er faktisk et KJEMPESTORT flagg som står utafor, pluss en gigantisk legofigur :p

Så et spørsmål: Kommer det til å selges Magic kort her?

Selges allerede boostere og startere og litt sånt der. =) Ikke noen sleeves, mapper o.l. så vidt jeg vet, men det skal visst komme etterhvert.

Vi kommer imorra! Men hva er Dominion? Må vi kunne spillet å være med?
Vi er nok der i 6tiden. Blir det forseint?

Lærer sikkert mens vi spiller sånn som sist ^_^ Leste litt om spillet på boardgamegeeks, og average play time for en runde er 30 min. Da burde det være god tid til flere runder, så dere kan være med selv om dere kommer for seint. (treiga! :P)

Edit; her er en link til beskrivelse av spillet, hvis noen vil lese litt Dominion (http://www.boardgamegeek.com/boardgame/36218/dominion)

Dosu-kun
2nd July 2010, 10:53
ganske kult spill faktisk. vant ganske rått første runde, men tapte alle de andre :P kommer kanskje neste gang også. usikker

Arakini
2nd July 2010, 14:28
Nytt spill, nye muligheter da most likely ^_^

OutlandKirkegata
5th July 2010, 12:09
Vi har fått inn nye flygeblader nå, så om noen har lyst til å slenge på seg kostymet sitt og dele ut noen flygeblader for oss i sommervamen, så blir vi veldig takknemlige! :D

OutlandKirkegata
8th July 2010, 12:32
Husk torsdagsspilling i kveld folkens!
Denne torsdagen blir det speedspilling!
Ubongo, Jungle Speed, Zak Pak, Maus Geflippt og Pit ligger klare her for å lage nervebunter av dere alle sammen.
Og hvis vi ikke klarer det pakker vi ut en Jenga!

Kom og bli med alle sammen!

Ps: om noen trosser regnværet og stiller opp i cosplay for å dele ut flygeblader for oss, kan vi friste med gavekort ;)

Madz
8th July 2010, 12:56
Husk torsdagsspilling i kveld folkens!
Denne torsdagen blir det speedspilling!
Ubongo, Jungle Speed, Zak Pak, Maus Geflippt og Pit ligger klare her for å lage nervebunter av dere alle sammen.
Og hvis vi ikke klarer det pakker vi ut en Jenga!

Kom og bli med alle sammen!

Ps: om noen trosser regnværet og stiller opp i cosplay for å dele ut flygeblader for oss, kan vi friste med gavekort ;)

Høres bra ut, varierer det på hvor mye gavekortet er på?

Arakini
8th July 2010, 15:05
Mufff.. jeg har ingen cosplay som dealer bra med regnvær :P

OutlandKirkegata
8th July 2010, 16:11
Høres bra ut, varierer det på hvor mye gavekortet er på?

Det varierer litt ahengig av hvor lenge dere holder på ja :)

Roy
9th July 2010, 22:30
Må man cosplaye for å dele ut flyers? Hvis ikke, har jeg jo sommerferie enn så lenge, så jeg hjelper gjerne til. :)

inuyashafan
9th July 2010, 23:52
I dag er det Desucon og vi feirer med å ha 3 for 2 på all mat og drikke i butikken! ( vi spanderer den billigste!) Møter du opp i cosplay får du også en gratis pocky pakke for hver 100-lapp du handler for! :D

en venn av sa at dere støper vampyrtenne,stemmer det? .
for det ville vært døtskult om dere gjorde det

Cherri-chan
10th July 2010, 18:19
Det var veldig fin butikk! Stor og fin :3 Kommer sikkert flere ganger i sommer :D

OutlandKirkegata
13th July 2010, 17:38
Tales of the Arabian nights!
Torsdag blir det eventyrkveld! Vi setter ut fra Bagdad for å finne lykken, og håper å komme helskinnet tilbake igjen.
Det er litt begrensede plasser rundt bordet, så meld dere på, enten her, eller på mail: paleet@outland.no.
Vi prøver også å starte litt før, for vi skal jo tross alt reise både langt og lenge, og det kan hende vi møter noen forsinkende elementer på veien...

http://boardgamegeek.com/boardgame/34119/tales-of-the-arabian-nights

Hvis du ikke har lyst til å spille Arabian nights må du gjerne komme likevel, vi har masse spill liggende!

Kyrremann
15th July 2010, 13:24
Vil gjerne være med, sendte dere en e-post, men tenkte jeg skulle legge igjen et svar her også. For lurer på når det begynner.

Arakini
16th July 2010, 00:39
You made it Kyrre :D

jadb
16th July 2010, 01:33
Har vært borte på ferie og ikke fått med meg dette? Er det fortsatt mulig å dele ut flyere for dere? Kan kle meg ut som Haruhi Suzumiya. Hvem passer vel ikke bedre til å dele ut flyere en henne? :D

Kanskje andre som kler seg ut som figurer fra samme serien vil bli med? Madz?

Arakini
16th July 2010, 08:18
Kan jo gå som to figurer fra to forskjellige animeer og, vanlig mann på gata vetke forskjellen og digger det uansett : P (Jeg og Keron var Snorlax og Kakuzu :P)

Kyrremann
16th July 2010, 10:19
You made it Kyrre :D

Det gjorde jeg! Og det var kjempe gøy! Kommer nok neste gang også.

jadb
16th July 2010, 23:39
Arakini: Okey. :p

Så de deler fortsatt ut flyers?

Arakini
17th July 2010, 00:04
Arakini: Okey. :p

Så de deler fortsatt ut flyers?

Vet ikke om de har noen igjen og trenger nå, men de pleier å svare her etterhvert om man spør. Evt. så kan man spørre de på facebook.

jadb
17th July 2010, 00:19
Ok. Takk. Er det bare å søke Outland på Facebook da?

Arakini
17th July 2010, 01:40
Je, de heter Outland Kirkegata der =)

Madz
18th July 2010, 21:09
Har vært borte på ferie og ikke fått med meg dette? Er det fortsatt mulig å dele ut flyere for dere? Kan kle meg ut som Haruhi Suzumiya. Hvem passer vel ikke bedre til å dele ut flyere en henne? :D

Kanskje andre som kler seg ut som figurer fra samme serien vil bli med? Madz?

Passer litt dårlig for meg akkurat nå, men har en venn (tyramidlord) som er i Oslo nå, og har et Kyon cosplay, du kan spørre han? :>

jadb
21st July 2010, 11:48
Madz:
Awww.. nettet har vært nede så jeg fikk det ikke med meg. Er han fremdeles i Oslo? Bor han der?

Madz
21st July 2010, 14:16
Tror han skal være i Oslo til August, er litt usikker, han bor der ikke men har sommerjobb der. Jeg kan spørre han for deg ^^

Burny
21st July 2010, 20:25
Kan noen forklare meg hvor det er ?. Skal til oslo i neste uke og hvil kjøpe meg noen bøker og tengneserier

Kyrremann
21st July 2010, 20:45
Vet du hvor gamle Spiderman lå? For er på andre siden. Evt kan du jo bruke gulesider.no sitt kartsystem ;)

Arakini
21st July 2010, 23:18
Je, andre siden av gata for Sub Scene. Hvis du går opp Karl Johan fra Oslo S. så tar du til venstre i gata før TV2 skiltet. Hvis man går til høyre i den gata kommer man til kirken, Eldorado Kino, Youngstorvet etc. Det er ganske stort Outland Banner som står stilt opp utenfor butikken =)

Burny
21st July 2010, 23:26
Gleder meg sykt. Har ikke vært på outland siden i fjor sommer. Det er ikke noen outland butikker nær dær jeg bor.:(

OutlandKirkegata
5th August 2010, 12:09
Er du tom for lesetips, og har lyst på gode forslag?
Liker du å diskutere bøker og tegneserier med ulike og likesinnede?

Den siste fredagen i måneden fra kl 17.00 har Outland Kirkegata leseklubb!
Her kan du ta med deg en eller flere bøker/ tegneserier du synes er råbra og gjerne vil anbefale for andre. Vi åpner for presentasjoner, småsnakk og diskutering om bøker også, så her er det garantert en hyggelig stund for alle!

I begynnelsen er det åpent for alle sjangre og typer litteratur ( ikke erotikk), men blir det voldsom pågang etterhvert kommer vi nok til å dele inn kveldene etter tema
Vi vil gjerne ha påmelding med navn senest onsdagen før klubbkvelden, og si ifra hvilke bøker/tegneserier du tar med!

Påmelding kan gjøres slik:
I butikken:
Outland Kirkegata
Kirkegata 23
0153 Oslo
Telefon: 22330410
Epost: paleet@outland.no - merk emnefeltet med Leseklubb

Påmelding kan også gjøres ved å skrive en kommentar til denne posten!

FØRSTE LESEKLUBB BLIR FREDAG 27 AUGUST. PÅMELDING SENEST ONSDAG 25 AUGUST

OutlandKirkegata
6th August 2010, 11:34
Om noen har lyst til å slenge på seg cosplay antrekket for å dele ut noen flyers for oss, så er dere som alltid hjertelig velkommen! Vi kan selvsagt friste med en liten godtgjørelse som takk for hjelpen! :D

Psst: Kom gjerne innom mellom 12-16!

OutlandKirkegata
21st August 2010, 11:13
Det er gode, gode tider i vente for alle bokelskere! Både Brent Weeks, Brandon Sanderson, Peter F. Hamilton og Terry Pratchett kommer med nye utgivelser i løpet av de neste ukene! Samtlige kan forhåndsbestilles i nettbutikken vår, så her er det bare å slenge seg på!

Terry Pratchett
http://www.outland.no/product.cfm?id=43...569

Peter F. Hamilton
http://www.outland.no/product.cfm?id=43368

Brandon Sanderson ( PS! Dette er ikke den nye Wheel of Time boka!)
http://www.outland.no/product.cfm?id=43570

Brent Weeks
http://www.outland.no/product.cfm?id=43571

OutlandKirkegata
26th August 2010, 11:28
VIfår celebert besøk av Peter Madsen lørdag 18 september! Peter Madsen er geniet bak bl.a. Valhall-serien og Historien om min mor. Han kommer til å snakke om utgivelsene sine, ta i mot spørsmål og signere, så her er dte ingen grunn til å ikke komme innom!

Vi kommer tilbake med nærmere klokkeslett senere.

http://www.petermadsen.info/pages/tegnestuen/studio.html

OutlandKirkegata
26th August 2010, 11:32
Sjekk ut teaseren for Desu TV! :D

http://www.youtube.com/watch?v=s6XrssuXgTs&feature=player_embedded

Kamolis
26th August 2010, 22:02
Skal til Oslo snart og stikke innom outland (blir min andre gang 8) ) Jeg kommer dit ganske målbevist... jeg ser etter lolita
rett på sak:
Hvor mye koster lolita og har dere lolita i rosa?

Dosu-kun
27th August 2010, 09:04
Skal til Oslo snart og stikke innom outland (blir min andre gang 8) ) Jeg kommer dit ganske målbevist... jeg ser etter lolita
rett på sak:
Hvor mye koster lolita og har dere lolita i rosa?

mener jeg så en rosa lolita i som var litt borte fra de andre klærne (hang for seg selv som "SE PÅ MEG!" ting)... men jeg er da fargeblind, så det kan hende jeg så feil farge eller at den rett og slett bare var hvit <.< aner ikke. outland svarer sikkert snart :P

OutlandKirkegata
28th August 2010, 10:14
Vi har en rosa, småblosmtret lolitakjole inne nå ja til 499,- :)

Edit: typo

OutlandKirkegata
28th August 2010, 10:15
Høsttilbud!

Skolestart og høsten er over oss, og vi gjør dagen litt
lysere ved å gi 15% rabatt på alle romaner og tegneserier i oslo-butikkene
våre i dag, lørdag! Gjelder ikke i kombinasjon med andre tilbud og rabatter

Go crazy!

Kamolis
28th August 2010, 12:15
Dosu-kun: tusen takk :D Hvit funker sikkert det også.. skal se om jeg finner den samme som du snakker om : D

OutlandKirkegata : hmm.. Det høres jo greit ut : D men ligger alle lolita kjoler gjennomsnitlig på den prisen? eller er mesteparten rundt 1000kr?

OutlandKirkegata
28th August 2010, 17:57
Beklager sent svar, vi har hattd et hektisk i dag og ikke rukket åoppdatere her. Det er gjennomsnittelig pris ja :)

OutlandKirkegata
2nd September 2010, 11:27
Hurra!

Zofies verden beærer oss med et besøk lørdag 11 september kl. 13.00 for å signere utgivelsene sine, så her er det bare å møte opp!

Les mer om Zofies verden her:

http://www.zofiesverden.no/_/Hei.html

Masaru
2nd September 2010, 12:00
Ah, gleder meg til oktober. Da skal jeg besøke brodern på FHS, så da rekker jeg kanskje en tur innom Outland Kirkegata! Gikk forbi butikken tidlig i sommer, men da var det ikke åpent, husker det var litt trist å se butikken på Paleet så tom også xD

Kyrremann
6th September 2010, 18:30
Har dere fått inn Dominion: Prosperity? Me want :D

OutlandKirkegata
10th September 2010, 10:23
Ikke glemat Zofies verden kommer innom i morgen kl. 13, så pass på å ta turen du også!

Er du Oslo-student? Få med deg denne utgaven av Universitas, der finner du nemlig en kupong som gir deg 10% avslag på et kjøp hos Oslo-butikkene! :D

Kyrremann
10th September 2010, 15:43
Så det er slik det tilbudet fungerer. Stod ikke spesefik hvor lenge det varte ;)

OutlandKirkegata
11th September 2010, 15:53
Vi minner om at Outland Kirkegata har sin første søndagsåpnet i morgen, fra kl 12-18! Kom innom for en hyggelig handel!

Masaru
11th September 2010, 17:14
Spørsmål, har dere alle bøkene av Scott Pilgrim inne? Har lest alle, men kunne gjerne tenkt meg å eie dem selv.

Dosu-kun
13th September 2010, 10:09
Vi minner om at Outland Kirkegata har sin første søndagsåpnet i morgen, fra kl 12-18! Kom innom for en hyggelig handel!

Wow-tcg spillere samles på søndag for turnering, pvp (en mot en eller flere mot flere), tag-team pvp, arena eller raid! Har snakket med de på outland og hvis det blir turnering så er det som oftest 35kr++ å delta, men jeg mener at det var slik at det skulle komme på 40-45kr for å delta, og da får vi med en brus på kjøpet. håper å se nye ansikter og nye spillere ^^

marky
14th September 2010, 10:37
Var innom for andre gang på lørdag og ble imponert over at dere hadde mye Star Trek bøker! Blir positivt over at dere endelig har litteratur på høyere nivå enn Star Wars :P (jeg vet selvfølgelig at dere har andre sf-bøker, men jeg leser for det meste Trek).

OutlandKirkegata
14th September 2010, 15:54
Vi ønsker alltid å forbedre seg og vi har derfor en stor kundeundersøkelse gående! Send inn svarene dine på mail til presse@outland.no og vær med i trekningen av gavekort! :D

Din butikk:

Lokalet

Finner du lett frem til det du skal ha?

Er lokalet oversiktlig og ryddig?

Ansatte:

Får du svar på det du lurer på?

Synes du de ansatte er kunnskapsrike om varegruppene våre?

Er de ansatte hyggelige og hjelpsomme?

Blir du spurt om du trenger hjelp, eller må du selv ta kontakt?

Vareutvalg:

Hva pleier du å handle i butikken?

Er det noe du savner i butikken?

I såfall, hva?

Øvrig:

Synes du det er nok arrangemneter( signeringer, turneringer o.l) i butikken?

Synes du det er lett å få informasjon om hva som foregår av arrangemnet i butikken?

Facebook:

Bruker du butikkens facebook side?

Hva synes du om mengden informasjon på Facebook-siden?

Andre ting du vil kommentere:

Send svarene dine på epost til presse@outland.no. Legg ved kontaktinformasjon, men denne vil ikke bli gjort tilgjengelig for andre enn ansvarlig for undersøkelsen.

Takk! :)

OutlandKirkegata
14th September 2010, 19:22
Vi anbefaler alle å ta turen innom Fantasiportalen.com! der finner du masse spennende stoff om fantasy, tegneserier, filmer, spill og annet snadder for oss Outlandere!

www.fantasiportalen.com

Kyrremann
14th September 2010, 23:35
HeroClix turneringen i dag var awesome! Kan nesten ikke vente på neste. Snakker vi månendtlig?

OutlandKirkegata
15th September 2010, 10:21
Spørsmål, har dere alle bøkene av Scott Pilgrim inne? Har lest alle, men kunne gjerne tenkt meg å eie dem selv.

Hei!

Det har vi vettu!

OutlandKirkegata
17th September 2010, 09:31
I anledning Oslo Bokfestival slår vi til med et riktig 20 kronersmarked på bøker i dag og i morgen! Vi selger ut masse bøker til kun 20,- altså, i ekte markedsstil! Kom innom for et kupp!

Ps: vi stempler ikke bokkortet for disse bøkene.

Erica
17th September 2010, 16:10
Ojojoj, da må jeg jo komme innom en tur! :wow:

marky
19th September 2010, 12:30
Jeg lurer på en ting. Om dere bestiller inn noe for meg... Er det noen frist på når jeg må hente det?

Tonyay
19th September 2010, 14:01
Heldiggriser! ;A ; Skulle ønske Outland i Stavanger også var større.

OutlandKirkegata
20th September 2010, 15:25
Jeg lurer på en ting. Om dere bestiller inn noe for meg... Er det noen frist på når jeg må hente det?

Vi ser aller helst at man henter varene sine innen 2 uker, om det ikke er noe helt spesielt, men da må det avtales særskilt.

OutlandKirkegata
20th September 2010, 15:27
Nybegynnerkurs i fantasy/horror/sci-fi tegning!

Lørdag 9 oktober, fra kl 12-16

Vår egen illustratør Daniel vil denne lørdagen holde introduksjonskurs
i fantasy og horror tegning og illustrasjon, helt gratis! Daniel har bl.a.
jobbet med å lage illustrasjoner for rollespill tidligre, så denne karen vet hva han driver med!

Du trenger ikke å ha noe særlig erfaring fra før av, men veldig fint om du
gir beskjed om hva du kan når du melder deg på.

Vi stiller opp med ark og blyanter gratis, men trenger du annet utstyr må du ta med det selv.

OBS! På grunn av begrenset plass er påmelding bindende! OBS!

Påmelding og spørsmål sendes til : daniel@daniellorentsen.com

Legg ved navn, alder, kontaktinformasjon og ferdighetsnivå.

Maks 15 påmeldte, førstemann til mølla

wwww.daniellorentsen.no

Erica
20th September 2010, 17:26
Oooooh, dette høres gøy ut!

OutlandKirkegata
21st September 2010, 11:32
Vi kjører posesalg på bøker de neste timene! Fyll en pose med bøker for kun 100,-! Løp og kjøp! :D

Erica
21st September 2010, 11:51
Spør her også: Gjelder dette alle bøkene dere har, eller kun de som var på tilbud i helgen?

OutlandKirkegata
21st September 2010, 11:55
Spør her også: Gjelder dette alle bøkene dere har, eller kun de som var på tilbud i helgen?

Dette gjelder de samme som var på tilbud i helgen :)

OutlandKirkegata
21st September 2010, 13:30
Nybegynnerkurs i fantasy/horror/sci-fi tegning!

Lørdag 9 oktober, fra kl 12-16

Vår egen illustratør Daniel vil denne lørdagen holde introduksjonskurs
i fantasy og horror tegning og illustrasjon, helt gratis! Daniel har bl.a.
jobbet med å lage illustrasjoner for rollespill tidligre, så denne karen vet hva han driver med!

Du trenger ikke å ha noe særlig erfaring fra før av, men veldig fint om du
gir beskjed om hva du kan når du melder deg på.

Vi stiller opp med ark og blyanter gratis, men trenger du annet utstyr må du ta med det selv.

OBS! På grunn av begrenset plass er påmelding bindende! OBS!

Påmelding og spørsmål sendes til : daniel@daniellorentsen.com

Legg ved navn, alder, kontaktinformasjon og ferdighetsnivå.

Maks 15 påmeldte, førstemann til mølla

www.daniellorentsen.no

Edit: Riktig webadresse til Daniel sin side er: www.daniellorentsen.com

inuyashafan
22nd September 2010, 02:12
må mann være dyktig på tegne ansikt og kropp

OutlandKirkegata
23rd September 2010, 11:03
må mann være dyktig på tegne ansikt og kropp

Neida, her er alle velkomne! bare husk å skrive en linje om du har erfaring eller ikke fra tidligere når du melder deg på, da vet vi hvordan vi skal legge opp kurset! :D

OutlandKirkegata
23rd September 2010, 11:03
Migrapolis kjører et innslag om cosplay i kveld kl. 22.25! Se teaser her!

http://www.youtube.com/watch?v=oTALQuKkDO4

inuyashafan
23rd September 2010, 19:55
hvordan vet jeg at 15 stykker har meldt seg på

OutlandKirkegata
28th September 2010, 13:30
hvordan vet jeg at 15 stykker har meldt seg på

Du vil få beskjed om det er for mange påmeldte, pluss at vi vil annonsere det her.

OutlandKirkegata
28th September 2010, 13:31
Skal du på Coscon?

Lørdag 2.oktober går historiens første Coscon av stabelen! Der skal ”Norges beste cosplayer” kåres!

Om du har lyst å prøve vinnerlykken og samtidig få VIP-billett må du på forhånd kvalifisere deg helt gratis på vår uhøytidelige kvalifisering som holdes her fredag 1. oktober!

Registrering og innsjekking frem til kl. 17.00. Konkurransen begynner 17.30.

Ingen aldersgrense eller kostymebegrensninger, bare å møt opp!
Lykke til, og må den beste cosplayer vinne! :D

OutlandKirkegata
1st October 2010, 10:55
Hey peeps! ikke glem å få med deg Coscon-kvalifiseringen i ettermidag kl. 17.30. Masse gøy å se på, selv om du ikke deltar:D

Amaye
1st October 2010, 11:35
Jeg og PrincessMidna kommer!!

Man må ikke å ha signet seg opp for dette tidligere denne uka? (aka, man kan komme klokka 17.00-innsjekking og være med da?)

Dosu-kun
1st October 2010, 14:18
var innom outland på torsdag og fikk vite at man ikke trenger å være med her for å bli med i konkuransen på lørdag... nok en gang ser det ut som at man MÅ kvalifseres på fredag <.<

Arakini
1st October 2010, 15:10
Men det må man ikke, kvalifisering kan skje både på fredag og under coscon. Bare coscon som er sykt dårlige til å informere :P

OutlandKirkegata
18th October 2010, 12:24
3 for 2 på en mengde varer!

Vi kjører supertilbud! Kjøp 3 betal for 2! Gjelder tegneserier, bøker, brettspill og godteri! Dette gjelder i alle butikkene våre, så her er det bare å slå seg løs! :D

Amaye
18th October 2010, 18:04
Hvor lenge varer tilbudet?

OutlandKirkegata
19th October 2010, 12:52
Amaye: Det er foreløpig ubestemt, vi ser det litt ann med tanke på respons og varebeholdning, men i hvertfall i dag!

OutlandKirkegata
19th October 2010, 13:14
Håper dere er travelt opptatt med å klippe, lime og sy kostyme til vår store kostymekonkurranse her på Halloween, lørdag 30 oktober! Det blir stor stas og flotte premier, så ikke noe å gå glipp av! Les mer her om du har facebook:

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/event.php?eid=154434177922448

inuyashafan
19th October 2010, 23:24
vet dere når black butler volum 3 kommer ut

OutlandKirkegata
21st October 2010, 10:53
vet dere når black butler volum 3 kommer ut

Den skulle ha kommet i midten av september, men det ser dessverre ut som om den har blitt forsinket, så da tør jeg nesten ikke si noe sikkert.

OutlandKirkegata
21st October 2010, 10:54
Helgen nærmer seg med stormskritt, og sørg for å få med deg vårt fantastiske 3 for 2 tilbud før det er for sent!

Vi har 3 for 2 på alle bøker, tegneserier, manga, brettspill og godteri!
Tilbudet gjelder ikke i kombinasjon med andre rabatter som f.eks bok/mangakort, men du kan blande varegruppene! :D

OutlandKirkegata
22nd October 2010, 11:36
HALLOWEEN-FEIRING!

Outland Kirkegata smeller til med en skikkelig superfeiring hele uka! Vi kommer til å ha nye,grusomt gode tilbud hver eneste dag til og med lørdagen, stor tegnekonkurranse, massiv kostymekonkurranse på lørdagen, en stivpyntet butikk, og generelt masse skrekkelig morro!

Våre faste arrangementer ( rollespilltirsdag, brettspilltorsdag og leseklubbfredag) kommer også til å kjøre Horror-tema denne uka!

Foreløpig program:
...
DAGENS TILBUD: HER KOMMER VI HVER DAG TIL Å LEGGE INN ET NYTT GRUSOMT GODT DAGSTILBUD, SÅ FØLG MED!

DRAWINGS OF DOOM!
Tegnekonkurranse! Vi vil at du skal spisse blyanten og finne frem malesettet for å bli med på årets skumleste tegnekonkurranse! Tegn eller mal et Halloween-inspirert bilde eller tegning, skriv på navn og kontaktinformasjon, samt alder, lever det inn før FREDAG 29/10 KL.20.00. Vår residente tegneekspert Daniel vil bedømme bidragene og annonsere en vinner under lørdagens premieutdeling. Her kan du vinne flotte premier, så ingen grunn til å ikke bli med!

KOSTYMEKONKURRANSE!
Vi arrangerer en stor kostymekonkurranse LØRDAG 30/10.Her kan du melde deg på og finne mer informasjon om den:
http://www.facebook.com/event.php?eid=154434177922448

OUTLAND'S SKREKKQUEST!
Har du motet med deg og kostyme på, kan du prøve deg på Outland's store Skrekkquest om du tør. En rekke tråder må nøstes opp, klarer du å finne sannheten? Fra og med KL.12 LØRDAG 30/10 kan du teste lykken. Kom til Outland Kirkegata i løpet av dagen for første ledetråd.

Vi har stor premieutdeling for alle konkurransene våre LØRDAG KL.17.00

Programmet vårt oppdateres hele tiden , så sjekk innom for å få med deg de siste nyhetene!

OutlandKirkegata
24th October 2010, 18:03
Dagens tilbud: Mandag 25/10: Vi har hele 20% rabatt på utvalgte skumle, overnaturlige og grøssende tegneserier! Tilbudet gjelder kun mandag 25/10, så løp og kjøp!

OutlandKirkegata
26th October 2010, 12:51
Dagens Halloween-tilbud:
TIRSDAG 26/10: VI HAR HELE 20% RABATT PÅ UTVALGTE SKUMLE, OVERNATURLIGE OG GRØSSENDE MANGA! TILBUDET GJELDER KUN TIRSDAG 26/10, SÅ LØP OG KJØP! :D

OutlandKirkegata
27th October 2010, 10:16
Dagens Halloween-tilbud er 15% avslag på en rekke skrekk og horror-DVD! Kom inn og finn deg noe å se på i regnet! : D

OutlandKirkegata
28th October 2010, 12:31
Dagens Halloween-tilbud: I dag er det 20% avslag på en rekke utvalgte horror-brettspill og rollespill!

OutlandKirkegata
30th October 2010, 12:11
Alle som møter i kostyme i dag får 10% avslag på alle varer, unntatt lego! :D
Vi har også en kostymekonkurranse kl 14 som blir vel verdt å få med seg!

Masaru
8th January 2011, 15:14
Har dere noen bøker i Shinryaku! Ika Musume serien? Elsker animeen, så om dere har noen av bøkene, så kommer jeg innom i vinterferien å kjøper med meg alt dere har:D

OutlandKirkegata
9th March 2011, 13:19
Vi beklager radiostillheten som har rådd her den siste tiden, men vi lover å bli flinkere til å oppdatere!

På lørdag har vi Den store Lego-minifigur byttedagen her fra kl. 14-15!

Denne lørdagen er det skikkelig happy hour for alle store og små Lego fans!
Vi inviterer deg til å komme og bytte dine minifigurer med andre entusiaster. Det er ingen påmelding, bare å møte opp på dagen med de figurene du gjerne skulle hatt et nytt hjem til. Forhåpentligvis går du blid og fornøyd hjem igjen med noen nye venner!

Vel møtt!

Kyrremann
9th March 2011, 13:24
Oi så morsomt. Dette må jeg bli med på :D Har jo noen ekstra figurer liggende.

Kyrremann
21st September 2011, 12:25
Ville bare informere at Outland Kirkegata arrangerer Heroclix for nybegynnere på lørdag. Og å lær deg spille i en turnering rettet mot de som aldri har spilt Heroclix før.

Kyrremann
23rd September 2011, 19:24
Ville bare si at dessverre har turneringen måtte bli utsatt til 15 oktober. Håper ikke det skaper problemer for noen!

Sparkie
29th September 2011, 14:42
Flotte lokaler dere har fått, var innom i lunsjen å titta raskt, tror nok jeg kommer tilbake å kjøper noen t-skjorter :)