PDA

View Full Version : Anime Portable Anime ????? :3

Thormawk
23rd May 2010, 01:47
Fenomenet portable anime har begynt å ta av i det siste, subbe grupper har oftere små avi versjoner enn før og jeg digger å putte en anime episode på psp-en eller mobilen min å se på mens jeg sitter i ro en plass, venter på bussen eller lignende.

En har jo nesten alltid hatt anime i avi, men portable anime er filer som er mindre i størrelse og resolution. Vanligvis er en fil ca 100mb, mens en full avi/mvk/hdstream/etc er jo over 300mb-ish.

Er det flere som liker å bruke dette? Hva putter du da i så fall på devicen din, ny anime som K-ON!! eller Angel Beats, eller gamle serier? Tell us hoho~:3

Veldig praktisk imo, har 10gb med anime på mobilen selv.

Madz
23rd May 2010, 02:35
Ja, er veldig hendig på som du sa, f.eks når du venter på bussen o.l. Selv ser jeg på de nyeste episodene av Durarara!! og Angel Beats på iTouchen min atm, men det er bare om jeg ikke har tid til å se dem på dataen. Har også noen episoder av litt eldre serier som "nød-anime".

Hei
23rd May 2010, 04:27
Jeg har en go del på psp'n, fryktelig greit når man f.eks skal langt med buss :)

Charbutsu
23rd May 2010, 09:25
Har noen gigabyte med anime på iPoden min, men det bruker jeg mest når jeg sitter i bil og stuff, og ikke har noe annet å gjøre. Mesteparten av animen jeg har der er faktisk Sonic X, som jeg prøver å få sett ferdig, mest pga. at den er nostalgiawesome. Ser som oftest ikke ny anime på iPoden, mest fordi programmet jeg bruker for å få det i format til iPoden ikke kan ta softsubbede serier, men hardsubbede, som ble brukt mest før.

Jiraaiya
23rd May 2010, 13:20
Har en del anime på iphonen min, brukes oftes på tog eller når pc'en er tom for strøm f.eks på flyet :)

Lilium~
23rd May 2010, 14:47
brukte å ha en del på pspen, brukte konverter for å få dem mindre. På den lille skjermen er det ikke stor resulosjon du trenger. så de kom faktisk ned fra 300 til 50-100 mb.Det var jo hendig på toget uten annet å gjøre ^^