PDA

View Full Version : Anime med Norsk tekst?

Zarotan
21st April 2010, 11:24
Jeg vet det er nesten blasfemisk å spørre men siden dama nesten ikke kan engelsk i det hele tatt og gjerne vil finne ut hva det er jeg egentlig ser på så må jeg jo spørre.
Har dere noen serier som er kommet med Norsk tekst på dvd?
Om ikke så har dere muligens tips om hvor jeg kan finne noe sånt?

ilifin
21st April 2010, 11:32
Jeg vet det er nesten blasfemisk å spørre men siden dama nesten ikke kan engelsk i det hele tatt og gjerne vil finne ut hva det er jeg egentlig ser på så må jeg jo spørre.
Har dere noen serier som er kommet med Norsk tekst på dvd?
Om ikke så har dere muligens tips om hvor jeg kan finne noe sånt?Er en rekke utgivelser som er skandinaviske med norsk, svensk og danske undertekster, blant annet Full Metal Panic. Har ikke undersøkt så nøye, men vet disse finnes.

AudunKun
21st April 2010, 19:22
De fleste av Hayao Myazakis filmer er også på norsk, de er da ikke serier men men.
Sto også noe anime.no, sjekk her (http://anime.no/anime/nyheter-norge/naruto-animen-paa-vei-til-norge-paa-dvd.html).

Tyblazitar
21st April 2010, 19:32
Er en rekke utgivelser som er skandinaviske med norsk, svensk og danske undertekster, blant annet Full Metal Panic. Har ikke undersøkt så nøye, men vet disse finnes.
Finnes faktisk svært mye av dette, er bare ikke alle de skandinaviske utgivelsene som er så lette å komme over i norske butikker. Et kjapt søk på "anime" på Cdon.no burde finne mer enn nok, og til en svært behagelig pris. ;)

EDIT: Ser ut til at Cdon ikke er så flinke med kategoriseringen. En idé kan være å søke opp serier (Berserk, Kino's Journey, Samurai Champloo f.eks.) og se hva annet kunder som har kjøpt dette har kjøpt, eventuelt bare søke på serier man liker til man får treff.