PDA

View Full Version : Manga Nana og Blade

Asuki
1st April 2010, 15:55
Hei!
Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette men håper det.
Jeg har samlet på Manga bøkene av Blade(1-13) og Nana(1-8)
Vet noen om det er kommet ut en bok 9 eller 14 i noen av disse seriene?
Det tok nesten 2 måneder før bok 8 kom ut i Nana. Har de sluttet å oversette på egmont, for det var jo det som skjedde med Rave (mener det hvertfall?)
Og på slutten av 13 i Blade virket det som om det skulle fortsette. o-o'
Kan hende jeg bare drømmer, men mener det. xD
Håper noen kanskje kunne gi meg noe fakta om hva som foregår. har hvert så mye skolearbeid at jeg nesten ikke for tid til å "opptadere". ^^'

Fato-loves-L
1st April 2010, 16:05
Altså jeg hadde samme problem som deg.
Jeg orket ikke å vente på at Egmont skulle gi ut oversettelser, så jeg begynte å lese på engelsk.
Det er like bra! Egentlig så foretrekker jeg manga på engelsk, for å være helt ærlig! :D
Det funka for meg:D
Du kan prøve.
:)

CatgirlMe
1st April 2010, 16:09
Blade kommer ikke ut på norsk mer, ettersom hva jeg har hørt. Tydeligvis var det ikke stort nok salg av bøker til å kunne fortsette med oversettelser, så de aller fleste prosjekter har blitt droppet de siste årene. Vet ikke helt sikkert, men det kan være at det samme har skjedd med Nana også.
Jeg vil anbefale å lese dem på engelsk i stedet for, så får du med deg slutten av seriene :D

Asuki
1st April 2010, 16:11
Sant! Og Takk Fato(o.o)
Vurdert det UTROLIG lenge med å kjøpe bøkene på engelsk! (Klarer ikke lese fra skjermen O_O medfødt problem :gonk: )
Jeg liker også egentlig lese på engelsk bedre. (mye raskere, slepper å vente på oversettelse :nya: )
Lurer egentlig på hva som tar Egmont så lang tid. o.e''
Før var det faste tider nå tar det flere måneder...
Edit: Takker kitty!
så det er en fortsettelse på Blade?! 8D Er helt avhengig av den serien. :3

CatgirlMe
1st April 2010, 16:31
På wikipedia står det at det et 25 volumer av Blade, så ja det er en fortsettelse :D

Sakujo
2nd April 2010, 05:10
Blade of the Immortal var etter min mening Schibsteds beste (og kanskje eneste bra) manga på norsk. Dessverre har de annonsert at de ikke kommer med nye mangautgivelser på norsk på grunn av lite salg. Schibsted om Blade. (http://www.schibstedforlag.no/tegneserier/tegneserieboeker/88144.o2) Relevant artikkel på anime.no: "Mørk fremtid for manga på norsk?" (http://anime.no/manga/nyheter-norge/moerk-fremtid-for-manga-paa-norsk.html)

Når det kommer til Nana er jeg derimot usikker. Egmont har ikke annonsert noe som jeg kan finne, og det har gått veldig lang tid siden bok 8 kom ut. Når folk ikke lenger finner nye bøker i butikkene blir det også færre faste samlere. Det er virkelig synd hvis de har gitt opp allerede, for jeg ligger i så fall langt bak på den engelske utgivelsen. For ikke å snakke om at det er veldig illevarslende for framtiden til mangautgivelser på norsk hvis til og med Egmont, som virkelig visste hva de drev med, slutter. Forhåpentligvis finner de nye serier som slår an i Norge, men troverdigheten svekkes hvis fansen risikerer at serier plutselig kanselleres uten noen klargjøring fra forlaget.

Adamant
2nd April 2010, 08:10
Jeg kan fremdeles ikke begripe hvorfor ingen har kommet på tanken å gi ut Golgo 13 på norsk.

Agent X9 selger da bra nok, så her har vi en serie som både passer bra til det norske markedet OG en de færreste har på engelsk (og ihvertfall ikke i store mengder, siden kriminelt lite av den er utgitt over there) - og på toppen av DET, består serien av kortere, avsluttede historier, ulikt disse evighetsseriene på 40 bind man må følge med fra starten på. I tillegg er det en jævlig god serie, og langt nok unna "sånn Påkkemån å narruto-drit"-stilen til å interessere selvutnevnte manga-hatere også. Den er perfekt.

Fato-loves-L
2nd April 2010, 15:38
Jeg kan fremdeles ikke begripe hvorfor ingen har kommet på tanken å gi ut Golgo 13 på norsk.

Agent X9 selger da bra nok, så her har vi en serie som både passer bra til det norske markedet OG en de færreste har på engelsk (og ihvertfall ikke i store mengder, siden kriminelt lite av den er utgitt over there) - og på toppen av DET, består serien av kortere, avsluttede historier, ulikt disse evighetsseriene på 40 bind man må følge med fra starten på. I tillegg er det en jævlig god serie, og langt nok unna "sånn Påkkemån å narruto-drit"-stilen til å interessere selvutnevnte manga-hatere også. Den er perfekt.

Jeg vil ikke være frekk. Men plaser ikke Naruto i samme katogori som POKEMON. Naruto er en bra serie. Du kan godt si at Naruto har blitt mer og mer dramatisk.
Det kan fort bli kjedelig noen ganger, med så maaange bind.
But still, det er en kickass serie! :D

CatgirlMe
2nd April 2010, 17:15
Jeg vil ikke være frekk. Men plaser ikke Naruto i samme katogori som POKEMON. Naruto er en bra serie. Du kan godt si at Naruto har blitt mer og mer dramatisk.

*spamspamofftopicspam* Jeg må si meg litt uenig med deg igjen :toda: Jeg har lest hundre serier som jeg synes var bedre enn Naruto. Likte forsåvidt både Naruto og Pokemon til å begynne med, men begge seriene lider av samme ting; de er dratt ut ALT for langt. Dette blir bare et spørsmål om personlig smak, kanskje. Men ja, å plassere Naruto i sammen med Pokemon ville jeg også gjort, fordi begge er actiondrevede serier (hey, dyreslossing for penger og ninjaer! ), og begge er utrolig lange, og jeg vil nok si at begge deler er litt generisk anime.

Når det gjelder nye utgivelser av serier så er jeg helt enig med Adamant i at å satse på kortere serier er mye mindre risikabelt enn en serie på 40+ volumer.

Men jeg tror det beste nå ville vært å avslutte samtalen, eller å fortsette i "mørk fremtid for manga på norsk"-tråden, slik at ikke moderatorene skal måtte gi alt for mange infractions :P Tror spørsmålene om Nana og Blade ble besvart, og det begynner å bli litt for off-topic her :D

Adamant
2nd April 2010, 20:20

Jeg vil ikke være frekk, men ikke plasser Pokemon i samme kategori som NARUTO. Pokemon er en bra serie. Du kan godt si at Pokemon har blitt mer og mer dramatisk.
Det kan fort bli kjedelig noen ganger, med så maaange episoder.
But still, det er en kickass serie! :)

Og nå var det først og fremst oppfatningen til Ola Dunk jeg snakket om, og han liker ingen av seriene.

Fato-loves-L
3rd April 2010, 19:37
I see! Jeg skjønte hva du mente! :D Beklager hvis jeg var slem :D
Jeg ble litt ivrig! Jeg begynner å bli lei av Naruto nå for tiden! Jeg skjønner det med at serien blir dratt ut lenger og lenger :D
Sorry for at jeg var off-topic å!!
Beklager!

Asuki
7th April 2010, 19:22
Takk for alle svarene! xD
Endelig forstår jeg hva som foregår. <3 <3
Blir nok mye " Pappa~! Kan du hjelpe meg bestille den her? :3" hendelser hjemmet nå xD