PDA

View Full Version : Artstand på Desucon 2010!

Trinprilla
29th March 2010, 22:09
Heisann, jeg er Line og trenger litt tips ang. artstands : )

Etter et fyrverkeri av et Desucon i fjor meldte lysten til og åpne artstand dette året seg.
Jeg er veldig interessert i å høre hva besøkende på standen kunne tenke seg av f.eks. fanart og om det er noe interesse for eventuelle kjøp i det heletatt.

Her er et lite eksempel. Utdraget ble visst desverre halveis myrdet av scanneren min :gonk:, men håper alikevel det går greit og se på.

http://i41.tinypic.com/2m2ykqf.jpg

Hadde vært koselig hvis det meldte seg noen tilbakemeldinger på hva slags fanart man eventuellt kunne ønsket seg ! :)

Ceceiliapus
31st March 2010, 15:48
Det virker på meg som om små prints (bokmerker) til rimelige priser er ganske populære, sammen med tegninger i A4-størrelse. Det er også lurt å velge karakterer fra serier som er kjente og lage fanart av dem, fordi flere folk har hørt om dem. Selv har jeg aldri hatt stand (men jeg kunne tenkt meg å ha det en gang for å få litt penger) så jeg vet ikke hva som er aller mest lønnsomt.

Når det gjelder motiver:
For min egen del er det ikke så nøye om det er egne karakterer eller andres man tegner, så lenge komposisjonen og fargene er bra. Sist gang så jeg tegninger der figurene manglet deler av beina eller hendene, fra leggene og ned, eller hånda, for eksempel. Jeg sier ikke at hele kroppen må være med på bildet, men jeg kjøper aldri tegninger der litt av kroppen stikker ut på grunn av dårlig komposisjon. Så mitt tips hvis du vil ha litt mer penger blir å ta med hele foten på karakterer i helfigur.

Har du flere eksempler på hva du har tegnet? Jeg synes bildet du har her nå er fint, men hvis du legger ut mer kommer det sikkert mye respons i tråden :)

Trinprilla
5th April 2010, 12:01
Mange takk til deg Ceciliapus for et flott svar, det kom godt med for og danne en idé av hva man skal gjøre.

Veldig koselig at du viste litt interesse for det jeg driver med, er scanneren min på lag skal jeg nok prøve og få fulgt tipset du gav meg :)