PDA

View Full Version : Aftermath Feedback til Banzaicon

Tyblazitar
21st March 2010, 11:29
Her kan dere komme med feedback til Banzaicon. Ris og ros, konstruktiv kritikk og generelle kommentarer om gjennomføringen og opplegget tas i denne tråden.

Amaye
21st March 2010, 11:31
Synes det hele var kjempebra gjennomført! At de hadde hengt opp kart på dørene, at medic gikk rundt med vann hele tiden(mye ros til medicen) og at det var såpass STOR plass også!

Inja
21st March 2010, 12:04
Det var koselig å være på banzaicon.
Medicen som gikk rundt og ga vann til alle sammen noe som var veldig bra.
Hele lokalet som de holdt til var sikkelig fint og egner seg perfekt for slike arrangement.
Manga-bibloteket med tegne saker osv var morsomt.
Cafè'en var fin og tegningene på veggen var sikkelig bra. Er en god del talenter der ute.

Opplegget på scenen var bra, ganske underholdene.
Dumt at det ikke var flere folk som kom, det var sikkelig sikkelig koselig og vi fra NEO-TOKYO kommer igjen om det arrangsjeres.

Chiyo
21st March 2010, 16:12
Yo, Edward Elric her!
Jeg syns at Banzaicon var et fint og koselig con å være på, og at det hele var veldig bra lagt opp. Lett og oversiktelig å finne frem, og fint å få program i døren. Jeg likte cafèen og biblioteket kjempegodt. Stor creds til folka som hadde pyntet der! Det var skikkelig søtt og trivelig =)
Crewfolka var hyggelige og greie og banzaipandaen var kjempesøt ofc =D

Eneste minus jeg har var at konferansieren kanskje kunne ha vært litt snillere med deltagerne? :3

tsurine
21st March 2010, 17:45
zero rapoterer inn.
banzaicon var kjempe bra^^
- masse ros til medic som gikk rundt å sørget for at alle hadde noe å drikke til en hver tid.
- the gamers ^^ super awesomt at dere tok sanger fra naruto, bleach, death note og fikk oss alle til å danse caramell dansen.
- til dere som hadde stands, håper at derre kommer på flere cons, dere hadde mye fint å selge.

Itachu
21st March 2010, 18:18
Banzai var en av de beste con'ene som har vært!! medic folkene var flinke og gikk rundt med vann til oss = D annet crew folk var kjempe koselige!

Det var alltid noe å finne på:
-Cafe som vi kunne kose oss med mat og annet
- manga bibliotek slik at vi kunne lese manga
- konkurranser
- stander, vi kunne kjøpe ting!!
- konsert
-oppvisning
- alle hadde tilgang til alle rom :3
- Discoen på slutten som var helt awsooome!!

Vi fikk ikke tid til å kjede oss, og folkene var presise med programmet, noe jeg setter pris på!!^^

Dere ser meg der igjen!! we love you!

Eidorian-sama
21st March 2010, 18:44
Banzaicon var helt awesum!

Likte spesielt godt medicene som gikk rundt med vann :)

Hachi
21st March 2010, 18:46
Banzaicon var utrolig bra=D
Artig med et nytt sted :3
Storkoste meg ^^
Takk til medic som gikk rundt med vann. Drakk sikkert 10 kopper siden det ble ble så varmt med kigurumi drakt XD
Syntes også bandet var veldig flinke ^^
Ellers var det kjipt å ikke kunne vært med til slutten med tanke på at jeg måtte rekke det siste som gikk av kollektiv transport hjem.. vet det var en sovesal eller noe der, men så dessverre det litt for sent :/
Men alt i alt så var det er fantastisk bra con ^_^

steelix
21st March 2010, 19:00
Utrolig bra opplegg! Det var ikke kjedelig ett sekund. Masse åservere av underholdninger. For å være ærlig synes jeg den var nesten på linje med de siste Desucon conversionene.
Veldig bra gjennomført av Crewet for Banzaicon.
Banzai, Banzai, Banzai^_^

PS! Sykt bra med vann service;) og ikke minst medicene!

Mawit
21st March 2010, 19:00
Jeg synes Banzaicon var HELT forferdelig. Altfor mange mennesker, for liten plass, sure crewmedlemmer og ingenting gikk etter planen. Ingenting å gjøre, jeg kjedet meg hele tida. En skam for alle Larvikinger!

(...:D) JÆ BARE TULLA. Crewet var fantastisk, seriøst; jeg elsker dere alle! Condeltakere - jeg elsker dere også! Det var et con of love! Alt gikk nøyaktig som det skulle, jeg er så stolt! Vi gleder oss vilt til neste år :) Jeg vil legge inn en stor takk til activity crewet mitt, det var kjempekoslig å jobbe med dere! Og Riza, vår kjære leder, en fantastisk jobb! Håper alle sammen kommer tilbake ^^ <3

Theriza
21st March 2010, 19:20
Flott at dere hadde det gøy på banzaicon!

Er kjempestolt av medic-crew, som jobbet som helter selv med mindre mannskap enn planlagt!

Ps. Vi gikk gjennom godt over 1000 glass med vann xp

Når det gjelder sovesaler skal har vi nå endelig fått klarhet med de som eier lokalet om det, så vi skal få ordnet det tidligere neste gang, så flere får vært med på festen på slutten ^^

(imponert over dere som ble igjen der, danset til godt over stengetid gjorde dere ^^)

Maritim
21st March 2010, 20:11
Jeg erke noe conmenneske og forsåvidt ikke så kjempefan av anime. Det eneste jeg har sett er faktisk Shangri-La og litt Fairy Tail.
Takk og lov for at jeg var tech crew, så jeg også fikk kløna meg til å oppleve Banzaicon! Det var utrolig bra, og gikk over alle mine forventninger! :)

Felisaur
21st March 2010, 20:15
Syens Banzaicon var ett av de beste connene jeg har vært på til nå,
for det gikk som på skinner. Man hadde liksom kontroll på hvor alt
var, og man hadde liksom noe å gjøre hele tiden. Samtidig så var alle
rommene store, så det var god plass (noe som er greit når du ikke ser
så alt for mye av hva som skjer rundt deg).

Medicene var også kjempeflinke som gikk rundt og delte ut vann, samtidig
som de sto her og der så man bare kunne gå å hente. Det var veldig godt
med vann når det ble veldig varmt inni det digre huet x)

Masse kule konkurranser, og jeg er glad for at Rave ENDELIG fikk tak i glowsticks!

Pernille
21st March 2010, 20:18
Ja medic-crewet gjorde en utrolig god jobb, tror nok jeg aldri har drukket så mye vann på en dag før xD

jeg satt i den store salen hele dagen, og synes alt som forgikk der var kjempe bra og morsomt!

hvis jeg skal gi noe kritikk, det virkert ikke helt som om cosplayerne forsto helt hva de ble spurt om, kanskje bedre om de bare fikk si det de ville om kostymet selv?

håper virkelig banzaicon kommer tilbake neste år!

Crepsley
21st March 2010, 20:48
Det var SKITBRA!! =D
Elsket det!!! Medic var supre! <3<3 Crew var awesome! VELDIG hjelpsomme n___n
Det var ikke så mange der, men folka gjorde det spesielt :3
ALLLLE var kjempesnille og det hele var bare superpositivt!!
BANZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI

Manji
21st March 2010, 21:55
Vil starte med å gratulere dere med et vel gjennomført Banzaicon.
Først av alt var garderobesystemet veldig smart med tanke på navn og telefonnummer ved gjenglemte ting. Men med tanke på hvor mange som skulle henge fra seg jakker osv kunne det kanskje være lurt å flytte infodesken, som jeg syns forsvant litt. Kanskje plassere de i friområdet midt i mellom salene?

Åpningsshowet med maskotten var også artig. Kanskje det hadde gått an å gjøre mer ut av det, med en historie eller lignende som en rød tråd gjennom treffet?:)
Medic som gikk rundt med vann var veldig fint. Thumbs up^^
Oppvisning av kampsport var kanskje favorittposten min, hvor det var veldig fint at de fortalte om bakgrunnen til de ulike grenene de trente.

Så over til litt konstruktivt.
Nå som dere har fått litt følelsen på hvordan det er å arrangere et con, kan dere til neste gang prøve å ta i enda litt mer på programsiden med flere programposter. Det var en periode hvor det ble en del dødtid, da noen poster sluttet litt tidlig. Det hadde da vært supert å hatt noe annet å gå og se på.
Når det gjelder cosplaykonkurransen var den greit gjennomført, men personlig tror jeg kanskje det kunne vært lurt å ha en egen konferansier til neste gang, så kan heller dommerne komme med spørsmål i etterkant om det er mer de lurer på.
Når det kommer til ”Reise til Japan foredraget” ble jeg dessverre litt skuffet. Det var helt greit å ha en som hadde reist på tur, men kanskje ha med en til, da folk kan ha ulike erfaringer og inntrykk av det å reise til et fremmed land. Syns også at deler av foredraget skled litt ut, da foredragsholderen ikke var helt forberedt. Nå vet jeg ikke om det er mulig, men jeg syns også at det foredraget kunne vært holdt et litt roligere sted, da det var en del støy i hovedsalen.
Ellers var det meste greit organisert og bra til å være første gang.
Lokalet var kjempefint og dere har virkelig fått et fint sted og holde et treff. Det blir spennende å se hva dere kan få til neste gang:3

Zammy
21st March 2010, 22:29
- the gamers ^^ super awesomt at dere tok sanger fra naruto, bleach, death note og fikk oss alle til å danse caramell dansen.

Jeg må si det var vanskelig å velge ut låter, som bandet skulle fremføre, men noen låter var bare en selvfølge!

Og jeg synes BanzaiCon var kjempegøy. Det var utrolig gøy å spille for dere! Som gitarist i The Gamers var jeg fornøyd med konserten og publikums innlevelse. Forrige helg spilte vi for et publikum som var sikkert 3 ganger større, og det var kjipt. Publikum har mye å si! :D

Jeg håper flere var fornøyde med konserten!

Rockshoujo
21st March 2010, 22:33
Banzaicon var koselig det. Kjempefint å treffe alle venner igjen! Men det ble veldig mye døtid. Så jeg endte opp med å kjede meg ganske mye. ^^; Tamaki Suoh her foresten. Glad jeg fikk delt ut alle rosene mine. Mange søte jenter på Banzai. ; D

Crepsley
21st March 2010, 22:37
jeg må si det var vanskelig å velge ut låter, som bandet skulle fremføre, men noen låter var bare en selvfølge!

Og jeg synes banzaicon var kjempegøy. Det var utrolig gøy å spille for dere! Som gitarist i the gamers var jeg fornøyd med konserten og publikums innlevelse. Forrige helg spilte vi for et publikum som var sikkert 3 ganger større, og det var kjipt. Publikum har mye å si! :d

jeg håper flere var fornøyde med konserten!

JAAAA!! the GAMEEEEEEEEEEERS! .D Venninna mi og jeg ELSKET dere!! :D Dere er KJEMPESUPERAWESOME!! Dere har ikke en myspace, by any chance? ;o

Zammy
21st March 2010, 22:42
JAAAA!! the GAMEEEEEEEEEEERS! .D Venninna mi og jeg ELSKET dere!! :D Dere er KJEMPESUPERAWESOME!! Dere har ikke en myspace, by any chance? ;o

Haha! Nå ble jeg glad! :D
Vi har ikke skaffet MySpace ennå, men kommer til å opprette en MySpace-konto når vi får bandbildene våre fra fotografen som var på Banzai!

Men om du har Facebook, så har vi en siden for fans der! ;D

Benedicte-chan
22nd March 2010, 11:39
Hei! Benedicte fra Medic-crew her ^^
(Hun som hade en hvit frakk og et brett med vann limt til hendene XD )

Banzaicon var bare helt utrolig, jeg er veldig fornøyd med hvor bra alt fungerte og alle de hyggelige crew-medlemmene.
Applaus til alle ansvarlige, dere gjorde en flott jobb!!

Også vil jeg takke for all rosen vi i Medic-crew har fått ^^
Ser dere til neste år! ;D

Mellon
22nd March 2010, 17:05
Banzaicon var pure awesomeness! :3
Masse skryt til organizerne og medicene...og hele crewet! ^w^
Utrolig fint lokale, og veldig oversiktlig og greit, spesielt cafèen var veldig veldig fin!
Det ver kjempe smart med egen info bok og kart til alle som kom. Og det at vi klarte å holde hele programmet til timeplanen var veldig bra.

Jeg tror nok at cosplaykonkurransen må omorganiseres litt. Det hele ble veldig passivt og litt for konkurranse basert. Klart det er morsomt å vinne, men det er jo hovedsaklig ment å være morsomt, ja?
Dette burde hovedsaklig vi i dommerpanelet ta på oss, neste gang må panelet snakke mer sammen, gjerne før connet. Det som ble foreslått tidligere her om en egen konfransier som ikke er dommer synes jeg høres kjempe smart ut!

Ellers har jeg bare positive ting å komme med.
Dansen på slutten var også bra! Jeg kommer til å være støl i ukesvis :p
Til alle crew folkene, det var utrolig gøy å jobbe med dere! Savner alle sammen allerede X3

Chiisaime-do
22nd March 2010, 21:38
Banzaicon var utrolig awesomet~!:D Skikkelig gøy altså.

Possitive ting:
1. Maidene som gikk rundt med vann. Jeg drakk noe med 8 tror jeg... XD

2. Twister turnering var sykt kult! Skulle gjerne hatt mer av det på senere con.

3. Veldig koselig neko cafe~:3 Og inmari gode muffins!~^w^~

4. Det virket som det var godt planlagt. Og at man hadde noe å gjøre hele tiden. Enten det var å være i den store salen (med standsene), koble av i det lille 'biblioteket' eller å slappe av i caféen.

Negative ting:

1. På cosplay konkurransen ble spørsmålene fra dommeren ganske forvirrende. Synes jeg daX3 Var den litt loste kaninen/March hare fra Alice in wonderland og mange av svarene mine ble <<... ... Hæ?>> XD Jeg må si at jeg sleit litt med å høre/forstå hva hun sa. Kanskje ha faste spørsmål og snakke litt tydeligere?

Men jeg står fast ved at det var mega kult!:D Jeg kommer garantert neste gang. :3

Zaijin
22nd March 2010, 21:47
Hisagi-san her =3
*SKRYTEAVSKRYTEAVSKRYTEAV* Dere var veldig flinke!!!!!!!!!!! =D

Ett veldig vellykket, godt arrangert og givende con<3 8D nydelig jobbet =D spessielt skryt til konfransierene og medic-crew(vann, I love you), dere var eksepsjonelle 8D

The Gamers konserten tok litt tid å få igang, men det var vært loadinga, fordi når dere først spilte så var det bare kos<3

btw noen som kjenner hunter? og den info-crew jenta som gikk i shinigami bukser også gjerne ;P

Saber
22nd March 2010, 22:04
Bra jobba alle sammen.
Crewet gjordet en bra jobb.
Bra å se det kommer kontruktivt inlegg inn her...

Håper alle kommer tilbake til lille Larvik xD
Jeg trudde personlig ikke så mange skulle komme....Posetivt overrasket xD

Martine, masse kreds til deg fordi du starta dette og enda mer kreds til alle som ville stille opp og hjelpe til frivillig.

Alle har gjort en strålende jobb.

Felisaur
22nd March 2010, 23:41
Cosplaykonk spørsmålene var litt sånn "hæ?" ete ja. Pluss at spørsmålene var forskjellige, så man kunne ikke forberede seg på å svare på noe liksom x) Kanskje man heller kan ha en slags forhåndsforklaring av kostyme som man fyller ut, så dommerene på forhånd vet om kostymet er laget osv osv, så det blir mindre prat på scenen og mere kostymevisning? Og det hadde vært gøy å kåre publikumsfavoritt også om det hadde vært mulig? Så publikumet kan være med å bestemme litt av hva de liker de også ;)

Kimuri
23rd March 2010, 00:51
Bra jobba alle sammen.
Crewet gjordet en bra jobb.
Bra å se det kommer kontruktivt inlegg inn her...

Håper alle kommer tilbake til lille Larvik xD
Jeg trudde personlig ikke så mange skulle komme....Posetivt overrasket xD

Martine, masse kreds til deg fordi du starta dette og enda mer kreds til alle som ville stille opp og hjelpe til frivillig.

Alle har gjort en strålende jobb.

Hadde dessverre ikke tid til å komme, men kommer garantert neste gang ; )
Grethe henger nokk også på.

Saber
23rd March 2010, 16:23
Hadde dessverre ikke tid til å komme, men kommer garantert neste gang ; )
Grethe henger nokk også på.

Høres bra ut ;)

Grethe B
24th March 2010, 16:52
Fikk sett klipp fra Banzaicon, og erger meg over økonomien min...
Jeg håper inderligt at jeg kan komme med neste gang, og henger nok sikkert med som Kim sier ;D
har iallefall tid nok til å lage noen kostymer før den tid :)

Zaijin
26th March 2010, 22:46
ja forresten, VELDIG VIKTIG! noen som fant/så penalet mitt der nede? ^^; det var ett grønnt ninja-scroll-penal, med Konoha merke på... hvis noen vet no mer så si ifra ;^; savner det veldig</3

Suzu Hatake
6th April 2010, 06:02
[...]
btw noen som kjenner hunter? og den info-crew jenta som gikk i shinigami bukser også gjerne ;P

Den jenta var meg, det. :lur: ??

Flott å høre at folk koste seg, for det gjorde jeg også til de grader~~! :w00t: Spesielt frys var en REN GLEDE å se på, koselig med de to private standsene og Neo-Tokyo som fikk litt variasjon i salen, og Nekos Cafe, sammen med Libary, ble jeg kjempe(positivt)overrasket over! God ide og kjempebra gjennomført!
(Vanncrewet var de beste~~! Masse credit til dem??? Ja, Thezizza! 1200 kopper var vi oppi~! De gjorde en kjempejobb!)

GLEDER MEG TIL BANZAI NESTE ÅR~~! Kan ikke vente med å se hva de får i stand!?:w00t:

Tokio
23rd June 2010, 11:50
Waah, Banzaicon var helt fantastisk.
Jeg må innrømme at jeg personlig likte at det ikke var tusen ting som foregikk samtidig, det ga en tid til å puste ut i stedet for å bare løpe fram og tilbake uten å egentlig få med seg noen ting i et forsøk på å få med seg alt. ^^

Likte også at det var såpass lite i forhold til f.eks. Desucon (for all del, ikke misforstå, Desucon er koselig! x]) for det gjorde det så mye roligere og mer behagelig - og naturligvis var det lettere å finne igjen folk i mengden.

Jeg syns egentlig ikke det er noe som MÅ gjøres annerledes, fortsett i samme sporet folkens! Alle crew var fantastiske! ^^

Og The Gamers, dere hadde en glimrende konsert. ;)

Banzaicon var kort sagt slik et con skal være, spør du meg. :D

Dai-Suke
18th April 2012, 13:46
Dette Banzaiconet var det beste con'et jeg noen gang har vært på! (Siden første soracon kanskje) Men serr, på lenge!
Her er hvorfor:

- Først og fremst GJESTENE! TwinFools og Nova. Jeg kan ikke tro at de var der! Supert! Kampsport-gjengen var også dritbra. ^^

- Kafèen. Billig mat og mange sitteplasser. Sykt bra!

- Sovesaler. Jeg brukte det ikke, men vurderer det til neste år. Det er jo genialt!

- Host'en. Han var genial! Digga han!

- Konserten på fredagen, Freeze-leken på søndagen, og generalt alle greiene på scenen var fantastisk. Jeg koste meg masse og håper det blir like bra til neste gang.

- Dekorasjonene og generelt at nesten alt dreide seg om japan. DET er kult. Jeg likte også at dere hadde Yu-Gi-Oh-turnering for det har jeg aldri før vert borti på et con. Jeg elsker Yu-Gi-Oh. ^^

- Jeg ble også veldig possitivt overrrasket av at medicene gikk rundt med vann til alle. Det vet jeg mange satte pris på. Godt tenkt.
Vil også ta med at jeg synes Banzai 3 t-skjortene var utrolig stilige. :)

AngeliqueIam
18th April 2012, 13:59
Angie, fra medic-crewet her (Hun som gikk partially med swingkjole, partially med Crew-tskjorte og partially med en svart kjole-greie kjøpt i standen til Outland)

Jeg har lest igjennom og syntes det var veldig masse kos på con'et, og det var bra at folk hørte på oss når vi sa "Drikk vann, or we'll kill ya'll!" (Okei, vi hadde ikke drept dere :P)

Tusen tusen takk for all rosen dere har gitt, så vidt jeg vet syntes alle at det var supermorsomt. Og det bra er at folk ikke skadet seg så mye :)

Igjen, tusen takk for et awesome con, og en lett jobb som medic! Håper jeg ser alle (Og flere) igjen til neste år!

Maritim
18th April 2012, 13:59
Det er bare å kjøre på med feedback til Banzaicon 3 - Matsuri! i denne tråden, til tross for at den ble opprettet for et par år siden! Det er bare positivt at alt er samlet på ett sted :)

Banzai!
- Martin, Banzaicon-kaptein og arrangør

Papaya90
18th April 2012, 14:55
Har ikke vært på con på en god stund, men ble aboslutt ikke skuffet over Banzaicon.
Dro selv på jentetur med tre andre og vi var veldig slitne og glade på vei hjemover etterpå.

- Supert med vannservering
- Awesome foredrag, særlig av Tab og Akemi som hadde veldig interessante emner
- Cafeen var fin og hadde fine varer, likte godt at dere hadde ferske baguetter til salgs og ikke bare nudler
- All creds til de som lagde dekorasjoner. De var jo overalt(!) og ga utrolig stemning!
- Likte arkaden der man kunne rote seg bort og bruke litt tid. Liker særlig DDR :3
- åpningsshowet var epic
- likte lokalet, og ting var fordelt bra utover det
- flott med program som ble utdelt og bra der hadde kart over lokalet :)
- supert med mattilbud på en sushi-restaurant!

- Selv om konfransieren var kul, så var det dødtid som var ganske kjedelig. Jeg skjønner jo selvsagt at tekniske problemer ikke er noe man kan se komme, men litt for mye random skjedde på scenen i mellomtiden.

JackOmori
18th April 2012, 16:17
kjempeflott, det er vanskelig å sette ord på alt XD
konstant forsyning av vann, helt konge.
pacing gjennom hele greia, få merkbare forsinkelser, ting fløt så mye bedre, hvis man på en eller annen måte klarte å finne et ledig vindu av tid gjennom helga så kunne man bare gå til spill eller cafe eller noe annet for å tette det. helt perfekt!!

ÅH, og ikke minst, plassering, så utrolig mange kule steder å ta bilder. tusen takk for en helg det skal gjøres mye for å glemme!

Aslak
18th April 2012, 17:28
Først vil jeg bare si at jeg hadde det kjempegøy på Banzaicon, og at det generelt var et veldig godt gjennomført con! Men dere er vel ute etter litt konstruktiv kritikk, så her kommer det og.

- Konferansieren prater generelt litt for mye og tar for mye oppmerksomhet når andre ting foregår (feks. under konkurranser), Jeg er selv konferansier på Torucon i Trondheim, og synes han burde tone seg litt ned. Ellers er han veldig flink.
- Premiene (foruten førsteplassen) i cosplaykonkuransen virka som de var raska sammen litt på måfå. Øyvind som kom på tredje fikk en paraply, 6 naruto-plakater og en pakke Pocky? Har hele premiebudsjettet gått med til førsteplassen kanskje?
- Tekniske problemer, men det er umulig å forutse, slik at det kan man vel ikke gjøre noe med.
- På lørdagens danseparty virka det som DJ'en hadde en set-list som var for spesielt intresserte. Greit han spilte noen populære låter, men når det går en treg bass- og trommetakt på repeat i 10 min blir det litt for eget.

Nå for litt ros, siden det var tross alt et kjempebra con!
- Utrolig mye greier å ta seg til. Den sjeldne gangen jeg ikke var swamped i photoshoots, var det så mye greier jeg rakk ikke over halvparten engang.
- Nekos Cafe var fantastisk flott, og jeg tror de redda mer en en deltager fra lavt blodsukker og svimmelhet.
- Som så mange andre har sagt, så var medicene utrolig iherdige på å pakke i oss vann, noe som var helt supert!
- Alle panelene jeg fikk tid til å delta på var interessante og stort sett veldig innholdsrike.
- Morsomme stands, og mye spennende å se på.
- Location var helt fantastisk. Går ut av døra og "POW!" Perfekt photo-op

Er så mye og, men å komme på det i farten er ikke alltid like enkelt.

kiyochou
18th April 2012, 20:28
God informasjon om all aktivitet inkl. hvor de ulike aktiviteten var i bygget. Det var mange gode aktiviteter!
Mangabiblioteket var kjempebra fordi der var det relativt rolig og man kunne slappe av litt :)
At Twinfools og Nova ble invitert var KNALLBRA!! (Og hovedgrunnen til at jeg kom >////<;;;)
Hosten var litt for hyper for min smak ^^;
Som mange har nevnt før: bra at Medic (?) gikk rundt med vann! <3

Noen ideer:
- "Minikino": en sal der man spiller av noen random anime-serier/filmer.
- Dansekonkurranse
- Sy-opplæring: hvordan sy sitt eget cosplay (tips & triks)
- Pokemon TCG-turnering
- Nintendo DS-rom: Alle som har kan ta med seg DS'ene sine og spille mot andre

Theriza
19th April 2012, 00:30
Tusen takk for feedback, og spesielt takk for gode ideer Kiyochou. Vi har tidligere hatt animevisning, dette gikk desverre ikke i år på grunn av lisenser og slikt. Vi skal prøve igjen til neste år! Når det kommer til de andre forslagene dine skal vi se på dem og se hva vi kan få til, mange gode ideer der!

- Activity-sjefen ^^

Flokster
19th April 2012, 01:09
Åh, er jeg for seint ute?

Dette var skikkelig bra. Mye interessant program. Mange spennende foredrag, med dyktige foredragsholdere. Kaféen hadde bra utvalg, og var ikke så dyrt heller. Nesten alltid mulig å finne seg et sted å sitte om man ville ha det. Mange ulike aktiviteter å komme på undervegs, som arkaden og mangabiblioteket, var også bra. Dette var det beste conet jeg noen gang har vært på!

Har noen små ting som kunne vært bedre også. Det var vanskelig å ha oversikt over programmet. Heftet med programmet i var for stort til å ha i lomma. Det ville hjulpet en god del om det var skrevet ut noen program som ble hengt opp rundt omkring. Og konferansieren var slitsom og irriterende.

Dessuten var det ett enkelt sted at pynten hang litt for langt ut i der man gikk, så jeg kom borti den noen ganger. :)

YuukiTherapy
19th April 2012, 11:53
Dette er det aller beste conet jeg har vært på noen gang!! Dette var første gang jeg var på BanzaiCon og for en opplevelse jeg sitter igjen med!

Helt fantastisk at alt handlet om Japan! Jeg var ikke på alle panelene, men jeg visste at alle handlet om cosplay, Japan og slikt. Syns det var veldig gøy å se kampsport. Dekorasjonene var også flotte!

KJEMPEBRA og helt utrolig at dere klarte å skaffe Twinfools og Nova! Det gjorde hele BanzaiCon til en uforglemmelig opplevelse. Det at man faktisk helt fint møtte på dem flere ganger og fikk både bildet med dem og autograf<3 Fantastisk.

Jeg likte også veldig godt at medicene delte ut vann hele tiden. Man glemmer å drikke og man glemmer å KJØPE drikke, men når folk deler ut så kommer man på at man er tørst. Likte også veldig godt neko kafeen som solgte billig mat og hadde sitteplasser. På andre con får man bare kjøpt overprisa sushi og får ikke sitte noen steder. Dette var kjempebra!

Hosten var veldig flink og morsom :)

Syns også det var gøy med leken Freeze som gjorde at alle kunne leke sammen og få lov å være på scenen dersom man ikke var med i noen konkurranse.
Og det at Yu-Gi-Oh var med..jeg tror jeg døde. DET var overraskende og helt herlig!
Lokalet var stort og åpent og det var plass til alle.

Jeg sov ikke i sovesal men vurderer det til neste år siden det høres ut som et supert tilbud.

Til slutt vil jeg si at T-skjortene var kjempefine: igjen alt handlet om Japan. (jeg er litt trøtt av con som fokuserer så mye på sci-fi/fantasy for tiden...) Så tommel opp, fem stjerner og et stort smil fra meg :D
Håper dette ikke kommer for seint...

Maritim
20th April 2012, 10:21
Det er ikkeno som heter for sent! Bare kjør på med feedback :)

kittypetro
20th April 2012, 11:07
har ikke noe negativt å si om banzaicon... med kanskje ett lite untak, i cosplay konken mellom folka som gikk på scenen virket det som Eirik likte lyden av sin egen stemme litt for godt (ikke at dette ikke er gammelt nytt) anyways, elsket alt

wich reminds me, det var en fyr som tok bilder ved den hvite veggen, har han lastet opp de bildene ett sted? Vil gjærne ha muligheten til å ha kopier av Rachel kostyme mitt

Amaye
20th April 2012, 23:29
Oh, wow! BanzaiCon overgikk alle forventningene jeg hadde faktisk!
Dette er det nest beste conet jeg har vært på(ingenting slår førsteinntrykket av Närcon altså) og det er så mange fine ting som jeg bare eelsker ved banzai som andre cons kunne lært så sinnsykt mye av!

Ros:
- Vann. Jeg kan ikke takke dere nok for denne forsyningen av vann, altså. Jeg hadde helt sikkert streiket med om det ikke hadde vært for vannet(eller kjempesnille @jackomori!)
- Location. Jeg digger Sliperiet så sykt mye! Her jeg bor er det litt mer lame idiotistil iforhold til steampunken der nede!
- Gjestene. Det er så herlig å få kunne møte slike gjester! Gøygøygøy!
Jeg må også si at det med hvordan cosplaykonkurransen var lagt opp var skikkelig deilig. Få kunne vist seg fram allerede i første runde er hærligt!
Og crewet! HERLIGE MENNESKER JEG ELSKER DERE SÅ SYKT MYE!!
Martin Severin(cæpt'n) som fikset standen for oss og dere andre som fiksa slik at jeg fikk med meg hidden blades'ene mine i konkurransen!! HERLIGHERLIGHERLIG!!!

Også til det litt mer negative...
- Sovesalene. Jeg digger konseptet med sovesalene og måten det var fikset på, men når musikken høres igjennom, folk snakker kjempehøyt eller at enkelte bestemmer seg for å sminke seg sykt tidlig og vekke alle andre er det litt mindre digg... Men såsomså, søvn på et con finnes uansett aldri:3
- Det tekniske som har blitt nevnt, men det er ikke noe man kan gjøre med da...
- Selvom det var massivt med plass var det enkelte ganger det skjedde såpass interessante ting på scenen at folk stilte seg foran artstandene som gjorde det umulig for oss å se, komme oss til/fra standen og for andre å kunne få sett på standene..

Jeg kunne helt sikkert pirket på noe mer, men dette er faktisk et såpass bra gjennomført convention at jeg føler meg ond bare for å pirke på noe som helst faktisk!! KJEMPEBRA GJORT BANZAI-CREW!!

WhiteSpring
22nd April 2012, 13:53
it was awesome!! :D met a lot of wonderful people and got more hugs than i get on one year! ^///^

Video of the con:
http://www.youtube.com/watch?v=imfOPvz5x9M&feature=context&context=C4dea1a0VDvjVQa1PpcFPhlqStoAMAN1AbUbpGGUc2 dGFJkbqF4j8=

Opening Show (Part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=FlaFdSqmoLw&feature=context&context=C4dea1a0VDvjVQa1PpcFPhlqStoAMAN1AbUbpGGUc2 dGFJkbqF4j8=

Opening Show (Part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=FlaFdSqmoLw&feature=context&context=C4dea1a0VDvjVQa1PpcFPhlqStoAMAN1AbUbpGGUc2 dGFJkbqF4j8=

SweetUchihax
22nd April 2012, 20:41
Banzaicon 3 er uten tvil det beste con'et jeg har vært på så langt! Programmet var bortimot perfekt, og crewet gjorde en kjempejobb!

Det eneste jeg vil peke på er dette: På dag to (lørdag) var jeg så uheldig å skade meg, og havnet på medic-rommet. Her krydde det av cosplayere som gjorde seg klar til åpningsshowet og okkuperte store deler av rommet. Dette skapte problemer for medic-crewet, og jeg må innrømme at som "pasient" var dette litt ubehagelig. Cosplayerne flyttet seg heller ikke til et annet rom da medicen som behandlet meg ba dem om å forlate området, i stedet begynte de å kjefte på henne.

Ellers har jeg ingenting å klage på, og jeg gleder meg utrolig mye til neste år!

Maritim
23rd April 2012, 14:42
Banzaicon 3 er uten tvil det beste con'et jeg har vært på så langt! Programmet var bortimot perfekt, og crewet gjorde en kjempejobb!

Det eneste jeg vil peke på er dette: På dag to (lørdag) var jeg så uheldig å skade meg, og havnet på medic-rommet. Her krydde det av cosplayere som gjorde seg klar til åpningsshowet og okkuperte store deler av rommet. Dette skapte problemer for medic-crewet, og jeg må innrømme at som "pasient" var dette litt ubehagelig. Cosplayerne flyttet seg heller ikke til et annet rom da medicen som behandlet meg ba dem om å forlate området, i stedet begynte de å kjefte på henne.

Ellers har jeg ingenting å klage på, og jeg gleder meg utrolig mye til neste år!

Dette ønsker jeg å personlig beklage. Slikt skal ikke forekomme, og det skjedde av den enkle grunn at medicrommet ligger like bak Pressverksalen. De ble etterhvert sendt avgårde til et annet sted slik jeg forstår, og jeg kan ikke annet enn å håpe at det gikk bra og at du fikk det tilsynet og den behandling du behøvde. Vi skal sørge for at slikt ikke gjentar seg! Dette er veldig ubehagelig for både de som måtte ha behov for medisinsk hjelp og de som jobber med det.

Unnskyld! :(

- Captain Martin

SweetUchihax
1st May 2012, 23:57
Dette ønsker jeg å personlig beklage. Slikt skal ikke forekomme, og det skjedde av den enkle grunn at medicrommet ligger like bak Pressverksalen. De ble etterhvert sendt avgårde til et annet sted slik jeg forstår, og jeg kan ikke annet enn å håpe at det gikk bra og at du fikk det tilsynet og den behandling du behøvde. Vi skal sørge for at slikt ikke gjentar seg! Dette er veldig ubehagelig for både de som måtte ha behov for medisinsk hjelp og de som jobber med det.

Unnskyld! :(

- Captain Martin

Tusen takk, og unnskyldning godtatt! Det viktigste er at det gikk bra til slutt :)

Chalo
13th May 2012, 21:18
Litt sent, men jeg synes Banzaicon var utrolig bra! Dette var mitt første con og jeg bare elsket det. Kommer definitivt tilbake!
Åpningsshowet var bare helt utrolig, ser støtt og stadig det om og om igjen på youtube. Det at Twinfools og Nova var der var
et STORT +! Synes Eirik var veldig morsom og hvem kan vel ikke elske den lille panda'en? <3 Eneste jeg vil pirke litt på var at
The Japanese Gameshow var litt rotete, bortsett fra det var alt kjempe bra! Banzaicon har også hjulpet meg mye da jeg har
sosial angst, så selvom det tok 3 timer før jeg turte å stille meg i kø og at jeg ikke klarte å snakke med noen. Jeg har sett nå
at det ikke er så farlig å være sammen med andre folk og jeg håper at neste gang jeg kommer så kanskje jeg tørr å snakke med
noen også :)

Fortsett med det gode arbeidet og godt jobbet til alle i Banzai crewet! :D

Maritim
13th May 2012, 23:55
Litt sent, men jeg synes Banzaicon var utrolig bra! Dette var mitt første con og jeg bare elsket det. Kommer definitivt tilbake!
Åpningsshowet var bare helt utrolig, ser støtt og stadig det om og om igjen på youtube. Det at Twinfools og Nova var der var
et STORT +! Synes Eirik var veldig morsom og hvem kan vel ikke elske den lille panda'en? <3 Eneste jeg vil pirke litt på var at
The Japanese Gameshow var litt rotete, bortsett fra det var alt kjempe bra! Banzaicon har også hjulpet meg mye da jeg har
sosial angst, så selvom det tok 3 timer før jeg turte å stille meg i kø og at jeg ikke klarte å snakke med noen. Jeg har sett nå
at det ikke er så farlig å være sammen med andre folk og jeg håper at neste gang jeg kommer så kanskje jeg tørr å snakke med
noen også :)

Fortsett med det gode arbeidet og godt jobbet til alle i Banzai crewet! :D

Tusen takk for skryt! Skal sørge for at Eirik får smake litt pisk, hehe :8D: Kjempefint å høre at Banzaicon var til hjelp! Vi arbeider mye med å sørge for den individuelle deltakerens opplevelse og holder oss derfor på det deltakerantallet vi nå er på, slik at stemningen blir litt mer personlig og at det blir enklere å møte og bli kjent med nye mennesker ;)

Vi håper å se deg igjen til neste år! :D

Maxtine
31st May 2013, 17:20
Jeg har noe jeg gjerne vil dele fra Banzai, da jeg og broren min satte oss ned å pratet om det idag. Han hadde en skikkelig ubehagelig opplevelse der... Det var en fyr som gikk rundt å delte ut kjeks til folket. Hvilket jo er kjempekoselig. Broren min spiste den men idet han svelget, merket han at det var nøtter i den.. Noe han er super-allergisk mot. Han løp inn på toalettet og klarte få opp mesteparten, men noe satt igjen og halsen hans hovna helt opp han holdt på å svime av og fikk knapt puste. Hadde jeg vært sammen med han da, hadde jeg ringt en ambulanse, men det var jeg altså ikke og han var for svak til å gjøre noe selv...

Han har nå fått insulinsprøyter til neste gang, etter denne skremmende opplevelsen, men jeg har en liten heads-up til folk som deler ut mat og godis og slikt....
Det er jo selvfølgelig folks eget ansvar å passe på hva man får i seg når man er allergisk, men når man deler ut sånt så skader det ikke å fortelle folk "Btw, det er nøtter i det." Spesielt når man ikke kan se nøttene.

Det gikk heldigvis bra fordi han stakk fingern i halsen, men hadde han ikke gjort det kunne han ha dødd. :(

Hadde satt pris på om folk deler beskjeden, fordi det er nokså alvorlig..