PDA

View Full Version : Hjelp Shinigami sverd

vietanime<3
18th March 2010, 16:28
Hei!!
Jeg trenger virkelig hjelp til cosplay på desucon!
Jeg har en spørsmåll hvordan får man tak i sånn derre shinigami sverd. Jeg skal være Hinamori fra Bleach og mangler et sverd ^^ blir det rart hvis jeg mangler et sverd på desucon ? Det hadde vært kult om noen visste hvordan man skal lage et sverd XD jeg er ganske blakk for tiden :D

Håper du kan svare !!! ^^

Itachu
18th March 2010, 16:49
Hvis du søker på Chioky på deviantart, kommer du over en fyr som er drit flink til å lage sverd, og han har lagt ut hvordan man lager et sverd ^^ du går inn på bildene, han har laget en del sverd fra bleach ^^

maruti
18th March 2010, 17:02
Du er klar over våpenreglene på Desucon? Vil bare advare deg mot å bruke masse penger på et sverd du ikke får lov til å ta med inn i bygget.

Mikrofiber
18th March 2010, 17:56
haha <3 for ett sammentreff ;D Jeg skal å lage bleach sverd (Men kun for moro skyld siden jeg føler at jeg ikke ligner på noen i bleach >w<")
Ja chioky er å anbefale (Har aldri laga sverd før selv,men "oppskriftene" hans ser bra ut)

Noen som aner om d er lov å gå rundt med tresverd som enten er gigastort eller på vanli størrelse uti byen?

:D Anyway stå på! Håper du får til å lage d å at du har nok tre og annet materiale ^^

Ibelin
18th March 2010, 20:32
^ det lurer jeg også på. Er det lov med tresverd? for jeg hadde kanskje plan om å lage hvertfall deler av det i tre.

vietanime<3
18th March 2010, 21:16
Du er klar over våpenreglene på Desucon? Vil bare advare deg mot å bruke masse penger på et sverd du ikke får lov til å ta med inn i bygget.

Nope, Har ikke tenkt på det enda :pinch:, Hvor er det man egentlig leser det hen ?

Ibelin
18th March 2010, 21:18
^står vel på siden dems :p

vietanime<3
18th March 2010, 21:28
^står vel på siden dems :p

Åja! takk ^^

Heika-sama
19th March 2010, 09:51
Nope, Har ikke tenkt på det enda :pinch:, Hvor er det man egentlig leser det hen ?

Våpenreglene for neste Desucon er ikke publisert enda. Skal ikke se bort ifra at de blir temmelig like som før, men de tas opp til vurdering på nytt før hvert con. :)

CptCalico
19th March 2010, 10:42
Omtrent det eneste tillatte våpenet jeg kan huske å ha sett på con (utenom fotoområdet) i det siste, var en dolk som var tegnet på og klippet ut av et papirark... da døde noe i hjertet mitt hva con-cosplay angår. Selv små leketøyspistoler som ikke på noe tenkelig vis kan ligne noe skytbart er forbudt. Var jeg deg ville jeg legge skapergleden i resten av kostymet i stedet.

vietanime<3
19th March 2010, 14:53
Omtrent det eneste tillatte våpenet jeg kan huske å ha sett på con (utenom fotoområdet) i det siste, var en dolk som var tegnet på og klippet ut av et papirark... da døde noe i hjertet mitt hva con-cosplay angår. Selv små leketøyspistoler som ikke på noe tenkelig vis kan ligne noe skytbart er forbudt. Var jeg deg ville jeg legge skapergleden i resten av kostymet i stedet.

Ok ! siden jeg er veldig usikker om jeg brude ta med sverdet i det hele tatt. Da for jeg heller droppe sverdet da (håper det ser ikke rart ut :s)

Takk for hjelpen ^^

Fato-loves-L
30th March 2010, 20:32
Hei! Så kult at du skal være shinigami.
Jeg tenkte på å være ryuk fra death note. Ivertfall, så lurer jeg på om du vet hvor jeg kan få tak i kostymet? Masken skal jeg lage selv, og parykk det kan jeg forsåvedt ordne selv.

Hadde vært fint om du visste det. Du skjønner desucon er rett rundt gjørne, det er tidligere enn jeg forventet og jeg vil veldig gjerne få gjort dette så snart som mulig.

Vel, svar hvis du kan! :D

vietanime<3
30th March 2010, 20:40
Takk ! i like måte XD
Du kan jo alltid spørre Neo-Tokyo om de kan bestille for deg ^^
Det er bare å sende en Request i siden dems så får du sikkert svar fra dem :)

Fato-loves-L
30th March 2010, 20:51
Takk ! i like måte XD
Du kan jo alltid spørre Neo-Tokyo om de kan bestille for deg ^^
Det er bare å sende en Request i siden dems så får du sikkert svar fra dem :)

Takk! Men kan jeg spørre fra nettet eller skal jeg dra til butikken??
Foressten hvor ligger butikken??

tsurine
30th March 2010, 21:14
Takk! Men kan jeg spørre fra nettet eller skal jeg dra til butikken??
Foressten hvor ligger butikken??

butikken ligger på kjøpe senteret arkaden i karl johans gate i oslo.

Fato-loves-L
30th March 2010, 21:16
butikken ligger på kjøpe senteret arkaden i karl johans gate i oslo.

Takker for svar! :D

DeidaraSenpai
30th March 2010, 23:37
Hellocosplay.com har (både uekte og ekte tror jeg) shinigami katana's fra bleach
Hvis ikke, går det jo eventuelt ann å lage noe? :D

vietanime<3
31st March 2010, 00:00
Hellocosplay.com har (både uekte og ekte tror jeg) shinigami katana's fra bleach
Hvis ikke, går det jo eventuelt ann å lage noe? :D

hm....det blir litt komplisert syns jeg da XD Kan nesten ikke lage noe hjemme hos meg siden jeg har ikke nok utstyr :s

Men takk for tipset!!!! :)

Izumi Kurotsuchi
31st March 2010, 16:44
Jeg skal være det oransje pacman spøkelset! Det gir veldig lite menig, men starwars folka gir jo heller ikke mening... en venninde skal være pacman. lurer på hvordan ho skal sy drakta si?? tre andre venninder er resten av spøkelsene X3 har ikke mye med shinigami-sverd, da... knas.