PDA

View Full Version : Digitalt [Kritikk] WIP - Katt og Mus

CatgirlMe
9th March 2010, 00:27
09/03: Da har jeg jobbet litt mer med bildet. Skulle ønske jeg fikk jobbet mer i dag, men jeg har prøve i morgen. Legger ved noen screenshots av det jeg har forandret på. Jeg oppdaterer også med ting jeg skal gjøre :D

http://dwimg.com/files/wo28pyqssycqcgj9zp5d.png
Slik ser den ut nå.. Den brune lange streken skal bli den nye halen til Mads :3 Den er misplassert nå, men jeg skal jobbe mer med den. I tillegg til å ha jobbet litt med tipsene jeg har fått, har jeg gjort armene til Mads litt mindre også, siden de var for store i mine øyne.
http://dwimg.com/files/yt4jl09ztmcrsvi4301x.png
Jobber fremdeles med den forkrøplede høyrehånden, men jeg tror den ser litt bedre ut nå?
http://dwimg.com/files/hbby5nhynrie69hsbod6.png
Har flyttet halen litt lengre ned, men tror ikke jeg kommer til å flytte mer på den.

http://dwimg.com/files/ugjgsknanua72gqe52to.png
http://dwimg.com/files/7b1azajbkknmqobms42j.png
http://dwimg.com/files/ka3k07qaasa2jcq5i858.png
http://dwimg.com/files/5c7o7j3neyx6tfxzvhbx.png

Ting jeg skal gjøre:
- Det høyre beinet til Mads er alt for langt fra hoften til kneet
- Føttene til Mads har feil vinkler i forhold til beina
- Gjøre ferdig hånden til Mads
- Finne et nytt sted å ha den høyre hånden til Eirik.
- Forandre på lyset i øynene deres
- Buksene, magen og skoene til Eirik trenger oppmerksomhet >:
- Bakgrunn må lages slik at de ikke svever i blått
- Halen til Mads

--- old stuff ----

Nå har jeg begynt på fargelegging/skyggelegging av et nytt bilde, og har kommet ganske godt i gang med dette. Men jeg har veldig lyst til å forbedre meg når jeg lager dette, så konstruktiv kritikk er veldig velkommen!

Gi meg tips på om jeg skal forandre på farger, om det er anatomifeil osv. Spesielt er jeg ute etter å forbedre meg på å tegne hender, føtter og klær.
Hårfarger/øyefarger er foresten allerede bestemt, så dem forandrer jeg ikke på.

Forklaring av bildet:
(slik at jeg vet om jeg har klart å utrykke det jeg vil :P )
Den blonde, katten Eirik, er sjefete, lat, bortskjemt og sur og pleier å beordre musen, Mads, til å gjøre ting for ham, noe Mads som oftest er ganske negativ til, og de krangler ganske ofte. I dette bildet her går krangelen ut på "Maaads, jeg er sulten! Hent meg noe mat!", og så lener Eirik seg på ryggen til Mads mens han klager.

Bagrunnen har jeg ikke akkurat jobbet så mye med enda, men den skal bestå av et landskap med litt skyer, og en del blomster på bakken, og Mads skal sitte på en stor sten.

Aki
9th March 2010, 08:50
Jeg er ikke noe flink til å komme med kritikk, men så tror jeg ikke at jeg har øyne for feil..(:
*In love with this drawing*
Jeg liker hvordan du fargelegger bilder! kawaiii^^

Amaye
9th March 2010, 10:21
Ser da ganske så riktig ut for meg:3

Såå søøte^^,

CatgirlMe
9th March 2010, 12:39
Tusen takk, dere! >U< <3333

... Men er det ingen som kan poste litt kritikk? ;U; *føle seg rar som vil ha negative kommentarer*
Ikke noen grunn til å være redd eller noe, kom frem alle søte små mus! >U<

coolwolf730
9th March 2010, 12:45
Det er vanskelig å finne noe å kritisere på det søte bildet *-*

EDIT: fann en ting bare x3 den høyrefoten til Mads er veldig laaaang fra hoften og til kneet.

CatgirlMe
9th March 2010, 12:55
Yay det kom en ulv! @U@

Takk for tipset! Jeg ser det selv nå, så jeg må fikse på det! >w<

UchihaAlita
9th March 2010, 14:18
Likte hvordan du har skyggelagt fjesene og håret dems, Men du kan kanskje bruke litt mørkere farge til skygge? syntes det var litt lyse og like farger på klærne.
Ellers var tegningen dritfin. eller.... bør ikke akkurat bruke ordet "ellers", hele tegningen var kjempefin :P

maruti
9th March 2010, 14:52
Bah, her er noen redlines...

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/icansmellthecheese/redlines.jpg?t=1268145500

Og nå til pjattet! Hånden var det første jeg så, den var veldig... blekksprut, egentlig. Jeg skjønte ikke helt hva den skulle gjøre, og det så litt vondt ut faktisk.
Og foten var også rar, den var vinklet feil i forhold til beinet.
Ryggen kunne også vært mer bøyd, siden det gir mer inntrykk av irritasjon og av at noen lener seg mot ham.
Halen var veldig gjemt bort synes jeg... Trodde det var en sprekk i steinen først, så du burde kanskje flytte litt på den?
Hånden til Eirik er også gjemt bort, jeg ser ikke helt hvor han har den eller hva han gjør med den. Lener han seg på den?

Så litt ros, for det skal du også ha. Fargene dine, og fargeleggingen din er N-Y-D-E-L-I-G. Med stor MWAH. Anatomien er opså top-notch, og figurdesign er NAM. (Mads <3 <3 <3)

Ikke slutt å tegne NOENGANG HØRER DU MEG.

CatgirlMe
9th March 2010, 17:07
UtchihaAlita: Jeg skal prøve å gjøre klærne litt mørkere ^w^ Takk!

Fiskekake:
Yay redlines~! De gjør at jeg forstår ting! ;u;
Takk for alle tipsene! *kose seg med kritikken*

Ja, jeg har problemer med å tegne hender.. >n< Skal prøve å få den til å se mer riktig ut! Må øve øve! Og se masse referanser! D: *dumme Marit tror hun kan tegne slikt etter hukommelse*
Haha, jeg har store problemer med å plassere føtter i forhold til bein XD Takk for hjelpelinjene, jeg skal prøve å tegne om slik at det ser riktig ut! Jeg strevde faktisk med dem en god del og tenkte "men dette ser ikke riktig ut.... ;n; " før jeg gav opp.
Det med at man krummer ryggen når man er irritert vet jeg egentlig, jeg bare... glemte det akkurat de 5 timene jeg tegnet dette eller noe D: D-det er sant altså!
Halen så jeg faktisk ikke at var så gjemt bort før du nevnte det, så det skal jeg fikse på med en gang! >w<
Eirik skal liksom lene seg på den armen ja, men jeg vurderer sterkt å få ham til å gjøre noe annet i stedet for, fordi hånden blir så gjemt bort så det går ikke ann å se hva han gjør med den DX *posering er ikke Marit sin sterke side*
Jeg tenker å enten få ham til å peke ut i luften, eller at han lener den armen på skulderen til Mads, slik som den andre gjør...

Og til slutt, tusen takk ;U; Jeg er usikker på fargelegging, så yay for oppmuntring! <33
JEG SKAL PRØVE Å IKKE SLUTTE, JEG LOVER. Bortsett fra kanskje når jeg må på do. Ellers kan det være jeg tørker meg med feil papir, og det er ikke gøy. :I

*grøsse* Papirkutt.

Akamaru
9th March 2010, 17:51
Oooh, pretty! o_o

En liten ting, halen til Eirik ser ut som om den begynner litt langt oppå ryggen, ikke der halebeinet er. Altså på toppen av "rumpesprekken" hvis du skjønner hva jeg mener. Det kan hende det er bare noe jeg tror da, men det ser litt sånn ut.

CatgirlMe
9th March 2010, 18:31
Ja, den gjør det >u< Men det er fordi det er sånn jeg tegner kattegutt-anatomi XD Jeg må helt ærlig si jeg har litt i mot de kattefolkene der halen ser ut som den kommer ut fra rumpa X3

Trucy Wright
9th March 2010, 18:46
...og det er vel egentlig der halen skal komme ut i fra? :cip: Siden det er en miks av gutt og katt, så kommer den vel ut fra korsryggen og ikke rett over rumpa?

SoulCandy
9th March 2010, 18:49
...og det er vel egentlig der halen skal komme ut i fra? :cip: Siden det er en miks av gutt og katt, så kommer den vel ut fra korsryggen og ikke rett over rumpa?

Men halebeinet er jo litt over rumpa? :cip:

Trucy Wright
9th March 2010, 18:58
Men halebeinet er jo litt over rumpa? :cip:

Men ikke rett over rumpa? :cip:

Akamaru
9th March 2010, 19:08
http://www.healthline.com/images/staywell/6097.jpg
Dette er halebeinet. På menneskekroppen er det veldig langt ned, men det er vel stort sett fordi det er slik vi har utviklet oss gjennom tiden. Uansett så synes jeg halen bør på en måte følge rompesprekken nedover... If that makes sense.

Trucy Wright
9th March 2010, 19:14
Akamaru: men der er det ikke på en katt. Halen tilhører kattedelen til Eirik, så derfor burde det være der det er. Makes more sense IMO..

maruti
9th March 2010, 19:18
Halen stikker ut fra over rumpa fordi den kan da stikke ut mellom buksa og genseren. Det gjør egentlig alt mye enklere enn å tegne høl i buksa hele tiden.

Og det ser ganske bra ut når halen starter litt over stumpen, siden det blir en ganske fin overgang fra hud til pels.

/trådstjeling

Quakeulf
9th March 2010, 19:23
Belysningen er litt merkelig, fordi av øynene før jeg inntrykk av ay lyset kommer fra to sprekker langt unna som er på hver side av figurene, men huden får meg til å tro at lyset kommer inn litt over bilderamma til venstre. Hvis du skal gjøre det til en effekt, gjør det helt ut, halvveis er ikke helt veien å gå. :'3

Akamaru
9th March 2010, 19:43
Jeg vil bare spørre dere om en ting, har dere katt? Har dette noen gang holdt katten slik at den "står på to bein"? Hvis dere gjør det, så ser dere kanskje at min teori gir mer mening.

Jeg vet det sikkert er mer upraktisk å lage hull i buksa på grunn av halen, men jeg bare deler min mening om at det er mer anatomisk riktig. I mitt hode i allefall.

CatgirlMe
9th March 2010, 20:20
Ja, jeg har i alle fall katt, Akamaru, men han har definitivt ikke anatomien til et menneske å ta i betraktning.
http://dwimg.com/files/smn5nrjs13ya3jnypi5m.jpg
Hoften til en katt er helt annerledes fra et menneske.

Jeg har valgt å ta meg den friheten å plassere halen hans over rumpa, fordi det ser mye bedre ut i mine øyne.
For å si det rett ut, når jeg ser kattegutter med haler som starter i sprekken / halen kommer ut fra et hull i buksen, så synes jeg det ser det ut som om de driter halen sin. Og siden det er en fantasikarakter, så føler jeg at jeg kan ta meg litt friheter med plasseringen av dyredeler.

(og å ha halen sin mellom genseren og buksen virker dessuten mye, mye mer behagelig enn et hull som sikkert gnager, og helt sikkert mer praktisk siden de slepper å klippe hull i alt de eier XD )

CatgirlMe
9th March 2010, 20:22
Quakeulf: Ja, jeg har desverre den vanen at jeg legger til feil type lys i øynene til karakterene mine XD Det er nok anime-effekten som slår inn. Takk for at du peker det ut, jeg skal prøve å rette på det.

mari-chan
9th March 2010, 21:09
jeg føler for og blande meg inn i hale diskusjonen og her er mitt tips

ingå et slags komromiss, flytt den litt lenger ned, for nå sewr det ut som det starter alt for høyt oppe x3 men det betyr ikke at du dskal la den stikke ut av rumpa liksoom o,o flytt den litt lenger ned bare xD hvis du skjønner x__x

utover det er tengingen sykt fin og finner ikke noe og rette på som ikke alt er nevnt 8]

Quakeulf
9th March 2010, 21:17
Tenk helhet uansett hva du gjør, og se litt nøyere etter på "animeeffekten". Det er som regel mer til det enn bare den type lyseffekter i øynene. ;3

CatgirlMe
9th March 2010, 22:06
Takk for tipset, mari-chan ^w^ Prøvde å plassere den bittelitt lengre ned, og det ser bra ut. Det er ofte bra med et kompromiss, ja :3

Jeg skal prøve å huske på det, Quakeulf!

*oppdatere førstepost med nye bilder*

Akamaru
9th March 2010, 22:52
Bare sånn for å klare opp i det jeg mente, jeg mente nettopp det mari-chan sa. Litt lengre ned, ikke i rompesprekken. Jeg snakket om rett over, da ser det ikke ut som katta driter ut halen. Er enig i at om den plasseres for langt ned så ser det sånn ut. Beklager at du misoppfattet dette.

CatgirlMe
9th March 2010, 23:09
Aah, da var det sikkert jeg som leste feil eller noe XDD Men da har vi oppklart det i alle fall ^w^