PDA

View Full Version : Art stand på Desu og Aicon 2010

maruti
6th March 2010, 22:11
JO! Det er sant! Fiskekake vurderer å ha art stand på både Desu og Aicon!

Selvfølgelig lurer jeg på hva folk vil ha av det jeg allerede har.

En del kan bli funnet i denne tråden: http://forum.japani.no/showthread.php?t=21018
Mye av det gamle finnes her: http://dancing-elephant.deviantart.com/gallery/#_browse

Dere må nok rote rundt en del der, men det er noen ting jeg ikke kunne tenke meg som prints som noen kanskje har skikkelig lyst på, så hvis dere kan si hva dere vil ha hvis dere vil ha noe blir jeg en glad melonpotet.

Jeg har planert et par ting også, og selv ikke alt kanskje blir realisert akkurat denne gangen blir det nok det til slutt.

Det første er t-skjorter. Med dette motivet her på. ( Tegnet på nytt med bedre strek )

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/icansmellthecheese/plenin.jpg?t=1266269598

Jeg har ikke noe bedre å si enn at jeg vil ha det selv. HVIS jeg rekker å trykke opp t-skjorter blir det ikke mange, mellom fem og ti hvis folk viser interesse, og de kan komme opp i prisklasse 200-250 kroner hvis produksjonskostnadene blir store. VÆR SÅ SNILL Å SI IFRA HVIS DU ER INTERESSERT I EN T-SKJORTE. Dette er tingen jeg er mest usikker på, siden det er stor risiko at jeg taper mer enn jeg tjener på dette.
( Og hvis noen vil ha hadde det vært fint å vite størrelse, evt. om det er kulest med singlet eller t-skjorte. )

Andre ting jeg vil lage er nøkkelringer, buttons, magneter, klistremerker og bokmerker. Dette er egentlig helt greit, men igjen, jeg gidder ikke trykke opp en masse klistremerker hvis ingen vil ha.

Andre ting som hadde vært morsomt er eskefolk. De ser litt ut som dette, of resultatet ser minst sagt rart ut, men det er kult.
http://www.jojofalk.se/blog/bilder/2007/12dec/03.gif

Dress-up dolls har jeg også lyst til å lage, men denne er nederst på lista akkurat nå, siden det tar lang tid hvis jeg skal fargelegge og fikse med alle småting. Det er litt stilig likevel, så hvis folk vil ha bare si ifra!

En ting jeg vurderer å lage til Aicon er små esker med godteri og ting oppi, men jeg vet ikke helt... jeg kommer til å tegne ting på selve eskene, men dette r enda en av de millioner ting jeg må vite om folk vil ha før jeg lager dem.

Og som vanlig er det mulig å komme med forslag til hva dere vil ha av diverse fan art og sånn. Jeg kommer mest sannsynligvis ikke til å tegne alt, men hvis noen sier f. eks TF2... sier jeg WHEEEEEEEE!

Alice in Wonderland (Disneyversjonen)
Tekkonkinkreet (Kuro, Shiro, itachi)
Inglorious Basterds (Bjørnejøden og Aldo the Apache)
Watchmen (Rorschach og Ozymandias + kanskje Silk Spectre originalet)
Mummitrollet (Snusmumriken)
Iron Man (...Iron man!)
Scott Pilgrim (vet noen egentlig hva det er?)
Coraline (Coraline og katten)
FKMT (Kaiji og Akagi + kanskje noen gamlinger)
Sherlock Holmes (Holmes og Watson)
Pucca (PuccaXGaru)

Så, ka du tru? Jeg vet jeg spør om mye, men jeg har veldig lyst til å tjene litt penger så det ikke blir så dyrt å flytte etter sommerferien.

/mas

PieInDaBanana
6th March 2010, 22:25
Hmm, jeg ville gjerne ha kjøpt noe med Pedobear og Machinarium.
^_^
Btw, lykke til med art standsene dine da! :D

SoulCandy
6th March 2010, 22:29
Om du skal ha artstand på Aicon, trenger du eigentleg berre å aime på alle fangirlsenes smak. Du tjener masse på berre Hetalia, Bleach, Reborn, Final Fantasy, DGM, Kuroshitsuji og Naruto (eller One Piece). :P

Nå generaliserer eg vel masse, men det er jo sant. :P Fangirls kjøper alt dei kommer over av sine favorittpairings, så sats på det. Det eg har lagt merke til på stands er at jenter kjøper meir enn gutter.

Eg har allerede fortalt deg om min favorittyaoipairing men den selger ikkje fordi fandommen i Norge er for blergh. :toda: AntagonistxProtagonist, men ingen ser det! (Aizen er heit, Ichigo er heit, begge er heite!)

Selv skal eg selge keychains, fire fanarts og nokre originale og kanskje noken bokmerker, men woah, T-skjorte, du! Eg kunne sikkert kjøpt det, eg. Størrelse XS til S. :nya:

maruti
6th March 2010, 22:41
Om du skal ha artstand på Aicon, trenger du eigentleg berre å aime på alle fangirlsenes smak. Du tjener masse på berre Hetalia, Bleach, Reborn, Final Fantasy, DGM, Kuroshitsuji og Naruto (eller One Piece). :P

Nå generaliserer eg vel masse, men det er jo sant. :P Fangirls kjøper alt dei kommer over av sine favorittpairings, så sats på det. Det eg har lagt merke til på stands er at jenter kjøper meir enn gutter.

Eg har allerede fortalt deg om min favorittyaoipairing men den selger ikkje fordi fandommen i Norge er for blergh. :toda: AntagonistxProtagonist, men ingen ser det! (Aizen er heit, Ichigo er heit, begge er heite!)

Selv skal eg selge keychains, fire fanarts og nokre originale og kanskje noken bokmerker, men woah, T-skjorte, du! Eg kunne sikkert kjøpt det, eg. Størrelse XS til S. :nya:

Vet det med fansen og hva de vil ha, men jeg gidder ikke sitte og sløse bort tiden med å lære meg hvordan hver eneste figur i Hetalia ser ut, eller hvordan Narutos hår svaier i vinden. Jeg solgte en del ting på forrige Desu, og da for det meste originale ting og Star Trek, så jeg tror det jeg har går greit.

Kunne jo klemme ut noe Bleach da, siden figurdesignen er fantastisk. Kanskje det til og med blir noe Reborn... Kanskje.

Haha, gjett om jeg liker yndlingspairingen din! Jeg hadde bare ikke tenkt på det før. Zangetsu/Ichigo. Whoooot?!

SoulCandy
6th March 2010, 23:17
Vet det med fansen og hva de vil ha, men jeg gidder ikke sitte og sløse bort tiden med å lære meg hvordan hver eneste figur i Hetalia ser ut, eller hvordan Narutos hår svaier i vinden. Jeg solgte en del ting på forrige Desu, og da for det meste originale ting og Star Trek, så jeg tror det jeg har går greit.

Kunne jo klemme ut noe Bleach da, siden figurdesignen er fantastisk. Kanskje det til og med blir noe Reborn... Kanskje.

Haha, gjett om jeg liker yndlingspairingen din! Jeg hadde bare ikke tenkt på det før. Zangetsu/Ichigo. Whoooot?!

Du assa. DU ASSA. eg hadde ein flyktig affære med yndlingspairingen din i 2007

Men forsåvidt, det er ikkje det at eg seier at du ikkje kjem til å selge Star Wars, på Desucon klarer du sikkert å tjene nokre tusenlapper på det, men på Aicon er det small margin :( Trur ikkje eingong slashfans frå Star Wars-fandommen setter sin fot der.

Though, du lager så mykje fint at eg er ganske sikker på at du klarer å selge uansett kva du lager. (PLenin har fortsatt den effekten på augene mine, som i ein enkel animasjon btw, det vil ikkje gå vekk!)

maruti
6th March 2010, 23:25
Du assa. DU ASSA. eg hadde ein flyktig affære med yndlingspairingen din i 2007

Men forsåvidt, det er ikkje det at eg seier at du ikkje kjem til å selge Star Wars, på Desucon klarer du sikkert å tjene nokre tusenlapper på det, men på Aicon er det small margin :( Trur ikkje eingong slashfans frå Star Wars-fandommen setter sin fot der.

Though, du lager så mykje fint at eg er ganske sikker på at du klarer å selge uansett kva du lager. (PLenin har fortsatt den effekten på augene mine, som i ein enkel animasjon btw, det vil ikkje gå vekk!)

Har ikke tenkt å akkurat samme prints på både Desu og Ai, så det blir vel litt slash i løpet av sommerferien. Det kommer jo folk som ikke er like glade i slash på Aicon også, så jeg prøver meg alikevel.

Hmm. Jeg tror jeg må lage den animasjonen.

ragnhild
7th March 2010, 00:59
jeg kommer definitivt til å kjøpe ikke tråkk på plenin-tee om du selger det :3 (Small hvis store i str., medium hvis små)

BlackSheep
7th March 2010, 01:05
Jeg stemmer for PLenin-singlet, str. small : 3
Hvis jeg har råd kommer jeg garantert til å kjøpe masse stash fra standen din, spesielt Sherlock Holmes...
(Jeg hadde også blitt glad for button/klistremerke/print/ting med Karl Johan på, han er kjekk.)

Amaye
7th March 2010, 01:05
Kule ideer!!

Bleach pairings er åsåm:3
IchigoxZangetsu og AizenxIchigo er begge åsåme... Selvom jeg til tider foretrekker IchigoxUlquiorria

Men ikke tråkk på Plenin t-skjorte hadde vært awesome!!! *Nå spørs det om jeg har penger igjen til DesuCon etter å ha gjort ferdig cosplayene mine da-.-*
Fra størrelse s-m.. *Jeg liker det litt stort jeg:3*

Heika-sama
7th March 2010, 16:05
Jeg ville kjøpt Ikke tråkk på Plenin-tskjorte! I hvert fall om du selger den på Desucon. Aicon er det ikke sikkert jeg er på.

Og hvis du skal lage Mummitrollet-stuff er jeg veldig interessert i noe med hattifnatter. :3 Kaiji-ting hadde jeg sikkert også kjøpt! Resten er det også godt mulig jeg ville kjøpt, da jeg til nå har likt tegnestilen din, og det i grunnen er det som er det viktigste for meg.

maruti
7th March 2010, 16:12
Jeg stemmer for PLenin-singlet, str. small : 3
Hvis jeg har råd kommer jeg garantert til å kjøpe masse stash fra standen din, spesielt Sherlock Holmes...
(Jeg hadde også blitt glad for button/klistremerke/print/ting med Karl Johan på, han er kjekk.)

Karl Johan skal bli!

Kule ideer!!

Bleach pairings er åsåm:3
IchigoxZangetsu og AizenxIchigo er begge åsåme... Selvom jeg til tider foretrekker IchigoxUlquiorria

Men ikke tråkk på Plenin t-skjorte hadde vært awesome!!! *Nå spørs det om jeg har penger igjen til DesuCon etter å ha gjort ferdig cosplayene mine da-.-*
Fra størrelse s-m.. *Jeg liker det litt stort jeg:3*

Hvis du ikke har penger på selve connet kan du godt "bestille" en t-skjorte, så kan jeg holde av en eller lage en til deg.

Jeg ville kjøpt Ikke tråkk på Plenin-tskjorte! I hvert fall om du selger den på Desucon. Aicon er det ikke sikkert jeg er på.

Og hvis du skal lage Mummitrollet-stuff er jeg veldig interessert i noe med hattifnatter. :3 Kaiji-ting hadde jeg sikkert også kjøpt! Resten er det også godt mulig jeg ville kjøpt, da jeg til nå har likt tegnestilen din, og det i grunnen er det som er det viktigste for meg.

Jeg tror jeg skal selge et større utvalg av ting på Desu, siden det ikke er like stort på Ai.

Hattifnatter! Ååååååååå! Nå fikk jeg masse hattifnatt-ideer.

SoulCandy
7th March 2010, 16:29
Men du, det er noko eg lurer på, laminerer du selv?

Eg trenger å laminere keychainsene mine, men det lamineringspapiret eg kjøpte var for tynt og eg vil gjerne ha noko som holder. :(

maruti
7th March 2010, 16:45
Men du, det er noko eg lurer på, laminerer du selv?

Eg trenger å laminere keychainsene mine, men det lamineringspapiret eg kjøpte var for tynt og eg vil gjerne ha noko som holder. :(

Ja, jeg laminerer selv. Det finnes lamineringsark som er 500 micron, det er det tjukkeste man kan få. Litt usikker på om man kan stappe de inn i en vanlig hjemmelamineringsmaskin, men hvis jeg var deg hadde jeg stukket innom en trykkbutikk og spurt om de laminerer og om de kunne gi deg litt råd.

Hva slags papir printer du på forresten?

SoulCandy
7th March 2010, 17:09
Ja, jeg laminerer selv. Det finnes lamineringsark som er 500 micron, det er det tjukkeste man kan få. Litt usikker på om man kan stappe de inn i en vanlig hjemmelamineringsmaskin, men hvis jeg var deg hadde jeg stukket innom en trykkbutikk og spurt om de laminerer og om de kunne gi deg litt råd.

Hva slags papir printer du på forresten?

Eg skal printe ut A3 hos det lokale reklamebyrået og det blir på fotopapir (trolig tykt, men har ikkje sjekka ennå). Eg har også fotopapir heime til print av A4, A5 og andre småting som bokmerker og keychains, men det er litt tynnere enn det eg (sikkert) får hos reklamebyrået. :/

Trykkbutikk, lurer på om det finnes her ute. :gonk: På fjorårets Desucon printet eg i tykk fotopapir i nydelig kvalitet, men da var eg i Thailand. (Aner du kor rart folk stirrer på deg når du har ein diger rull med K-ON A3-prints på flyplassen?) ;gonk:

Amaye
7th March 2010, 21:11
Hvis du ikke har penger på selve connet kan du godt "bestille" en t-skjorte, så kan jeg holde av en eller lage en til deg.

Hattifnatter! Ååååååååå! Nå fikk jeg masse hattifnatt-ideer.

Ja! Bestille/holde av ting er supert:3

Naaw.. Hattifnatter!!!