PDA

View Full Version : Nyheter Har Nick simmons kopiert fra andre mangaer?

Aki
25th February 2010, 11:57
Da jeg stod opp i morges logget jeg inn på deviantart, der en deviant hadde skrevet om sønnen til Gene Simmons, altså Nick Simmons, som har gitt ut en manga kallt:incarnate og at innholdet i mangen var svært likt innholdet i Bleach, man kan si at det ser ut som han har "tracet" det.

mangaen incarnate :http://www.radicalcomics.com/titles/comics/incarnate

Deviant profilen til Nick http://letsleepinggodslie.deviantart.com/?offset=400#comments

Du kan finne sammenligning her: http://community.livejournal.com/bleachness/446299.html

komantar fra Radical publishing var dette : http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=313250786&blogId=529866178

Denne komentaren fra Kubo synes jeg var litt morsom da.
From titty Kubo's twitter:

A lot of foreign fans have been telling me about an American manga that's similar to Bleach. I don't really know, but it's done by the son of Gene Simmons, Nick Simmons.

More than how similar it is, I'm interested in the fact that Gene Simmons's son is a mangaka.

Hva synes dere om dette her? tror dere han kommer til å slippe unna med dette?

SoulCandy
25th February 2010, 12:49
Det gjer meg iallefall glad å sjå reaksjoner på dette. Kall det skadefryd, det gjer meg rett og slett sint når man kan komme så langt som å bli publisert med plagiert materiale, men glad for at det blir konsekvenser for denne totale mangelen på respekt og integritet.

Det er veldig mange som plagierer frå sine yndlingsmangaka (eller kopierer teiknestil, men ikkje tracer (http://nekozumi.deviantart.com)), f.eks manga som kopierer teiknestil til nyeste populære og sånt (for ikkje å nevne fandom). Det dreper meg innvendig å sjå bilder frå Incarnate. Berre.. korleis kunne noken publisere ein heslig serie som det? Kva rettferdiggjør utgivelsen av eit så stygt øyeplage som Incarnate?

Å jo... Gene Simmons sønn. :facepalm:

Men Kubos svar <3

Ibelin
25th February 2010, 13:13
Han burde hvertfall ikke slippe unna det, ser jo nesten ut som han har sittet og tracet til tider O.o Helt sjukt at han har fått det publisert i det hele tatt!

CatgirlMe
25th February 2010, 14:43
Det gjør meg sint når jeg ser at folk tracer bilder, men jeg blir enda sintere når jeg ser at de faktisk tjener penger på det!

Det er bra at dette blir tatt opp, og at Nick mest sannsynelig ikke slipper unna. Med så mange eksempler på kopiering som det som har blitt lagt ut, så hadde jeg ikke forstått det om de fortsatte produksjonen.

Sensei
25th February 2010, 15:01
Hmm, joda, det er ganske likt karakterdesign... Ser jeg noen grunn til å hyle så mye over dette? Nah.

Blir jo ikke så ulikt Sora (http://myanimelist.net/anime/6802/Sora_no_Woto/characters) no K-on (http://myanimelist.net/anime/5680/K-ON!/characters). ...eller hvordan var dette, jeg blander de hele tiden... :lur: Ingen som klager over det av den grunn, så jeg slenger meg på Kobo og tar det chill. :D

Aki
25th February 2010, 15:16
det er ikke bare at de karakterene er så like, er jo også det at poseeringen til personene i mangaen er nesten identiske da.. som sagt tracet.

ganske rart at han viser sykt mer skills i mangaen enn i deviant galleriet.. merkelig.

Tyblazitar
25th February 2010, 17:06
Hmm, joda, det er ganske likt karakterdesign... Ser jeg noen grunn til å hyle så mye over dette? Nah.

Blir jo ikke så ulikt Sora (http://myanimelist.net/anime/6802/Sora_no_Woto/characters) no K-on (http://myanimelist.net/anime/5680/K-ON!/characters). ...eller hvordan var dette, jeg blander de hele tiden... :lur: Ingen som klager over det av den grunn, så jeg slenger meg på Kobo og tar det chill. :D
Å trace/direkte plagiere ved minst 18 tilfeller er ganske ulikt Sora no Woto og K-on!, jo. Forskjellen ligger delvis i at Nick Simmons gir ut tegneserier i USA, og kan håpe at folk som leser tegneserien hans ikke har lest Bleach, og dermed oppdage hvor rip-off det er, særlig siden han har endret selve historien. K-on! inspirerte Sora no Woto, det er det ingen tvil om, og både stil og delvis karakterdesign er veldig åpenbart svært likt, men dette er noe de spiller på, og ikke prøver å skjule på noen måte. Du kan gjerne kalle det sleskt, men å sette det på samme nivå som å stjele noen annens kunst fordi en åpenbart ikke kan tegne selv, og så håper at ingen finner ut og at man kan tjene penger på det blir bare feil.

Jeg synes det er bra at folk på internett påpeker og fordømmer dette, så kan vi i det minste håpe at Nick Simmons blir latterliggjort og ikke tjener penger på plagiat (selv om han helt sikkert tjener penger på å være Gene Simmons' sønn).

Ibelin
25th February 2010, 21:25
det er ikke bare at de karakterene er så like, er jo også det at poseeringen til personene i mangaen er nesten identiske da.. som sagt tracet.

ganske rart at han viser sykt mer skills i mangaen enn i deviant galleriet.. merkelig.

Det også, bildene ser liksom ikke så sinnsykt bra ut i forhold til det han har "klart" i mangaen..såå. Håper det blir tatt opp ordentlig og blir stoppet salg av serien..

SoulCandy
25th February 2010, 21:28
Det også, bildene ser liksom ikke så sinnsykt bra ut i forhold til det han har "klart" i mangaen..såå. Håper det blir tatt opp ordentlig og blir stoppet salg av serien..

Vel produksjonen blei no stoppet :P Det var ei jente som het noko med Chen som laget coveret (som var ganske bra og tilsynelatende ikkje-traced) som eg syntes litt synd på for å ha blitt viklet inn med han Simmons. :<

Ibelin
25th February 2010, 21:34
Vel produksjonen blei no stoppet :P Det var ei jente som het noko med Chen som laget coveret (som var ganske bra og tilsynelatende ikkje-traced) som eg syntes litt synd på for å ha blitt viklet inn med han Simmons. :<

hmm det forklarer jo litt, men uansett..Synd for ho, og jævla dust simmons har vært da ><

maruti
26th February 2010, 01:00
Vent, hadde Nick rett ut stjålet Chen sin tegning? Eller har jeg misforstått?

For øvrig, jeg er under sterk mening at nittenåringer ikke skal få gi ut noe som helst på trykk uten å ha fått masse herk og tilbakemelding fra kunnige mennesker innen trykkerbransjen. Det er jo ganske tydelig at han har fått gitt ut denne "tegneserien" kun fordi han er Gene Simmons elskovsbarn.

Ibelin
26th February 2010, 01:08

For øvrig, jeg er under sterk mening at nittenåringer ikke skal få gi ut noe som helst på trykk uten å ha fått masse herk og tilbakemelding fra kunnige mennesker innen trykkerbransjen. Det er jo ganske tydelig at han har fått gitt ut denne "tegneserien" kun fordi han er Gene Simmons elskovsbarn.
Se på livejournalsaken der, man ser sinnsyke likheter på mange av tegningene, og noen er rett og slett tegnet rett over. Også har han stjålet Kenpachi, bare at han har hvit hår og et arr i fjeset istedet -.-

SoulCandy
26th February 2010, 08:21

Nei, ser ut som at Chen teiknet coveret for han uten å vete mykje om kva den skal brukes til.

Ibelin
26th February 2010, 12:07
^ Oija han snakka om chen...daså :3

Ivor
26th February 2010, 12:35
Dette er jo bare dumt.
Hvordan er det mulig å være så skutt i hodet at man faktisk gjør dette?
Noen hadde jo kommet til å funnet det ut uanset....

Aki
26th February 2010, 12:44
hehe jeg måtte bare le ræva av meg: http://speedking.deviantart.com/art/Flammable-155430768
deviantart you crack me up!

Snedvig
26th February 2010, 15:13
Han har kopiert Hellsing minst like mye som Bleach. Og han kopierer ikke bare tegninger, men også dialog.

Det er ikke bare det at det ligner; det er helt normalt at ting lingner, men denne fyren kan faktisk ikke tegne, og har isteden brukt matpapir.

Straffbart? Neiom jeg vet, men jeg synes ikke det er noe stort tap hvis serien er stanset av forlaget.

onigiri
26th February 2010, 15:51
Det er jo ikkje berre bleach som har blitt kopiert, men også tegninger fra talentfulle artister på deviantart også. Syns Nick Simmons har gått langt over streken~ for langt.

Han sitter for langt i det nå til å kunne gå fra det uten straff.

Izuma
26th February 2010, 16:13
Andre serier bortsett fra Bleach som er kopiert fra inkluderer bl.a. Dogs: Bullets & Carnage, One Piece, Nana, Hellsing(som nevnt), Deadman Wonderland... Jeg må si jeg er ganske spent på å høre hva han selv har å si, om han kommer ut offisielt og sier noe. Håper at faren hans ikke hjelper til og lar sønnen ordne opp i sitt eget rot :3

Oteckeh
26th February 2010, 16:13
Dette må jeg bare quote fordi jeg synes det er morsomt:

"When I channel my energy when drawing my book sometimes I can pull stuff in that I never seen before. It's like i'm possessed when I start thinking and drawing. Perhaps I just got on the same wave length that all artists share."

"I have no idea how people are saying my comic looks like that bleach magma. My book is in color and the other is not. My book reads left to right... the other reads right to left. Besides some vague similarities, they're nothing alike."

Det er noe Nick Simmons visstnok har sakt i en facebook gruppe om dette tema. Jeg fant der her (http://www.toplessrobot.com/2010/02/gene_simmons_kid_nick_is_a_comic_creator_a_doucheb .php).

Håhåhå, jeg håper han virkelig får for dette. Det er ikke lov og stjele og juge, selv om man er amerikansk og har kjendis-far. La oss vise han hvor fryktløse internettfolket er!

Izuma
26th February 2010, 16:15
Ah, han på facebook var visst bare et troll etter hva jeg hørte og ikke den ekte. Men jeg syntes det var veldig morsomt å se han bli most av den illsinte fansen uansett.

Oteckeh
26th February 2010, 16:19
Jeg tenkte det kunne være troll, men uansett er det gøy å se hvor mye hets han får fra folk. Jeg lurer på om han i det hele tatt har noen på sin side lenger.

onigiri
26th February 2010, 16:29
Skulle ikkje forundre meg om han ikkje hadde det~

SoulCandy
26th February 2010, 16:52
Internettfansen har vore ganske nådeløse da :cip: Det tok jo berre mindre enn 24 timer før forlaget stanset produksjonen etter at Internett raged.

maruti
26th February 2010, 19:29
Jeg liker svært godt at fandom har såpass makt at det kan stoppe produksjonen av en tegneserie! Dette lover godt for fremtidens plagi...plagiatere... folk som plagierer.

Er det noen som vet hva hans kjære far har sagt om dette, eller har han nektet å kommentere på saken? (Dårlig forbindelse = ikke mulighet til å snoke rundt på livejournal)

SoulCandy
26th February 2010, 19:51
Jeg liker svært godt at fandom har såpass makt at det kan stoppe produksjonen av en tegneserie! Dette lover godt for fremtidens plagi...plagiatere... folk som plagierer.

Er det noen som vet hva hans kjære far har sagt om dette, eller har han nektet å kommentere på saken? (Dårlig forbindelse = ikke mulighet til å snoke rundt på livejournal)

Joda, men den makten kan misbrukes! Spesielt japanske ekstrem-otakuer har benyttet den.

F.eks mangakaen bak Kannagi ble utsatt for ein hatkampanje da mulighetene for at heltinnen i serien kanskje ikkje var jomfru kom opp (døme, hu hadde ein "kjæreste" i fortida?). Mangakaen fekk beleilig nok ein "sjukdom" som gjorde at hu tok/tar(?) ein pause frå Kannagi.

Også den kvinnelige mangakaen for GE - Good Ending blei utsatt for mobbing på bloggen og endte opp med å stenge den, da ein av heltinnene viste seg med kyssemerker. :toda: