PDA

View Full Version : Anime why no more?

Hmm
31st January 2010, 12:56
så ferdig love hina i går, fin serie, ble overrasket over at den var så pass i forhold til alderen. vet at det finnes en ova og to bonus filmer. menne det som irriterer meg er at den fortsatt er ukomplett, leste et sted på nettet at den faktisk ikke var ferdig, men at selskapet som produserte den ikke hadde mer interesse av å produsere flere sesonger.
det som da er merkelig er at på wikipedia står det at dette er en av de mest solgte og best kritiker roste seriene som har vært. hvorfor lage en uferdig serie når den er populær og penger å tjene på ?:O

ilifin
31st January 2010, 13:43
Love Hina-animen ble lagt mens selve mangaen som holder historien som er blitt animert fortsatt ikke var ferdig. Animen gikk over vårsesong og sommersesong i 2000, mens mangaen var først ferdig i 2001. De laget derfor ekstra-episoder i ettertid for å fullføre historien, men de ble aldri ordentlig "ferdig" i animen fordi mangaen ble ferdig så mye lenger etter.

Hmm
31st January 2010, 15:19
så pass... fortsatt synd at de ikke kunne produsere resten i ettertid...
irriterende med "halvferdige" serier.

Bida-san
31st January 2010, 16:00
Jeg vil anbefale deg å lese Love Hina mangaen, den er uendelig mye bedre enn animen.
Du finner den på både på norsk og engelsk. Engelsk anbefales, men den er ikke så ille på norsk faktisk.

Hmm
31st January 2010, 16:32
vel.. jeg er en lite ivrig leser, leser så å si aldri.
synd egentlig.. men jeg klarer rett og slett ikke lese noe ferdig.

derfor blir det enklere å se det..
men fant jo faktisk e post adressa til forfatteren av love hina..
morsomt om han hadde klart å overtale G.I til å utgi en ny sesong:)

Cyazu
1st February 2010, 14:09
Strengt tatt, er Mangaen 20 ganger bedre enn animeen, så personlig ser jeg ikke helt poenget. Jeg leste hele mangaen først, og da jeg endelig fikk sett den første av DVDene var det bare en stor skuffelse. =/
Les mangaen! >:3

Hmm
1st February 2010, 16:44
takler ikke bøker xD!
har hatt en skrekk opplevelse med bøker og får så og si traumer av de.
så det vil jeg nesten ikke vurdere engang :(

Cyazu
2nd February 2010, 15:24
Om sant skal sies kommer du ikke langt i dagens samfunn om du ikke takler bøker. <.<

Trucy Wright
2nd February 2010, 15:35
Skrekkopplevelse og traumer av BØKER?!
Nå er jeg spent. Fortell, please

Hmm
2nd February 2010, 17:13
Skrekkopplevelse og traumer av BØKER?!
Nå er jeg spent. Fortell, please

gikk i 1. eller 2. klasse og vi fikk et lese prosjekt. vi valgte oss en bok og jeg endte opp med en lang og tung lest bok. jeg startet på den og da det var 3 dager igjen til sommerferie hadde jeg en side igjen! jeg leste den siden aldri..takla ikke lese mere etter den boka :s
bedre ble det jo ikke av at året etter var det et nytt lese prosjekt og jeg endte opp med en nynnorsk nok :( etter de to bøkene har lese lysten min vært ganske lav...

derfor foretrekker jeg anime framfor manga :)

CatgirlMe
2nd February 2010, 18:19
Hmm, jeg har ikke lest Love Hina, men jeg tør påstå at den ikke er like tunglest som de bøkene du tydeligvis fikk traumer av :/

Du kan nok desverre ikke gå hele livet ditt uten å lese bøker, og de aller aller fleste manga er faktisk veldig lettleste så det er jo eg fint sted å starte? :cip: Det er mye bedre å takle et problem enn å gjemme seg fra det.
Tenk på at du daglig på internett, på skilt og på undertekster leser ganske så mye tekst uansett, så hva er da så farlig med en bok? :) Det er jo mest bilder i en manga uansett...

Og om du ser anime med undertekst, så er det jo like mye tekst som i en manga, siden det er dialogene du leser begge steder.

Bida-san
2nd February 2010, 21:31
Jeg er enig med Cyazu og CatgirlMe.
Ærlig talt... Manga er ikke en bok, i den forstand at manga er lettlest og som sagt består mest av bilder.
Jeg ser ikke helt problemet her.:cip:

Hmm
2nd February 2010, 21:59
-.- bah, liker rett og slett ikke å lese og i den forstand av at det hun sier er rett og det vet jeg, foretrekker jeg fortsatt anime fram for manga (enn så lenge)
sku fortsatt bare ønske at et så bra prosjekt faktisk ble avsluttet! :(
er vel ikke så mye jeg kan gjøre med det uten å drømme..

Tyblazitar
3rd February 2010, 00:23
OK, folkens, kan vi holde oss litt on-topic her? Emnet handler om hvorfor Love Hina-animeen ikke har blitt fortsatt, med mindre noen har mer viktig informasjon om dette foreslår jeg at vi lar tråden ligge.

Cyazu
3rd February 2010, 00:52
*whine whine*
En av de vanligste grunnene til at en anime blir diskontinuert, er rett og slett at den ikke selge og at folk ikke synes det er verdt å se den. Dette kan for eksempel være fordi mangaen er mange ganger bedre, hvilket er mitt ståsted. :D

Skjervik
3rd February 2010, 07:10
Jeg har også hatt det problemet med å ikke ha lyst til å lese. Men er det serier som Naruto gidder jeg ikke lese. Rett og slett for jeg mener at å lese på nett er helt jævlig. Skal jeg lese skal det skje i senga med P4/P3 på radioen ;)
Love Hina kjøpte jeg alle mangabøkene til på Norsk (Mangler 11 :( ) Og så en dvd-boks på engelsk og så en spesialdvdboks :) Bare for å ha det.
Men slik jeg leser, Er at jeg ser på noen av bildene og så leser kjapt over teksten. Er som en film med 1 bilde pr. 7 sekund... Bare at jeg må snurre om filmen selv :D Og nå ser jeg svært lite på Anime. Droppa noen serier og har begynt å kjøpe. Men jeg syns også at Love Hina burde være i flere eksemplarer. Lyst å vite hva som skjer videre jeg :w00t: Og om det er i Mangaen eller på Animen bryr ikke jeg meg om...

Men fins det flere mangaer etter nr. 14, der den Norske slutter?

Nodoka
3rd February 2010, 10:07
Men fins det flere mangaer etter nr. 14, der den Norske slutter?

Du mener "Men fins det flere mangaer etter nr. 14, der den Japanske slutter?"?

Svaret er nei. Den er slutt.

SoulCandy
3rd February 2010, 10:18
Hmm: Kva med å gjere som Ken Akamatsu og alle andre Love Hina fans og gå videre?

Til hans nyeste serie, Mahou Sensei Negima. :nya:

(Ok, ikkje så ny, men ein on-going serie. :toda:)

Skjervik
3rd February 2010, 11:02
Du mener "Men fins det flere mangaer etter nr. 14, der den Japanske slutter?"?

Svaret er nei. Den er slutt.

Ikke det jeg mente nei. For jeg har bare den Norske. Og den sluttet utenom å si annet enn at oversetteren (Slik jeg fikk det til meg) Sier at han/Hun, etter 3 lange år skal sette seg ned på laurbærene sine og ta det med ro. Eller er dette Ken sine ord?
Jeg satt iallefall med tankene om at det var flere bøker på Japansk. Men den Norske sluttet på 14 ;) Så jeg skrev riktig ifølge hva jeg mente.

Hmm
3rd February 2010, 18:24
hmpf <_<
altså det jeg får med meg her er at mange mener den solgte for dårlig, men i følge det jeg leste solgte den MEGET bra! så fatter ikke hvorfor han gir slipp på en formue :(
dessuten er det idiotisk å hele tiden måtte bytte serie fordi man ikke får noen slutt!
som jeg vil si : Helt ræva!:(

ilifin
3rd February 2010, 22:09
Det er ingen hemmelighet av Love Hina var veldig populær utenfor Japan og at Ken Akamatsu utfordret veldig mange med sin rett-fram-kom-og-se-nakenheten som var tilstede i mangaen. Da denne forsvant til grads i animen var det ikke fullt så populært i Japan, perverse som de er - men den vant over mange igjen ved at både Horie Yui og Hayashibara Megumi var med i stor stil.

Salgstallene har dog lite å si på populæriteten. Jeg sier som nevnt tidligere, animen hadde to sesonger å gå på (13 sendetider ganger to), og innen den hadde gjort for seg disse 26 sendetidene var ikke mangaen en gang kommet til volum 10. Fire volum senere og den er omsider ferdig, over et halvt år etter animen hadde gått tom for tildelt sendetid.

Hmm
4th February 2010, 22:17
og det er elendig, etter som det jeg forstår så er det fortsatt materiale til å lage i allefall et par episoder til :(
enkelt og greit, for å hedre en så pass populær serie bør man bruke opp det resterende materialet til noen episoder til.

ilifin
4th February 2010, 23:15
Den er ikke så populær som du ønsker deg at den skal være. Den får ikke fler episoder og en ny sesong med sendetider bare fordi mangaen er ferdig. Den fikk sine OVAer og special-episoder, og så var det slutt.

Hmm
5th February 2010, 15:30
bah greit nok, vil du ikke høre så vil du ikke høre, jaja greit da at de ikke lager flere, men fortsatt dumt. ferdig med den saken.