PDA

View Full Version : Nyheter Lite nyheter på anime.no?

Hmm
24th January 2010, 18:50
flere enn meg som synes Anime.no burde være litt mer oppdatert enn siden 16. april 2009? :P finnes da nok å skrive om, men det ser ikke ut til å komme noe nytt der :( synd egentlig, burde jo holdes oppdatert, er da alltid greit å ha en norsk side som ikke bare er et forum elns. :)

btw. kan være jeg ikke vet om at det finnes en annen side som utkonkurerer anime.no :P ta det i betraktining:)

anyway...min mening er at anime.no burde ha flere nyheter :)
(helst ukentlige om det hadde vært mulig:P)

Lonely Wolf
25th January 2010, 08:16
jeg syns at det er ganske kjipt at det aldri kommer noen nye nyheter/oppdateringer :(

CatgirlMe
25th January 2010, 08:45
Jeg også har tenkt på akkurat dette :/ Jeg likte siden godt, men den døde visst. Hadde det vært en idé å få noen nye skribenter som kan holde siden i live kanskje? Dumt å bare latt siden være der om den ikke skal brukes i min mening.

Virker som om akkurat det samme har skjedd med savegame.no, der det heller ikke er oppdatert, alle forumtrådene er stengt, og det er fullt av "yes show us ur bank accunt"-spammere på forumet. (Men det er mer forstålig at denne siden er stengt, ettersom det maks kom 5 forumposts i løpet av en uke, og av de 3 samme folkene. )

Madz
25th January 2010, 15:03
Anime.no bør virkelig være mer oppdatert, med tanke på at det er det første stedet hvor folk som er nysgjerrige på anime går. Det er jo også flott med en annen regelmessig oppdatert norsk anime side som ikke bare er et forum.

NightButcher
25th January 2010, 15:09
Er ganske enig... Siden blir veldig kjedelig når den ikke er oppdatert XP

Hmm
25th January 2010, 17:40
Jeg også har tenkt på akkurat dette :/ Jeg likte siden godt, men den døde visst. Hadde det vært en idé å få noen nye skribenter som kan holde siden i live kanskje? Dumt å bare latt siden være der om den ikke skal brukes i min mening.)

kanskje det er akkurat det man må ta tak i, få tak i nye skribenter dit, ikke vet jeg hvordan men det burde da gå.:)
omså noen fra dette forumet kanskje?

Anime.no bør virkelig være mer oppdatert, med tanke på at det er det første stedet hvor folk som er nysgjerrige på anime går. Det er jo også flott med en annen regelmessig oppdatert norsk anime side som ikke bare er et forum.

du har rett! Anime.no er tross alt Norges offesiele anime side, en slik side bør holdes liv i og det er jo som du sir opplagt at en nysgjerrig person søker først på anime.no for å få informasjon.

det jeg irriterer meg over også, er det at det ikke er lett å finne ellers på nettet om nye utgivelser, kommende nye serier/sesonger og slikt.
tenk der hvor flott det hadde vært med en side som faktisk hadde fått tak i slik informasjon:) (kanskje ha litt info om hvor man kan få lastet ned os.:P selv om jeg vet det ikke bør nevnes her:P)

uansett, en side på norsk som faktisk får tak i det en vil vite om bør ha nettadressen Anime.no og ikke den utdaterte,triste looken som den har nå.

man bør få fram det budskapet til innehaverne av siden :)

p33r
25th January 2010, 20:30
Jeg kan jo skinne litt lys på situasjonen, anime.no er et sammarbeidsprosjekt mellom japani og anime.no (makai). Vi har tidligere produsert nyheter og lignede til anime.no. Problemet ligger rett og slett i skribenter og redaktører. Det er utrolig slitsomt å holde en side oppdatert uke inn og uke ut. Det er dessuten en ganske utaknemmelig jobb. De fleste brenner ut etter 5-6 uker.

Enda værre er at man ikke bare kan få med hvem som helst som skribent, de fleste folk har ikke lyst til å lese dårlig skrevede artikkler (hvem har det?). Så du leter etter noen med mye tid, ferdighet til å skrive og lyst til å bruke mye fritid regelmessig på å skrive artikkler. Det er ganske harde krav :P

ilifin var redaktør for anime.no en god stund og gjorde en fantastisk jobb (noen husker kansje anime.no podcastene som vi gjorde). Men det er vanskelig å produsere nok nyheter for å holde folk interesert uten å brenne ut skribenter.

Både anime.no, savegame (og dels kreativia forsiden) lider av samme problematikk. Jeg vil ikke akkurat si at nyhetspublisering er noe vi har mestret enda, og jeg er alltid åpen for innspill, men det kreves en GIGANTISK interesse for å holde en nyhetsside gående.

(For å gi noe bakgrunn så er det jeg som er prosjektleder for anime.no sammarbeidet internt i DirtyWorker)

Tyblazitar
26th January 2010, 15:32
Som skribent kan jeg si at grunnen til at jeg ikke skriver noe særlig lenger er delvis på grunn av at jeg er lat, og delvis fordi jeg ikke hadde inntrykk av at det var noe særlig interesse for artiklene (jeg mener, det finnes tusen andre sider med langt bedre anmeldelser enn mine der ute, og de fleste som ser anime kan greit nok engelsk til å lese det). Hvis folk likte mine "aktuell serie"-artikler, kan jeg sikkert se om jeg ikke gidder skrive en i ny og ne igjen, dog.

Hmm
26th January 2010, 17:19
Jeg kan jo skinne litt lys på situasjonen, anime.no er et sammarbeidsprosjekt mellom japani og anime.no (makai). Vi har tidligere produsert nyheter og lignede til anime.no. Problemet ligger rett og slett i skribenter og redaktører. Det er utrolig slitsomt å holde en side oppdatert uke inn og uke ut. Det er dessuten en ganske utaknemmelig jobb. De fleste brenner ut etter 5-6 uker.

Enda værre er at man ikke bare kan få med hvem som helst som skribent, de fleste folk har ikke lyst til å lese dårlig skrevede artikkler (hvem har det?). Så du leter etter noen med mye tid, ferdighet til å skrive og lyst til å bruke mye fritid regelmessig på å skrive artikkler. Det er ganske harde krav :P

ilifin var redaktør for anime.no en god stund og gjorde en fantastisk jobb (noen husker kansje anime.no podcastene som vi gjorde). Men det er vanskelig å produsere nok nyheter for å holde folk interesert uten å brenne ut skribenter.
vel... det kan faktisk være at man trenger flere enn en skribent... en rundt gang blandt flere flinke bør jo gjøre at de ikke blir utbrent med en gang, men min tanke er vel at man aldri kommer utenom utbrente skribenter, man må rett og slett rulere og bytte for å få den til å gå :)
kunne jo vært et forslag å lagt sammen siden med en annen for å holde siden sterk? sånn om den muligheten er der.

Som skribent kan jeg si at grunnen til at jeg ikke skriver noe særlig lenger er delvis på grunn av at jeg er lat, og delvis fordi jeg ikke hadde inntrykk av at det var noe særlig interesse for artiklene (jeg mener, det finnes tusen andre sider med langt bedre anmeldelser enn mine der ute, og de fleste som ser anime kan greit nok engelsk til å lese det). Hvis folk likte mine "aktuell serie"-artikler, kan jeg sikkert se om jeg ikke gidder skrive en i ny og ne igjen, dog.

ut i fra det jeg har lest på anime forslags tråden har du godt peilig og en stor oversikt over serier, min mening er at en slik burde være med på teamet blandt anime.no sine skribenter.

jeg vil da tro at det finnes en del folk i dette forumet som ville passet yppelig til å være skribenter, det handler rett og slett om team work og arbeids fordeling for å få den til å gå rundt.:)

og ja du sier at det finnes mange på engelsk, men er jaggu ikke lett å finne disse sidene om du ikke vet navnet på dem. har prøvd å se innom Anime.com jeg, synes den var like utdatert nesten som anime.no

med et så økende miljø som det ser ut til å være innen anime/manga i Norge mener jeg det er bruk for en slik side, faktisk så kunne det vært en god idè å fått et ordentlig team bak det som kunne fått fram ting rett fra kilden :P

selv om dette er ganske uoppnåelig via et forum (på en ikke allere verst størrelse) så kommer en i allefall ingen vei uten å pushe på og prøve, det er tross alt liten konkuranse å få tilbake :)

p33r
26th January 2010, 22:21
vel... det kan faktisk være at man trenger flere enn en skribent... en rundt gang blandt flere flinke bør jo gjøre at de ikke blir utbrent med en gang, men min tanke er vel at man aldri kommer utenom utbrente skribenter, man må rett og slett rulere og bytte for å få den til å gå :)
kunne jo vært et forslag å lagt sammen siden med en annen for å holde siden sterk? sånn om den muligheten er der.

Jeg har aldri sagt at vi hadde en eneste skribent, vi har hat en god del av dem. Hvis du leser så skrev jeg at ilifin var redaktør, ikke skribent.

Et annet problem er at alle firmaer som jobber med anime/manga-relaterte ting i Norge har sluttet med det. Det er ingen lokale nyheter å snakke om, hvilken fordel er det å ha en nyhetsside på norsk fremfor å lese nyhetene på engleske på animenewsnetwork? Det er ingen nisje der å informere om.

Jeg er heller ikke fan av å gjøre noe halveis, det er ikke noe vits å opprettholde en side som ikke holder en vis kvalitet. Det er fult mulig å gjøre anime.no om til min personlige anime-blogg, men det er ikke akkurat noe jeg kunne tenkte meg å bruke anime.no til.

Vi har planer for anime.no , men vi har ingenting håndfast å informere om eller å anonsere. Det er en stor interesse for siden internt i DirtyWorker.

Quakeulf
26th January 2010, 22:58
Vi har planer for anime.no , men vi har ingenting håndfast å informere om eller å anonsere. Det er en stor interesse for siden internt i DirtyWorker.
Ingenting å annonsere men allikevel stor interesse internt for å ha siden? Hva er dette for noe lureri? Hva er det dere ikke forteller oss? :shuriken:

Tyblazitar
27th January 2010, 04:03
En liten oppdatering angående teamet på anime.no: Sist jeg sjekket hadde Shiraishi tatt over det meste av redaktøransvar, og de eneste andre aktive skribentene var meg og Nyagato.

og ja du sier at det finnes mange på engelsk, men er jaggu ikke lett å finne disse sidene om du ikke vet navnet på dem. har prøvd å se innom Anime.com jeg, synes den var like utdatert nesten som anime.no

Animenewsnetwork (http://www.animenewsnetwork.com/) har nyheter.
Myanimelist (http://myanimelist.net/) har oversikt, anbefalinger og anmeldelser.

Bare for å nevne noen.

Hmm
30th January 2010, 18:14
et tips kan jo være å legge inn en live chat på anim.no og ikke bare et forum ? tenkte kanskje det kunne være bra :)

håper disse planene du snakker om er bra og at de blir realisert.

marilla
30th January 2010, 19:32
Vi har allerede en livechat her, du kan finne den på flere måter. F.eks. ved å trykke på "Chat" enten i DWbar (den linja øverst på skjermen når du er inne på japani), eller i menyen øverst, ELLER så kan man bruke denne linken (http://forum.japani.no/kanshi.php). For de litt tekniske innvidde har vi en IRC-kanal på EFNet, #japani, og chattesiden er koblet opp mot den.