PDA

View Full Version : Multiplattform Kingdom Hearts

RoninRaptor
22nd January 2010, 11:53
Er vel flere en meg her som digger den fantastiske spill serien?
Favoritt spill i serien?
Favoritt karkater ?
Og ser dere frem til det nye?
Mitt favoritt spill i serien er 2ern
Karakter må bli DIZ ^^

BT-kun
22nd January 2010, 12:12
Jeg liker det også! ^^
Favorittkaraktere er Sora
som andreplass Roxas
3 plass Namine
og 4 plass Kairi

:D
jeg gleder meg litttil det nye spiller og KH2 er også min favoritt! xD

Oda
22nd January 2010, 13:23
Mn favoritt karakter er Namine, som jeg også skal cosplaye på desucon i år ^^
Og ja, jeg elsker spiller og jeg spillte det før jeg visste hva manga og anime var ^.^

as2if
22nd January 2010, 13:43
min favkorit er 1. Axel 2. Sora
Elkser spillene :)

coolwolf730
22nd January 2010, 14:09
Favoritt spill i serien?
Helt klart 358/2 days, jeg liker opplegget med oppdrag og at jeg får styre Roxas *w*

Favoritt karkater ?
1. Roxas
2. Zexion, Marluxia, Axel, Saix og Demyx (de får delt andreplass, klarer ikke bestemme meg)
3. Namine

De jeg liker minst er:
1. Sora
2. Kairi
3. Xion

Ser dere frem til det nye?
Både ja og nei. Jeg VIL spille det, men det kommer kun til PSP, noe jeg ikke har :(

Men ellers er spillene kjempebra >w<

GlaciesDiablo
22nd January 2010, 14:38
Liker alle bortsett fra KH2, I min mening så var hele det spille ødelagt i forhold til resten.

Favorit karakteren min er Riku.

Lonely Wolf
22nd January 2010, 19:22
min favoritkarakteren min må vel være Donald :d

Moogle
22nd January 2010, 19:38
Min favoritt er Zexion~:sorcerer:

roxaskeyblades
23rd January 2010, 01:25
Jeg elsker Kingdom hearts<3
favorittene mine er Luxord og Ventus^.^
Favoritt spillet mitt er Birth by sleep og KH2.

Gleder meg til BBS kommer ut i Norge:)
Har spillet på japansk da...^^,

Amaye
23rd January 2010, 01:27
Liker spillet kjempegodt!!

Jeg spiller vanligvis ikke noe særlig og har aldri tid til det heller med den skolen jeg går på og alt det surre med det jeg driver med!!

Favorittkarakter er Sora..Så kommer Donald:3

RoninRaptor
25th January 2010, 21:18
Nice å se at så mange nyeter spillet^^
Hva er deres favoritt verden da og øyeblikk genrelt som ga dere tårer i øye kroken^^
Sier bare hollow bastion her fra kh1, skal si kjeven min fallt i gulvet da, eller på slutten av det første trist slutt as:(

Oda
25th January 2010, 22:07
Når roxas møter Naminé :´)

steelix
26th January 2010, 16:21
Jeg begynte å spille KH for litt siden:P startert med KH 358/2 days :P litt dumt hehe, jeg bare kjøpte spillet til DS for at det så spennene ut... men så gikk jeg over til KH1 som jeg låner av Felisaur aka Cecilie og holder på med det. Gleder meg mest til KH2 når jeg kommer dit. Favorittkarakteren min til nå er Roxas siden jeg startert med DS spillet:P

Moogle
26th January 2010, 16:23
Favoritt verden: The world that never was & radient garden ^^

Tristeste scene: slutten på kingdom hearts 358/2 days syntes så synd på Roxas og Xion da at jeg begynte å gråte :gråte:

RoninRaptor
27th January 2010, 20:25
Favoritt verden: The world that never was & radient garden ^^

Tristeste scene: slutten på kingdom hearts 358/2 days syntes så synd på Roxas og Xion da at jeg begynte å gråte :gråte:

Såpass, har ikke kjøpt 358/days ennå men skal når jeg får lønn tenker jeg^^
Må jo se roxas sin historie,i tileg skal en kompis av meg til japan og jeg har bedt han kjøpe birth by sleep for meg, så enda mer kh^^
Lurer når kh3 kommer og hvordan det blir.

Felisaur
28th January 2010, 11:41
Har rundet KH og KH II, har chain of memories til game boy og 358/2 days til DS.
En trist scene.. hmm.. Har aldri likt når Axel forsvinner i KH II >.<
Og favorittene er vel Roxas og Axel XD Elsker bare personeligheten til Axel XP

Silli-zicuni
28th January 2010, 14:28
Kingdom Hearts, Kingdom Hearts <3 Det kom ut på bursdagen min for mange år siden, og fikk det i gave <3 Siden det har jeg aldri sluttet å elske det, men snarere tvert imot!! Det er ikke bare et fantastisk spill med awesome storyline, men det har så mye affeksjonsverdi for meg <3 I LOVE IT!! Til og med min søster på 25 har begynt å spille det, nå XD

Favoritt-spill vet jeg ikke helt XD KH1 har sin sjarm, og jeg er veldig glad i stilrenheten, hvor enkelt og rett frem det er, men fortsatt gir deg ”OMG”-opplevelsene. KH2 har absolutt mye mer å by på når det kommer til storyen :3 358/2 days er elsk. Og jeg liker historien i Chain of Memories, men misliker gameplayet sterkt XD. Har det til PS2. Reverse/Rebirth er moro, for Riku er awesome å spille som >w< Still, card system.... Ghurr -.-

Hollow Bastion fra KH1 er så definitivt den vakreste verdenen, og hvor det mest spennende skjer!!!

Favoritt er definitivt Axel <3 Han er slik en fargerik karakter. Skrev om hvorvidt han var en helt på en tentamen en gang XD Etter det har vi Demyx, Roxas og Zexion. Riku er også awesome, samt Hayner :3 Og Olette er kul, fordi jeg ikke hater henne 8D
Jeg misliker Kairi. Og Xion burde hett Xarmy... -.- Hun er plagsom, plagsom, plagsom! "HI THARR ROXAS! I will steel ur powrz nao, kthxBAI!" men jeg grein likevel på slutten likevel XD

Hele Axel og Roxas vennskapet (hosthostmorethanfriendshiphosthost) gir meg regelrett vondt i hjertet x3

Fun fact; Etter å ha spilt KH 358/2 days merket jeg hvor lik Demyx's attityde mot trening og slikt er min egen... XD Veldig underholdene da jeg er Demyx-cosplayer på 3dje året XD

Zagabatsuu
28th January 2010, 20:24
Jeg liker da Axel best. :3

Got it memorised?

movieguy
3rd February 2010, 14:43
Har runda alle spillene og venter bare på dette nye til PSP som nettopp har blitt utgitt i Japan. Helt klart min favoritt spill serie sammen med Final Fantasy serien. Elsker Org.XIII karakterene og alle hovedkarakterene. Alle spillene er knall, men KH2 er best for min del.

Raichuu
2nd March 2010, 23:34
Sitter fast i Disney slottet jeg(KH2) = ___=
Finner ikke skipet mitt, så kommer meg ikke videre D: /lame

xD

Ogggg
Axel og Demyx er bare best da (H)(Y) :nya:

TheMuffinMan
6th March 2010, 18:21
Kingdom Hearts er en av mine desiderte favorittspillserier noengang! Så langt har jeg spilt alt som har kommet ut utenom Coded og Bith by Sleep (naturlig nok). Fantastiske spill alle sammen! ^^

Favorittspillet mitt i serien er antakeligvis KH2, mest på grunn av størrelsen, karakterene og det perfekte gameplayet. Historien i KH2 skuffet meg egentlig litt, på grunn av måten den ble fortalt på. Følte ikke at de nye karakterene ble utviklet nok. Organization XIII hadde potensiale til å bli en ekstremt spennende gruppe karakterer, men følte ikke at de fikk nok dybde individuelt til å nå helt opp. Det har kanskje noe med at jeg fanboyet over Deep Dive-traileren i tre år før KH2 kom ut og kanskje fikk for høye forventninger. :P Men det gnidde det også litt inn med de 10 timene i spillet der det ikke skjedde noenting historiemessig. Hadde de lagt inn litt flere scener med character development for alle de nye karakterene hadde det blitt veldig mye bedre for min del.

358/2 Days følte jeg gjorde litt den samme feilen. Det hadde en enorm mulighet til å utvikle alle karakterene, men valgte heller å fokusere 100% på Axel, Roxas og Xion og ga de andre noen få uviktige replikker her og der. Mulig det bare er meg, men jeg hadde veldig lyst til å vite mer om alle de andre også, motivasjonen deres, hvorfor de er som de er osv. Jeg håper Birth by Sleep endelig vil gi dem den backstoryen de fortjener. :)

Men nok om det. Favorittkarakterene mine er nok Sora, Axel og Naminè, og favorittverden må være Hollow Bastion og The World that Never Was. Tristeste scene for meg var slutten av KH med Riku som sier "take care of her" og Kairi som tegner på veggen inne i the secret place. I tillegg til sluttene på FFIX og Lost Odyssey er nok det det nærmeste jeg har kommet å grine i et spill. :P

PieInDaBanana
12th March 2010, 18:35
Sora og Roxas og Donald er favorittkarakterene mine. ^_^
Axel var egetnlig OK, det var også Namine. Riku var også noen som ikke gjorde noe stort inntrykk på meg. Men Riku minner meg bare så mye på Rikku!!!! >.<
Men jeg likte ikke Kairi, i det hele tatt.

Favoritt stedene mine må nok være Radiant Garden og The World that Never Was.
Men jeg ble litt overrasket da jeg så Final Fantasy karakterne. (Hvem var den første FF karakteren man møter i kingdom hearts? Var det ikke Tidus på Destiny Islands?) Hver gang jeg møtte en FF karakter, så spurt jeg meg selv: "Dude, wtf are you doing here?" :P
Men generelt var det en glede for meg å spille de spillene. ^_^

Cherri-chan
16th July 2010, 22:14
Mitt favorittspill ass! Og så kommer Eternal Sonata (Trusty Bell)
Min fav character er Axel :3

NekoT
17th July 2010, 21:02
Axel er helt klart min fav. character ^w^
fav. spillet mitt er Kh2 :3

Duragon
18th July 2010, 05:47
Kingdom Hearts ey?
Vell den første er min aller største favoritt innen story.
Nummer to har en stor plass i meg.
Favoritten er Riku, en som mann vil bli, viljesterk, tøff men alikevell myk og caring.
En som kommer fra det lyse, går til det mørke for og finne en måte og ødlegge det.
Det aller beste øyeblikket i Kingdom Hearts er ''Sora's sacrifice'' fra KH1, aldri grått så mye pga et spill.
Favoritt FF moments er vell møte med Cloud for første gang i KH1. og når Cloud står side ved side av Squall i KH2.
Eller hvor gått Auron sin story fra FFX passer inn i KH2. Når han kommer ut fra underworld og forteller Sora at han har brukt hele livet sitt for og beskytte andre, men kansje påtide og beskytte seg selv?

Musikken er elskbar btw <3
Nå for tia prøver jeg og spille igjenom Final Mix 2, men det er vanskelig fordi jeg ikke forstår så godt japansk.. :|

PotetNaze
19th July 2010, 01:54
Haha, hei, fellow Kingdom Hearts fans. Har bare spilt ferdig Kingdom Heart II, men alikevel er jeg ganske glad i det spillet. Jeg har også planer om å kjøpe noen flere spill i serien, ettersom jeg ikke helt forstod handlinga i toa, og få litt mer peiling.

Min favorittkarakter er nok Roxas.', sikkert fordi han var den første jeg spilte som. Hmm... før jeg begynner å glede meg til det neste KH spillet må jeg nok spille meg gjennom KH I og noen av de andre som tar plass før, mellom og etter KH II. :I

Duragon
19th July 2010, 06:52
Et spill som er litt bra og ha spilt igjenom for og skjønne mer av Kingdom Hearts 2 er også det Kingdom hearts kort spillet som jeg ikke husker navnet på til Game Boy advance, eller skaffe den utgaven som ble sluppet for ikke så lenge siden til ps2

Arakini
19th July 2010, 12:43
Ya, du mener Kingdom Hearts: Chain of Memories; kom imellom 1'eren og 2'eren =)

PotetNaze
19th July 2010, 14:19
Den har jeg på VBA, så det er ikke noe problem... Har ikke kommet meg lengre en ti minutter inn i spillet da, det er noe feil med save filen... :/

Chiisaime-do
20th July 2010, 00:09
Yays for Kingdom Hearts~!
Yndlings karakter:
1. Saïx-puppy~xD
2. Hayner 8D

Har ikke fått spilt de til ps2 enda... (Sett deler av det spilles o3o ) Men holder på med det til DS hvor man spiller som Roxy-boy! :3

Mitt favorittspill ass! Og så kommer Eternal Sonata (Trusty Bell)
Min fav character er Axel
IIIIIP! Jeg som trodde Eternal Sonata var et ganske anonymt spill :O *har også spillt det* Men fikk aldri runna det siden ps3'en måtte på reprasjon Q____Q (Og da forsvant all data)

Duragon
29th July 2010, 22:22
Off topic: Men kjøpte meg Eternal Sonata til ps3. Spilte igjenom hele 2 ganger, alle kostymer og sånt. For å si det sånn.. Fredric Chopin has the most wonderfull dream ever created.

CrimsonDawn
19th August 2010, 20:09
1. AXEL
2. AXEL
3. AXEL
4. Leon
5. Riku
6. AXEL

Totoro
17th September 2010, 14:34
Birth by Sleep anyone? Det har endt opp med å bli mitt favoritt Kingdom Hearts spill av den grunn at du kan styre fler enn en karakter :'D Aquaaaa <3 Jeg liker alle karakterene jeg! Sloss systemet er awesome. Og musikken til Ven sin siste boss gjør meg så sykt glad! Den er så fin! Så fin at jeg tok bossen sånn 5 ganger på rad bare for å høre på musikken xD Synd jeg runna det så fort :< *Glede seg til Kingdom Hearts 3D* men jeg tror det blir en stund til det kommer...

Arakini
17th September 2010, 14:42
Yaaa, BBS er dritbra, du har liksom så mange valg når du slåss, og på equipping av abilities du lærer og sånt. Goodfeel over hele greia :D Story er nice intill videre, dog litt confusing på slutten der (siden jeg bare har spillt 1 og en halv char, og dermed ikke har spillt final episode enda, NO SPOILERS PLZ! : D)

Totoro
17th September 2010, 14:56
Final episode hjelper veldig xD Etter at jeg hadde spilt ferdig Aqua tenkte jeg "What? Dette kan ikke være slutten!?" Men så fikk jeg opp en melding med at jeg hadde unlocka the final episode. Åhåhå!

Porphyra
8th November 2010, 01:21
Kingdom Hearts er bare geniale spill! Jeg klarer ikke komme over übergenialiteten ved å blande Disney og Final Fantasy. Det alene er jo instant epic win!

Jeg har spilt 1, 2 og 358/2 Days. (Når det er sagt, så må jeg vel innrømme at jeg fortsatt ikke har klart å slå Ansem i første spillet... Han er jo kul umulig!!) Jeg får snart tvangstanker fordi jeg ikke får spilt Birth By Sleep! Jeg eier ingen PSP, og har ikke akkurat råd til å kjøpe meg en heller. Enda. Men jeg har planer om å få kjøpt en etter hvert, slik at jeg kan spille både BBS og Final Fantasy: Dissidia.

Enn så lenge, så er det nok KH2 som er favoritten. Fordi det er det første KH-spillet jeg spilte. Men likevel, det å kunne slåss sammen med Organization XIII i 358/2 Days... For når det kommer til favorittkarakterer, så får jeg ikke bestemt meg hvem som er favoritt. Jeg elsker alle i Organization XIII! Saïx, Demyx, Axel, Xemnas og Marluxia er vel de som står øverst. Men jeg vet fortsatt ikke hvem jeg liker best! X3 Og selvsagt liker jeg Riku. Og Sora. Og Sephiroth! *aner ikke hvor lang tid hun brukte på å banke Sephi i KH2*

Dagis15
2nd June 2013, 12:49
1. Donald
2. King Mickey.
3. Sora.
4. Axel
Jeg gleder meg sykt til Hd remix av kingdom hearts på PS3.
Har tenkt på å kjøpe det

Veriun
5th June 2013, 11:09
Har ingen desidert favorittperson, alle har trekk jeg liker, men hvis jeg skal velge: Liker Leon/Squall best. Han har tatt Clouds personlighet, riktignok, men han passer den. Ventus er også kul, han minner meg om KH1-Sora, bare mer entusiastisk. Kairi minner meg om en venninne jeg kunne hatt overnattingsparty med.

Spoilers fordi jeg elsker serien (http://media.tumblr.com/b848ce0903b163a1205cb13143985e28/tumblr_inline_mjspu4yPt81rrkiuj.gif) og derfor har mye negativ å si. Logisk.

Jeg begynte å surmule og like serien betraktelig mindre etter Birth by Sleep, for det meste pga personlige preferanser ("du får et Keyblade, jeg får et Keyblade, VI FÅR ALLE ET KEYBLADE. Forresten, alt er forhåndsbestemt, det finnes ikke tilfeldigheter, og Sora er så spesiell at han er Jesus"). Jeg er av typen som gikk "nnnoooooooo, det finnes bare ett Keyblade fordi det første spillet sa det... hva mener du, jeg er konservativ?", og jeg hater absolutt alt som har med skjebne og forhåndsbestemmelse å gjøre, så jeg hatet nærmest alt BBS forsøkte å gjøre. Fullstendig subjektivt, ikke noe i veien med spillet. Gameplay var tøft som toget.

Men etter 3D fikk jeg bare latterkrampe og følger toget for å se hvor hardt det krasjer. "Btw, denne fyren er et criminal mastermind uten sidestykke som vet ALT og planlegger ALT før noen andre vet hva som foregår." At figurene sier "han kunne ikke vite det! Det er umulig! ...å, han vet det visst likevel. At vi er klar over at det er umulig gjør det OK, ikke sant?" forandrer ikke det faktum at det er dårlig fortellerteknikk. Noen sa en gang at Nomura har noen fantastiske ideer, men fyren er forferdelig på å få disse ideene til å henge sammen, og resultatet er... vel... det Kingdom Hearts har blitt: Drastisk historieforandrende elementer introduseres i hvert spill, uten hint om foreshadowing (og hvis i så tilfelle er det en eneste lang rekke med retcons som ikke føles naturlige, i.e "Ansem er ikke egentlig Ansem lol").

Ikke at nye elementer ikke er bra. Jeg er 100% for at nye ting kastes inn i grøten. Men når nesten alt retconnes (stakkars Roxas, selv utseendet ditt har du tatt fra noen... og Riku fikk visst besøk av en rar fyr da han var liten og nevner ikke dette på noen måte i forbindelse med "besøke andre verdener"-tingen. Sorry, Kairi, var visst ikke deg som inspirerte Riku til å dra til andre verdener likevel) gir det meg bare en sur smak i munnen, særlig fordi det er så mye i spillene som ikke har blitt brukt og som kunne lagt et mye bedre rammeverk for de dramatiske avsløringene. Det er som å lese en krimbok, bare for å oppleve at detektiven avslører detaljer du ikke på noen måte kunne ha kjennskap til og du sitter og lurer på hvor i all verden han fikk denne informasjonen fra. Det er ikke engang å vinkle hendelser fra nye ståsteder, han tar bokstavelig talt og presenterer info du aldri har hørt før de siste ti sidene.

Etter min mening har de også fullstendig mistet evnen til å inkludere Disney på en naturlig måte. Alle Disney-verdener etter KH1, og også noen i KH1: "hvis du har sett filmen vet du 100% hvordan alt dette kommer til å gå, og du kan ta ut Heartless og Sora & co og ingenting forandrer seg. K thnx bye". I KH1 forandret de i det minste historien LITT (i de fleste tilfellene), for å vise at Heartless hiver kjepper i hjulene i den faktiske handlingen, og du kan ikke ta bort Heartless/Sora uten at historien faller sammen - f.eks blir Alice anklaget for å ha forsøkt å stjele dronningens hjerte; ta ut Heartless og det skjedde aldri noen slik forbrytelse, ta ut Sora og Alice ville blitt dømt. I KH2 så jeg bare to verdener som klarte å gjenta dette: Space Paranoids (kom som et direkte resultat av handlingen) og Beast's Castle (Organization XIII har faktisk innvirkning på handlingen og GJØR noe istedenfor å bare sitte i slottet sitt eller være en vag tilstedeværelse du glemmer at er der mesteparten av tiden? Jeg dåner!). 3D er den verste hittil (Ringeren i Notre Dame, urg. Hvis jeg vil se filmen, så ser jeg filmen. Og hvorfor står bare Riku og Sora i bakgrunnen og er awkward deluxe? Når kan jeg se at jeg utgjør en forskjell?), bortsett fra Symphony of Sorcery, som er Den Beste Verdenen (tm).

Og hvorfor har ikke Kairi fått noe action ennå, for søren? Det er tilnærmet kriminelt. :I

Jeg liker serien, og vil sannsynligvis følge den til den avsluttes/dør. Virkelig. Jeg er bare veldig prippen.

Gameplayet har definitivt blitt bedre siden den spede begynnelsen - kanskje litt for bra. Jeg ragequitet 3D så mange ganger fordi jeg ikke hadde forventet at vanskelighetsgraden skulle bli SÅ vanskelig, plutselig var fiendene blitt smarte og slo seg sammen mot meg. Skandale! (Skjønt "å gi fienden så mye HP og la dem skade deg så mye mens du blir kastet rundt som en dukke uten mulighet til å gjøre noe" er en dårlig måte å introdusere vanskelighet på, så håper de toner det ned litt og heller opprettholder at fiendene samarbeider.)