PDA

View Full Version : Desucon feedback tråd!

Simen
21st October 2009, 01:05
Vi i Desucon crew håper dere alle har hatt et fantastisk bra Desucon, for vi har hatt det veldig gøy å holde det. Vi vet riktignok at det er ikke alltid ting går som planlangt, at alt blir slik folk forventer og at kanskje ikke alt var like bra som det kunne ha vært.

Derfor vil vi gjerne høre hva du synes var bra og dårlig med Desucon. Dette er din sjangse til å si din mening om Desucon direkte til arrangørene, slik at neste Desucon kan bli enda bedre! Vi holder dette for dere, og vil gjøre det best mulig for dere.

Diskuter i vei! Inkluder gjerne det dere synes var bra, så vi kan jobbe videre med det til neste Desucon!

Dosu-kun
21st October 2009, 08:44
jeg synes det kanskje kunne vært litt mer informasjon om hva og hvor som var hvor og når (den var litt tricky). også at de på informasjons stablene/bordene kunne godt å visst litt mer enn de gjorde <.< når jeg spurte om når og hvor ting ble holdt, så visste ikke de noe, de sa bare "gå inn til auditoriet" uansett hva spørsmålet var virket det som for meg. (kan være at de bare sa det til meg, men uansett) ellers så var det kjempegøy og artig, fikk en god del nye venner (på forumet, ikke der og da :P)

Mellon
21st October 2009, 09:03
Helt enig med Dosu-kun!
Å finne fram til ting var mer eller mindre umulig O_o
På lørdangen ble jo ting flyttet og sånt og når man spurte i informasjonen om hvilke foredrag som allerede hadde vært var de ikke sikre.

En annen ting jeg ønsker å ta opp er hvorfor i all verden dere holdt cosplay konkuransen på et avstengt område? Jeg var selv med i konkuransen på lørdag, ikke med den hensikt å vinne, men fordi jeg ville vise fram kostyme mitt til så mange som mulig. Dessverre ble konkuransen holdt i auditoriet der det bare var andre cosplayere og spesielt intresserte. Og alle som ville se kom ikke inn en gang!
Siden målet mitt var at så mange som mulig skulle se kostyme jeg har jobbet så lenge med, hadde det faktisk vært mer hensiktsmessig å gå rundt utenfor cosplay området.
Jeg fikk heller ikke sett noe av konkuransen på søndag selv om jeg hadde veldig lyst...
Cosplay på et mer sentralt sted neste år, vær så snill! ^w^

For dem som ikke deltok på åpnings showet ble det litt mye venting på lørdagen. Kunne dere ikke stengt dørene til salen med showet og sluppet folk inn i resten av lokalene litt tidligere? Litt kjedelig når man har stått i kø så lenge at man har mest lyst til å dra hjem når man først kommer inn ;)

Ellers er jeg veldig fornøyd! Storkoste oss hele søndagen. Jeg syns fantasy og sci-fic oplegget fungerte kjempe bra. Og jeg elsket det at det var et eget rom med art-stands!
Tusen takk for en flott helg, dere har gjort en super jobb! :8D:

Dosu-kun
21st October 2009, 09:24
kom på noe i farta nå, greia med de 2 separate køene skjønte jeg ikke... virket som om cosplayerne ble sluppet inn sist (hvertfall at den andre køen gikk fortene). og var det noe som hadde skjedd med scenen i storsalen? syntes det funket perfekt med den scenen på desucon 2008 (var å så på for første gang), hadde vært utrolig bra om det er der det skjer neste gang, så slepper de som deltar i konkuranser å bli (ikke slemt ment) innesperret i et bakrom til showet er over som det var i år, pluss at mange flere får se hva som skjer. også enig med mellon om det at folk burde slippe inn selvom det er show som foregår, var en god del som hadde så og si ingen varme klær på seg (ikledd i kostymet når de kom) som ble stående å fryse til man kom inn.

Tora
21st October 2009, 09:34
Jeg er enig med det som er sakt så langt. Tror muligens det jeg slet mest med var at cosplaykonkurransene var i auditoriet. Det var mye lettere i fjor hvor det bare var å komme å se på. I år måtte man stå i kø og så sikre seg en plass for så å sitte å vente i over en halvtime for at ting skal starte. Håper at til neste år vil det være et litt bedre lokale for cosplaykonkurransene. Dessuten vet jeg ikke helt om jeg skjønte hvorfor ikke konkurransen var satt i storsalen på scenen. Åpningsshowet og alt var der var det ikke?
Ellers har jeg storkost meg! Gøy med alle standene! Og spesielt Harry Potter og Star Wars opplegget! Kult :D

CatgirlMe
21st October 2009, 10:27
En ting jeg fremdeles lurer på, er hvorfor dere fremdeles ikke har investert i en megafon. :/ Vi som sto i kø, på lørdagen i alle fall, kunne så vidt høre hva som ble sagt, og en del info rakk aldri frem til de som sto inni køen, på grunn av mye støy. Dette har blitt sagt før, og jeg lurer på hvorfor det ikke har blitt gjordt noe med. :cip: Siden mange sto i kø i flere timer, så er det ekstra viktig at informasjonen rekker frem, er det ikke?
Jeg lurer også veldig på hva de to separerte køene var til. Det virket ikke som om det var noe vits i å skille cosplayere ut fra resten, det virket bare som om det tok tid. (Og cosplayerene slapp inn senere enn de andre? :cip: )

En annen ting jeg stusser litt over, er plassene enkelte events tok sted. Jeg hørte om flere som måtte lete seg frem til artstands-rommet, og jeg lurer på hvorfor dette ikke har blitt satt mer sentralt. Det lå veldig i utkanten av det som skjedde, og på søndagen spesielt så ble det av og til mer et chillout-rom, der folk satt på gulvet eller på ledige stands og snakket. Kanskje det hadde vært bedre å ha chillout området der neste gang? Var det noe problem med å ha standsene i inngangspartiet eller sammen med Neo-Tokyo og Outland? Dette ble gjort før, så hvorfor ikke i år? Det var skuffende å sitte der på søndagen med nesten ingen folk som gikk rundt i rommet engang. (Vi merket såvidt at connet hadde åpnet til å begynne med )
Jeg vet at søndagen var en dag der det var mindre folk, men også på lørdagen følte jeg at det var mindre pågang til artstandene enn det som før har vært normalt.
Et bedre rom til artstands hadde derfor vært mitt store ønske til neste år, ettersom at grunnen til at vi som har stands er der, er at vi har lyst til at folk skal se på tingene våre og kjøpe de, ikke bare daffe rundt og sette seg ned og skravle, eller måtte lete seg frem :D
Det kan være greit med et eget rom til artstands, men jeg følte i alle fall at rommet som ble valgt lå veldig avsides og gjemt i forhold til andre ting. For eksempel - var det viktig så viktig å ha forsvarmuseet ved inngangspartiet, når de gangene jeg så det, så var det ganske få folk som faktisk hørte på det som ble fortalt? Kan være at det bare er min mening, og at jeg bare var innom der når det var lite andre folk.

En annen ting er jo rommet til J-fashion, som jeg hørte var alt for lite. Håper dere tar det også med i beregningene neste con. :) Og hvorfor var ikke J-fashon showet og cosplaykonkurransen på scenen der dere hadde åpningsshowet egentlig? Det virket som om scenen bare ble brukt til å vise AMV-er, og det kunne blitt gjort i et mindre rom. (Så ingen som satte seg ned for å se på engang) Og siden cosplay og J-fashon er ting som generelt får mye oppmerksomhet, så hadde det vært greit å ha en stor scene med masse plass til tilskuere? Dette ville vel også gjort at hele arangementet ville fått flere rom til å ha ting i også, ville det ikke?

Men på den positive siden, med unntak av mye kø og litt skuffelse over artstand-rommet, så var det en veldig gøy helg å være med på! :D Jeg så mange flotte kostymer, og folk er hyggelige som alltid. Foreldrene mine var med denne gangen, og de var overasket over at så mange unge mennesker var samlet på et sted, og at alle var så positive, og at det ikke var noe slags rølp (som vi så i alle fall :P )

Tusen takk for at dere tar dere tid til å sette sammen denne helgen for oss!

AnimeKitten94
21st October 2009, 10:28
Jeg er også enig med dosu-kun, informasjonen kunne vært bedre.

Og det med køene kunne blitt bedre, hvorfor måtte vi vente så lenge bare for å vente på at åpningshowet var over? vis åpningshowet ble forsinket kunne dere enten droppa det eller som Mellon sa å stenge åpnigshow lokalet og la de andre komme inn?

ellers synes jeg at det var kjempegøy, selvom vi startet veldig sent. Elsket artstandene i år! kjøpte mange søte ting. Og det var kjempe gøy med stormtropperne som gikk rundt, og dark vader :D Fikk mange positive kommentarer på coslpayet mitt og lokalet var mye større i år, mye mer å gjøre :3 Jeg likte også det maid-pause rommet der vi kunne tegne og sånn, det var kult :P

og til neste år, kanskje dere kan skaffe flere sitteplasser? vis vi ville slappe av måtte vi sitte på det skitne gulvet :/

Tora
21st October 2009, 10:50
Jeg er helt enig med CatgirlMe om at artstandene var litt avstetsliggende. Var mye berde i fjor når de var i den store salen. Tror de som hadde artstands da fikk solgt mye mer enn de i år. Jeg synes det var veldig lite folk generelt inne på artstandrommet. Jeg hadde stand i fjor og da var det folk som kom å gikk hele tiden og vi fikk solgt masse.

Amaye
21st October 2009, 10:55
Enig i hva Catgirlme sa.. F. eks. Cosplaykonkurransen, det var ikke plass til så veldig mange... Det hadde vært bedre med cosplay, J-fash og skit i storsalen hvor man viste AMV's...

CptCalico
21st October 2009, 11:58
Jeg var lite begeistret for at man måtte ha forhåndsbillett til alt mulig - og at den skulle leveres tilbake etterpå var bare sprøtt. F.eks var jeg på lørdagen oppe i øverste etasje etter å ha kjempet meg gjennom folkemengden, fikk se et rom der et par stykker holdt på med roboter for et nesten tomt rom - men fikk beskjed om at ville jeg se på, måtte jeg gå ned til info i første for å hente en billett og så komme opp igjen... og da var føttene mine ganske kake etter timer i kø. Ble ikke noe robotshow på meg. Det ble det derimot på de rett etter meg som overtalte dørvakten til å få komme inn uten billett... I naborommet ble det vist Star Trek video for et par andre tilskuere; heller ikke der kom man inn uten billett.

Og når jeg først er i gang; hvorfor måtte man ha billett til storsceneshowene i det hele tatt? Annet enn for å tjene penger? Jeg oppfattet det ikke som show dere hadde investert de store ressursene i. (Med mindre stormtroppene fikk betalt for sin medvirkning?)

Og heller ikke i år var det kaffe eller te å oppdrive innomhus...

Stella
21st October 2009, 12:06
Megafon ja, det hadde jeg også tenkt å foreslå at dere må ha. Jeg stod ganske langt fram i køen og fikk allikevel ikke med meg halvparten av det som ble ropt.
De to køene syns jeg også dere burde informert bedre om for jeg var skikkelig forvirret over hvilken kø jeg skulle i på lørdag.

Jikap
21st October 2009, 12:17
Pass på at informasjonen på skjermene er riktig neste gang... gikk glipp av AMV Lounge siden skjermene sa at den skulle begynne 17:00... T_T

Den Store Auksjonen viste seg å være sykt morsomt da xD

Dosu-kun
21st October 2009, 12:20
*kommer på flere ting i farten <.<* vaktene som stod utenfor og passet på synes jeg skulle holdt seg spredt litt mer... eller få flere til å passe på ute ved køen. jeg så 3 stykker som stod sammen hele tiden nesten, noe som skapte en 20 meters åpning for ny-innkommere å bare gå inn til vennene sine som står nesten først i køen (noe som gjorde køen enda lengre for oss som stod bak). vaktene synes jeg kunne passet bedre på slik at dette ikke skjer igjen... antar at det var én av jobbene til vaktene å passe på at slike ting ikke skjer. om det er én så skjønner jeg hvorfor det ikke ble gjort noe med, men når det kommer en gruppe på 6 stk++ så syns jeg det blir litt drøyt å tenke at "dette er ok".

Mellon
21st October 2009, 12:34
Enig med Dosu-kun nok en gang.

Kø systemet må bli bedre. Og jeg tror at åpnings showet er roten til mange av problemene.
Jeg lurer på, er åpnings showet er så nødvendig? Tjener dere så mye på det at det er verdt det?
På søndag fikk vi et glimrende eksempel på hvor lett køen kan gå! Vi sto ikke ute lenger enn et kvarter og vi var inne på null komma nix ^w^
På lørdagen var det forsinkelser med åpnings showet som førte til forsinkelser med køen, som igjen skjøv på alle aktivitetene -_-'
Forrige år var jeg på åpnings showet, og jeg synes ærlig talt ikke at det er verdt det...

Akkurat dette systemet må forbedres! For å stå to timer i kø er for lenge!

Takashi
21st October 2009, 12:54
Enig med Dosu-kun nok en gang.

Kø systemet må bli bedre. Og jeg tror at åpnings showet er roten til mange av problemene.
Jeg lurer på, er åpnings showet er så nødvendig? Tjener dere så mye på det at det er verdt det?
På søndag fikk vi et glimrende eksempel på hvor lett køen kan gå! Vi sto ikke ute lenger enn et kvarter og vi var inne på null komma nix ^w^
På lørdagen var det forsinkelser med åpnings showet som førte til forsinkelser med køen, som igjen skjøv på alle aktivitetene -_-'
Forrige år var jeg på åpnings showet, og jeg synes ærlig talt ikke at det er verdt det...

Akkurat dette systemet må forbedres! For å stå to timer i kø er for lenge!

Greit, det var forsinkelser, og to timer er altforlenge å stå i kø, det er jeg helt enig i, me åpningsshowet er jo en utrolig fin markering på at Desucon er igang, spør du meg. Jeg synes ikke det bør utebli neste år. Folk skal liksom ønskes velkommen på en litt koseligere måte enn "Hei, nå er dørene åpne, gå inn!"..

Mellon
21st October 2009, 13:06
Greit, det var forsinkelser, og to timer er altforlenge å stå i kø, det er jeg helt enig i, me åpningsshowet er jo en utrolig fin markering på at Desucon er igang, spør du meg. Jeg synes ikke det bør utebli neste år. Folk skal liksom ønskes velkommen på en litt koseligere måte enn "Hei, nå er dørene åpne, gå inn!"..

Du har egentlig rett i det ^^
Hadde det ikke da vært bedre om showet var åpent for alle? ^w^

BlackSheep
21st October 2009, 13:39
En ting som var litt tungvint var at informasjonen før Desucon kom så sent, som når og hvor det var. De som reiser langt vil jo helst bestille reise og overnatting så tidlig som mulig, for sånt blir jo dyrere jo lenger du venter...
Men ellers var det utrolig gøy på desu, jeg likte spesielt Galtvortskolen og stormtrooperne! :D

fiiup
21st October 2009, 13:51
Vi setter veldig stor pris på alle tilbakemeldingene vi har fått.
Slik vi ser det så kan et av alternativene være at vi fjerner åpningsshowene, for problemer med den har alltid skapt køene, når vi ikke hadde åpningsshowet på søndag gikk køen inn på ca 15 min.
Hva mener folk om det?

Vi beklager også at ikke alle fikk se alt det de ville, dessverre så er det begrensinger på antall mennesker som kommer inn i hvert rom. Derfor hadde vi hadde inngangskuponger. Systemet hadde sine svakheter som vi kommer til å jobbe med å forbedre fram til desucon 5.

Helt tilslutt kan jeg si at dette er første gang vi har hatt hele bygget, og vi kommer til å gjøre forandringer på plasseringen av ting til neste gang

CptCalico
21st October 2009, 14:09
Et åpningsshow er forsåvidt helt kult det. I likhet med avslutningsshow. Men det innebærer en del ekstra køståing og stress - jeg hadde vært godt fornøyd med å kunne se det på skjermer andre steder i bygget også, og det hadde vært aldeles storartet om det var tilgjengelig på youtube i ettertid.

Og showet kunne vært mye senere på lørdagen også. på slutten f.eks før discoen.

Urgh. Det minner meg om noe. All ære til Ilifin for mye fin japansk musikk, men måtte det være så mye ROLIG musikk? Jeg ville danse! Leggene formelig tagg om noe hissig techno etter hvert.

Mellon
21st October 2009, 14:15
Det CptCalico sier er egentlig ikke så dumt, hva hvis alle slapp inn på åpnings showet, og hvis det blir dårlig plass i den store salen så kan man se showet på skjermer rundt omkring i bygget? Mulig det blir vanskelig...men jeg mener at enten burde showet være åpent for alle, eller så burde det fjernes. (så kan heller prisen inkluderes i lørdags biletten eller lignende)

kame_pi
21st October 2009, 14:31
jeg synes det var kjempekoselig på desucon, bortsett fra lang venting : ) men på søndagen var det ikke for ille. på lørdagen rakk jeg både å diskutere lenge med en jeg var med om jeg skulle få kjøpe et nytt antrekk, dra til en klesbutikk, lete etter antrekk og etter det komme tilbake og vente en _god stund til ble litt lenge... men det var verdt det da vi kom inn!
en annen ting jeg vil foreslå, men jeg skjønner at det kanskje ikke kan bli oppfylt ettersom det kanskje ikke er like mye forespørsel, men jeg skulle ønske det var flere blader, og mer jpop! haha, jeg vet jo at jrock er mer populært, men det er bare litt ønsketenking :)

ragnhild
21st October 2009, 15:40
Jeg synes hele greia var genialt. Køen var bare et stort minus, og det var veldig tett på visse steder.

Det er bare en ting jeg vil ta opp, og det er maten dere serverte. Jeg tenker at det må være flere vegetarianere enn meg her, og det må da finnes en japansk, enkel rett uten kjøtt? Det var jo ikke noe problem å løpe på 7Eleven eller Deli de Luca, men jeg hadde veldig lyst til å spise innenfor lokalene.

Så det er køen, tettheten og maten jeg ser på som minus. Alt det andre var fantastisk.

Felisaur
21st October 2009, 16:54
Som alle andre også mener, så var køen på lørdag ikke veldig morsom å stå i. Om åpningsshowet alltid skal lage så mye problemer burde det kanskje ikke være det første som skjer? Om man bare lar køen slippe inn, så kan folk få satt fra seg tin og slikt, og så kan kanskje showet starte, og da burde det være åpent for alle som ønsker, og så brude det vises på alle skjermer så alle kan få det med seg. Alle problemer som kommer kan fikses mens folk kommer inn, og det er jo bedre å vente inne og kanskje shoppe litt på stands før showet starter?;)

Så merket jeg det på begge de discoene som har vært at det er mye musikk som er.. utrolig vanskelig å danse til. Vet ikke hvem det er som spiller av musikken, men i hvertfall, på de neste discoene hadde det vært fint med ordentlig dansemusikk, techno osv.

OGså, som andre har sagt, cosplay konkurranser og senere skit konkuranser burde få plass i et større rom, for vi som danset og sånn også hadde ganske liten plass, pluss at mange fler burde få se hva som skjer.

Men hadde det jo likevel veldig gøy da :)

KuroKinezumi
21st October 2009, 17:02
Skulle ikke billettsystemet sørge for at det ble mindre kø? Sto ikke i den selv fordi jeg var med på en stand, men fikk et inntrykk av den de gangene jeg gikk ut.

Ellers var ting bra organisert, men ting kunne vært skiltet bedre så det hadde blitt lettere å finne frem.

Også lurer jeg på hvor man må henvende seg for gjenglemte ting? Det hadde vært fint å få tilbake minnepinnen min :(

Mellon
21st October 2009, 17:23
Det er bare en ting jeg vil ta opp, og det er maten dere serverte. Jeg tenker at det må være flere vegetarianere enn meg her, og det må da finnes en japansk, enkel rett uten kjøtt? Det var jo ikke noe problem å løpe på 7Eleven eller Deli de Luca, men jeg hadde veldig lyst til å spise innenfor lokalene.

Jeg er også vegetarianer, og jeg tenkte akkurat det samme da jeg så menyen! ^w^

Raiga
21st October 2009, 17:27
Desucon var GENIALT! kjempe bra! men køen var ille på lørdagen. Skit og cosplay konkuransene trengte en større scene, folk hadde problemer med å danse på grunn av lite plass, og ikke alle som ville se kom inn siden det ikke var nok plasser.

Jeg ville anbefalt organizerene å ta en tur til ALcon i England neste år for å få litt ideer om ting og tang. ^^

stjarni__
21st October 2009, 17:52
Desucon var episk. Definitivt ett av årets aller største høydepunkter! : D

Jeg syns det var en god idé å ha et eget rom til Artstandene, selv om det godt kunne vært mer sentralt, slik at de som har stands der får solgt så mye som mulig.

Ellers var Startrooperne og Galtvortskolen store høydepunkter! Professor Slur var så in character at det var skummelt... >w<

Når det er sakt, så var ikke køen så veldig koselig; jeg hadde egnetlig ikke hatt noe problem med å stå i kø i det hele tatt om det ikke hadde vært så kaldt, egentlig, men at man holdt på å fryse tærne av seg gjorde det langt mindre gøy å se på "normale mennesker" som så rart på oss.

Dette med at man måtte ha biletter for å komme inn på enkelte show var også litt irriterende. Jeg ser poenget i at man skulle kunne regulere at det ikke ble overfylt til de grader at det gikk utover brannsikkerheten (noe som antakelig vis ville skjedd på blant annet cosplaykonkurransen om man ikke kunne holde styr på når det var fullt med billettene), men på de progampostene hvor det ikke var like stor trengsel var det vel strengt tatt lite nødvednig å be folk gå ned og hente billetter?

Og jeg syns dere bør fortsette med å ha åpningsshowet, fordi Desu trenger en slags åpning! : D Som sakt over her et sted, er det en koselig velkomst, og det setter en i Desu-stemning med en gang. :') La åpnigsshowet leve!

Raichuu
21st October 2009, 20:02
Jeg stusser litt med sitteplassene. :|

Det med at man blir jaget bort fra trappene(når man ikke sitter i veien i det hele tatt) for så i bli jaget vekk... Vel, hvor ellers skal man sitte!?

Det var jo så få sitte plasser.
Til og med på chillout rommene (og der hvor det var noen få sitteplasser) var jo alt fulle og det var ikke spesielt mange plasser ved å begynne med. Hvis vi skulel sette oss ned måtte vi enten utenfor eller så gikk vi bare til deli. :/ Syntes det var sykt pain in the ass.

Også en annen ting.. hva skjer med så få plasser til de forskjellige "aktivitetene"? Feks den derre cosplay-skit-greia og jfashion showet. Det med at det var få stoler var en ting, men at du ikke fikk stå bak å se på? At du MÅTTE finne deg en stol eller bli kastet ut..whut liksom? Det var nok av plass å stå bak i auditoriet i allefall. Og det med at de crew folk var litt frekke også gjorde det ikke noe bedre?

Pluss køen. Hva var vitsen med å forhåndsbestille billetter igjen?
=_=

masse mer jeg kunne tatt opp, men meh, orker ikke.

Alt i alt syntes jeg soracon var bedre (for ikke for å si fjorårets desucon).
Men alltid kjekt å møte nye folk though :3

Niji
21st October 2009, 20:22
Desucon... var ikke så moro for meg i år.
Ble jaget bort når jeg satt i trappen, men det var jo ingen andre steder å sitte.

Og jeg syns dere burde hatt både skit-konken OG cosplay-konken på den store scenen! Det er jo nesten det som mange kommer for. Det var jo VELDIg ofte at storscenen ikke var i bruk..
Og det at maten skulle være så dyr, men det er kanskje ikke noe dere kan gjøre noe med. Og hva skjedde med den Desucon rabatten som stå på desu.no?

Mere plass til bagasje og jakker hadde også vært greit? Jeg måtte bære på en tung rygsekk D:

For å ikke nevne 2 timer i kø. De plasserte jo oss cosplayere i egen kø så vi skulle komme først, men så slapp de inn de andre først? Jaja..

Dosu-kun
21st October 2009, 23:15
Der må jeg si meg veldig enig med Niji! er ikke barebare å drasse rundt på bagasje eller klær man skal ha på seg på hjemveien for de som ikke drar hjemmefra ferdig cosplay kledd. heldigvis for meg hadde jeg en kamerat som bare skulle se på til å bære sakene mine <.< spurte folka som passet på alt av klær og sekker og slikt, og det var ikke SNAKK om at det var en 10cm radius plass å legge en pose som er lett gjenskjennelig... jeg regner egentlig ikke med at dere kan utvide denne plassen, men kanskje ha et annet sted som back-up i tilfelle det blir for fullt som det var denne gangen.

ragonzul
21st October 2009, 23:56
Jeg stusser litt med sitteplassene. :|

Det med at man blir jaget bort fra trappene(når man ikke sitter i veien i det hele tatt) for så i bli jaget vekk... Vel, hvor ellers skal man sitte!?

Du ble jaget bort av din og andres sikkerhet, enig i det var lite med sitteplasser og det er noe de kan forbedre. Når det kommer til sitte i trappa var det gode grunner. Det er kjipt ja, men slik var det =S. Vakta er jo ikke tilstede for å skape faenskap heller ;P

Ellers er jeg enig i å opprette ett "Lost and Found" hjørne, gjærne ved Info stand.

Ardisrawr
22nd October 2009, 00:11
Ellers er jeg enig i å opprette ett "Lost and Found" hjørne, gjærne ved Info stand.

Jeg kan da sværge på at det var en lost and found bokks ved info, for i den esken fant jeg igjen hårspennen min med iskrem (som jeg klarte å miste på vei hjem) :3~

Elfhybrid
22nd October 2009, 01:14
En ting som var litt tungvint var at informasjonen før Desucon kom så sent, som når og hvor det var. De som reiser langt vil jo helst bestille reise og overnatting så tidlig som mulig, for sånt blir jo dyrere jo lenger du venter...

Jeg fikk ikke dratt på desu,for det tar et par mnd å få fri fra jobb og ordne barnevakt,og ikke minst spare litt cash. Så det må jeg klage litt på. Opplegget på papiret med scifi og alt i tillegg virka awesome.

Rockshoujo
22nd October 2009, 03:20
Ble jaget bort når jeg satt i trappen, men det var jo ingen andre steder å sitte.

Og jeg syns dere burde hatt både skit-konken OG cosplay-konken på den store scenen! Det er jo nesten det som mange kommer for. Det var jo VELDIg ofte at storscenen ikke var i bruk..
Og det at maten skulle være så dyr, men det er kanskje ikke noe dere kan gjøre noe med. Og hva skjedde med den Desucon rabatten som stå på desu.no?

Mere plass til bagasje og jakker hadde også vært greit? Jeg måtte bære på en tung rygsekk D:

For å ikke nevne 2 timer i kø. De plasserte jo oss cosplayere i egen kø så vi skulle komme først, men så slapp de inn de andre først? Jaja..

Vi skulle gjerne ønske vi kunne brukt den store scenen til Skit/Cosplay konkuransen. Aner ikke hvorfor vi ikke kunne bruke den. O.o Vet ikke om vi fikk konkret vite det heller. Vi ble ihvertfall veldig sjokket når vi så hva vi fikk til å bruke som Skit/Cosplay scene. Tro meg. Får håpe vi får bruke den store neste gang. *Krysser fingre.*

Kimuri
22nd October 2009, 03:49
Vi skulle gjerne ønske vi kunne brukt den store scenen til Skit/Cosplay konkuransen. Aner ikke hvorfor vi ikke kunne bruke den. O.o Vet ikke om vi fikk konkret vite det heller. Vi ble ihvertfall veldig sjokket når vi så hva vi fikk til å bruke som Skit/Cosplay scene. Tro meg. Får håpe vi får bruke den store neste gang. *Krysser fingre.*

etter deg jeg fikk med meg var det pga. at våpnene ikke kunne tas med dit,
siden det ikke var cosplay område O_o vi kom med et forslag om å frakte
våpnene til deltagerene opp på scenen slik at deltagerene kunne ta sitt
våpen frem når de skulle opp, men svaret var fortsatt nei.
Hvor logikken ligger hen i det lurer jeg fælt på :forvirra:

Rockshoujo
22nd October 2009, 03:53
Merkelig grunn det var. Den store scenen ble jo alltid brukt før. Får håpe man får cosplay område rundt der til sommeren da.

Off topic - vi er da ille glad i å være sent oppe du. 8D

CptCalico
22nd October 2009, 04:12
Til arrangørene av discoen - dukket eieren av seddelbunken jeg fant, opp etter hvert? Jeg la merke til at dere ikke nevnte på høyttaleren at den var funnet...

Kimuri
22nd October 2009, 05:36
Merkelig grunn det var. Den store scenen ble jo alltid brukt før. Får håpe man får cosplay område rundt der til sommeren da.

Off topic - vi er da ille glad i å være sent oppe du. 8D

jepp,vi får krysse fingrene for det ;)

-ja,vi er vist det du. har fri i morgen..eller, det blir vel i dag,haha!
bør vel pelle meg i seng xD

kaede
22nd October 2009, 08:52
Til de som klager på discoen; selv om noen sikkert savnet noe musikk kan jeg personlig ikke beskrive hvor glad jeg ble over å få høre mer rock, og ikke bare techno som du kan finne på en hvilken som helst ungdomsklubb. Det er ikke akkurat skoleball-feelingen jeg er ute etter på Desucon. : )

fiiup
22nd October 2009, 09:35
Lost and found kassen blir innen kort tid satt på outland østbannehallen.

AzZa
22nd October 2009, 10:19
Til de som klager på discoen; selv om noen sikkert savnet noe musikk kan jeg personlig ikke beskrive hvor glad jeg ble over å få høre mer rock, og ikke bare techno som du kan finne på en hvilken som helst ungdomsklubb. Det er ikke akkurat skoleball-feelingen jeg er ute etter på Desucon. : )

Husk på at det er en disco da (: På disco danser man! Jeg liker ikke typisk discomusikk og techno, men det kunne ikke falle meg inn å danse til rock(hvordan gjør man det utenom headbanging? :cip: ) bare fordi jeg foretrekker den musikksjangeren.
Jeg var såvidt innom discoen, og savna den korte tiden jeg var der dansemusikk. Jeg skal ikke si at jeg ikke likte musikken, for den er kjempeflott den! Bare ikke til å danse til.

Kenshi
22nd October 2009, 11:33
Jeg synes Desucon i år var utrolig moro og har egentlig ikke mye negativt å si. Det eneste jeg synes var litt irriterende var at det ble så utrolig fult der inne, spesielt dag en. Måtte nesten presse seg igjennom folkemengder noen steder. Men utenom det var det et fantastisk con og gleder meg vilt til aicon og desucon 5 :D

CptCalico
22nd October 2009, 12:41

Rock er helt greit, det! Det var roligere saker enn som så som tømte gulvet...

ilifin
22nd October 2009, 12:54
Hei kveldsshow-gåere!

Godt dere likte dere der, og godt å få tilbakemelding på valgene jeg tok der jeg vekslet sjangere mer enn sist gang og spilte mer rolig musikk enn før. Det var rolig musikk, mer enn sist gang, og det rett og slett FOR å tømme gulvet; folk var for slitene sist gang. Men jeg merket jo at det ble for mye rolig musikk, mye takket være tekniske problemer som at musikkstyringsprogrammet mitt tok kvelden et kvarter før hele greia. Det var litt for mye ad-hoc og litt for mye utslitt og cosplayende meg.

Lover å puste liv i programmet som trynet så ekstremt beleielig og ikke minst komme tilbake med oppfrisket lydnivå av musikk man kan danse til.

CptCalico
22nd October 2009, 13:20
Yay for ilifin! ;D

Seriøst spørsmål - du spiller altså rolig musikk for at alle skal ta seg en hvil, istedet for at de som blir slitne skal ta beslutningen om å hvile på egenhånd?

ilifin
22nd October 2009, 13:36
Yay for ilifin! ;D

Seriøst spørsmål - du spiller altså rolig musikk for at alle skal ta seg en hvil, istedet for at de som blir slitne skal ta beslutningen om å hvile på egenhånd?Jepp. Etter en rekke kommentarer i den dur at folk ikke ville gå glipp av musikken med dansefot innebygget og derfor sleit seg ut til medic måtte hjelpe de, endte jeg opp med det som løsning. Var egentlig meninga å ta det på feelingen fra salen, men gikk ikke som planlagt da ting som sagt kræsjet...

Zaijin
22nd October 2009, 18:04
Åpningsshowet kan starte FØR desucon skal starte <.< som f.eks. 11 =P

Nanaki83
22nd October 2009, 19:07
det meste jeg har å si har allerede blitt sagt, merket det også fra Desu 3. det skal da vel ikke være umulig å kunne gi informasjon selv om det er så mange der? hva med skjermer? PA-anlegg? skilt?
og det med å dele cosplayere, få sjauet en billett i hånda og bli sjauet opp trappa uten å vite hva det er som foregår? er det ikke hva Desu.no var til? info om hvordan desucon er satt opp? greit å være hemmelighetsfulle med lokaler. men det er da mulig å kunne gi -viktig- informasjon til dem som skal komme om hvordan det skal fungere.

ble litt negativt. men i alt så hadde jeg det kjempefint på desucon 4. og gleder meg til et fint Desucon 5 med masse informasjon i forveien slik at ting kan gå myyye enklere da.

Soryouken
22nd October 2009, 20:23

Totalt fullstendig enig. Alt som hadde med cosplay konkuranse å gjøre burde ha funnet sted på stor scenen som det gjorde i fjor. Jeg vil tørre å påstå at Desu 3 var bedere. Menmen dette er jo så klart bare min menig :D

Amaye
22nd October 2009, 23:55
En liten ting om cosplayerne.. Vi ble jo alle først dyttet inn i auditoriet, så skulle alle som var med i skit nesten bli stengt inne i rommet under der.. Det samme gjelder søndagen..Cosplayerne måtte plent bare sitte i det rommet nesten hele tiden..Fikk pause da siden det ikke var så mange som hadde meldt seg på..Men allikevel...