PDA

View Full Version : Halloween på Outland i Oslo

Ukusoberu
20th October 2009, 14:06
Som nevnt på treffforumet så vil vi ha litt ting rundt Halloween i år. Kort sagt så blir det 20% rabatt til alle som kommer i kostyme, samt sjanse til å delta i kostymekonkurranse hvor man kan vinne 1000, 500 eller 250kr i gavekort. Vi kommer også til å pynte butikken til anledningen og Maid Crew vil komme og dele ut godteri!

Vi vurderer også å ha framvisning av nightmare before christmas på kvelden, og lurer på hvor mange ville i så fall være interesserte. Slenger med en poll om dette så folk kan stemme på. Siden det kan koste litt å leie lokaler, så kan det være jeg må ta litt penger fra folk, det må jeg undersøke hvis nok folk er interesserte.

*edit*
Det blir arrangement på Østbanehallen lørdag den 31. Oktober mellom 12:00 og 18:00. Vi stjeler ett rom hved siden av ica her på østbanehallen, som vi dekker til halloween, og finner på litt forskjellig. Blant annet blir det quiz, godteriutdeling med maids og kostymekonkurranse!

Neko-mimi
20th October 2009, 16:44
åå.. hvorfor skjer alle de gøye tingene i Oslo. Jeg ville absolutt ha kommet, om det ikke hadde vært så langt vekk.

Vet du om det kommer til å være noe lignende i Kristiandsand?

Skjervik
20th October 2009, 19:26
I'll so be there if I get 20% off :8D:

Uibeke
20th October 2009, 19:36
Bwah! >< Det hørtes kjempetøft ut. Så innmari synd at Halloween faller på en fredag i år, noe som betyr jobb for min del D:

Neko-mimi
20th October 2009, 19:39
nope..
Halloween er 31.oktober, som da er en lørdag. :)

Uibeke
20th October 2009, 19:42
nope..
Halloween er 31.oktober, som da er en lørdag. :)

Bwah, epic PHAIL fra min side, men jeg skal jobbe lørdag også D:. It bes sucks.

Dere får ha det sinnsykt gøy for meg også x3

Skjervik
20th October 2009, 19:46
Men ifølge de kalenderne jeg har sett er Halloween i år på Søndag Nov.1. Men jeg er ikke sikker.
Er det noen restriksjoner hva utkledelse går på? Eller bare random cosplay?

Ardisrawr
20th October 2009, 20:15
Men ifølge de kalenderne jeg har sett er Halloween i år på Søndag Nov.1. Men jeg er ikke sikker.
Er det noen restriksjoner hva utkledelse går på? Eller bare random cosplay?

Halloween som vi feirer er vel natt til allehelgensaften, og allehelgensaften er da med andre ord på søndag 1nov. I gues? :)

Ukusoberu
20th October 2009, 20:17
Dere kan kle dere ut som hva dere vil. Ingen restriksjoner. Jeg er også ganske sikker på at halloween alltid er den 31. oktober. Det er hvertfall den amerikanske halloween dagen (http://en.wikipedia.org/wiki/Halloween). Forøvrig er guy fawkes day 5 november, og da burde man nesten samlet seg og sett v for vendetta igjen. =P

Når det gjelder å låne lokaler for å se film så ser det litt mørkt ut. Cinemateket var hvertfall fullbukket den dagen, og det er vel den billigste stedet å gjøre det på.

Hachi
20th October 2009, 20:49
Det hørtes gøy ut *_* jeg vil kommeeee 8DDD

Villis
20th October 2009, 20:50
Halloweenfeiring i Outland på Østbanehallen? Høres jo ikke bare LITT epicly awesome ut da ;A;

Har kjempelyst til å dra ;u; Desverre er reise 300kr hver vei for meg... så jeg må nok tenke på det....

stjarni__
20th October 2009, 21:07
Det høres awesomly gøy ut, jeg vil komme! *w*

~Invention~
20th October 2009, 22:34
Jeg kommer hvertfall n.n Skal det være folk der hele dagen eller er det et spesielt tidspungt man møtes? o0

Dosu-kun
20th October 2009, 22:54
jeg kommer antakeligvis til å være der lørdag og søndag. mest fordi jeg har veldig lyst til å møte folket på forumet her personlig ^^! sikkert møtt en del før, men før jeg ble med i forumet.

Hvis dere ikke har lyst til å rope ut "Sindre" eller "Dosu-kun" på outland, så kan dere bare spørre Ukusoberu/Kim om han er inne på outland. han kan føre dere til meg om dere vil slå av en prat, gi en klem eller whatever :P (høres kanskje veldig ut som jeg tror jeg blitt kjempe kjent nå, beklager det isåfall <.<)

~Invention~
20th October 2009, 23:04
Hvis du ser to jenter som har malt seg sølv si hei til hun med svart hår og si: ''Hei, invention, jeg er Dosu-kun'' :D
~~
Ok? n.n

Dosu-kun
20th October 2009, 23:06
er utrolig dårlig på navn, og jeg er fargeblind, så hvis det er flere som har malt seg i ansiktet, så kan det bli en forvirring om hvem som har hvilken farge malt på seg :P tror kanskje jeg kommer som meg selv på lørdag, og Dosu (hvis jeg finner noen som kan hjelpe med å ta på bandasjen min ordentlig) på søndag hvis det skal skje noe på den dagen også

~Invention~
20th October 2009, 23:16
:(
~~
Ok. sou dah.
Hvis jeg skriker..... I LOST THE GAME!
Og du også tilfeldigvis taper....
Da må du komme bort til meg og si, hei, jeg var dosu på desucon, og jeg tapte spillet.
Høres det ut som en idè? :D
§€§
ELLER! Hvis du.... setter deg på den beniken inni *hjørnet* så kan jeg komme bort? :D

Ukusoberu
20th October 2009, 23:19
Vi har alle tapt spillet nå.

Jeg vil informere om at Maid Crew vil være der på halloween og dele ut godteri for Outland. =D

Dosu-kun
20th October 2009, 23:22
:(
~~
Ok. sou dah.
Hvis jeg skriker..... I LOST THE GAME!
Og du også tilfeldigvis taper....
Da må du komme bort til meg og si, hei, jeg var dosu på desucon, og jeg tapte spillet.
Høres det ut som en idè? :D
§€§
ELLER! Hvis du.... setter deg på den beniken inni *hjørnet* så kan jeg komme bort? :D

om du roper "det" ut, så kommer jeg antakeligvis til å bruke evigheter på å reagere... jeg er utrolig dårlig til å huske, så jeg kommer bare til å tenke *å herregud, på'n igjen* og kanskje 5 min etterpå *ÅH! det var "signalet"!* på lørdag sitter jeg som oftest å spiller kort, men jeg kan sikkert sette meg på en av benkene. er på outland klokken 12 vangligvis

Ukusoberu
20th October 2009, 23:33
Dosu du må komme i kostyme da. =D Ikke glem at du kan vinne ytterligere 1000kr hvis du vinner på lørdag også. ^^

Dosu-kun
20th October 2009, 23:37
Dosu du må komme i kostyme da. =D Ikke glem at du kan vinne ytterligere 1000kr hvis du vinner på lørdag også. ^^

tenkte kanskje det var litt... rart... teit.. å komme med samme kostyme to ganger på rad... men hvilken dag er selve konkuransen? er det på lørdag den 31? får se hva jeg får til ettersom jeg ikke er så fan av å bli stirret på når jeg sitter på bussen og t-banen om jeg har bandasje rundt hele hodet mitt nok en gang :P og det er det eneste kostyme jeg har laget for øyeblikket

~Invention~
20th October 2009, 23:38
tenkte kanskje det var litt... rart... teit.. å komme med samme kostyme to ganger på rad... men hvilken dag er selve konkuransen? er det på lørdag den 31? får se hva jeg får til ettersom jeg ikke er så fan av å bli stirret på når jeg sitter på bussen og t-banen om jeg har bandasje rundt hele hodet mitt nok en gang :P

Det er det som er gøy, da!
Alle de kjedelige folkene som ser rart på morsomme folk! :D
.
Kom i kostyme, så kjenner jeg deg igjenn,
du virker kjempesøt n.n
~~

Ukusoberu
20th October 2009, 23:42
tenkte kanskje det var litt... rart... teit.. å komme med samme kostyme to ganger på rad... men hvilken dag er selve konkuransen? er det på lørdag den 31? får se hva jeg får til ettersom jeg ikke er så fan av å bli stirret på når jeg sitter på bussen og t-banen om jeg har bandasje rundt hele hodet mitt nok en gang :P og det er det eneste kostyme jeg har laget for øyeblikket

Jo, du har ett poeng der, og jeg kommer kanskje til å trekke litt poeng på det. xD

Det er ett godt poeng, men hvis noen vil at jeg skal låse dem inn på en av ansatte toalettene slik at de kan skifte, så kan jeg fikse det også. ^^

Dosu-kun
20th October 2009, 23:43
.
Kom i kostyme, så kjenner jeg deg igjenn,
du virker kjempesøt n.n
~~

awww... Hvis jeg kommer i kostyme så finner du det nok ikke ut på den dagen :P bandasjen forblir på hele dagen, eller så går den av (og ifølge Shoo/Cookiemonster så MÅ jeg ha på bandasjen)

Ukusoberu
20th October 2009, 23:43
Det må du jo. :)

Hvis du har det på, så se om du får fikset den slik til at du kan bruke sugerør da hvertfall. Så kan du ha noe å drikke utover dagen uansett.

Ukusoberu
21st October 2009, 01:38
Burde kanskje nevnt at det jeg tenker på 'koster litt' er ca 20-30kr.

Shookiemonster
21st October 2009, 02:29
Jeg er så med på dette....om jeg hadde vært nærmere Oslo da, selvfølgelig. ....men da hadde vel ikke ~Invention~ kommet dit, hø..? *se smilende + undrende på*

Dosu, klart du må ha bandasjen på. Skaff deg sugerør hull så ordner det seg. Hehe.

Oteckeh
21st October 2009, 02:46
Vi i maidcrew gleder oss masse og håper mange kan komme~!

~Invention~
21st October 2009, 06:46
(høres kanskje veldig ut som jeg tror jeg blitt kjempe kjent nå, beklager det isåfall <.<)

Herregud, du må slutte å beklage deg. o0
Du hadde et epic cosplay, ja, du er kjent.
På samme måte som at alle vet om cookiemonster eller team rocket og de søte pokemonene n.n
~~

Jeg er så med på dette....om jeg hadde vært nærmere Oslo da, selvfølgelig. ....men da hadde vel ikke ~Invention~ kommet dit, hø..? *se smilende + undrende på*

Dosu, klart du må ha bandasjen på. Skaff deg sugerør hull så ordner det seg. Hehe.

Kom deg til oslo -.- :shuriken:
I WILL BE THERE!
I gotz cookies? :D
§€§

Neko-mimi
21st October 2009, 08:08
men, vet noen om det kommer til å være noe lignende på outland i Kristiandsand?

jeg har så utrolig lyst til å være med T^T

Ai-rin
21st October 2009, 08:46
jeg vil!8DD

~Invention~
21st October 2009, 09:13
jeg vil!8DD

Da må du dra ^^
Møte random lol folks n.n
:shuriken:
~~

Dosu-kun
21st October 2009, 09:34
men blir dette på lørdagen da? det er da alt halloween sakene skjer antar jeg. og hvor hadde vi så tenkt å se på filmen? (mange spørsmål, bare veldig nysgjerrig på hvordan man skal få det til, beklager :P(nei, jeg slutter ikke å beklage meg))

as2if
21st October 2009, 09:54
jeg vil i det minste komme :)

Amaye
21st October 2009, 10:28
Jeg vil komme!! Men er det slik at cosplayene må være litt relatert til Halloween? Eller er det liksom vare random cosplays?

~Invention~
21st October 2009, 10:37
men blir dette på lørdagen da? det er da alt halloween sakene skjer antar jeg. og hvor hadde vi så tenkt å se på filmen? (mange spørsmål, bare veldig nysgjerrig på hvordan man skal få det til, beklager :P(nei, jeg slutter ikke å beklage meg))

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!! SLUTT Å BEKLAG DEG!!! DDD:
~~
Hvis ikke får du kunai i øyet :3

~Invention~
21st October 2009, 10:39
Jeg vil komme!! Men er det slik at cosplayene må være litt relatert til Halloween? Eller er det liksom vare random cosplays?

Jeg tenker at det ikke har noe og si og at det er opp til hver enkelt.
Men halloween er halloween, så jeg syns folk burde være litt skumle. :3
Det finnes jo skumle karakter.kommer ikke på noen nå.[COOKIEMONSTER!]
~~
ZOMIE ATTACK! :D
BAre det ikke blir alt for likt zombie walken, liksom o0
§€§

Ukusoberu
21st October 2009, 11:41
Man kan kle seg ut som hva man vil. Jeg kommer ikke til å være utkledd som noe kummelt, men det er halloween da som ~Invention~ nevnte. =)

Planen med filmen var å stikke og se den på kvelden. Den er ikke så lang, varer vel en halvannen time. Nøyaktig tidspunkt kan jeg ikke være sikker på før om jeg vet om vi har lokaler eller ikke.

~Invention~
21st October 2009, 11:57
ÆÆÆÆÆ! I can't wait n.n
Kjempe kos med film ting, men jeg ser fram til å møte folk! :D
~~
Så uansett om det blir noe av film eller ikke så syns jeg folk skal møte opp :3
VI KAN KJØPE POCKY! OMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOM!!!
:dangopocky::shoop: DERP!

Dosu-kun
21st October 2009, 12:10
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!! SLUTT Å BEKLAG DEG!!! DDD:
~~
Hvis ikke får du kunai i øyet :3

pass på at du treffer mitt høyre øye isåfall, eller så kan jeg kysset Dosu kostymet farvell... ingen grunn til å ha bandasje over venstre øyet når det er det øyet han ser med :P GONNA KEEP THE APOLIGIZES COMING! unnskyldninger ftw! xD

~Invention~
21st October 2009, 12:25
pass på at du treffer mitt høyre øye isåfall, eller så kan jeg kysset Dosu kostymet farvell... ingen grunn til å ha bandasje over venstre øyet når det er det øyet han ser med :P GONNA KEEP THE APOLIGIZES COMING! unnskyldninger ftw! xD

Så teit, hvis du skal si unnskyld må du si det på japansk :3

Tharanee
21st October 2009, 13:33
Kom som Cookie monster!. jeg vurderte og ta enten sithlorden min eller gjøre den om til døden har en plastikk jlå liggende et steds..

Dosu-kun
21st October 2009, 13:59
Så teit, hvis du skal si unnskyld må du si det på japansk :3

er vel opp til meg hvordan jeg vil at unnskyldningene mine skal være :P
uansett, for å ikke gå helt off-topic, så har jeg allerede planlagt dagen ferdig (eneste jeg trenger er svar på om det er lørdag eller søndagen det skal skje på).

Amaye
21st October 2009, 15:07
Hahahahha!!!! Jeg kommer kanskje med Kon cosplayet mitt:3 Blir litt vanskelig med tog osv da.. Men jeg kommer nok^^,

Ukusoberu
21st October 2009, 16:29
Det ser ut som filmvisning blir vanskelig. Nå har vi ringt rundt til de fleste plassene vi kan komme på, og enten så har de stengt, full booket eller koster latterlig mye penger.

Jeg har også sjekket om det skjer noe halloween fester eller lignende i byen på det tidspunktet. Tidligere år så tror jeg Children of the Night har kjørt arrangementer på halloween med fri aldersgrense, men i år ser det ikke ut som de gjør det.

Vet ikke om dere har noe forslag til hva man kan finne på? Hvis vi trenger plass til noe så har vi plass inne i toghallen der tv norge hadde lokaler før som ikke brukes til noe, eller så er det jo utenfor outland selv. Ellers tror jeg noen nevnte på Oslo Treff gruppen at man kan ta turen opp til frognerparken og henge. Neste år så skal jeg passe på å få fikset lokaler og slik i lengre tid i forveien. Nå vet jeg jo og at det er en del interesserte. =D

men, vet noen om det kommer til å være noe lignende på outland i Kristiandsand?

jeg har så utrolig lyst til å være med T^T

Jeg tror ikke kristiansand skal gjøre noe spesielt, men du burde mase på dem! =D Jeg vet det kommer noen fra kristiansand opp til oslo denne helgen, men det er selvfølgelig ikke alle som kan. =/

Dosu-kun
21st October 2009, 16:46
forslag... forslag... forslag... Hva om alle bare går i en stor samlet flokk i løpet av kvelden og går rundt i byen ikledd kostymer? :P dagen kan vi alltids bare kose oss på outland eller noe

~Invention~
21st October 2009, 17:28
yay! good idea n.n
~~

Amaye
21st October 2009, 18:45
Enkelte av oss har kanskje ikke lov til å gå rundt i Oslo på en kveld med folk man egentlig bare kjenner over nettet?
Men hva skulle vi i såfall ha gjort da? Bare hengt rundt omkring?

Dosu-kun
21st October 2009, 18:51
Enkelte av oss har kanskje ikke lov til å gå rundt i Oslo på en kveld med folk man egentlig bare kjenner over nettet?
Men hva skulle vi i såfall ha gjort da? Bare hengt rundt omkring?

bare gått litt rundt og slikt tenkte jeg. trenger ikke være klokken 8 om kvelden. er ikke jeg som bestemmer heller :P tenker nok at det er flere enn bare jeg som har forslag til hva man skal gjøre. tenkte ikke over akuratt den lille biten der før du nevnte det, beklager ^^!

Amaye
21st October 2009, 18:53
bare gått litt rundt og slikt tenkte jeg. trenger ikke være klokken 8 om kvelden. er ikke jeg som bestemmer heller :P tenker nok at det er flere enn bare jeg som har forslag til hva man skal gjøre. tenkte ikke over akuratt den lille biten der før du nevnte det, beklager ^^!

Hehe.. Kanskje vi kan gå rundt og skremme folk?? Og siden det er halloween kan vi jo gå "halloween".. Trick or treat het det!!!

~Invention~
21st October 2009, 22:45
Hey, guys. I am going to tell you a kanashii hanashi [a sad story]
~~
Det kan hende jeg ikke får kommet meg til oslo denne helgen.
Jeg skal på hyttetur med sksf [spillforeningen jeg er medlem i]
MEN! Jeg kan KANSKJE komme meg dit på søndagen. kommer til å si ifra n.n

Shin
21st October 2009, 23:01
Jeg kommer, tror jeg :D

Dosu-kun
21st October 2009, 23:31
Hey, guys. I am going to tell you a kanashii hanashi [a sad story]
~~
Det kan hende jeg ikke får kommet meg til oslo denne helgen.
Jeg skal på hyttetur med sksf [spillforeningen jeg er medlem i]
MEN! Jeg kan KANSKJE komme meg dit på søndagen. kommer til å si ifra n.n

aawwww... jeg så fram til å møte deg <.< håper det kommer flere som liker kostymet mitt da.. men jeg kan sikkert komme på søndagen hvis du drar da... men da blir det nok uten Dosu kostymet tror jeg

Amaye
22nd October 2009, 08:16
aawwww... jeg så fram til å møte deg <.< håper det kommer flere som liker kostymet mitt da.. men jeg kan sikkert komme på søndagen hvis du drar da... men da blir det nok uten Dosu kostymet tror jeg

Du kan møte meg!!! Jeg så deg under cosplaykonken... Du var ganske awesome:3

Men kjipt at hun ikke kommer da:3

Kenshi
22nd October 2009, 10:06
Jeg kommer garantert! Høres utrolig kult ut å feire Halloween ved Outland sammens mange andre likesinnede:) Noen som tilfeldigvis vet hvor man kan få tak i en svart robe? Må skaffe meg et halloweenkostyme:P

Tharanee
22nd October 2009, 12:00
du syr en=P

Kenshi
22nd October 2009, 12:11
du syr en=P

Jeg tviler på at jeg har verken tolmodighet eller skillz til å sy en lang svart robe:P Jeg er ute etter en jeg kan kjøpe:)

Heika-sama
22nd October 2009, 12:20
Jeg tviler på at jeg har verken tolmodighet eller skillz til å sy en lang svart robe:P Jeg er ute etter en jeg kan kjøpe:)

Festmagasinet Standard?
http://www.festmagasinet.no/hvor.htm

Kenshi
22nd October 2009, 12:22
Festmagasinet Standard?
http://www.festmagasinet.no/hvor.htm

Oh nice, tusen takk Heika-sama:) Skal ta turen dit så straks som mulig:)

Kii
22nd October 2009, 13:26
Jeg har kjempe lyst til å komme, men hvilken Outland butikk er det?
For det er jo to? Jeg har selv bare vært på Paleet, men hvilken drar dere til?

?__? Kommer uansett til en av de. :D

Bida-san
22nd October 2009, 14:05
Det ser ut som filmvisning blir vanskelig. Nå har vi ringt rundt til de fleste plassene vi kan komme på, og enten så har de stengt, full booket eller koster latterlig mye penger.

Jeg har også sjekket om det skjer noe halloween fester eller lignende i byen på det tidspunktet. Tidligere år så tror jeg Children of the Night har kjørt arrangementer på halloween med fri aldersgrense, men i år ser det ikke ut som de gjør det.

Vet ikke om dere har noe forslag til hva man kan finne på? Hvis vi trenger plass til noe så har vi plass inne i toghallen der tv norge hadde lokaler før som ikke brukes til noe, eller så er det jo utenfor outland selv. Ellers tror jeg noen nevnte på Oslo Treff gruppen at man kan ta turen opp til frognerparken og henge. Neste år så skal jeg passe på å få fikset lokaler og slik i lengre tid i forveien. Nå vet jeg jo og at det er en del interesserte. =D
Synd at filmvisning ikke blir noe av... Men det blir nok gøy likevel^^
Fint at det skjer noe på Outland i Oslo også, håper dette vil fortsette. Tidligere har det kun vært på andre Outlands, med vekt på Stavanger:/ (mulig dere har hatt events tidligere, isåfall var det dårlig reklamert)
Jeg kommer ihvertfall! Usikkert om det blir i kostyme eller ikke...

Jeg har kjempe lyst til å komme, men hvilken Outland butikk er det?
For det er jo to? Jeg har selv bare vært på Paleet, men hvilken drar dere til?

?__? Kommer uansett til en av de. :D
Det er snakk om Outland Østbanehallen! Altså den som er rett ved Oslo S.

Kii
22nd October 2009, 14:10
Det er snakk om Outland Østbanehallen! Altså den som er rett ved Oslo S.

Ah, okay. Skal se om jeg finner frem til den da.

Ukusoberu
22nd October 2009, 18:16
Synd at filmvisning ikke blir noe av... Men det blir nok gøy likevel^^
Fint at det skjer noe på Outland i Oslo også, håper dette vil fortsette. Tidligere har det kun vært på andre Outlands, med vekt på Stavanger:/ (mulig dere har hatt events tidligere, isåfall var det dårlig reklamert)
Jeg kommer ihvertfall! Usikkert om det blir i kostyme eller ikke...

Vi har vel ikke hatt så mye tidligere. Kun en dårlig opplyst kostyme konkurranse hvert år, hvor vi har hatt 1 og samme deltager begge de to siste gangene. :x

Stavanger har ett helt sinnssykt arrangement, og vi i oslo burde jo kunne ha noe like bra. xD Med litt bedre planlegging neste år så skal jeg ihvertfall få til noe enda større enn det som blir i år, men skal nok få til litt ting i år også. :D Maid crew kommer jo, og det er jo episk i seg selv!

UberVoff
22nd October 2009, 18:31
Jeg kommer sikkert. Må plage maidcrew ved enhver anledning. : D Og poke Ukusoberu.

Dosu-kun
22nd October 2009, 20:56
tenkte jeg skulle ta med "skjelett staven" min på halloween. den er ganske "halloween'ish", men samtidig så blir det litt anderledes med en "Dosu with a stick". kommer til å se ut som en gammel mann med en stav og måten jeg går på (In-character, ikke til vanlig :P). høres det dumt ut?

WetGoat
22nd October 2009, 21:02
Mulig jeg og venninna mi, MaisMelon stikker innom (:

Amaye
22nd October 2009, 23:20
Hvilken dag er det? Fredag, lørdag eller søndag?

Shookiemonster
22nd October 2009, 23:21
Hepp! Jeg kommer nok mest sannsynligvis IKKE, da det vil være arrangementer her i Bergen som jeg må forholde meg til, med Cookie monster-opplegget mitt, of course! Jaja... Hadde vært fun, men men... Dere må ha det riktig så fun, Dosu og Invention! :kul:

Tharanee
22nd October 2009, 23:29
NOOOOOO! hvem skal jeg klemme på og vifte

Amaye
22nd October 2009, 23:47
NOOOOOO! hvem skal jeg klemme på og vifte

Meg? Men kjipt at cookien ikke kunne komme..Skulle jo komme med kake til deg siden jeg glemte på DesuCon joo!!!:pinch:

Ukusoberu
23rd October 2009, 01:47
Aww, jeg og ville treffe cookie monster igjen, men det er ett stykke å reise fra bergen uansett.

Det er på lørdag. Jeg skal få lagt det til førsteposten siden det har vert litt spørsmål rundt det.

Kii
23rd October 2009, 09:33
Aww, jeg og ville treffe cookie monster igjen, men det er ett stykke å reise fra bergen uansett.

Det er på lørdag. Jeg skal få lagt det til førsteposten siden det har vert litt spørsmål rundt det.

Ca. når? ^_^

jadb
24th October 2009, 02:45
Når på dagen er det?

Niji
24th October 2009, 02:56
Jeg kommer til å stikke innom en tur, sikkert i lolita hoho

jadb
24th October 2009, 10:31
Når har folktenktå være der?

Ukusoberu
24th October 2009, 20:15
Jeg kan tenke meg at folk kommer rundt 12-ish, men jeg har ikke satt noe tid spesifikt. Det kan jo og være interessant å bevege seg opp til neotokyo iløpet av dagen for å kjøpe poky (vi har ikke mer av den vanlige =( Nesten tom for jordbær også, men har hvit sjokolade, mandler/kokos og kaffe igjen.) samt videre til paleet for å delta i kostymekonkurransen der også?

jadb
24th October 2009, 22:38
12 på dagen?!

Amaye
25th October 2009, 01:52
Skal det være kostymekonkurranse på Paleet eller østbanehallen? Eller begge steder???
hvor lenge tenker dere det vil vare?

Ukusoberu
25th October 2009, 03:07
Det skal være begge steder, man det blir nok til at den varer til rund 18:00, man må bare stikke innom outland og få bildet sitt tatt. Jeg mente klokken 12 på dagen ja, på natten hadde vert litt sent for de fleste, samt at butikkene har ikke åpent da uansett.

Ai-rin
25th October 2009, 11:45
Når begyner det og når slutter det?:3

jadb
25th October 2009, 13:24
Så det begynner 12 og slutter 18 da?

Amaye
25th October 2009, 14:06
Må cosplayene ha noe med halloween å gjøre? Mååååå de være skumle liksom?

Kenshi
25th October 2009, 15:09
Det hadde vært litt kult om alle kom som noe skummelt da. Sånn at det ble skikkelig Halloweenstemning:)

Ukusoberu
25th October 2009, 15:13
Jeg kan få sjekke tid litt nærmere på Mandag når jeg er på jobb igjen. Selve kostymekonkurransen er fra 12-18 uansett. Da kan man kle seg ut akkurat slik man vil. =)

jadb
25th October 2009, 15:17
Hmm.. Jeg har ikke noe skummelt:p

Ukusoberu
25th October 2009, 16:46
Kult at 60 personer har vert inne å stemt da. Jeg skulle ønske jeg hadde vert litt tidligere ute siden det er så mange interesserte. (For det om 5 ikke er interessert i å se film).

Kenshi
25th October 2009, 19:05
Synd det ikke blir noen filmvisning da. Vi kunne jo sett Nightmare Before Christmas som sagt, eller den originale Halloween-filmen. Jaja, det blir en kjempebra Halloween uansett, film eller ikke. Gleder meg kjempemye, skal skaffe kostyme og slikt til uka :) Skal prøve å få med meg noen venner og, har allerede fått med en.

Amaye
25th October 2009, 19:37
Kommer nok ikke som noe skummelt..Vil bruke Kon cosplayet en gang til:3

Dritkult at så mange er intereserte da!!

Kenshi
25th October 2009, 20:07
Hm.. Jeg kom til å tenke på noe. Hva med den salen Animeaften bruker til å vise filmer på fredager? Vi kan vel høre med UiO om vi kan få låne et av de auditoriene?

Amaye
25th October 2009, 21:59
Høres ut som en smart ide:3
Da får vi jo sett film:3

Dosu-kun
25th October 2009, 22:55
som sagt så kommer jeg som Dosu... Om det er skummelt eller ikke er vel opptil de som ser meg å avgjøre :P

Kenshi
25th October 2009, 23:10
Dosu er ikke skummel, men han er jævla kul! Blir kult å se alle de forskjellige kostymene.

Ukusoberu
25th October 2009, 23:41
Jeg tenkte på animeaften, men slo det litt fra meg av forskjellige grunner. Jeg kan jo prøve å kontakte dem og høre i morgen.

Kon kostymet eier forresten. :)

Ukusoberu
26th October 2009, 17:19
Ok, da har jeg fått ordnett litt mere ting i dag.

Vi har fått låne rom hved siden av ica her på østbanehallen. Herkommer vi til å sette inn litt bord og dekkorere litt til halloween. =) Vi kommer kanskje til å sette kostymekonkurransen til en fast tid, som vi har der nede. (usikkert) Tenker også at vi kanskje bærer tv'n og dvd spilleren ned dit, og lar nightmare before christmas stå på utover dagen. =P Vi kommer og til å ha en halloween quiz, slik som noen av dere har foreslått. Ting kommer til å foregå fra 12 til 18.

Da håper jeg det blir litt awsome her den dagen!

NightButcher
26th October 2009, 19:27
Så kult! Jeg, Kare, Deco-chan og vennene hennes kommer! XD Dette blir kjempegøy *Glede seg*

jadb
26th October 2009, 20:53
Så koselig :3

stjarni__
26th October 2009, 21:16
Fufufu, jeg gleder meg! : D
Jeg kommer antakelig vis til å gå som creepy, random jente med luggen i øynene, et tomt blikk og tynn, liten stemme (om jeg klarer å holde meg in-character er en helt annen sak, men anyway)... :3

Inzzy
26th October 2009, 21:55
Flotters at det ble ordnet, men hvormange personer er det som kan få plass der inne om jeg kan spørre?

Kenshi
27th October 2009, 08:55
Fufufu, jeg gleder meg! : D
Jeg kommer antakelig vis til å gå som creepy, random jente med luggen i øynene, et tomt blikk og tynn, liten stemme (om jeg klarer å holde meg in-character er en helt annen sak, men anyway)... :3

Samme som jeg hadde tenkt, bare gutt da selvfølgelig XD

Men herlig at vi har fått skaffet et rom da, håper det blir megaawesome!

Dosu-kun
27th October 2009, 09:21
om alle kommer ved 12 (kanskje 11) tiden så har vi også masse tid til å bli kjent med de "nye" folka (hallo!). kommer til å ta med spillekort sånn i tilfelle noen andre skulle ha med :P (alltids morsom med en kamp i ny og ne... hvertfall når en ikke har spilt på måneder). høres uansett utrolig kult ut, for ikke å snakke om koselig. et lite rom fyllt med folk som deler samme interesser :P

Kenshi
27th October 2009, 09:41
Jeg tipper jeg er ved Outland sånn halv 12 så da kan vi sikkert hilse da:) Jeg har ikke noe greie på hvordan man spiller med sånne kort og slikt da, har aldri prøvd, men kan jo sikkert prøve:P

Kii
27th October 2009, 09:47
Jeg jobber til kl. 15.00, men jeg tar første toget inn etterpå. :]
Hvis kostymekonkurransen blir satt til en fast tid, hvilken tid tenkte dere?

Ukusoberu
27th October 2009, 12:34
Flotters at det ble ordnet, men hvormange personer er det som kan få plass der inne om jeg kan spørre?

Rommet er ganske stort, så tror ikke plass burde være ett problem. Skulle bare hatt projector og. xD

Jeg jobber til kl. 15.00, men jeg tar første toget inn etterpå. :]
Hvis kostymekonkurransen blir satt til en fast tid, hvilken tid tenkte dere?

Hmm, å ha det etter 15:00 burde ikke være ett problem. Hvor vidt vi setter dette på ett fast tidspunkt skal jeg høre med de andre om hva de synes. Skal prøve å få svar iløpet av dagen.

stjarni__
27th October 2009, 13:32
Samme som jeg hadde tenkt, bare gutt da selvfølgelig XD

Men herlig at vi har fått skaffet et rom da, håper det blir megaawesome!

Woot! xD Creepy mennesker is creepy :3

Misa.Misa
27th October 2009, 14:04
jeg skal så være der :D Håper jeg O-o Hadde tenkt å være med vennina mi når det er halloween. Men kanskje hun komme xD Jeg vet ikke om hun er så interresert i anime eller sånt =/;):innocent:

jadb
27th October 2009, 23:11
Jeg er invitert av ei venninne et annet sted denne dagen :(
Kan nesten ikke si nei. Hadde jo uansett dratt alene til Outland og er litt koselig å finne på noe med henne og. Hmmmmm...

Ukusoberu
28th October 2009, 13:37
Dere får komme dere som kan. =) Det er hyggeligere jo flere som kommer, men forstår jo at man har andre ting å gjøre på halloween. =P

Jeg har vel sagt at eventen varer til 18:00, men jeg tror det skal gå greit å bare la rommet stå åpent utover kvelden så lenge det er folk der.

Dosu-kun
28th October 2009, 14:08
kom på å tenke på at vi må jo rekke turen til Plaéet også for konkuransen, og som alltid er det jo morsommere når det er flere som går sammen (spessielt fra østbanehallen, gjennom gatene, fullt utkledd i kostymer, og til Paléet) som en gruppe :P. ooOoooOohhh, scary.

btw Ukuso, blir du igjen på østbanehallen når vi andre drar til Paléet? (hvis det er flere enn bare jeg som skal delta i begge konkuransene)

Amaye
28th October 2009, 14:58
Jeg skal nok delta i begge konkurranser om jeg kommer som Kon..
Litt i tvil siden det er et vaaarmt cosplay..og STORT ikke minst...Kanskje jeg bare skal komme som en creepy blodig jente:3

Dosu-kun
28th October 2009, 17:20
Litt i tvil siden det er et vaaarmt cosplay..og STORT ikke minst...Kanskje jeg bare skal komme som en creepy blodig jente:3

jojo... men det kommer jo til å være litt mer luftig på outland enn det var på desucon vil jeg tro :P pluss at vi kommer oss en tur ut (når vi skal dra fra og til de 2 outland'ene)

NightButcher
28th October 2009, 18:42
Lykke til med cosplaykonkurransene :3 Til dere begge ^^

Yong580
28th October 2009, 20:45
Hva er aldersgrensa?

Dosu-kun
28th October 2009, 22:11
Hva er aldersgrensa?

tror ikke det er noen aldersgrense på konkuransen. men noe som ble nevnt litt før i dette topicet, er om du får lov til å være sammen med oss "skumle" cosplayere som er litt eldre xD ikke at jeg har noe å si i det, veit hvordan det er/var.

jadb
29th October 2009, 03:29
Jeg tror jeg kommer likevel ^_^

Det jeg er bedt på starter 7. Så da kan jeg vre med på begge deler. Men usikker på når jeg får kommet. Er nok ikke der før 4-tiden :/

WetGoat
29th October 2009, 08:43
Dette blir gøy : )

Håper bare venninna mi ikke er syk helt til lørdagen.

Kommer nok bare som noe creepy jeg og.. er ikke sikker.

Kami-sama
29th October 2009, 15:31
Kommer mest sansynlig, selv om det kan hende jeg blir
nødt til å dra noe tidlig. x3
Kommer nok ikke til å cosplaye, though.

Ukusoberu
30th October 2009, 00:53
btw Ukuso, blir du igjen på østbanehallen når vi andre drar til Paléet? (hvis det er flere enn bare jeg som skal delta i begge konkuransene)

Det kan jeg godt gjøre. Bare sette ett klokkeslett for når vi skal ture opp dit. Passe på å ta en tur innom neotokyo på veien. ^^

Aww, kon er awsome. =D men man kan ikke gå med kostyme som går på helsa løs heller. xD Samt at det kan bli litt vanskelig å sitte i det kostymet? (hvis det er så stort som jeg tror det er)

Hva er aldersgrensa?
Det er fri aldersgrense på alt. Så lenge du får lov av foreldrene dine å komme inn til oslo, og henge med random folk fra internett, som nevnt tidligere i tråden. =P

Jeg tror jeg kommer likevel ^_^

Så bra, the more the marrier! =D

Amaye
30th October 2009, 08:48
Aww, kon er awsome. =D men man kan ikke gå med kostyme som går på helsa løs heller. xD Samt at det kan bli litt vanskelig å sitte i det kostymet? (hvis det er så stort som jeg tror det er)

Det er da ikke sååå vanskelig å sitte i..Det er stort ja..Men veldig enkelt å gå ut og inn av:D

Dosu-kun
30th October 2009, 08:51
Det er da ikke sååå vanskelig å sitte i..Det er stort ja..Men veldig enkelt å gå ut og inn av:D

dette var jeg vitne til backstage på desucon :P din heldige *mumble*... heldig som får lufte pauser i kostymet ditt :P
én dag igjen! gleder meg virkelig!

Ameshini
30th October 2009, 11:59
Jeg og noen venner/folk ifra JFASH.NET forumet kommer innom en tur ^^

Amaye
30th October 2009, 12:37
dette var jeg vitne til backstage på desucon :P din heldige *mumble*... heldig som får lufte pauser i kostymet ditt :P
én dag igjen! gleder meg virkelig!

OMG! I killed Kon!!

Lol...Men eneste måten å gjøre det på uten å ha blitt krepert i løpet av dagen:3

Ukusoberu
30th October 2009, 13:48
Det er jo greit da. Jeg skal jo være ichigo, men virker ikke som jeg får sverdet i tide. =( Parykk får jeg også bestille til neste gang.

Kult at dere fra jfash.net kommer innom. =)

Mikari
30th October 2009, 18:17
Hmmm... har veldig lyst til å komme, men jeg kjenner ingen som skal dit >____<
Forhåpentligvis møter jeg noen koselige skumle folk som vil ta vare på meg? :cip:

Amaye
30th October 2009, 19:02
Mikari: Jeg er en kjempestor bjørn..Bjørner er da ikke skumle:3 Kan godt ta vare på deg..*Selvom det blir litt rart med tanke på at du er eldre enn meg...*

Ukusoberu
30th October 2009, 19:12
Tror jeg må gi opp på tv'n. Kunne kanskje få den ned, men ser ikke hvordan jeg skal få den hengt opp igjen. Så, for å gjøre opp for det, så tenkte jeg at jeg kunne stå og steke vaffler til dere i morgen. :3

Niji
30th October 2009, 19:26
Tror jeg må gi opp på tv'n. Kunne kanskje få den ned, men ser ikke hvordan jeg skal få den hengt opp igjen. Så, for å gjøre opp for det, så tenkte jeg at jeg kunne stå og steke vaffler til dere i morgen. :3

Hahaha, win, gjør det! XDD

Jeg kommer!~ Er med j-fash.net gjengen hoho.

Dosu-kun
30th October 2009, 20:04
Hmmm... har veldig lyst til å komme, men jeg kjenner ingen som skal dit >____<
Forhåpentligvis møter jeg noen koselige skumle folk som vil ta vare på meg? :cip:

heheheh... I will take care of you. du kan få klappe meg på ryggen :P burde gjøre deg litt avslappet (om ikke du har noe imot pels <.<) kommer nok til å være mange hyggelige folk der (Jeg og ukusoberu passer på at folk har det bra ;) ) ikke ta det jeg sa på feil måte forresten :P jeg kommer til å ha pels-ting på ryggen

Chiimee
30th October 2009, 20:25
ahh! :) jeg kommer også i morgen :D Håper jeg ser noen av Desu folka igjen :D

Kenshi
31st October 2009, 00:08
Jeg fikk fiksa kostymet mitt idag. Løp rundt i Oslo som en galing for å skaffe ting og tang. Fikk ikke tak i vampyrtenner da siden Standard var overfylt av folk som skulle handle til Halloween:P Men men, håper det blir bra for det.

jadb
31st October 2009, 00:36
Det kan jeg godt gjøre. Bare sette ett klokkeslett for når vi skal ture opp dit. Passe på å ta en tur innom neotokyo på veien. ^^

Og klokkeslettet er..?

himechan
31st October 2009, 01:20
O.o.. jeg kommer (mest sannsynelig)~
I Chii cosplay, uten parykk .. er ikke serlig skummelt men jeg burde fortsatt få de %'ene! x3
Et problem da, er at jeg mest sannsynelig ikke kjenner noen av de som kommer >_<' *blir mitt første treff*
og jeg vet ikke veien til østbane hallen ._.' får vell spørre randome folk på gata x'3 ~

Amaye
31st October 2009, 01:50
Hvis du tar tog så er østbanehallen hallen like ved togstasjonen...Den gamle togstasjonen=Østbanehallen:3

Ukusoberu
31st October 2009, 02:07
Ja, det er ganske lett å finne oss. Østbanehallen er, som sakt, det gammle bygget til oslo s. For historien sin del så kan jeg nevne at togstasjonen på nasjonaltheateret het vestbanen før. Vi ligger i andre etasjen på østbanehallen over ica.

Og klokkeslettet er..?

Jeg tror det kommer noen litt sent (reila + gjeng og baka?), så jeg tenker rundt 16:00?

Umeko
31st October 2009, 03:34
Ånei, så ikke dette før nå! Sånn går det når universitet sluker livet ditt! >.< Men kommer nok en tur, kostyme er vel litt usikkert, antagelig noe død-aktig :P Vil jo gjerne ha 20% avslag, og hyggelig å treffe folk ^_^

Amaye
31st October 2009, 21:40
Hvem var det som vant cosplaykonkurransen? Jeg gikk før de sa det...

Quakeulf
31st October 2009, 22:22
Det var meget festlig de rundt 2 timene jeg var med, spesielt Kim og mannen med hammeren. :3

Ukusoberu
31st October 2009, 23:58
Det skjedde ikke så mye i dag, skulle hatt mer for dere å gjøre, men neste gang så skal jeg planlegge litt lengre tid i forkant. (og da har jeg sverdet mitt også <3, men mangler fortsatt parykk) Uansett, så hadde jeg det veldig gøy i dag og traff veldig mye awsome mennesker.

Amaye, du vant ikke, men det ligger ett lite gavekort (100kr) til deg for beste kon antrekk på østbanehallen. :-)

Quakeulf: Kult at du var innom, du er ikke det ofte nok. =)

Amaye
1st November 2009, 00:02
Oi...
Jeg lurte bare på hvem det var..Det var så mange fine cosplays idag selvom jeg ikke fikk sett alle*Og tatt bilde av alle>:3*

jadb
1st November 2009, 00:26
Jeg syns det er bar at dere i det hele tatt lagde et arrangemang for oss jeg ^_^

Kom litt snet da... Hadde litt for mange planer. :p

NightButcher
1st November 2009, 20:19
Jeg fikk fiksa kostymet mitt idag. Løp rundt i Oslo som en galing for å skaffe ting og tang. Fikk ikke tak i vampyrtenner da siden Standard var overfylt av folk som skulle handle til Halloween:P Men men, håper det blir bra for det.
Hehe, vet hvordan det føles XD Det var stappfullt da jeg var der, tok 6 minutter å dra fra den ene enden av rommet til den andre >.< Og en evighet i kø for kassa. Men jeg kom ut i live, yay! X3

BTW: Halooween treffet var gøy! XD Selv om jeg bare var der noen timer, Deco dro oss med til Paleet >w<

Dosu-kun
1st November 2009, 20:23
er han som kledde seg ut som itachi (men oppførte seg som Tobi) på japani? leter også etter en jente som var no vampyr ting med masse blod på seg som beit meg i nakken. tenkte å spørre på desucon topicet om å finne vennene sine, men jeg tenkte det kanskje bare var for desucon dagen :P

de jeg spør etter var på outland.

Ukusoberu
3rd November 2009, 12:18
Jeg kommer til å legge ut en del av bildene vi har tatt i det siste med en gang jeg finner en grei hosting å ha dem på.

marilla
3rd November 2009, 12:21
http://dwimg.com/! Funker kjempefint, med mindre du skal ha et tonn med bilder opp. Mulighet for å laste opp 5 og 5. : )

Ukusoberu
3rd November 2009, 13:45
Ja, har allerede vurdert dwimg, men man kan ikke lage album der? Så da må jeg laste opp alle bildene, og linke til dem enkeltvis.

Dosu-kun
3rd November 2009, 14:10
ja, har allerede vurdert dwimg, men man kan ikke lage album der? Så da må jeg laste opp alle bildene, og linke til dem enkeltvis.

opp med farta! :P photobucket er jo greit er det ikke? eller er det for mye styr med å registrere seg?

Kii
3rd November 2009, 19:40
Ja, har allerede vurdert dwimg, men man kan ikke lage album der? Så da må jeg laste opp alle bildene, og linke til dem enkeltvis.

Er det mulig å be om å få fjernet bilder? Har en følelse av at kanindrakten min kanskje var litt liten på enkelte steder, tsk tsk. :whistling:

Kenshi
3rd November 2009, 23:29
Hehe, vet hvordan det føles XD Det var stappfullt da jeg var der, tok 6 minutter å dra fra den ene enden av rommet til den andre >.< Og en evighet i kø for kassa. Men jeg kom ut i live, yay! X3

BTW: Halooween treffet var gøy! XD Selv om jeg bare var der noen timer, Deco dro oss med til Paleet >w<

Jeg brukte omtrent like lang tid=P Bare for å finne ut at vampyrtenner var utsolgt... Jeg tror faktisk ikke jeg kom ut i live:P

Halloweentreffet var kjempegøy, møtte noen folk fra Desucon der og:) Håper det blir et slikt opplegg neste år og.

jadb
3rd November 2009, 23:44
Er det mulig å be om å få fjernet bilder? Har en følelse av at kanindrakten min kanskje var litt liten på enkelte steder, tsk tsk. :whistling:

Haha! Det gikk nok bra ^_^ Men legger noen ut bilder du ikke vil ha ute er det bare å be dem om å fjerne de. Det har du rett til ;)

Kii
4th November 2009, 12:52
Haha! Det gikk nok bra ^_^ Men legger noen ut bilder du ikke vil ha ute er det bare å be dem om å fjerne de. Det har du rett til ;)

Ja, vi får håpe det. ^_^

Quakeulf
4th November 2009, 14:52
Quakeulf: Kult at du var innom, du er ikke det ofte nok. =)
Jeg vet, men jeg har mye å gjøre. :'3

NightButcher
8th November 2009, 14:39
Jeg brukte omtrent like lang tid=P Bare for å finne ut at vampyrtenner var utsolgt... Jeg tror faktisk ikke jeg kom ut i live:P

Halloweentreffet var kjempegøy, møtte noen folk fra Desucon der og:) Håper det blir et slikt opplegg neste år og.
Aww! Synd XD Men du så veldig kul ut da >w<